XXL Nutrition

Moord op Marokkaan in Antwerpen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by wateengedoe2

Ik ben hier 1x geband en dat was door een 'vriend' van T (naar ik aanneem inmiddels zijn vriend niet meer) die het vertrouwen van T had geschaad en in diens afwezigheid dit board heeft geterroriseerd. Ik heb er alle vertrouwen in dat T deze discussie gewoon ziet voor wat het is: een meningsverschil. Hij weet wel van mijn andere threads hoe ik ben en hoe ik over hem denk, dus dat zit wel snor. En wat hebben die anderen ermee te maken (Robin en Marco) ???

Kortom, ik zeg gewoon wat ik op mijn hart heb, en ik ben er 99,9% zeker van dat T mij daarvoor niet gaat bannen.
Ja ik ga je nu bannen, want je bent het duidelijk niet eens met mijn stelling :rolleyes:

En trouwens, er is helemaal geen meningsverschil.. het enige wat ik zei is dat je niets kan veronderstellen omdat dat agressie kan uitlokken aan beide kanten.

Telkens als het over een marokkaan gaat of een moord kwestie is iedereen direct aangevallen ...
Ik stel voor dat we de sfeer van deze discussie veranderen of er gaat gewoon een slot op.
 
De context waarin een moord gepleegd wordt is wel degelijk van belang. Stel, ik zeg stel, het slachtoffer in deze had de week ervoor de dochter van de dader verkracht. Het slachtoffer is nog steeds dood en zijn ouders en broers blijven alleen achter, echter het zou de situatie toch anders maken dan dat het gaat om een racist met moordneigingen die zinloos een marokkaan kapot schiet..

snap je waar ik heen wil?? het is dus van wezenlijk belang hoe de aanleiding was, wat eraan vooraf ging en wat er evt. in het verleden gebeurd is.

voor mij is dit van belang, dus alvoren ik een goed oordeel en mening kan vellen wil ik die zaken graag weten..
 
Originally posted by admin

Ja ik ga je nu bannen, want je bent het duidelijk niet eens met mijn stelling :rolleyes:

En trouwens, er is helemaal geen meningsverschil.. het enige wat ik zei is dat je niets kan veronderstellen omdat dat agressie kan uitlokken aan beide kanten.

Telkens als het over een marokkaan gaat of een moord kwestie is iedereen direct aangevallen ...
Ik stel voor dat we de sfeer van deze discussie veranderen of er gaat gewoon een slot op.
Mmm, ik kan nog steeds op het board komen ;)

Goed, waarom ik me zo aangevallen voelde, was dat ik het idee had, dat je (men) nu ineens zo politiek correct zou moeten reageren, terwijl in die thread k*tmarokkanen van een tijdje terug het er alles beh. politiek correct aan toeging. Toen werd er ook gelijk vanuit gegaan, bijv. dat die gast moedwillig het slachtoffer dood had geslagen en ook dat was (en is!) helemaal niet zeker. Let wel: het is zeer waarschijnlijk (waarom ga je anders later nog ff lekker boodschappen doen ???), maar NIET zeker. Ook een veronderstelling dus. Daarom baalde ik er zo van dat dat nu ineens niet geaccepteerd werd en toen wel.

Ik baseer mijn veronderstelling dat de daad van die Belg een racistische moord was, op het feit dat er in dat deel van de stad ontzettend veel problemen tussen allochtonen en autochtonen zijn, en dat er superveel autochtonen op het Vlaams Blok hebben gestemd. Let wel: ik zeg NIET dat Vlaams-Blokkers moordenaars zijn, maar ik noem ze wel racisten ja, of ze staan niet achter het gedachtengoed van de partij waar ze hun stem aan hebben gegeven! Dat in combinatie met een uitspraak van één van de demonstranten hier op de radio, waarvan ik nu eigenlijk ook wel vind dat ik hem wat makkelijk heb aangenomen. Nl. dat die gast zijn buren al meerdere malen voor 'makakken' had uitgemaakt en dat ie had gezegd tegen het slachtoffer dat ie op een taliban leek. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is.

De uitspraak van die vrouw van de dader, dat ie te gek is om uberhaupt verschil te zien tussen een autochtoon en allochtoon doe ik trouwens af als een poging om de boel af te zwakken, net zoals van die ouders van de Venlose doodschopper, die later (volgens mij volledig ongemeend) hun uitspraken over het noodlot e.d. terugtrokken. Gewoon een politieke uitspraak, van iemand die waarschijnlijk inderdaad de grootste huwelijksproblemen heeft en zoiets over haar man over de lippen kán krijgen.

