AndroidHealthClinic

Moslims en afvalligheid, de cijfers. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jij als zover ik weet behoorlijk hoog opgeleide weet ook wel beter.
Je houd je expres nu vast aan bepaalde dingen om ons te ****en, terwijl je zelf beter weet, want je weet donders goed hoe jij dingen anders moet interpreteren als omschreven staat.
Nadeel is dat er teveel allochtone moslims zijn die dat niet kunnen en dat is juist het gevaar!
Mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken maar die alles letterlijk doen.
En dat is nu het probleem waar we de komende tijden mee te kampen hebben.
De mensen die hier wel een goed toekomstperspectief hebben zullen zich minder bezig houden met het uiten van hun godsdienst (wat niet zegt dat zij niet gelovig zijn).
Ja dat klopt
Ik volg de leer van sjeik fawaz en abu ismeal, omdat dat gewoon hele goede imams zijn
Hun hebben ook meerdere malen tegen ons gezegd dat geweld tegen ongelovigen onacceptabel in een land dat niet het sharia rechtsysteem hanteert en dat hebben ze ondersteund met korangeschriften en overleveringen van de profeet. Degene die dat wel doen, hebben ook een afkeer van Sjeik Fawaz en hebben hun eigen soort kliek in huiskamers enzv
Sjeik Fawaz is eigenlijk geen extremist als ik het zo bekijk, wat sommigen toch wel vaak impliceren
 
Die cijfers... ik vind 24% die elk contact zou verbreken ook best veel hoor!
Ik begrijp het gewoon niet, echt niet.
 
Ik zal het wel weer van de te negatieve kant bekijken, maar ik vind 6% inderdaad behoorlijk veel.

Spiertje, vraag aan jou. (Again.) Zou je het contact verbreken met een afvallige? Stel, een goede vriend van je gelooft niet meer. Zou je het contact met hem dan verbreken? Gaat het geloof voor alles en dit geval ook voor de mens? (Volgens mij weet ik het antwoord al...)

Vind je dat iemand het recht heeft om ergens in te geloven waarin hij wil?

Ja, zowieso
Voor mij is afvalligheid onacceptabel, en mijn beste vriend die niet zo een hele goeie praktiserende moslim is heb ik ook al gezegd dat het waarschijnlijk gewoon over is als hij een heidene wordt.
Ik zou hem verder niet aanraken of verbaal aanvallen, los van hem weer proberen te bekeren maar als ik merk dat dat niet lukt dan verbreek ik het contact gewoon
Het is voor een moslim gewoon niet acceptabel, en het recht om het af te keuren is er nog altijd in dit land.
Het recht om zo iemand aan te vallen daarentegen niet
 
Nu zijn de Nederlandse cijfers voor contact verbreken bij afvalligheid vast lager maar dat soort zaken gebeurt hier ook nog steeds. We hebben een hele streek die in de ban is van de bijbel en als je maar enigzins afwijkt van de norm ben je een paria.

Treurig maar dagelijkse werkelijkheid.
 
ik kan toch nog niet echt vrolijk worden van dergelijke cijfers...

Moeten we toe gaan juichen dat het grootste deel geweld schuwt? (en een derde er neutraal dan wel positief (gelukkig maar kleine groep!) tegenover staat?).
Overigens stelt het onderzoek verder dat 1 op de 10 personen niet wist wat een afvallige is. (wat ik opzich wel als positief benader)

Men kan nu iig niet meer zeggen dat ALLE moslims zus en zo denken. (maar goed, als je daar dergelijke cijfers voor nodig hebt, dien jezelf ook onderwerp van een aantal enquetes te zijn...)

frappant vind ik ook dat slecht tweederde de 'zakat' (correct me if I'm wrong) oftewel de aalmoezen - één van de vijf zuilen van de islam - als uiting van hun geloofsovertuiging ziet. In die zin zou imo een vraag als 'zijn de zuilen onontbeerlijk voor een moslim?' wel interessant zijn.
iets meer dan de helft van de vrouwen gaat naar de moskee.
Afdoen van generalisatie is altijd oké, dus in zoverre zijn het 'fijne' cijfers.

