AndroidHealthClinic

Jan's log

Bezoekers in dit topic

Jij bent trouwens sterk met je standing OHP zag ik. :)
Voor mijn gewicht redelijk zwak :p er zijn hier verschillende jongens die redelijk vlot 100kg drukken maar thnx :)
Db is ook veel moeilijker dan met de bar vind ik, het opwerpen kost veel energie, 26 voor reps is zeker niet slecht.
 
Voor mijn gewicht redelijk zwak :p er zijn hier verschillende jongens die redelijk vlot 100kg drukken maar thnx :)
Db is ook veel moeilijker dan met de bar vind ik, het opwerpen kost veel energie, 26 voor reps is zeker niet slecht.

niet zo hard zijn voor jezelf. 100 kg ohp is retezwaar!
 
niet zo hard zijn voor jezelf. 100 kg ohp is retezwaar!
Dat is zo, maar dat lukt me nog niet :p
Begin volgend jaar hoop ik het wel te halen
 
Die dumbell ohp is dan naast je lichaam? Zoals een hammer curl eigenlijk qua positie van de halter?
eigenlijk zoals dumbbell incline voor chest. Maar dan volledig rechtop. Dus beide dumbbells laat ik zakken tot naast mn oren. Volgens mij bedoel jij hetzelfde
 
eigenlijk zoals dumbbell incline voor chest. Maar dan volledig rechtop. Dus beide dumbbells laat ik zakken tot naast mn oren. Volgens mij bedoel jij hetzelfde
Ja dacht dat de halters anders gericht waren met de cijfers van de halters naar de spiegel toe :p. Lijkt dan wel een mooie qua stabiliteit vooral. Simpel kan dat niet zijn...
 
Voor mijn gewicht redelijk zwak :p er zijn hier verschillende jongens die redelijk vlot 100kg drukken maar thnx :)
Db is ook veel moeilijker dan met de bar vind ik, het opwerpen kost veel energie, 26 voor reps is zeker niet slecht.
thnx hoor, leuk om te horen van een beest zoals jij! :) En volgend jaar pak jij de 100 weer!
 
Di 03-11

Warming up: fietsen naar gym
Training: Legs

Squat (small stance), Romanian deadlift, good morning, leg curl, rear kick, rotator cuff

Squat (small stance)
50 x 12
70 x 12 x 3

Romanian deadlift
opbouwen
120 x 8
140 x 6
155 x 6 x 2 PR
140 x 9

supersetted met rotator cuff resistance band

Good morning (low bar) (nieuwe oef)
40 x 10 x 3 PR

Leg curl

45 x 12, 11
45 x (8+1) (90% ROM)
45 x 10 (sneller)

Rear kick (nieuwe oef)
opbouwen
50 x 8
60 x 10 x 2 PR

Opmerkingen:
* Vandaag fantastische training gehad. Kwam binnen in de gym, 2 extra racks met deadlift plateau's erbij, 1 extra squat rack, extra bankjes, hele rits dumbbells erbij en nog wat extra apparaten. Vooral deadlift plateau is fijn want voorheen was de rubberen vloer ongelijk. Dit is veeel beter. Ik was echt excited en dat om 04.45!
** Squat nu 10 kg zwaarder tov vorige week, geen last van mn lies! :-)
*** Wilde meer nadruk op de hamstrings dus voor het eerst weer de good morning gedaan. Heb altijd met squatten high bar, en met de good morning rolt ie dan in mn nek. Moest heel erg concentreren op de low bar position. Voelde het wel een beetje bij de hamstring maar is geen favoriete oef. Daarna ontdekte ik het rear kick apparaat (nog nooit gebruikt) en daar voelde ik de hamstrings best aardig. Dus good morning uit mn schema en rear kick is voorlopig een blijvertje.

Was al met al een hele fijne training, goede vibe ook. Vorige leg training kreeg ik de barbell amper vd grond, vandaag voelde ik me krachtig en zelfverzekerd.

Morgenochtend alleen kunnen reserveren om 04.30 dus dat wordt om 03.45 opstaan ughh! Het wordt steeds vroeger :mad:
 
Haha een ongelijke vloer. Ken het! De hardcore gym waar ik normaal ging was ooit een toilet afgebroken om meer plaats te maken. En de vloer was niet mooi gemaakt en na het vele deadliften daar zaten er gewoon overal putten en moestje doordacht je plaatsje kiezen :p.

