Fitness Seller

Moord op Marokkaan in Antwerpen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wateengedoe2

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
980
Waardering
1
Ik vind het vreemd dat er nu nog geen thread is over bovenstaande, terwijl toch enkele weken terug over Venlo zeer levendig is gediscussieerd. Nu is er in feite het omgekeerde gebeurd. Ik weet de precieze toedracht niet (wie wel), maar het lijkt zwaar op een moord met racistische motieven, maar dan deze keer van een blanke (Belg) op een Marokkaan.

Ik schaam me om te zeggen dat ik dit minder erg vind dan de moord op die Nederlander door een Marokkaan in Venlo .. Het is wél zo! Verstandelijk zie ik wel dat dat bullshit is, want het is even erg; het was net zo zinloos om die man te vermoorden!

Alleen hoe de allochtonen in Antwerpen er nu mee omgaan, vind ik niet kunnen, de straat terroriseren, vernielingen aanrichten. Ook dat is dubbel .. De Nederlanders gingen niet massaal en zo geweldadig de straat op, maar dat komt vast (mede) doordat zij de grootste, autochtone bevolkingsgroep zijn en zich daarom niet als bevolkingsgroep gediscrimineerd voelden.

Eerlijk gezegd ben ik heel bang voor wat dit gaat geven, de hel is losgebroken zo het lijkt :(
 
Ik kon nog geen thread erover maken omdat ik alleen op het werk geen inet heb, anders had ik het al gedaan..

Ik zelf weet nog geen aanleiding, of hoe het precies gegaan is. Ik zelf zou graag eerst die info lezen voor ik iemand als racist of psychopaat bestempel..

ik moet me simpelweg eerst inlezen..
 
ANTWERPEN/BRUSSEL - In Antwerpen zijn woensdag opnieuw rellen uitgebroken. Jonge allochtonen gingen na een gebedsbijeenkomst in een moskee de straat op. De Vlaamse radio had het aanvankelijk over driehonderd betogers, maar bracht dat aantal later terug tot een honderdtal, die met stenen gooiden. Een cameraman van een regionale televisiezender raakte lichtgewond.

De massaal te hulp geroepen politie drong de jongeren terug naar de moskee. Met een helikopter hield ze een oogje in het zeil. De politie verrichtte circa negentig arresties. Ook woensdagavond was het in de stad nog onrustig.

'Rondhanggedrag'

Een politiewoordvoerder klaagde eerder over "vervelend rondhanggedrag" van jongeren in dezelfde buurt in de deelgemeente Borgerhout, waar dinsdagavond rellen waren. De aanleiding daarvan was de dood van een jonge Marokkaan die door een oudere Belg was doodgeschoten.

Diens motief is voor justitie nog steeds onduidelijk, maar voor de allochtone gemeenschap en ook volgens de familie van het slachtoffer gaat het om een racistische moord.

Oproep

De broer van het slachtoffer heeft met het stadsbestuur en de vereniging van moskeeën in Antwerpen woensdag echter iedereen opgeroepen tot rust en kalmte, zodat de familie van het slachtoffer de kans krijgt om het drama te verwerken. Vrijdag is er een grote begrafenisplechtigheid voorzien in een plaatselijke sporthal.

'Geen racistische moord'

Burgemeester Detiège gelooft niet in een racistische achtergrond. De familie van het slachtoffer woont al sinds 1973 in Antwerpen en heeft nog nooit problemen gehad. Met wethouder Grootjans (Veiligheid) prees zij de vader van het slachtoffer, die dinsdag al relschoppers probeerde te bedaren.

Straatgeweld

Grootjans viel uit naar de Arabisch-Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. "Een kleine groepering maakt misbruik van de situatie om op te roepen tot straatgeweld." Procureur Lijsebeth zei dat een racistische aanslag niet wordt uitgesloten, maar dat daar nog geen bewijzen voor zijn.

Vlaams Blok

Het extreemrechtse Vlaams Blok wil een speciale zitting van de gemeenteraad op 5 december. Zij wil dat niet vanwege de rellen, maar omdat de AEL sinds kort de politie in Antwerpen volgt.

Blok-voorman Filip Dewinter wil dat de raad de politie opdracht geeft elke burgerpatrouille aan te houden en proces-verbaal op te maken wegens overtreding van de wet op privé-milities.

Volgens Dewinter ziet het Blok af van een protestbijeenkomst op 12 december tegen de bouw van een moskee "omdat we geen olie op het vuur willen werpen". Hij betoonde zijn medeleven met de nabestaanden van het slachtoffer.
-----------------------------------------------------------------------------------
 
Waar je voor moet uitkijken is die Jahjah dat is een echte idioot. Het allervervelendst is nog dat hij in Nederland ook een afdeling van de Arabisch-Europese Liga (AEL) wil beginnen. Als dat eenmaal zover is dan en dat ziet er wel naar uit, want vrijwel alles mag hier op dat gebied. We zijn immers een (te) tolerant land. Dan kunnen we een deel van het belastinggeld rechtstreeks storten op de bankrekening van Al-Queda. Waar is de tijd dat gevaren voor de gemeenschap mochten worden geliquideerd door de overheid? Dan krijgen wij dat gezeik niet. Het enige wat dat soort gekken willen is een moslimstaat stichten, want die Jahjah spreekt ondanks dat hij al geruime tijd in Belgie woont geen woord Belgisch.

