XXL Nutrition

Monkey bar gripprobleem

Bezoekers in dit topic

kazamafury

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2006
Waardering
2.402
Ik heb sinds een aand of twee een powerrack staan van workoutsupply:
prlacc_2.jpg

Helemaal tevreden met het ding behalve dat de monkeybar totaal geen goede grip heeft. De knurling hierop is niet bepaald super en het geheel is gelakt waardoor mijn handen gemakkelijk wegglijden :(.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing om bijvoorbeeld over de huidige bar te doen om toch mijn pullups goed te kunnen doen.

Zelf zat ik te denken aan een soort griptape die je ook kunt gebruiken voor hockeysticks of tennisrackets, maar wellicht zijn er veel betere opties.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Ik heb stuurlint voor de racefiets om een kale steigerbuis gewikkeld en dat werkt prima.

Ik heb sinds een aand of twee een powerrack staan van workoutsupply:
prlacc_2.jpg

Helemaal tevreden met het ding behalve dat de monkeybar totaal geen goede grip heeft. De knurling hierop is niet bepaald super en het geheel is gelakt waardoor mijn handen gemakkelijk wegglijden :(.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing om bijvoorbeeld over de huidige bar te doen om toch mijn pullups goed te kunnen doen.

Zelf zat ik te denken aan een soort griptape die je ook kunt gebruiken voor hockeysticks of tennisrackets, maar wellicht zijn er veel betere opties.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Je hebt denk ik de oplossing al gegeven, tape erom en klaar. Zou echter niet de leerachtige tape pakken die normaal om de grip zit, maar de meer textiel achtige. Vaak gebruikt om de normale grip vast te maken. Of bij hockeyjeugd om de halve stick in te wikkelen :p
Deze tape is stuk dunner en zal minder snel verschuiven gezien die zelf plakt.
De leerachtige plakt enkel op begin en ei d dus gaat sneller schuiven of moet je weer verstevigen. Ook maakt t de diameter stukje dikker doordat er soort padding in zit. Dat gaat je grip niet ten goede komen

Hookgrip for life.

Magnesium?

thx guys!

Mss ook nog een tip waar je iets aan hebt.

Knip 2 stukken van een zemen lap af en wikkel deze dan om de monkey bar.

Werkt voor mij perfect.

Griptape voor skateboards!!!

Loeisterk, enorm duurzaam en een supergrip.
(Overigens niet te verwarren met wat je eventueel bij de bouwmarkt kunt kopen, dat is slappe troep in vergelijking.)

Ik heb die van MOB grip Skatepro jaar 6 jaar geleden gekocht en het zit er nog steeds keurig om, geen spoor van slijtage.
Zit bij mij op alle pullup stangen, de dipbars, wrist roller, hex bar etc.
Ook goed te reinigen met lauw water en een afwasborstel.

https://www.skatepro.nl/m150.htm?keywords=griptape mob

Laatst bewerkt:
Griptape voor skateboards!!!

Loeisterk, enorm duurzaam en een supergrip.
(Overigens niet te verwarren met wat je eventueel bij de bouwmarkt kunt kopen, dat is slappe troep in vergelijking.)

Ik heb die van MOB grip Skatepro jaar 6 jaar geleden gekocht en het zit er nog steeds keurig om, geen spoor van slijtage.
Zit bij mij op alle pullup stangen, de dipbars, wrist roller, hex bar etc.
Ook goed te reinigen met lauw water en een afwasborstel.

https://www.skatepro.nl/m150.htm?keywords=griptape mob

Thanks, ervaar hetzelfde probleem met verminderde grip...rolletje besteld :)

Kineso tape (niet de elastische maar de gewone witte), ook ijzersterk en gewoon om de zoveel tijd even vervangen, moet in jouw geval geen probleem zijn gok ik? :p

Kineso tape (niet de elastische maar de gewone witte), ook ijzersterk en gewoon om de zoveel tijd even vervangen, moet in jouw geval geen probleem zijn gok ik? :p
ook geen gek idee!

Back
Naar boven