AndroidHealthClinic

Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Als wij om de neutraliteit van de dienstverlening te garanderen geen hoofddoek mogen dragen aan het loket, dan eisen we dat er geen kerstbomen staan in de stadsgebouwen en er geen paaseieren meer worden uitgedeeld." Dat stelt Antwerps vakbondsvertegenwoordiger Badia Miri.

Neutraliteit
Miri is een van de zeven moslima's die hun hoofddoeken moesten afzetten als ze aan het loket wensten te blijven werken. Van de zeven personeelsleden van de stad Antwerpen die een hoofddoek droegen aan het loket, legden drie die af. Voor de anderen werd een andere functie gezocht. Niemand werd ontslagen. Toch is het verzet tegen de kledingvoorschriften, die in maart werden ingevoerd, nog steeds aanwezig. De zeven moslima's dringen nu aan op de "daadwerkelijke handhaving van de neutraliteit van de dienstverlening".

"Het Antwerpse stadsbestuur stelt dat de neutraliteit in het gedrang komt als personeelsleden een kruis of een hoofddoek dragen", zegt Miri. "Alleen ervaren wij dat enkel is opgetreden tegen de moslima's. Als het stadsbestuur echt begaan is met de neutraliteit, dan mogen er geen kerstbomen of paaseieren meer komen op de werkvloer. Wij vragen een meldpunt voor alle overtredingen op de kledingvoorschriften." (belga/hln)



Aaaaaarghhhh niet mijn kerstboom en paaseieren!!! :fire:


Ik dacht dat ze wouden intergreren in westerse samenleving.
:rolleyes:
 
En daarna domineren...
 
en dan ? elimineren :(









of terugkeren :D
 
Mooi zo, lekker afschaffen dat kopvot, rotten ze mss nog ooit op naar die woestijn.
 
wat weer duidelijk maakt wat jouw denkwijze is. nogal onrespectvol imo.
het punt ging erom dat als islamitische symbolen moeten verdwijnen, dan ook de christelijke, joodse etc. en daar hebben ze een goed punt bij, want dit is weer meten met twee maten.
dat veel mensen dat niet willen begrijpen geeft wel aan wat voor idee je hebt over de islam imo.
 
Hahaha, ik eis verbod op hun verblijf in Nederland.
 
en daar hebben ze een goed punt bij, want dit is weer meten met twee maten.
Zoals reeds gepost: het is dus niet met 2 maten aangezien het verbod enkel mbt kleding is. Zij mengen andere dingen met kleding wat appelen en peren vergelijken is.

Verder als je in een land komt wonen dan pas je je aan aan dat land en niet andersom. Overigens zijn kerstbomen en paaseieren niet alleen religieus maar ook gewoon traditie en cultuur geworden :)
 
wat weer duidelijk maakt wat jouw denkwijze is. nogal onrespectvol imo.
het punt ging erom dat als islamitische symbolen moeten verdwijnen, dan ook de christelijke, joodse etc. en daar hebben ze een goed punt bij, want dit is weer meten met twee maten.
dat veel mensen dat niet willen begrijpen geeft wel aan wat voor idee je hebt over de islam imo.

We hebben het niet over symbolen. Het gaat om kledingvoorschriften. De eerste die met een paasei of een kerstboom op z'n hoofd achter het locket gaat zitten mogen ze van mij ook aanpakken :)
 
wat weer duidelijk maakt wat jouw denkwijze is. nogal onrespectvol imo.
het punt ging erom dat als islamitische symbolen moeten verdwijnen, dan ook de christelijke, joodse etc. en daar hebben ze een goed punt bij, want dit is weer meten met twee maten.
dat veel mensen dat niet willen begrijpen geeft wel aan wat voor idee je hebt over de islam imo.

Met een kopvot, luidkeels in eigen taal lallend over straat, is ook onrespectvol imo
 
Hier, en dan niet tegen jou maar er zijn veel van pervs die rondlopen die niet anders zouden willen
De hoofddoek is bedoeld om dit soort dingen te voorkomen, en meer de aandacht te vestigen op de vrouw als persoon
Twijfelen aan de woord van de profeet, guess not
en wat dan gezegd van de marokanen, turken enzovoorts die blanke meisjes nken?
kereltje je hebt zon mega oogkleppen op:rolleyes:
als ik in marokko ofzo ook zo ga lopen roepen en tieren zullen ze me snel een koppie kleiner maken hoor, als je niet met de westerse cultuur omkan ga je beter terug naar je eigen land.
 
Kledingvoorschriften kun je niet vergelijken met een kerstboom, daarnaast kerstbomen en paaseieren heeft tegenwoordig niks meer te make met het geloof in een gemiddeld gezien. Het is meer een traditie om gewoon in de tijd een kerstboom om te zetten. Gewoon laten praten die werknemers.
 
Hahaha, ik eis verbod op hun verblijf in Nederland.

hahaha, het gaat om belgië :rolleyes:

overigens; het ging volgens het artikel om de neutraliteit van de dienstverlening toch? dat heeft dus niet alleen met kleding te maken, maar met alles waarmee het in verband staat.
 
Back
Naar boven