AndroidHealthClinic

Moslims bijna baas in Brussel

Bezoekers in dit topic

Aha...dus het is, theoretisch, mogelijk van de een op de andere dag een echte Nederlander te worden?

Stelt dus ook geen reet voor dan.
 
voor filip de winter is de islamiesering een tijdsbom,hij heeft hierover dan ook een boek geschreven genaammd 'inch'allah'dat verschaft volgens de winter de ware aard van de islam.
hij schetst een zwart toekomstbeeld van een geislamiseerd europa,en haalt er de slag van potiers en de slag bij wenen om duidelijk te maken hoe europa 'deze 3de islamitische invasie kan keren.
zo is hij begonnen met zijn campange aan zijn vlaamse verkiezingscampange.
met zulke propaganda artikels 'moslims in de meerderheid in brussel' wil hij de belgen bang maken en stemmen ronselen.
het is een echte belgische HITLER,hoop dat deze man nooit aan de macht komt want het zijn zulke mensen die een echt gevaar betekenen voor de maatschapij,niet de moslims want op een paar extremisten na is islam een vredelievend geloof met respeckt voor iedereen zijn religie.
de marokkaanse jongeren die relletjes en crimineel gedrag vertonen behoren niet toe tot de echte moslim gemeenschap!!!!!!
belgische stemmers wees slim en stem niet op extreem rechts,extremisme kan nooit goed zijn voor de maatschappij een gulden middeweg wel daarintegen wel;)

koken met filip dewinter.jpg
 
Aha...dus het is, theoretisch, mogelijk van de een op de andere dag een echte Nederlander te worden?

Stelt dus ook geen reet voor dan.
Nee, zeker niet.

Wat mij betreft is een echte Nederlander (of echte Belg) iemand die geslaagd is in een bepaalde inburgeringstest en verder een zekere affiniteit voelt voor het nieuwe land waar hij/zij is komen wonen, en dus niet blijft vasthangen aan zijn land van afkomst. Verder moet hij/zij de sociale zekerheid helpen opbouwen en zich tot op zekere hoogte aanpassen aan onze gewoonten en gebruiken (en dus niet andersom).

Het zou dus een eerder geleidelijk proces moeten zijn, waarbij men zich op een positieve manier opstelt en niet als parasiet hier even komt genieten van de welvaart die door eerdere autochtone generaties werd opgebouwd.
 
Ik heb wel eens op internet een test gedaan waarmee je kon testen of je ingeburgerd was.
Ik scoorde een 5,3 :sad: helaas net geen voldoende.
 
Nee, zeker niet.

Wat mij betreft is een echte Nederlander (of echte Belg) iemand die geslaagd is in een bepaalde inburgeringstest en verder een zekere affiniteit voelt voor het nieuwe land waar hij/zij is komen wonen, en dus niet blijft vasthangen aan zijn land van afkomst. Verder moet hij/zij de sociale zekerheid helpen opbouwen en zich tot op zekere hoogte aanpassen aan onze gewoonten en gebruiken (en dus niet andersom).


Ben het voor een groot deel met je eens. In dat laatste zit echter de crux.

Wat is tot op zekere hoogte? En waarom moet het nieuwe land zich niet ook aanpassen?


Heel simpel gesteld:

Je huidige buren verhuizen en je krijgt nieuwe buren...nieuwe gewoonten, nieuwe gebruiken...jij slaapt uit op zondag en zij draaien al om 8 uur Frans Bauer...aan de andere kant...op zaterdagavond wilen zij vroeg slapen en geef jij een hardcore feest.....

Dat vereist wederzijdse aanpassingen en wederzijds begrip. En anders een 2x4...maar des al niet te min zullen beide zich aan elkaar moeten aanpassen.
 
Autochtonen moeten uiteraard een inspanning leveren om de nieuwe Nederlanders en Belgen te helpen bij de integratie en het inburgeren. Het zou erg dwaas zijn om er vanuit te gaan dat elke immigrant zomaar uit zichzelf, zonder de medewerking van anderen, de voorbeeldige Nederlander/Belg wordt. Er kan echter niet verwacht worden dat de autochtonen verplicht worden om hun manier van leven aan te passen aan vreemde gebruiken of religies. Ik denk dat ik me zo vrij duidelijk maak? :)
 
Autochtonen moeten uiteraard een inspanning leveren om de nieuwe Nederlanders en Belgen te helpen bij de integratie en het inburgeren. Het zou erg dwaas zijn om er vanuit te gaan dat elke immigrant zomaar uit zichzelf, zonder de medewerking van anderen, de voorbeeldige Nederlander/Belg wordt. Er kan echter niet verwacht worden dat de autochtonen verplicht worden om hun manier van leven aan te passen aan vreemde gebruiken of religies. Ik denk dat ik me zo vrij duidelijk maak? :)

Heel duidelijk.

Je manier van leven aanpassen is inderdaad niet de bedoeling, maar wel een vorm van acceptatie dat mensen gewoon anders zijn, anders denken en anders kunnen doen.

edit: dat wil niet zeggen dat dat invloed mag hebben op hoe jij je leven in gaat delen.
 
^Hij zegt toch ook niet dat hij dat niet accepteert? Hij zegt alleen dat ze wel een beetje mee moeten werken en dat we zelf mogen kiezen of wij aan hun geloof doen etc.
 
Back
Naar boven