Fitness Seller

MoneyQ's log

Bezoekers in dit topic

MoneyQ

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
79
Oké, scary als wat, maarrr als ik het dan toch serieus wil aanpakken mag ik het wel eens gaan loggen.

Achtergrond
Sinds november 2014 heb ik me aangemeld bij de sportschool. Daarvoor wel veel hardgelopen, al beetje met gewichten gespeeld, maar nog nooit serious business. Een keertje thuis Insanity doorlopen, dus dacht dat het inmiddels wel goed zat. Vanaf november begonnen met trainen dus, eerst vooral random wat "leuke" oefeningen gedaan, langzaamaan me aan de squat en deadlift e.d. gewaagd. Paar maanden terug gevraagd of ze eens een schema voor me maakten, zo gezegd (lees: gevraagd), zo gedaan. Ik zou paar weken terug opnieuw een schema krijgen maar vanwege vakantie liep dat niet helemaal zoals gepland. Uiteindelijk zelf maar een schema in elkaar gestoken, deels serieuze oefeningen en vaak sluit ik af met nog wat geïmproviseerde oefeningen "voor de leuk".

Huidige training
Ik heb nu voor mezelf een schema opgesteld voor 3 dagen: chest & triceps, legs & delts, back & biceps. Omdat ik 6x per week train komt alles dus 2x per week terug. Ik wil nog wel eens een HIIT'je of een of ander circuit ertussendoor gooien maar in principe is dit dus mijn schema. Ik heb alles tot nu toe een keer gedaan, vanaf morgen begin ik met de tweede keer in de week van het schema (if this still makes sense?).

Anyways, here goes!

Chest & triceps

Bench press:
12 x 32,5
10 x 35
8 x 37,5
10 x 35
8 x 37,5
6 x 40
8 x 37,5
6 x 40
4 x 42,5
6 x 40
4 x 42,5
2 x 45
(dit ga ik in het vervolg niet meer zo uitgebreid schrijven ;) )

Incline dumbbell fly
12 x 9
10 x 10
8 x 12
6 x 14

Standing cable chest press
12 x 14
10 x 19
8 x 23
6 x 23

Cable crossovers
12 x 7
10 x 9
8 x 9 (kon niet ophogen)
6 x 9

Dip borst
3 x BW (de ambitieuze gedachte was 5x maar dat lukte nog niet :P )
3 x BW
3 x BW
3 x BW

Ez bar skull crusher
10 x 10
10 x 12,5
10 x 15
10 x 17,5

Dip triceps
8 x BW
6 x BW
8 x BW
6 x BW

Extraatjes
Bosu push up
4 x 10 x BW

Hanging TRX push up
4 x 10 x BW

Dumbbell triceps extension
12 x 7
10 x 8
8 x 9
6 x 10

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Zodat het niet te lang werd even de rest opsplitsen...

Legs & delts
Barbell squat
12 x 30
10 x 35
8 x 40
6 x 45
4 x 50
2 x 55
(hetzelfde patroon als bench press: 12, 10, 8, 10, 8, 6, etc.)

Barbell curtsy squat
20 x 20 (links/rechts dus)
20 x 22,5
20 x 25
20 x 27,5

Barbell lunge (doe ik afwisselend met curtsy, dus begin curtsy, gewicht erbij en naar lunge, etc. etc.)
20 x 22,5
20 x 25
20 x 27,5
20 x 30

Upright row (barbell)
10 x 20
10 x 20
10 x 22,5
10 x 25

Leg press
12 x 85
10 x 95
8 x 105
6 x 115

Leg press small/wide (soort jump)
20 x 47,5 (small/wide dus) - bedoeling was eigenlijk 45 maar de 2,5 kg valt steeds omlaag ;)
20 x 47,5
20 x 57,5
20 x 57,5

Single leg press
20 x 17,5 (links/rechts)
20 x 17,5
20 x 27,5
20 x 27,5

Hip thrust met barbell
12 x 50
10 x 60
8 x 70
6 x 80
(ik vraag me nog steeds af of ik deze niet verkeerd uitvoer omdat 80 eigenlijk nog helemaal niet zwaar voelt)

