XXL Nutrition

Morgen operatie gyneacomastie: LOG! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BRATI

Cool Novice
Lid geworden
4 jun 2013
Berichten
36
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Goedemorgen DBB'ers,

Note
Ik laat me binnenkort (MORGEN!) behandelen aan mijn gynaecomastie. Omdat er niet heel veel te vinden is over een dergelijke ingreep heb ik besloten een soort 'log' / verslag te delen over mijn bevindingen, ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Gynaecomastie vanaf pubertijd
Ik heb vanaf mijn pubertijd al last van gyneacomastie. De hinder die ik tijdens mijn pubertijd ondervond van de gyneacomastie is in de loop der jaren uiteraard afgezwakt, toch is het nooit helemaal weg gegaan. Mijn vader heeft overigens ook last van lichte gyneacomastie, het zit dus in de famillie.

Verergering tijdens TEST-E kuur
Desondanks besloot ik zo'n 3 maanden geleden te beginnen aan een TEST-E kuur (500mg PW). Ik wilde deze kuur 10 weken doortrekken maar ben na 4 weken gestopt omdat mijn gyneacomastie in rap tempo verergerde (schijven, puffy nippels e.d). Na 4 weken TEST-E ben ik direct begonnen met Nolvadex, de Nolvadex heb ik vervolgens zo'n 4 weken door laten lopen. Na deze 4 weken was mijn gyneacomastie weer bijna op het 'oude' niveau van voor de kuur.

Besluit tot ingreep
Toch ergerde ik me mateloos aan de overgebleven gyneacomastie. De lijn aan de zijkant/buitenkant van mijn borst is namelijk nooit goed zichtbaar geweest omdat er altijd klierweefsel naast en achter mijn tepel zat. Op dat moment besloot ik voor mezelf dat ik de gyneacomastie wilde laten verwijderen en ben ik mezelf gaan oriënteren over de mogelijkheden omtrent de ingreep.

Ingreep in Nederland via huisarts/dokter/ziekenhuis betaalt door verzekering?
In eerste instantie wilde ik het probleem voorleggen bij mijn huisarts in de hoop dat hij mij zou doorverwijzen naar een Nederlands ziekenhuis waar zij de gynaecomastie, op kosten van de verzekering, konden verwijderen. Na een eerste gesprek met mijn huisarts bleek dit een illusie, het is nagenoeg onmogelijk om dergelijke ingrepen vergoed te krijgen door de verzekering. Daarnaast vond mijn huisarts mijn gynaecomastie alles behalve alarmerend.

Ingreep in België
Ik ben vervolgens verder gaan kijken en kwam uit bij klinieken als 'Bergman clinics'. De klinieken in Nederland vragen circa 3600,- voor een dergelijke ingreep. Vervolgens opperde een vriend die deze ingreep ook heeft laten uitvoeren het idee om eens in België te gaan kijken, hier zou de ingreep namelijk aanzienlijk goedkoper zijn.

België
Puur vanwege het grote verschil in prijs besloot ik een kleine maand geleden naar de Belgische kliniek te rijden om daar eens op bezoek te gaan voor een consult. Het consult voelde vertrouwt en de kliniek zag er goed uit. Daarnaast had de vriend die ik zojuist aanhaalde een positieve ervaring met de kliniek. Dit tezamen deed mij doen besluiten de ingreep daar te laten uitvoeren.

Consult en beschrijving van ingreep
Tijdens het consult hebben de chirurg en ik de ingreep besproken. De chirurg brengt mij eerst in een roes. Bij een roes adem je zelf maar lig je wel onder narcose. Vervolgens verdoofd hij mij plaatselijk bij. Als de verdoving is ingewerkt snijdt de chirurg de onderste helft van mijn tepel op de tepelrand open. Vervolgens verwijdert hij de gyneacomastie en hecht hij de tepel, nadat hij een drain heeft geplaatst, weer dicht.

Huisarts ingelicht na consult
Enkele dagen na het consult heb ik uit voorzorg mijn huisarts ingelicht. De huisarts wilt dat ik de donderdag na de operatie (aanstaande donderdag) langs kom voor een check. Ik kan je vertellen dat dit mijn gemoedsrust ten goede komt.

Kijk ik er naar uit? Zie ik er tegen op?
Het is een beetje dubbel, enerzijds kijk ik er natuurlijk enorm naar uit omdat ik eindelijk verlost ga worden van de klier. Anderzijds zie ik erg op tegen het herstel. Ik train nu zo'n 3 jaar lang 4 a 5 dagen per week maar zal na de ingreep 3 a 4 weken niet kunnen trainen, daarnaast zal ik me ongeveer een maand niet in badkleding kunnen vertonen omdat het litteken er dan nog niet heel fraai uit ziet. Daarnaast zie ik op tegen het verwijderen van de drain. Al met al houd ik wel heel goed in mijn achterhoofd dat dit een ingreep is waar ik de rest van mijn leven plezier van heb.