Misschien schiet ik wel een beetje door, maar het maakt me in ieder geval niet vrolijker dat soort mensen:(
 
Hmm WEG2, je was me voor.

Waarom kunnen Nederlanders bij een moord wel normaal doen, en waarom kunnen Belgen dit niet!?

OF....Is er een heel duidelijk verschil tussen 'de Belg' en 'de Marokkaan', want dan (en ik weet dat het zo is) slaat het natuurlijk nergens op. Na al die rellen, denk je nu dat ik ook maar aan die Marokkaanse leraar denk (hij heeft het verkeerde vak gekozen)..... Marokkanen verpesten alles voor zichzelf op deze manier, ze worden zo langzamerhand overal gehaat. Spanje, Frankrijk, Belgie en Nederland begint ook te komen. En in Marokko zelf zijn ze ook niet welkom. Kansloos toch?!
 
Ja maar daar kunnen ze niks aan doen want ze hebben het al zo zwaar en dat uit zich maar in frustraties. Ze hebben geen werk en geen opleiding

Gelul!!!! Mag ik dit wel zeggen hier? Dit hoor je dan meestal bij dit soort gebeurtenissen vooral in dit politiek correcte land. Hoewel door Fortuyn dit al een stuk minder is geworden. Het zijn een stel losgeslagen aso's waar maar 1 oplossing voor is. De rest van Europa is ze inderdaad ook zat.

Sorry dat ik alweer een beetje doordraaf. Gebeurt meestal met dit soort onderwerpen:rolleyes:
 
Ik kan er niet mee zitten, het begint inderdaad een probleem te worden met al dat soort dingen.
Maargoed ik zal hier al mijn meningen en dingen wel voor me houden anders word ik gebant, zal wel duidelijk zijn hoe ik er over denk dus...
 
Floyd, ik denk juist WEL aan die Marokkaanse leraar. Die man had tenminste een beroep, en had het waarschijnljk stukken beter voor mekaar dan die schoffies die nu de straat op gaan en vernielingen aanrichten. Daar heb ik geen medelijden mee, als de politie die eens flink met hun wapenstokken afrost.
 
Ik zal je zeggen dat ik niet eens veel zin heb om erover te schrijven. het haalt toch niks uit, ze durven in Der Nederlanden (ik zie Belgie nog altijd als een achtergestelde en 'domme' provincie van Nederland ;) :D ) gewoon niks tegen dit soort dingen te doen. Stel, er wordt een Maroc opgepakt, die krijgt zijn verdiende tik op z'n neus, breekt hem. Hoppa, einde verhaal: Maroc loopt met zak geld naar huis, vangt de rest van zijn leven een hoop geld want hij zit nu in de ZW, hij's afgekeurd want hij kan nooit meer werken met zo'n neus. Oom agent die hem die tik gaf, omdat ie anders neergestoken zou worden, is uit zijn functie gezet. Moet de rest van zijn leven (hoe hij het doet, zal de staat een zorg zijn) netjes 500 euro p/maand aan die arme man moeten afstaan, en hij maar lachen, want hij heeft toch geen last van zijn neus.....

En het mooie is, het hoeft niet puur fictief te zijn..... Dit kan in Nederland, jammer he......
 
je hebt gelijk! Het is verschrikkelijk!:(
 
Originally posted by Floyd
(ik zie Belgie nog altijd als een achtergestelde en 'domme' provincie van Nederland ;) :D )



Gaan we die toer op???
idioot!
 
;) =je moet het met een korrel zout nemen.
:D =ik lach er zelf om.

M.a.w. niet serieus bedoeld!!!!!!!!!!!

(slecht geslapen?)
 
Originally posted by Floyd
Ik zal je zeggen dat ik niet eens veel zin heb om erover te schrijven. het haalt toch niks uit, ze durven in Der Nederlanden (ik zie Belgie nog altijd als een achtergestelde en 'domme' provincie van Nederland ;) :D ) gewoon niks tegen dit soort dingen te doen. Stel, er wordt een Maroc opgepakt, die krijgt zijn verdiende tik op z'n neus, breekt hem. Hoppa, einde verhaal: Maroc loopt met zak geld naar huis, vangt de rest van zijn leven een hoop geld want hij zit nu in de ZW, hij's afgekeurd want hij kan nooit meer werken met zo'n neus. Oom agent die hem die tik gaf, omdat ie anders neergestoken zou worden, is uit zijn functie gezet. Moet de rest van zijn leven (hoe hij het doet, zal de staat een zorg zijn) netjes 500 euro p/maand aan die arme man moeten afstaan, en hij maar lachen, want hij heeft toch geen last van zijn neus.....

