XXL Nutrition

Moslimschool open in St-Jans-Molenbeek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stel je voor dat ik in een moslimland hoofddoeken ga verbieden, paaseieren eis en een eigen school opricht... Hoelang zou het duren voor ik ritueel afgeslacht wrd?

Allemaal geen probleem, zolang het ergens geschreven staat. :D
 
Ik zie het probleem eigenlijk hiervan niet. Er zijn toch ook christelijke scholen waar de leerlingen bijbel les krijgen? Bij geschiedenis krijg je toch ook gewoon de geschiedenis van je nederlandse cultuur te horen? Ik zie het probleem er niet van als iemand een stukje van zijn eigen cultuur wilt meekrijgen tijdens de studie.

Natuurlijk krijg je op de manier waarop het hierzo wordt gedaan wel een scheiding in de samenleving (alsof die er niet al lang is). Ipv christelijke en moslim scholen kan je ook gewoon 1 soort school openen met daarin ruimte om wat over je eigen geloof/cultuur te leren. De ene gaat dan 2 uur bijbel lezen, de ander gaat 2 uur in de koran lezen.

Als de mens anders in elkaar zou zitten, dan zou het allemaal zo simpel zijn.
 
Het lijkt me vrij wenselijk als mensen leren samenleven. Jong geleerd is oud gedaan, dus laten we hiermee vooral beginnen op school. Ik ben dan ook voor leerplicht die enkel en alleen van toepassing is op neutraal onderwijs. Religieuze praktijken bewaren mensen maar lekker voor zichzelf. Snel afschaffen die BS!!
 
Ik zie het probleem eigenlijk hiervan niet. Er zijn toch ook christelijke scholen waar de leerlingen bijbel les krijgen? Bij geschiedenis krijg je toch ook gewoon de geschiedenis van je nederlandse cultuur te horen? Ik zie het probleem er niet van als iemand een stukje van zijn eigen cultuur wilt meekrijgen tijdens de studie.

Natuurlijk krijg je op de manier waarop het hierzo wordt gedaan wel een scheiding in de samenleving (alsof die er niet al lang is). Ipv christelijke en moslim scholen kan je ook gewoon 1 soort school openen met daarin ruimte om wat over je eigen geloof/cultuur te leren. De ene gaat dan 2 uur bijbel lezen, de ander gaat 2 uur in de koran lezen.

Als de mens anders in elkaar zou zitten, dan zou het allemaal zo simpel zijn.

Ik denk dat velen hier ook tegen christelijke scholen zijn.
Zo niet, dan zijn we hypocriet bezig.
 
Hoe zit het eigenlijk met de leerplicht in dit geval?
Bedoel maar, de school is niet erkend dacht ik toch ... als kinderen
dus daar naar school gaan, voldoen ze dan wel aan de leerplicht?
 
Laatst bewerkt:
het heeft toch alleen met subsidie te maken??? anyone???
 
Ik ga naar een katholieke hogeschool waar ze ons leerden dat de bijbel vol fabeltjes staat en God niet bestaat.
Je kan dus een katholieke school niet vergelijken met wat men nu gaat oprichten in SJM.
 
godsdiensles in een hogeschool???
 
godsdiensles in een hogeschool???

Verplichte kost in een katholieke hogeschool, hoe ze dit invullen is blijkbaar vrij gezien de onkatholieke aard van de les op zich :D
 
5ylb951.gif


wtf :roflol:
 
dus als ik het goed versta:
nederlands => arabisch
engels => niet meer
frans => niet meer
geschiedenis => arabische geschiedenis
biologie => waar steek ik het beste iemand neer
wiskunde => waarden leren van gestolen gsm's verkopen
Technologische opvoeding => hoe maak ik bommen
Lichamelijke opvoeding => tikkertje pik pik of politie en diefke (niet dat er iemand politie wil zijn :D)
 
Ik ga naar een katholieke hogeschool waar ze ons leerden dat de bijbel vol fabeltjes staat en God niet bestaat.
Je kan dus een katholieke school niet vergelijken met wat men nu gaat oprichten in SJM.

Dat is wel heel raar. Past het wel de juridische kader ?
 
Ik ga naar een katholieke hogeschool waar ze ons leerden dat de bijbel vol fabeltjes staat en God niet bestaat.
Je kan dus een katholieke school niet vergelijken met wat men nu gaat oprichten in SJM.

Ja dat was bij mij in het middelbaar ook het geval. 2 jaar werd er katholieke shit gegeven, andere 4 jaar werd er gezegd dat het allemaal zever is.
 
Back
Naar boven