Hopelijk is het nou een beetje duidelijk wat ik bedoelde. Ik zie trouwens totaal geen reden waarom deze thread gesloten zou moeten worden. Wat is het verschil met die k*tmarokkanen-thread, beh. dat de titel wat netter is (daar is toen wel voldoende over gediscussieerd, wil ik nu niet meer oprakelen, ook SR heeft toen duidelijk gezegd waarom ie die titel zo had gekozen)?
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie weten uit eerdere threads vind ik wel degelijk dat je naar de achtergrond van een zaak moet kijken wanneer er een vonnis geveld wordt over de dader. Echter een moord wordt altijd gedaan uit frustratie dan wel onmacht. Er is is iemand zonder pardon het leven ontnomen en dat vind ik erg, ongeacht de achtergrond. Mocht de situatie zijn zoals Soulreaver 'm beschreef dan is het nog steeds een daad vanuit onmacht dan wel frustratie.(hoewel iedereen dan meer begrip heeft voor de daad)

De dader was zover ik uit de pers heb kunnen halen niet helemaal tof meer, bestookte kranten met friusty brieven en bezocht een zielenknijper. De combinatie van rascistische opvatingen en een slechte mentale gezondheid zijn waarschijnlijk de oorzaak vd dader's uitspattingen. Was het een rascistische moord....nee niet in mijn opinie eerder een moord door een mentaal zieke die ook rascistische opvatingen had helaas, een dodelijke combinatie.

Een mensenleven is een mensenleven en of er nu (zinloos) een autochtone(Venlo) of een allochtone(Antwerpen) Europeaan vermoord wordt, ik vind het alletwee even treurig en bedroevend.
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen is iedereen die in vredestijd een ander doodt, niet handelend uit noodweer (of noodweer met exces), of in zo'n situatie als SR beschrijft, ziek in zijn hoofd. Iemand die zijn frustraties, waarvan de ultieme oorzaak hoogst waarschijnlijk geen fluit met het slachtoffer heeft te maken, afreageert op een manier die onomkeerbaar is. Maakt niet uit of het dan door racisme of door 'gewoon' waanzin komt.
 
Originally posted by wateengedoe2

Hopelijk is het nou een beetje duidelijk wat ik bedoelde. Ik zie trouwens totaal geen reden waarom deze thread gesloten zou moeten worden. Wat is het verschil met die k*tmarokkanen-thread, beh. dat de titel wat netter is (daar is toen wel voldoende over gediscussieerd, wil ik nu niet meer oprakelen, ook SR heeft toen duidelijk gezegd waarom ie die titel zo had gekozen)?

Het is duidelijker..maar toch is zulke statement gevaarlijk..
Verder op dit moment zeg ik ook niet dat deze thread gaat gesloten worden maar als ik zie dat jij al 'defensief' word omdat ik gewoon de opmerking maak dat zulke veronderstellingen iets kunnen uitlokken dan begin ik me toch vragen te stellen bij het nut van deze discussie. Het lijkt wel of je staat op ontploffen en bij elke opmerking die ergens in het verkeerde keelgat valt vlieg je uit.
Wat ik ergens begrijp in dit soort onderwerpen maar ik vind het geen leuke manier van discuteren.

Wat ik verder nog kwijt wil..hebben jullie je al eens afgevraagd waarom die mens een zielenknijper bezocht? Ik weet dat er in Antwerpen serieuze problemen zijn tussen vreemdelingen en oorspronkelijke Antwerpenaren de misdaad is er groot, je kan er niet veilig over straat..waarom stemmen mensen voor het Vlaams blok? Niet omdat ze in wezen racist zijn maar omdat ze het beu zijn om met angst naar de bakker om de hoek te moeten gaan...

De rellen die nu weer afspelen doen daar zeker geen goed aan..
 
Ik merk dat ik de laatste dagen pissig ben over alles en iedereen T, (espi zal er ook over mee kunnen praten .. sorry meid! :() Dat is wat ik bedoel met frustraties die geen fluit te maken hebben met het slachtoffer (zie mijn post hierboven), ik weet nl. heel goed waar ze WEL mee te maken hebben en dat staat helemaal los van dit board of van die moord in Antwerpen. Verschil tussen mij en zulke moordenaars is, dat ik gelukkig GEEN dingen doe die onomkeerbaar zijn, en dat er dus later gewoon over gepraat kan worden .. Bij dezen.
 
np wateen... Maar net daarom is het zo belangrijk om te weten of de dader het uit racistische hoek deed. Zo hebben de Marokanen geen reden om rellen te schoppen (hebben ze zoiezo niet maar enfin) als men weet dat het gewoon een gestoord iemand was dan voelen ze zich misschien minder aangevallen..

