XXL Nutrition

Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja, de geboorte van Jebus wordt veel vergeten. Iedereen denkt dat het Jezus is die geboren is op kerstmis
 
antwerpen => prullenbak => rechtklikken prullenbak ledigen
$query="DELETE FROM Antwerpen WHERE id='".$_GET["Moslima"]. "'";


;)

On topic: in eigen land niets te zeggen en hier kapsones krijgen? Misschien moeten we het slaan van de vrouw (en dan enkel moslima's) toch maar weer gaan toestaan, blijbaar hebben ze het idd nodig.
 
Ja idd, beuken die geiten
 
Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Als wij om de neutraliteit van de dienstverlening te garanderen geen hoofddoek mogen dragen aan het loket, dan eisen we dat er geen kerstbomen staan in de stadsgebouwen en er geen paaseieren meer worden uitgedeeld." Dat stelt Antwerps vakbondsvertegenwoordiger Badia Miri.

Neutraliteit
Miri is een van de zeven moslima's die hun hoofddoeken moesten afzetten als ze aan het loket wensten te blijven werken. Van de zeven personeelsleden van de stad Antwerpen die een hoofddoek droegen aan het loket, legden drie die af. Voor de anderen werd een andere functie gezocht. Niemand werd ontslagen. Toch is het verzet tegen de kledingvoorschriften, die in maart werden ingevoerd, nog steeds aanwezig. De zeven moslima's dringen nu aan op de "daadwerkelijke handhaving van de neutraliteit van de dienstverlening".

"Het Antwerpse stadsbestuur stelt dat de neutraliteit in het gedrang komt als personeelsleden een kruis of een hoofddoek dragen", zegt Miri. "Alleen ervaren wij dat enkel is opgetreden tegen de moslima's. Als het stadsbestuur echt begaan is met de neutraliteit, dan mogen er geen kerstbomen of paaseieren meer komen op de werkvloer. Wij vragen een meldpunt voor alle overtredingen op de kledingvoorschriften." (belga/hln)



Aaaaaarghhhh niet mijn kerstboom en paaseieren!!! :fire:

ze vergeten dat e op nd grondgebied zijn , ik vind wel goed geen hoofdoekjes kan ik eindelijk een x naar die turkse marokaanse iraneze meiskes glunderen:o
 
Ten eerste zal een paasei niet net zoveel mensen doen weglopen/schrikken als een hoofddoek , en moet er dus imo ook gekeken worden naar de " impact " van zo'n geloofsuiting bij omstanders !!!!!!!!!!!!!

Maar puur zwart-wit gezien
Is het een uiting van geloof , je viert pasen ( een christelijk feest ) met paaseieren ,..... dus kan niet anders dan gelijk geven aan de dames . Hoe belachelijk ook.

Maar ook geen vrije dag meer voor het suikerfeest dan ,.... hard om hard :mad:

idd, de impact is belangrijk, dan valt een hoofddoek nog mee, ik werk in het zuidstation in Brussel en wat ik daar soms zie..
van die vrouwen in burka's, dat is er echt over! dit zouden ze moeten bestraffen, dit is echt akelig om te zien in het Belgisch straatbeeld!
 
Ik vind het straf dat je als vreemdeling met andere cultuur ander geloof gastvrijheid krijgt en een mooie job aangeboden krijgt(waarvoor een Belg/Nederlander voor moet wijken). En dan totaal onterecht eisen dat we onze christelijke en culturele rituelen verwijderen voor hen??? Vreemd dat er mensen zijn die het artikel rechtvaardig vinden. Je mag niet vergeten dat die mensen in een vreemd land zitten waar een andere godsdienst leeft... Als ik een Eskimo ben en ik kom in België of Nederland wonen, ga ik toch ook niet vragen om alle auto's te vernietigen en iedereen met de slee???
 
idd, de impact is belangrijk, dan valt een hoofddoek nog mee, ik werk in het zuidstation in Brussel en wat ik daar soms zie..
van die vrouwen in burka's, dat is er echt over! dit zouden ze moeten bestraffen, dit is echt akelig om te zien in het Belgisch straatbeeld!

ik zag eens een gesluierde moslima lopen in het Limburgse Genk.
Dacht eerst dat ze een burka aanhad, bleek het haar snor te zijn wat voor haar mond & kin hing
DAT was pas akelig !
 
Ik vind het straf dat je als vreemdeling met andere cultuur ander geloof gastvrijheid krijgt en een mooie job aangeboden krijgt. En dan totaal onterecht eisen dat we onze christelijke en culturelische rituelen verwijderen voor hen??? Vreemd dat er mensen zijn die het artikel rechtvaardig vinden. Je mag niet vergeten dat die mensen in een vreemd land zitten waar een andere godsdienst leeft... Als ik een Eskimo ben en ik kom in België of Nederland wonen, ga ik toch ook niet vragen om alle auto's te vernietigen en iedereen met de slee???

ik snap niet wat ze nou niet mooi vinden aan zon liefe kerstman en die liefe paashaas :( ik denk dat er veel kindertrauma's komen als je een stel moslima's zien rennen achter de op hol geslagen paashaas *just inmagne*
 
ik zag eens een gesluierde moslima lopen in het Limburgse Genk.
Dacht eerst dat ze een burka aanhad, bleek het haar snor te zijn wat voor haar mond & kin hing
DAT was pas akelig !