Extraatje
Bosu kettlebell squat
4x 10 x 12

Side & front raises
20 x 3
20 x 4
20 x 5
20 x 6

Standing shoulder press
12 x 6
10 x 7
8 x 8
6 x 9

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

Grapjas, komt er gewoon onder te staan natuurlijk. Alsnog een lange post. :)

Back & biceps
Deadlift
12 x 45
10 x 50
8 x 55
6 x 60
4 x 65
2 x 70
(hetzelfde patroon als bench press en squat)

Single arm dumbbell row
12 x 10
10 x 12
8 x 14
6 x 16

Wide grip lat pull down
12 x 26
10 x 33
8 x 35,5
6 x 38

Small grip lat pull down
12 x 26
10 x 33
8 x 35,5
6 x 38

Back extension
2 x 10 x BW
2 x 10 x BW + 5

Dumbbell biceps curl
12 x 10
10 x 12
8 x 15
6 x 17

Wide grip barbell row
12 x 30
10 x 35
8 x 40 (al met moeite)
6 x 45 (niet volledig gehaald)

Small grip barbell row (ik deed deze met de wide grip door elkaar)
12 x 30
10 x 35
8 x 40
6 x 45

Rear delt fly
12 x 19
10 x 21,5
8 x 23
6 x 26

TRX pike
4 x 10 x BW

Leuk een nieuwe log :)

Maar ehm Doe je nou 12 setjes benchpress ? Volgens mij ben je van nature best sterk
Zal kijken of je er pull ups in kan gooien desnoods assisted en dan small of wide grip pull down eruit. Vind het sowieso wel erg veel allemaal hoop dat je dat gaat volhouden.

Wat zijn je doelen precies ?

• Topic Starter Topic Starter
Leuk een nieuwe log :)

Maar ehm Doe je nou 12 setjes benchpress ? Volgens mij ben je van nature best sterk
Zal kijken of je er pull ups in kan gooien desnoods assisted en dan small of wide grip pull down eruit. Vind het sowieso wel erg veel allemaal hoop dat je dat gaat volhouden.

Wat zijn je doelen precies ?

Ja, pull ups doe ik wel eens en ik heb ze ook als alternatief erbij staan. Wilde eerst met pull down wat oefenen voordat ik pull ups ging doen. Ik kan ze wel maar niet zo vaak (5x smal en vandaag voor het eerst bij breed proberen dat een fatsoenlijke 1x lukte; wel aan het eind van de training).

Haha, ja, ik weet dat het veel is (ik wilde je eigenlijk nog voor zijn en dat alvast vermelden in de uitleg maar besloot het toch maar te laten en te zien wat voor reacties zouden komen)! Maar zo doe ik het eigenlijk steeds. Ik heb nog best veel energie over na die oefeningen dus het gaat nog. Wat me overigens wel doet afvragen of ik wel goed genoeg train, als dit me steeds blijft lukken.

En m'n doelen... Ehm, meer spierdefinitie, atletischer, mezelf uitdagen. Uiteindelijk ook wat lager vetpercentage maar dat zit vooral in de voeding natuurlijk.

ENNE... dank je voor het meedenken! Ik vind het superspannend dit hier te plaatsen maar hoor graag feedback! ;)

Stevig aantal setjes inderdaad, is hier een 'reden' voor? :D

Serieus wat volume dat jij verzet!

