XXL Nutrition

Nieuws Moordenaar vrijgesproken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zou, als zowel slachtoffer als verdachte, waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben. Soms kan iets relatief kleins net genoeg zijn om door 't lint te gaan als ervoor ook al meerdere kleine k*tdingen waren.

De verdachte verdedigde gewoon z'n vriend.
 
Ok dus het is zijn eigen schuld? Ik zou ook gek worden als een paar van die teringjong eieren naar me gooiden. Als je dan nog zo popi blijft staan omdat je toch niets hebt gedaan moet je niet zeuren als ik een klap geef.

geen zin om die post van ericr te lezen, maar ben het wel met pat21 eens over dat boontje komt om zn loontje verhaal.
 
tja als ik het verhaal zo lees is het gwoon terecht dat je je vriend helpt als deze door een dolle hond aangevallen wordt
alleen iemand met een mes steken dat vind ik niet zo'n goed idee had dan iets anders gezocht waar je hem mee tot kalmeren had kunnen brengen
 
Hoe kan het nu ooit zelfverdediging zijn wanneer hij zelf niet wordt aangevallen op het moment dat hij steekt. Moord en doodslag zijn het niet, daar heb je de intentie om te doden. Maar je kan em toch veroordelen voor dood door schuld ofzo? =/

Het betreffende artikel inzake noodweer(exces). Het is vrij duidelijk.

Kluwer databank zei:
Wetboek van Strafrecht
Eerste Boek. Algemene bepalingen
Titel III. Uitsluiting en verhoging van strafbaarheid

Artikel 41

1. Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2. Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.
 
I see. Thx voor de info Zoutzak. Maar dan nog vind ik het niet kunnen, gezien hij een wapen heeft gebruikt. Slachtoffer was op dat moment al ongewapend.
 
Hoe kan het nu ooit zelfverdediging zijn wanneer hij zelf niet wordt aangevallen op het moment dat hij steekt. Moord en doodslag zijn het niet, daar heb je de intentie om te doden. Maar je kan em toch veroordelen voor dood door schuld ofzo? =/

Slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.;)
 
In een rationeel besluit had je de handen weg kunnen slaan of er zelf tussen kunnen springen zodat iedere partij en met alleen rake klappen vanaf was gekomen. Maar dit was niet rationeel.

Het 'slachtoffer' was fout, blinde woede kreeg de overhand.De 'verdachte' handelde uit noodweer voor zijn vriend, waarin de adrealine en de hectiek voor een groot deel meespeelde in een situatie waarin lutele seconden een grote rol spelen tussen gewoonweg raken klappen en permanent gezichtsverlies.

Voor de verduidelijking: Messteken kunnen niet, maar ik zou de moordenaar vrij spreken.
 
weer zo'n zinneloze vrijspraak
 
In een rationeel besluit had je de handen weg kunnen slaan of er zelf tussen kunnen springen zodat iedere partij en met alleen rake klappen vanaf was gekomen. Maar dit was niet rationeel.

Het 'slachtoffer' was fout, blinde woede kreeg de overhand.De 'verdachte' handelde uit noodweer voor zijn vriend, waarin de adrealine en de hectiek voor een groot deel meespeelde in een situatie waarin lutele seconden een grote rol spelen tussen gewoonweg raken klappen en permanent gezichtsverlies.

Voor de verduidelijking: Messteken kunnen niet, maar ik zou de moordenaar vrij spreken.
Welke moordenaar? :p Geen voorbedachte rade en geen intentie om te doden, niks te moordenaar dus. Wat dat betreft zit de topictitel ook wel fout.
 
ik doelde ook op de topictitel ;)
 
Back
Naar boven