:roflol:
 
Als ze een egalitaire maatschappij willen gaan ze maar ergens anders een heilstaat stichten. In dit geval zijn het wel 'onze' gebruiken en die worden niet opgegeven omdat zij denken dat ze beknot worden in hun vrijheid en omdat zij hun eigen gebruiken moeten opgeven. De paashaas of een kerstboom is geen kleding, althans voor de meesten niet. Een kledingvoorschrift heeft niks te maken met culturele uitingen. Als ik met een petje aan de balie ga staan wordt dat ook verboden. Domme wichten zijn het.

Idd, zo eenvoudig is het toch. Het heeft niet in het minst te maken met discriminatie of racisme. Het zijn gewoon de neutrale dresscodes waaraan ze zich dienen te houden, net zoals elke autochtoon dat ook moet.

Als ze dan dom gaan doen en met zulk een idioot voorstel tot tegenmaatregel komen welke compleet voorbijgaat aan de point vragen ze er zelf om. Op de koop toe wordt nog eens de indruk gewekt dat er racistische motieven meespelen. Beetje een omgekeerde rethoriek hanteren en wat woorden verdraaien doen ze; dit maakt hen buitengewoon stigmatiserend en oneerlijk. Die vrouwen zijn gewoon racistisch ipv andersom. Ondankbare, lompe k*tjes.
 
flikker tog op. Ga eens integreren ipv op elk puntje lopen ziften en laten zien dat je anders bent. Zo vraag je gewoon om een anti moslim stemming. Zij wonen hier. Wij wonen niet daar.
 
Ik vind het straf dat je als vreemdeling met andere cultuur ander geloof gastvrijheid krijgt en een mooie job aangeboden krijgt(waarvoor een Belg/Nederlander voor moet wijken). En dan totaal onterecht eisen dat we onze christelijke en culturele rituelen verwijderen voor hen??? Vreemd dat er mensen zijn die het artikel rechtvaardig vinden. Je mag niet vergeten dat die mensen in een vreemd land zitten waar een andere godsdienst leeft... Als ik een Eskimo ben en ik kom in België of Nederland wonen, ga ik toch ook niet vragen om alle auto's te vernietigen en iedereen met de slee???

Helemaal niks vreemd. Als je christelijke shit toelaat, dan laat je ook islamitische shit toe. Vrijheid van godsdienst noemt dat.
Als je pleit voor neutraliteit, dan betekent dat niet enkel een verbod van religieuze tekens door moslims, maar ook door christenen.
Anders verander je maar de grondwet en verbied je de 'islam' maar in z'n geheel. Dan ben je van dit soort gezeik af.
 
Helemaal niks vreemd. Als je christelijke shit toelaat, dan laat je ook islamitische shit toe. Vrijheid van godsdienst noemt dat.
Als je pleit voor neutraliteit, dan betekent dat niet enkel een verbod van religieuze tekens door moslims, maar ook door christenen.
Anders verander je maar de grondwet en verbied je de 'islam' maar in z'n geheel. Dan ben je van dit soort gezeik af.
Blijkbaar toch nog niet goed begrepen... draagt er één christen een kerstboom of paasei?

Die moslima's vergelijken gewoon appelen met peren in de hoop toch nog wat gedaan te krijgen. Zij mogen toch ook islamitische versiering op straat of kantoor hebben? Het gaat hier over kledij die neutraal moet zijn.
 
Als het enkel over kledij gaat, dan trek ik mijn argumenten terug.
Maar ik dacht dat neutraliteit veel verder dan dat ging. (zoals vb ook verboden van kruisen op muren etc).
 
Ik denk dat je een compromis moet vinden tussen vrijheden en neutraliteit in dit geval. Het moet in balans zijn zodat iedereen zich er goed bij voelt.
 
Dat klonk al heel anders dan een paar berichten geleden:D

Men focust hier erg op de kleding, maar 'neutraliteit' gaat toch verder dan dat ? Er gelden misschien andere regels van intelling tot instelling, maar gezien het een overheidsinstelling is ga ik ervan uit dat ze allemaal dezelfde regels hebben en dat ze dus zover mogelijk afstand houden van religie. (dus veel verder dan louter kleding).
Zo ja, dan hebben die moslima's het volste recht om protesteren.
Zo niet, dan moeten ze inderdaad hun bakkes houden.
 
Je moet ook niet alles letterlijk of serieus nemen wat ik zeg als er in de post ";)" staan :)

Men focust op de kleding omdat het gaat om de presentatie van de medewerkers naar de klant/burger toe. Als jij naar een overheidsinstelling /dienst gaat, dan wil je door een neutraal gekleed persoon bediend worden. Niet door een christen, islamiet, of wat dan ook. Niemand heeft op dat moment een boodschap aan jou geloof en dus dien je het voor jezelf te houden.

Wat er echter op hun bureautje ligt in hun kantoor (uit het zicht van de burger/klant) is verder niet van belang.
 
Aha, i see...:)
Zolang niemand last heeft van je godsdienst, dan doe je je ding.
 
Prima dan doe wij dat niet meer, maar hun geen:

Ramadan
Suikerfeest
Offerfeest
6 weken bouwvak
gemiddeld over een jaar genomen 3 dagen per week ziek.

Aanpassen en anders optiefen dan gaan ze maar ergens kastelen bouwen in de woestijn.
 
Back
Naar boven