XXL Nutrition

Montage Dip bars, hoe hoog en hoe breed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RayWeezy

Novice
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
102kg
Beste Forumleden,

Aangezien ik nieuw ben zal ik me even kort voorstellen.
Ik ben Ray en probeer nu sinds een paar maanden weer mijn spieren te vergroten door middel van diversen trainingen. Lange tijd niks meer mee gedaan door een 'verkeerde' levensstijl maar wil nu weer alles oppakken. Aangezien ik veel fiets, loop en ren zit er op mijn benen haast geen vet en zijn deze behoorlijk gespierd. Nu wil ik ook het bovenlichaam weer strak en droog krijgen.

Onlangs heb ik een setje dip bars gekocht, maar er staat niks bij over een hoogte en breedte waarop deze gemonteerd moet worden. Hebben jullie hier advies voor? Je kan hier mee ook Knee Raises doen, dus ze moeten wel redelijk hoog komen. Maar ik zit wel met een beperkte hoogte (230cm) omdat het op zolder is. :(

Nu begrijp ik dat het natuurlijk afhangt van je lengte, maar is hier een soort standaard voor?
Ik dacht zelf aan 20 a 30 cm boven mijn ellebogen, als ik tegen de muur sta. Zit ik dan op een goede hoogte?

En hoever moeten ze uit elkaar? Moet ik hier alleen op letten of het 'lekker' traint of moet het op een bepaalde afstand hangen zodat de training zwaarder wordt?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Groet Ray
 
Laatst bewerkt:
Edit: Verkeerd gelezen, het is al laat...
 
Back
Naar boven