En die squat small stance? voelt dat oké met jou heupen? Ik kan dan géén diepte pakken of die indruk heb ik toch.
Verder weer een mooie reminder hier voor de rotator cuffs. Ik moet er terug werk van maken (preventief).

En zo vroeg man? Zou ik zonde vinden maar dan vooral met voeding. Ik heb al gemerkt dat ik best een uurtje train nadat ik gegeten heb.
 
Haha een ongelijke vloer. Ken het! De hardcore gym waar ik normaal ging was ooit een toilet afgebroken om meer plaats te maken. En de vloer was niet mooi gemaakt en na het vele deadliften daar zaten er gewoon overal putten en moestje doordacht je plaatsje kiezen :p.

En die squat small stance? voelt dat oké met jou heupen? Ik kan dan géén diepte pakken of die indruk heb ik toch.
Verder weer een mooie reminder hier voor de rotator cuffs. Ik moet er terug werk van maken (preventief).

En zo vroeg man? Zou ik zonde vinden maar dan vooral met voeding. Ik heb al gemerkt dat ik best een uurtje train nadat ik gegeten heb.
Ja bij mij thuis had ik een hele ongelijke garagevloer, maar met rubberen tegels was het opgelost. Maar vooral met squatten vind ik dit niet ideaal, dus dit is echt een verbetering!

Ik squat tijdelijk met een small stance omdat ik een liesblessure heb. Maar een tijd geleden ging ik te snel schijnbaar, weer wijd squatten, 120 for reps. Gelijk weer last :(. Nu dus langer small blijven squatten. Zou lekker zijn als ik het normale squatten in het nieuwe jaar weer kan oppakken. Heb die blessure al sinds februari.

Heb jij geen knarsende schouder? Nul last met schouder of chest oefeningen? Face pulls en resistance band excercises hebben mijn probleem grotendeels verholpen binnen een maand of 2.

Ja ik vind dit ook tering vroeg, maar het is dit, of niet kunnen trainen. En ik train al lange tijd op nuchtere maag, nergens last van! Maar moet echt zeker wel 45 min van te voren opstaan om een beetje wakker te worden. Ook 15 min fietsen, maar ik zou niet kunnen deadliften gelijk na het uit bed rollen....
 
Om een verhaal kort te maken. Ik deed 2x borst de week en altijd maxen een jaar aan een stuk tot einde mei 2019 ong. Toen kreeg ik uiteindelijk last van mijn schouder rechts. Bovenkant schouder. Merk nu soms op dat dit een aandachtspuntje is wat door minder in het rood te trainen samen met rotator cuff oefeningen beter is. Geen last meer nu. Hoop nu met de sterkere schouders dat ik meer ga aan kunnen ook. Wel terug rotator cuffs gaan doen met bands.

Tijdje terug had ik met warm ups dat ik vrij breed stond en enorm veel diepte pakte en kreeg ik ook een gevoelige Lies.
 
Wo 04-11

Wekker 03.40 :emo:

Training: Chest + triceps

Dumbbell chest press (flat + incline), fly, machine incline chest press, kickback

Dumbbell chest press (flat)
22 x 10
30 x 8
36 x 4
40 x 4, 5 PR
32 x 10

Dumbbell chest press (incline)
20 x 8
28 x 8, 7, 6 PR

Fly

16 x 8
20 x 8 x 3

Machine incline chest press
40 x 8
50 x 6
40 x 9, 8
(40 x 7) + (20 x 7) (dropset)

Skullcrusher
27,5 x 2 (afgebroken, pijn in linker elleboog)

Kickback
8 x 10
10 x 10 x 4

Opmerkingen:
* Zèèr lekkere training! Nu naar de 40 for reps toe werken!! Was echt lastig om de dumbbell omhoog te krijgen zonder spotter maar gelukt :)

Morgen uitslapen tot 04.15 :rolleyes:
 
Om een verhaal kort te maken. Ik deed 2x borst de week en altijd maxen een jaar aan een stuk tot einde mei 2019 ong. Toen kreeg ik uiteindelijk last van mijn schouder rechts. Bovenkant schouder. Merk nu soms op dat dit een aandachtspuntje is wat door minder in het rood te trainen samen met rotator cuff oefeningen beter is. Geen last meer nu. Hoop nu met de sterkere schouders dat ik meer ga aan kunnen ook. Wel terug rotator cuffs gaan doen met bands.