Als Pim Fortuin neergeschoten was wilde elke Nederlander ook weten WAAROM? Hier is dat net hetzelfde denk ik.

Dat ze allemaal eens rond de tafel gaan zitten en praten ipv elkaar aan te vallen, rellen te veroorzaken etc. daar bereik je geen oplossing mee.
 
Waarschijnlijk niet (rellen) Floyd, niemand meer om ze te organiseren ;)
 
haha, hij heeft vast wel een handlanger ofsow. trouwens, rellen schoppen kan iedereen, je moet er maar dom genoeg voor zijn, maar er lopen genoeg domme mensen in Antwerpen is gebleken afgelopen week. Beetje jammer dat de Marokkaanse bevolking in Antwerpen schijt en totaal geen respect heeft voor de familie van de overledene. Ik ben blij dat dat in venlo anders is gegaan.....
 
Jup, de familie van het slachtoffer heeft tot kalmte opgeroepen, maar heeft geen fluit geholpen :(
 
Ze hebben nu gewoon een 'reden' om de boel kort en klein te slaan..want dat vinden ze toch zoooo leuk!
Winkels inslaan zodat ze etalages kunnen leegroven om hun nieuwe BMW cabrio aan te schaffen.
Sorry dat ik het zo simpel voorstel maar ik snap die rellen gewoon niet..het haalt niets uit en ze krijgen enkel een nog slechtere naam erdoor.
 
Nu zeggen die relschoppers dat de regering in de fout gaat door niet toe te geven dat het een racistische daad was! En dat zo de rellen vermeden haden kunnen worden. Stel je voor, iets moeten toegeven dat niet eens bewezen is. Waar gaan we naartoe.
En ondertussen spant die Arabische liga een proces tegen Verhofstadt omdat hij 'zonder' redendie leider heeft laten oppakken....
Die vent heeft heel de ellende veroorzaakt: agenten bekogelt, verkeer ontregeld, grote schade aangericht, organisatie van geplande misdaad etcetera.. zijn (mogelijke) maximum gevangenis straf? 1JAAR!!! Ik rust mijn koffer :(
 
Ok, advocaat van de verdachte zegt dat het niet om racisme gaat en dat er geen enkele aanwijzing is waaruit blijkt dat het een racistische daad is.
De verdachte zou zelfs een tijdje hebben samengewoont met een allochtone, er waren zelfs trouwplannen!

Dus je ziet dat al de betichtingen en vermoedens van oa. de allochtone gemeenschap gewoon weer onterecht zijn.
 
Originally posted by admin
.... zijn (mogelijke) maximum gevangenis straf? 1JAAR!!! Ik rust mijn koffer :( ....

In juni zijn er verkiezingen bij jullie, denk dat ik nu al weet welke partij de meeste stemmen krijgt.

Politiek is Grieks ; Poli = veel en tiek = praten idd. veel praten zeer belangrijk :(

Groet Smalluser :thumb:
 
Hoe kan het dat in nederland de LPF zoveel stemmen kreeg?? Waarom was Fortuyn zo populair. Hoe kan het dat in Belgie het vlaamse blok zo populair en in Oostenrijk Haider aan de macht kon komen.

Als je die link kan leggen moet het duidelijk zijn hoe de europese bevolking denkt over de grote hoeveelheden allochtonen en asielzoekers.. en zou daar mischien aanleiding voor zijn? Of is heel Europa gewoon op de racistische toer geslagen??
 
Originally posted by smalluser


In juni zijn er verkiezingen bij jullie, denk dat ik nu al weet welke partij de meeste stemmen krijgt.

Politiek is Grieks ; Poli = veel en tiek = praten idd. veel praten zeer belangrijk :(

Groet Smalluser :thumb:
Normaal stem ik altijd VLD... (vlaamse liberalen en democraten)
 
Originally posted by admin

Normaal stem ik altijd VLD... (vlaamse liberalen en democraten)

Bespeur ik hier een andere politieke keuze op komst?
 
Ik ben het wel eens met sommige standpunten van het vlaamsblok, maar ze zijn gewoon te extreem, zullen waarschijnlijk nooit een coalitie kunnen vormen met een andere partij dus een stem vor het VB is eigenlijk een verloren stem.
Voeren wel goede opositie trouwens...
 
Back
Naar boven