Verder vind ik de grafieken in het onderzoek soms misleidend (zie bijv op pag 13 'het moskeebezoek per maand')
Het zou kunnen zijn dat de grafieken zijn aangepast naar de hoeveelheid mensen die de groep vertegenwoordigd, maar daar wordt niet over gesproken in het onderzoek en lijkt me gezien de verhouding man - vrouw in het onderzoek ook niet echt 'logisch'(anyone?)

Nu zijn de Nederlandse cijfers voor contact verbreken bij afvalligheid vast lager maar dat soort zaken gebeurt hier ook nog steeds. We hebben een hele streek die in de ban is van de bijbel en als je maar enigzins afwijkt van de norm ben je een paria.

Treurig maar dagelijkse werkelijkheid.

dat klopt als een zwerende vinger.
 
Die gedachtenwijze begrijp ik gewoon echt niet, hoe kun je iemand nou afvallen als die niet meer in een God of iets dergelijks gelooft? Diegene als persoon verandert er toch niet door? Het geloof is zoiets ongrijpbaars, het heet niet voor niets 'geloof' en niet 'feit' of 'werkelijkheid'. Gelovigen denken dat hetgeen waar ze in geloven de vaststaande waarheid is.
 
Die gedachtenwijze begrijp ik gewoon echt niet, hoe kun je iemand nou afvallen als die niet meer in een God of iets dergelijks gelooft? Diegene als persoon verandert er toch niet door? Het geloof is zoiets ongrijpbaars, het heet niet voor niets 'geloof' en niet 'feit' of 'werkelijkheid'. Gelovigen denken dat hetgeen waar ze in geloven de vaststaande waarheid is.

Mja, 'overschreeuwen' is een niet zo heel vreemde reactie van gelovigen op andersdenkenden. 't geeft namelijk stof tot nadenken, mocht je er eens rationeel naar gaan kijken. t zit (tegenwoordig) ingebed in religies om niet kritisch te zijn, om te voorkomen dat je dat wel wordt (of met kritiek in aanraking komt), ga je maar 'schreeuwen', zodat je 'de satan' maar niet hoort brullen.

Stel je voor, een rationeel debat aangaan met een goede vriend en daar conclusies uit moeten trekken...
 
Ja dat klopt
Ik volg de leer van sjeik fawaz en abu ismeal, omdat dat gewoon hele goede imams zijn
Hun hebben ook meerdere malen tegen ons gezegd dat geweld tegen ongelovigen onacceptabel in een land dat niet het sharia rechtsysteem hanteert en dat hebben ze ondersteund met korangeschriften en overleveringen van de profeet. Degene die dat wel doen, hebben ook een afkeer van Sjeik Fawaz en hebben hun eigen soort kliek in huiskamers enzv
Sjeik Fawaz is eigenlijk geen extremist als ik het zo bekijk, wat sommigen toch wel vaak impliceren

Vind de Sjeik het feitelijk acceptabel dat er in bijv Nederland géén sharia wordt gehanteerd?

Waar komt dan de invloed van de sharia vandaan dat geweld dan ineens wel mág? (mocht deze zijn ingevoerd) Is dat de moraal van de sharia? Dat geweld wel toe is gestaan op basis van overtuigingen? (natuurlijk een vraag naar de bekende weg... Maar kon het niet laten)
 
Vind de Sjeik het feitelijk acceptabel dat er in bijv Nederland géén sharia wordt gehanteerd?