Ja, pull ups doe ik wel eens en ik heb ze ook als alternatief erbij staan. Wilde eerst met pull down wat oefenen voordat ik pull ups ging doen. Ik kan ze wel maar niet zo vaak (5x smal en vandaag voor het eerst bij breed proberen dat een fatsoenlijke 1x lukte; wel aan het eind van de training). Haha, ja, ik weet dat het veel is (ik wilde je eigenlijk nog voor zijn en dat alvast vermelden in de uitleg maar besloot het toch maar te laten en te zien wat voor reacties zouden komen)! Maar zo doe ik het eigenlijk steeds. Ik heb nog best veel energie over na die oefeningen dus het gaat nog. Wat me overigens wel doet afvragen of ik wel goed genoeg train, als dit me steeds blijft lukken. En m'n doelen... Ehm, meer spierdefinitie, atletischer, mezelf uitdagen. Uiteindelijk ook wat lager vetpercentage maar dat zit vooral in de voeding natuurlijk. ENNE... dank je voor het meedenken! Ik vind het superspannend dit hier te plaatsen maar hoor graag feedback! ;)
Als je veel energie hebt sneller met wat zwaarder gewichtjes beginnen en dan ben je na 1 a 2 oefeningen al wat meer moe. Hoef je ook niet zoveel setjes te doen. Maar het kan natuurljik als het fijn aanvoelt. ;)

Succes. Ik volg nog.

Stevig aantal setjes inderdaad, is hier een 'reden' voor? :D

Serieus wat volume dat jij verzet!

Ehhhh reden... voornamelijk omdat ik op zoek ben naar voldoening, idk. Ik vind het ook wel lekker eigenlijk. Volgende week wil ik iets ophogen en dan die weken gaan doen zoals je noemde 12, 10, 8; 10, 8, 6. Ben benieuwd!

---------- Toegevoegd om 05:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:17 ----------

Als je veel energie hebt sneller met wat zwaarder gewichtjes beginnen en dan ben je na 1 a 2 oefeningen al wat meer moe. Hoef je ook niet zoveel setjes te doen. Maar het kan natuurljik als het fijn aanvoelt. ;)

Succes. Ik volg nog.

Woeee thanks, vind ik leuk!

Wat betreft zwaardere gewichten, het klinkt misschien raar maar bijv. bij lat pull kan ik niet echt veel verhogen, dat trekt m'n lichaam dan weer niet [no pun intended... :D ] (en ga ik compenseren, de oef niet meer goed uitvoeren). Maar het weer net iets anders doen helpt dan wel en ik blijf energie houden om bijv. nog even een abs routine erachteraan te gooien (vind ik ook gewoon leuk, daar niet van).

Maar houd me scherp, vooral kritisch naar m'n schema blijven kijken! ;) I appreciate!

Laatst bewerkt:
Ehhhh reden... voornamelijk omdat ik op zoek ben naar voldoening, idk. Ik vind het ook wel lekker eigenlijk. Volgende week wil ik iets ophogen en dan die weken gaan doen zoals je noemde 12, 10, 8; 10, 8, 6. Ben benieuwd!

Ah oke, ben benieuwd hoe dat je gaat bevallen!

Behoorlijk volume met je setjes. Succes!

Ik ga je volgen (lijkt instagram wel) :P

Tweede keer chest & triceps "achter de rug". Aangezien ik twee keer per week hetzelfde train (ik wil per week ophogen, niet twee keer per week), ga ik niet uitgebreid op de herhalingen en dergelijke in (tenzij jullie daar nou enorm naar verlangen :D maar ik neem aan van niet!).

Wel even wat bijzonderheden:
I know: no excuses, maar ik kwam vandaag niet lekker uit met m'n eten. Van werk door naar training zodat ik op tijd klaar zou zijn voor stage lopen (binnen dezelfde sportschool) 's avonds. Meal prep ligt nog in opstartfase dus ik had niet voldoende in huis = niet voldoende eten bij me = nog snel wat eten voor ik ging = misselijkmakende combi met preworkout.

Dus beetje huilgedrag en niet volledige training kunnen doen. BIJNA volledige training.

Hebben jullie dat ook wel eens of zijn jullie inmiddels allemaal goed voorbereid en eten nooit vlak voor een training? Als er tips bestaan (behalve: gewoon niet vlak rond een pwo eten :D:D ), very welcome!

Bench press
Tot aan 37,5 kg ging het goed, vervolgens lukte 6, 4 reps niet meer volledig (3-4 en 2) en 45 kg heb ik dus maar gelaten voor wat het was.

