Fitness Seller

Morgen ben ik een dag vegetarier. Wat nu?!

Bezoekers in dit topic

jeffreybrnd

Cool Novice
Lid geworden
13 jan 2015
Berichten
204
Waardering
124
Lengte
1m96
Massa
98kg
Noem het onder de plak zitten, prima, maar morgen ben ik op dierendag een volledige dag vegetariër.

Mijn vriendin is al een aantal jaar vegetarier en dit is mijn manier van een klein beetje begrip en/of steun.

Anyway; ik haal het meeste van mijn eiwitten uit vlees.
Dus: Weten jullie goede eiwitbronnen die ik gedurende de dag (ontbijt/lunch/avondeten) kan eten om zo aan mijn grammetjes eiwit te komen?

Ik heb het dan niet over eiwitshakes en een bakje kwark.
Evt. goede vleesvervangers die bolstaan van de protein?

Oja, ik zit in den cut. Dus niet teveel kcal.


Danku!
 
Overdrijven is ook een vak. De supermarkt is vergeven van de vleesvervangers, zo ingewikkeld is het toch niet? ???
 
Zoals je in mijn topic leest, was ik al zover dat ik van het bestaan van vleesvervangers afwist.
Het gaat er mij om of jullie toevallig weten welke vleesvervangers meer eiwitten bevatten dan de andere.
Er zullen vast wat forumleden zijn die hier wel kennis van hebben.
Zelf naar de supermarkt fietsen en alle etiketten lezen is een optie, maar dit is wellicht iets meer doeltreffend

Of andere voedingswaren laag in kcal en hoog in eiwit, natuurlijk.
 
Eet dan gewoon een dag alleen kwark en peulvruchten.
 
Overigens wel een leuk initiatief. Ik eet zelf doorgaans vegetarisch (behalve op junkdagen).
 
Gelieve ontopic blijven

:roflol:

Gast, 1 dag niet aan je eiwitten komen ben je IFBB pro ofzo?
Als je dan al zogenaamd zo serieus bezig bent had je dit topic niet hoeven starten want dit is toch wel basiskennis.
Buiten dat, met jouw stats zou ik me niet zo zorgen maken maar goed.
Succes morgen en hopelijk raak je niet al je gains kwijt.
 
Ei-wit. Geef je je vriendin het eigeel als zij niet aan het cutten is.:p
 
Vega gehakt van Lidl 21 gr eiwit per 100 gr.
Peulvruchten vooral linzen en zwarte bonen uit blik.
Champignons en paddestoelen mais voor wat betreft groenten.
Havermout quinoavlokken boekweitvlokken.
Soyayoghurt/kwark.
Noten.
Tempeh, tofu.

En zo heb je nog wel veel meer....

Naast uiteraard zuivel, eieren etc.
 
kudt konijn
 
Overigens wel een leuk initiatief. Ik eet zelf doorgaans vegetarisch (behalve op junkdagen).

Dankje.
Ja, ik ben een echte vleeseter en zou om die reden heel moeilijk zonder vlees kunnen.
Maar ik snap haar idealen heel goed.

Ik probeer morgen zo gebalanceerd mogelijk te eten. Om die reden ben ik erg benieuwd hoe bijvoorbeeld vegetariërs dat combineren met bodybuilding.
Uiteraard kan ik heel de dag kwark eten, maar ik wil mijn voedingsschema net zo gevarieerd houden als normaal.
 
Vega gehakt van Lidl 21 gr eiwit per 100 gr.
Peulvruchten vooral linzen en zwarte bonen uit blik.
Champignons en paddestoelen mais voor wat betreft groenten.
Havermout quinoavlokken boekweitvlokken.
Soyayoghurt/kwark.
Noten.
Tempeh, tofu.

En zo heb je nog wel veel meer....

Naast uiteraard zuivel, eieren etc.

Kijk, hier heb ik wat aan:thumbs:
 
:roflol:

Gast, 1 dag niet aan je eiwitten komen ben je IFBB pro ofzo?
Als je dan al zogenaamd zo serieus bezig bent had je dit topic niet hoeven starten want dit is toch wel basiskennis.
Buiten dat, met jouw stats zou ik me niet zo zorgen maken maar goed.
Succes morgen en hopelijk raak je niet al je gains kwijt.

Ook al was dit topic bedoeld om informatie te verkrijgen, zal ik bij deze ook wat informatie verstrekken:

On-topic:
Een inhoudelijke reactie geven op de vraag/stelling van de topic starter, zoals de andere voor en na jou hebben gedaan.
Doel van reactie: topic starter helpen.

Off-topic:
Jouw twee inhoudsloze reacties die geen antwoord geven op de vraag van de topic starter.
Doel van reactie: eigen belangen.
 
Vega gehakt van Lidl 21 gr eiwit per 100 gr.
Peulvruchten vooral linzen en zwarte bonen uit blik.
Champignons en paddestoelen mais voor wat betreft groenten.
Havermout quinoavlokken boekweitvlokken.
Soyayoghurt/kwark.
Noten.
Tempeh, tofu.

En zo heb je nog wel veel meer....

Naast uiteraard zuivel, eieren etc.
Idd, vega gehakt heeft top macro's, ik eet het elke medium en high carb dag. Helaas niet geschikt voor low carb, omdat de meeste vleesvervangers wel wat koolhydraten bevatten.
Verder: ei(eiwit) en alles wat Marina hierboven opnoemde!
 
Om die reden ben ik erg benieuwd hoe bijvoorbeeld vegetariërs dat combineren met bodybuilding.

Oh, dat is niet zo ingewikkeld. Om maar eens eieren te noemen als voorbeeld; die hebben een net zo hoog (zo niet hoger) aminozuurprofiel als vlees. Als het gaat om inferieure eiwitbronnen dan helpt het om meer (inferieur) eiwit te eten, om uiteindelijk tot een hoogwaardig aminozuurprofiel te komen.
 
Back
Naar boven