Waar komt dan de invloed van de sharia vandaan dat geweld dan ineens wel mág? (mocht deze zijn ingevoerd) Is dat de moraal van de sharia? Dat geweld wel toe is gestaan op basis van overtuigingen? (natuurlijk een vraag naar de bekende weg... Maar kon het niet laten)

Ja, dit is geen moslimland dus hij begrijpt dat, hij respecteert dat en leeft naar de diezelfde regels
De sharia is de islamitische wetgeving---> lees hier verder
Sharia - Wikipedia
Geweld is toegestaan op overtuigingen ja
Zo betaal je voor afvalligheid de onthoofding, en voor homocoïtusuele activeiten ophanging
 
Ja, dit is geen moslimland dus hij begrijpt dat, hij respecteert dat en leeft naar de diezelfde regels
De sharia is de islamitische wetgeving---> lees hier verder
Sharia - Wikipedia
Geweld is toegestaan op overtuigingen ja
Zo betaal je voor afvalligheid de onthoofding, en voor homocoïtusuele activeiten ophanging

Dat is toch vreselijk. Vind je dat niet erg? Probeer er eens rationeel naar te kijken.

Je wordt gewoon vermoord omdat je ergens niet meer in gelooft.

Sick. :(
 
Nee ik vind het niet vreselijk, ik kan zo wat dingen opnoemen die veel vreselijker zijn zowel hier als in het hiernamaals
Kijk het zijn gewoon de islamitische wetten en daar moet je jje gewoon aan houden als moslimzijnde daar waar die regels er gelden
 
gut, ik zou me er bijna aan opnaaien, die sharia.
 
Nee ik vind het niet vreselijk, ik kan zo wat dingen opnoemen die veel vreselijker zijn zowel hier als in het hiernamaals
Kijk het zijn gewoon de islamitische wetten en daar moet je jje gewoon aan houden als moslimzijnde daar waar die regels er gelden

En als niet-moslim zijnde?
 
jep dat is het ook, ziek in hun kop zijn ze, het christendom deed dat ook, 250 jaar geleden. Gelukkig maar dat het christendom zich niet meer met zulke middeleeuwse praktijken bezighoudt. Zegt imo weer genoeg over de achterlijke godsdienst die Islam heet......

De Islam zal het zelfde overkomen als het Christendom, wen er maar aan.... Het is nog een kwestie van tijd. :)
 
Mensen die de Sharia aanhangen mogen ze van mij opknopen.
Die zijn het niet waard om een ander mens in de ogen te kijken!
 
Gelden er ook regels, maar geen doodstraffen met uitzondering op criminaliteit en moord
Ongelovigen zullen ook niet gestraft worden omdat ze ongelovig zijn bijvoorbeeld, dat is haram
Je mag een ongelovige met geen vinger aanraken alleen omdat hij een ongelovige is, je moet hem met respect en waarde behandelen ook in een sharia, maar helaas is dit vaak niet het geval wat ik ook jammer vind, want weet zeker dat de profeet het niet zo gewild had
 
jep dat is het ook, ziek in hun kop zijn ze, het christendom deed dat ook, 250 jaar geleden. Gelukkig maar dat het christendom zich niet meer met zulke middeleeuwse praktijken bezighoudt. Zegt imo weer genoeg over de achterlijke godsdienst die Islam heet......

De Islam zal het zelfde overkomen als het Christendom, wen er maar aan.... Het is nog een kwestie van tijd. :)

:roflol:

Jemig, onder welke steen leef jij? :D
 
Je moet mensen sowieso altijd met respect behandelen, dus óók als ze afvallig zijn.
 
hmz, we wijken af van wat best eens een interessante discussie over afvalligheid had kunnen worden.

Spiertje (of een andere Mohameddaanse broeder), ik had o.a. nog een vraag staan m.b.t. de 'zakat' (zie post #25).

En 'hoe' dienen de aalmoezen eigenlijk gegeven te worden volgens de Koran?
 
Over de gehele linie zijn de meesten tegen geweld en zullen ze het contact waarschijnlijk niet verbreken met afvalligen. Met DBB logica betekent dat die personen liegen en toch tot geweld zullen overgaan en alle contact met afvalligen verbreken.
Komaan eric, slechts 475 personen hebben deelgenomen, hoe serieus kan je deze cijfers nemen :rolleyes: Bovendien kunnen de ondervraagden best gelogen hebben natuurlijk.
 
Back
Naar boven