Incline dumbbell fly, standing cable chest press, cable crossovers
Hetzelfde als hiervoor.

Dip borst
Ging zelfs wat soepeler, woepwoep!

Ez bar skull crusher, dip triceps
Same

De extraatjes (extra pushups) ging wat moeizaam maar aangezien het extraatjes zijn is dat oké, I guess. :o

Iemand wel eens landmine abs gedaan? Ik heb die er nog achteraan gegooid (toen was misselijkheid vrijwel over maar ik ga natuurlijk niet opnieuw bankdrukken ofzo. Vind het wel een "grappige" oefening. Wat jullie?

Ik werd juist misselijk van de landmine abs :roflol: al kan dit komen door die verdomde hitte en geen zuurstof in de gym (wel toffe oef, buik is ook zo stijf als wat vandaag).

Ik heb door werk omstandigheden me ook al eens mispakt in m'n voeding en te dicht tegen m'n workout aan moeten eten...zit wel altijd min 1 uur tussen (vind zelf 2 uur aangenamer) dus nog niet misselijk geweest..

Ik werd juist misselijk van de landmine abs :roflol: al kan dit komen door die verdomde hitte en geen zuurstof in de gym (wel toffe oef, buik is ook zo stijf als wat vandaag).

Ik heb door werk omstandigheden me ook al eens mispakt in m'n voeding en te dicht tegen m'n workout aan moeten eten...zit wel altijd min 1 uur tussen (vind zelf 2 uur aangenamer) dus nog niet misselijk geweest..

Aah leu-euk, je hebt 'm gedaan! Ga je het erin houden? :D Gisteren was bij ons ook wel heftig met de hitte inderdaad (bij m'n "nieuwe" gym werkt de airco niet echt, meestal vind ik dat wel oké maar gister was het me ook wat veel).

Nou gelukkig dat je niet misselijk wordt dan! Ik heb de pwo zo lang mogelijk uitgesteld (pas onderweg op de fiets gedronken) maar ik wist eigenlijk wel dat het fout zou gaan. Maar om nou helemaal niets te eten... Ik vraag me af of ik dan op een gegeven moment niet een flinke energiedip krijg?

Aah leu-euk, je hebt 'm gedaan! Ga je het erin houden? :D Gisteren was bij ons ook wel heftig met de hitte inderdaad (bij m'n "nieuwe" gym werkt de airco niet echt, meestal vind ik dat wel oké maar gister was het me ook wat veel).

Nou gelukkig dat je niet misselijk wordt dan! Ik heb de pwo zo lang mogelijk uitgesteld (pas onderweg op de fiets gedronken) maar ik wist eigenlijk wel dat het fout zou gaan. Maar om nou helemaal niets te eten... Ik vraag me af of ik dan op een gegeven moment niet een flinke energiedip krijg?

Ik zou zeggen test het eens uit? Ik weet niet hoe lang je over een training doet, maar ik train altijd 50-60 min. Nog geen energie dip gehad omwille van niet te eten (ook vaak 's ochtends gaan trainen op lege maag)

Ik ga hem zeker frequent proberen te doen, weet alleen niet hoe vaak (elke workout of om de workout...)

Ik zou zeggen test het eens uit? Ik weet niet hoe lang je over een training doet, maar ik train altijd 50-60 min. Nog geen energie dip gehad omwille van niet te eten (ook vaak 's ochtends gaan trainen op lege maag)

Ik ga hem zeker frequent proberen te doen, weet alleen niet hoe vaak (elke workout of om de workout...)

Ja, zou eens kunnen (maar vaak ben ik zo chagrijnig en op als ik dan thuiskom dat ik alleen maar aan eten kan denken om me energie te geven :P ).

Cool! Zou om en om doen, je moet ook nog 's die andere routine doen hè. Als je de landmine kunt kun je die andere zeker ook wel! Heb je ook wel 's die ab wheel gedaan (of evt. breder met een bar + schijven)?

Ja, zou eens kunnen (maar vaak ben ik zo chagrijnig en op als ik dan thuiskom dat ik alleen maar aan eten kan denken om me energie te geven :P ).

