MuscleMeat

Moslim hoeft niet op te staan voor rechtbank

Bezoekers in dit topic

arnoldfan

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
12.579
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
De moslimfundamentalist en advocaat Mohammed Enait hoeft niet meer op te staan als de rechters de zaal binnenkomen. Enait stelt dat opstaan in strijd is met zijn geloof. De rechtbank in Rotterdam heeft hem gelijk gegeven, meldt NRC Handelsblad vrijdag.

Volgens Enait, onlangs beëdigd als advocaat, stelt de islam dat alle mensen gelijk zijn. Daarom kan hij niet voor anderen kan opstaan, vindt hijzelf. Het openbaar ministerie heeft daar bezwaar tegen, zegt een woordvoerster. Het OM heeft de zaak aangekaart bij de Orde van Advocaten en de Raad voor de Rechtspraak. "Het is gangbare praktijk om voor de rechter te gaan staan."

Enait kwam eerder in het nieuws nadat de Sociale Dienst hem een baan had geweigerd omdat hij vrouwen geen hand wil schudden. De Rotterdamse rechtbank wees het bezwaar van Enait daartegen vorige maand af.

VVD-Kamerlid Henk Kamp reageert furieus op het nieuws dat Enait niet meer hoeft op te staan voor de rechters. "Dit is cultuurrelativisme ten top. Het is ontoelaatbaar om dit in een rechtsstaat toe te laten. Iedereen moet gewoon opstaan voor de rechter. Punt." Kamp heeft minister van Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) om opheldering gevraagd.

De rechtbank in Rotterdam was vrijdag niet direct bereikbaar voor commentaar.
 
Eens met Cutler, Cirkel en Arnoldfan
 
^ Lol, je bedoelt "afschieten die buitenlander"?

Als dit waar is is dit weer een crimineel staaltje onkunde. Moslim hoeft niet te staan want is gelijk aan rechter. De rest moet wel staan want is niet gelijk aan rechter en ook niet gelijk aan moslim.
 
ongelooflijk..
 
Iedereen moet gelijk behandelt worden, waarom opstaan voor rechter? Gaat hij ook opstaan als jij een kamer binnentreedt?
 
Iedereen moet gelijk behandelt worden, waarom opstaan voor rechter? Gaat hij ook opstaan als jij een kamer binnentreedt?

Dit zijn de regels in nederland, niemand heeft hier problemen mee, totdat er een haatbaard zit, het zal toch niet zo zijn.
 
Dan wil ik een regel waarin vermeld staat dat iedereen moet opstaan als ik ergens binnen loop!
 
Dan wil ik een regel waarin vermeld staat dat iedereen moet opstaan als ik ergens binnen loop!

jongen wtf.. in Turkije staan leerlingen ook op als de leraar of lerares de klas binnenkomt.. dit is gewoon een gewoonte, heeft niks met religie te maken.

(ben zelf Turk en moslim..)
 
die zogenaamde moslim begint echt veel aandacht te trekken, irritant mannetje..
 
jongen wtf.. in Turkije staan leerlingen ook op als de leraar of lerares de klas binnenkomt.. dit is gewoon een gewoonte, heeft niks met religie te maken.

(ben zelf Turk en moslim..)

pcies, daarom kan die ook mooi opstaan voor de rechter :D
 
Ik laat alleen zien dat iedereen wel iets wil, maar dat je soms je aan de regels moet gaan houden.
 
Hij doet he inderdaad alleen om aandacht te trekken, beetje irritant.
Desalniettemin is het toch een debiele regel om voor een rechter op te staan? Waarom is hij zo machtig dat iedereen voor hem opstaat als hij een kamer komt binnen lopen?
 
Waarom ouderen nog met u aanspreken ? Waarom bij sollicitatie nog een handgeven ? Waarom opstaan voor ouderen ? Waarom de postbode nog groeten ? Waarom kinderen een plakje worst geven in de slagerij ?

Dus een man wel een hand geven en een vrouw niet, is ook gelijke behandeling ?

Waarom waarom waarom ???

Normen en waarden is waar het tegenwoordig stevig aan schort.
Deze normen moeten we met zijn alle prijzen.

Ik zit me weer op te vreten iig.

Groeten


Denk om je bloeddruk he.
 
Hopelijk mag hij flink schokken, als ik die asociale aap op straat tegen kom trapt ik hem keihard onder de kont.
 
Ik geef vrouwen liever een zoen dan een hand :P
 
Back
Naar boven