En het mooie is, het hoeft niet puur fictief te zijn..... Dit kan in Nederland, jammer he......
Wat heeft dit nou met die gast die doodgeschoten is, te maken? Toch helemaal NIKS? Waar ik van baal, is dat het kot hier (op het forum) te klein zou zijn als een Marokkaan een Belg had doodgeschoten (en terecht, daar hoor je me niet over), maar waarom is dan het enige wat ik in deze thread nog gelezen heb , 'ja boeie dat die Marokkaan dood is' 'het gaat me meer over die Marokkanen die zich nu misdragen' blabla. Dat vind ik dus niet kunnen! :finger:
 
waarom; omdat er elke dag mensen worden kapotgeschoten. Afrekeningen etc etc. dat zijn 'incidenten' heel erg jammer voor de, ongetwijfeld, beste man. Maar die is dood, en dat zal hij ook blijven. Waar ik me veel drukker om maak, is het totaal beeld, dus de hele maatschappij, ik let niet op de individu (misschien is psycholgie wat voor jou) maar op de maatschappij en de onderlingen verbanden, en hoe mensen reageren op elkaar.

waarom reageren marokkanen woedend, ja het is een zgn racistische moord, dat zielige argument kunnen wij nooit naar voren halen, omdat bv wij Nederlanders met meer zijn, kun je moeilijk zeggen dat de Maroc. racisten zijn, waarom niet eigenlijk.

Het deugt allemaal voor geen meter, wanneer er in venlo een gozer wordt doodgeschopt, mag je niet woedend reageren, dan ben je immers een nazi, en een Marokkaan mag wel helemaal doordraaien, ik vind dat gewoon krom, en daarom snap ik veel van die gasten ook niet. Ze tonen alleen maar aan, hoe erg de situatie is waarin ze verkeren, op en top kansloos.....
 
Originally posted by Floyd
;) =je moet het met een korrel zout nemen.
:D =ik lach er zelf om.

M.a.w. niet serieus bedoeld!!!!!!!!!!!

(slecht geslapen?)



Ja, een beetje prikkelbaar vandaag.... :cool:
 
Originally posted by Floyd
waarom; omdat er elke dag mensen worden kapotgeschoten. Afrekeningen etc etc. dat zijn 'incidenten' heel erg jammer voor de, ongetwijfeld, beste man. Maar die is dood, en dat zal hij ook blijven. Waar ik me veel drukker om maak, is het totaal beeld, dus de hele maatschappij, ik let niet op de individu (misschien is psycholgie wat voor jou) maar op de maatschappij en de onderlingen verbanden, en hoe mensen reageren op elkaar.

waarom reageren marokkanen woedend, ja het is een zgn racistische moord, dat zielige argument kunnen wij nooit naar voren halen, omdat bv wij Nederlanders met meer zijn, kun je moeilijk zeggen dat de Maroc. racisten zijn, waarom niet eigenlijk.

Het deugt allemaal voor geen meter, wanneer er in venlo een gozer wordt doodgeschopt, mag je niet woedend reageren, dan ben je immers een nazi, en een Marokkaan mag wel helemaal doordraaien, ik vind dat gewoon krom, en daarom snap ik veel van die gasten ook niet. Ze tonen alleen maar aan, hoe erg de situatie is waarin ze verkeren, op en top kansloos.....
Joehoe .... Dit was GEEN afrekening! Het was niks anders dan in Venlo, of misschien zelfs nog wel erger, omdat je als je iemand in elkaar trapt, nog een idee kunt hebben van 'hij overleeft het wel' (niet gezegd dat die daders dat hadden, maar het is mogelijk), maar als je iemand van dichtbij neerknalt, is dat niet je eerste gedachte .. Als de ene drugsdealer of maffioso de andere neerknalt, boeit mij dat ook weinig, maar dat is in dit geval dus totaal niet het geval!!

Als Marokkaan mag je ook niet doordraaien, die gast en de hele Marokkaanse gemeenschap zullen daarvoor gestraft worden (dader door rechter, Mar. gem. door de kiezer).
 
Ik snap je punt WEG2, maar ik ga er niet wakker van liggen dat die gozer kapot is geschoten, het is niet anders. Als ik van dit soort gevallen had wakker gelegen, was Jambers al 10x bij me op bezoek geweest, want dan zou ik dus nooit kunnen slapen.

En tuurlijk, doordat de menigte zo reageerd, dan heb ik (sorry) juist veel minder zoiets van 'ag wat erg', mijn aandacht is afgeleid....
 
Originally posted by wateengedoe2

Wat bedoel je, Ecto?

was algemeen bedoelt. Het loopt gewoon allemaal uit de hand... De haat tussen allochtonen en autochtonen wordt gewoon steeds groter.
 
Back
Naar boven