Cool! Zou om en om doen, je moet ook nog 's die andere routine doen hè. Als je de landmine kunt kun je die andere zeker ook wel! Heb je ook wel 's die ab wheel gedaan (of evt. breder met een bar + schijven)?

Heb een ab wheel thuis liggen, maar die komt niet vaak boven :o

Ik heb gemerkt dat wel of niet eten bij mezelf veel mentaal was, dus ik zou zeggen, probeer het eens :D

landmine abs, daar had ik nog nooit van gehoord.
Die ga ik sowieso eens uit proberen :)

wat betreft eten of niet eten..
Daar ben ik nog nooit misselijk van geworden. Wel van pre-workouts (van die gemixte bende)
Mijn pre-workout is tegenwoordig 5 BCAA tabs en een Cafeïne capsule.
Dit is bij zowel bij fasted als non-fasted workouts.
Energie dips heb ik geen echte ervaring eigenlijk..

Heb een ab wheel thuis liggen, maar die komt niet vaak boven :o

Ik heb gemerkt dat wel of niet eten bij mezelf veel mentaal was, dus ik zou zeggen, probeer het eens :D

Gewoon eens doen! Kijk eens of 'ie je makkelijk (of juist niet?!) afgaat. Breder is ook zwaar geloof ik.

Alright, ik zal mezelf eens uithongeren en dan proberen! Nah, just kiddin', maar mocht het eens voorkomen zal ik het proberen. Maar ik wil vandaag weer even aan de prep en hopelijk voldoende zodat het verleden tijd kan zijn?!

Gewoon eens doen! Kijk eens of 'ie je makkelijk (of juist niet?!) afgaat. Breder is ook zwaar geloof ik.

Alright, ik zal mezelf eens uithongeren en dan proberen! Nah, just kiddin', maar mocht het eens voorkomen zal ik het proberen. Maar ik wil vandaag weer even aan de prep en hopelijk voldoende zodat het verleden tijd kan zijn?!

Allright, gewoon in je achterhoofd houden dat trainen zonder maaltijd ook kan (je weet nooit wanneer dit door omstandigheden zou voorvallen).

landmine abs, daar had ik nog nooit van gehoord.
Die ga ik sowieso eens uit proberen :)

wat betreft eten of niet eten..
Daar ben ik nog nooit misselijk van geworden. Wel van pre-workouts (van die gemixte bende)
Mijn pre-workout is tegenwoordig 5 BCAA tabs en een Cafeïne capsule.
Dit is bij zowel bij fasted als non-fasted workouts.
Energie dips heb ik geen echte ervaring eigenlijk..

Tipje: https://www.youtube.com/watch?v=YC7poHGaVFE Zeker doen, het is wel een awesome oefening (vind ik dan).

Bij mij is het wel echt de combi met te vlak van tevoren eten (tenzij het een associatie is die ik zelf heb gelegd en nu dus automatisch een misselijkheidsgevoel oproept, maar dat is de psycholoog in me die dat dan denkt haha). Maar in ieder geval... ik heb het normaal niet, alleen wanneer ik dus vlak van tevoren eet. Ik gebruik nu zo'n pwo van Assault. Krijg ik beter weg (ik vind 'm zelfs wel lekker) dan de pwo die ik laatst van BnF had (net alsof ik een gesmolten zuurstok op moest drinken... have fun doing that).

Eerlijk gezegd ben ik er verder ook niet zo bekend mee, BCAA of zo'n capsule heb ik nog nooit geprobeerd, ben een vreselijke leek wat dat betreft... Ook tips hieromtrent altijd welkom; maar graag ook met argumentatie waarom ik het in m'n lichaam moet stoppen. :D

---------- Toegevoegd om 06:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:26 ----------

Allright, gewoon in je achterhoofd houden dat trainen zonder maaltijd ook kan (je weet nooit wanneer dit door omstandigheden zou voorvallen).

:thumbs:

En nu ga ik uit bed komen... I'm haaaangry! :o

Terug
Naar boven