Tot slot
Ik maak morgen ochtend even wat foto's van de huidige situatie. Morgen avond na de ingreep zal ik even een update geven hoe de operatie is verlopen. Mochten jullie nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

De grote dag
Vandaag is de grote dag, heb goed geslapen en vanaf vanmorgen niets gegeten, erg katabool, net als de aankomende 3 weken trouwens haha. Spanning valt nog mee. Direct na de ingreep zal ik m'n bevindingen opnieuw posten.

Operatie achter de rug
De operatie is achter de rug. De pijn op dit moment valt reuze mee. Ik heb mijn tepel nog niet gezien maar er is aanzienlijk veel klierweefsel verwijderd. Ik post later een foto van het klierweefsel dat is verwijderd!

The day after
Ik was gisteren toch iets te voorbarig. Mede omdat de verdoving nog niet was uitgewerkt voelde ik niet veel van de pijn. Ik vind het overdreven om te zeggen dat ik nu echt pijn lijd maar ik voel het zeker. Toen ik vanmorgen de band om mijn borst opnieuw om deed omdat ik hem strakker wilde hebben viel ik letterlijk op een haar na flauw. Het ziet er naar uit dat ik behoorlijk wat vocht en bloed ben verloren via de drain maar dat was normaal volgens de behandelende arts.

De behandelende arts gaf mij gisteren de optie om terug te komen om de drains door hem te laten verwijderen, hij vertelde me dat ik dit ook zelf kon doen. Ik heb er voor gekozen om dit door mijn nicht te laten doen, zij is tenslotte doktersassistent en hierdoor hoef ik niet terug naar België.

Het is voor mij overigens heel bevredigend om het klierweefsel terug te zien. Ik wist dat ik aan de rechter kant een dikke klier had en aan de linker kant een wat dikkere, langwerperige, dit is prima terug te zien.

Voor de sterke magen onder ons: Foto's van het klierweefsel staan in de meest recente post onderaan!

Wordt dus vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Succes!
De operatie valt reuze mee. De pijn erna is ook te doen. Paar weekjes niet trainen..gewoin even goed herstellen.
Mocht je ooit nog willen kuren ALTIJD arimidex laten meelopen tot je nakuur afgelopen is
 
Succes!
De operatie valt reuze mee. De pijn erna is ook te doen. Paar weekjes niet trainen..gewoin even goed herstellen.
Mocht je ooit nog willen kuren ALTIJD arimidex laten meelopen tot je nakuur afgelopen is

[/U] bedankt trouwens![/U]

Heb je ervaring met de ingreep? Ik denk dat ik in de toekomst mijn vingers niet meer ga branden aan AAS die mijn hormoonspiegel dusdanig beïnvloeden. Heb 2x eerder een Winstrol-only kuur gedaan, had toen nergens last van.
 
Laatst bewerkt:
top post! ..ik ga je volgen
 
succes ik ga je volgen :)
 
Succes en hopelijk brengt het wat je wilt!!
 
Wat is de kostprijs dan in België, is dit zo'n groot verschil?
 
Bedankt iedereen!

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:50 ----------

Wat is de kostprijs dan in België, is dit zo'n groot verschil?

In Nederland betaalde ik zo'n 3600 euro, in Belgie 1900.
 
Heel veel succes en spoedig herstel gewenst. Top dat je een logje hierover start!
 
Succes. Dit ga ik zeker volgen!
 
Zie hier afbeelding van het het probleem, rechts is erger dan links. Op het zijaanzicht is het beter te zien.

Gyneacomastie probleem 1.jpg


Gyneacomastie probleem 2.jpg
 
Succes! ik zal volgen.
 
Bedankt voor deze info, leuk dat je dit zo open en uitgebreid deelt! Goede fysiek verder ook, maar snap inderdaad dat je er voor kiest, en denk inderdaad dat je er geen spijt van zult hebben!

Succes!
 
In!

Vermeld even de naam van de kliniek in België in je openingspost.
 
Laatst bewerkt:
Succes!
De operatie valt reuze mee. De pijn erna is ook te doen. Paar weekjes niet trainen..gewoin even goed herstellen.
Mocht je ooit nog willen kuren ALTIJD arimidex laten meelopen tot je nakuur afgelopen is

In belgie halen ze wel de hele klier weg. Dus arimidex is dan niet meer nodig als hij nog eens gaat kuren:D
 
Niet altijd.. Hangt van chirurg af. Bij mij is dit niet helemaal weg genomen.
 
Ik vraag me af of ze het helemaal weg kunnen halen. Door nederlandse plastisch chirurgen is mij altijd verteld dat dit niet mogelijk is. Iig niet zonder esthetische problemen.
 
Back
Naar boven