Tijdje terug had ik met warm ups dat ik vrij breed stond en enorm veel diepte pakte en kreeg ik ook een gevoelige Lies.
Herkenbaar, zo ging dat bij mij bij mn schouder ook. Rotator cuff en niet constant maxen helpt mij ook. Zit met bench, squat en deadlift nog niet op mn oude records. Maar daarna allerlei blessures opgelopen en geopereerd aan mn pols oa, dus nu bouw ik rustiger op. Zit wel te azen op de hogere gewichten natuurlijk!
 
Herkenbaar, zo ging dat bij mij bij mn schouder ook. Rotator cuff en niet constant maxen helpt mij ook. Zit met bench, squat en deadlift nog niet op mn oude records. Maar daarna allerlei blessures opgelopen en geopereerd aan mn pols oa, dus nu bouw ik rustiger op. Zit wel te azen op de hogere gewichten natuurlijk!
Haha ja ik ook man! Voor mij is voor sq en dl alles nieuw, maar moet geduld blijven hebben. Voor deze cyclus heb ik toch behaald wat ik wou of in ged8e had en ook vastgelopen en merk aan mijn lijf dat rust weer mag. Hier is alles wel nieuw qua dl en sq toch. Dat loopt fiks in jaren achter op bench bijv. Upper body is bij mij wel veel beter. Toen ik net 130kg benchte kon ik 150 mss voor 2 reps haha. En verder zoals je zegt dat rustig opbouwen probeer ik me echt aan te houden. Nu begin ik terug met die 5 x 5 aan 120kg sq ong en deadlift 140kg ong. Ik zie ernaar uit haha 😂 btw heb jij ervaring met floorpresse voor borst? Ik zoek deze te doen maar zal de 1ste keer zijn. Hoop dat het beetj een goede vervanger is voor bench
 
Btw weer lekkere PR s! Goed zo
 
Haha ja ik ook man! Voor mij is voor sq en dl alles nieuw, maar moet geduld blijven hebben. Voor deze cyclus heb ik toch behaald wat ik wou of in ged8e had en ook vastgelopen en merk aan mijn lijf dat rust weer mag. Hier is alles wel nieuw qua dl en sq toch. Dat loopt fiks in jaren achter op bench bijv. Upper body is bij mij wel veel beter. Toen ik net 130kg benchte kon ik 150 mss voor 2 reps haha. En verder zoals je zegt dat rustig opbouwen probeer ik me echt aan te houden. Nu begin ik terug met die 5 x 5 aan 120kg sq ong en deadlift 140kg ong. Ik zie ernaar uit haha 😂 btw heb jij ervaring met floorpresse voor borst? Ik zoek deze te doen maar zal de 1ste keer zijn. Hoop dat het beetj een goede vervanger is voor bench
jij gaat echt sterk van start met je nieuwe schema! Ik wil 100 kg eind vh jaar benchen en dan volgend jaar naar de 130 for reps. Of denk je dat zonder blessures er nog wel meer in zit? Hoe snel ging jij naar de 130? Is wel super motiverend om hier een paar jongens te spreken van mijn lengte en ongeveer gelijk gewicht, die sterkere lifts hebben!

Floor presses heb ik nog nooit gedaan. Volgens mij is dat minder effectief voor de chest. Heb je geen bankje?

En thnx :)
 
jij gaat echt sterk van start met je nieuwe schema! Ik wil 100 kg eind vh jaar benchen en dan volgend jaar naar de 130 for reps. Of denk je dat zonder blessures er nog wel meer in zit? Hoe snel ging jij naar de 130? Is wel super motiverend om hier een paar jongens te spreken van mijn lengte en ongeveer gelijk gewicht, die sterkere lifts hebben!

Floor presses heb ik nog nooit gedaan. Volgens mij is dat minder effectief voor de chest. Heb je geen bankje?

En thnx :)
Nee geen bankje. Euhm om een beeld te schetsen. Train van 2012 tot 2016 zonder goede voeding en toen heb ik iets later 115kg gehit geloof ik al in 2017 ofzo. 2018 zomer werk van gemaakt en lang op een plateau gezeten bij 100kg op 5 à 7 reps. Manier van trainen was het wel zo heb in mei 2019 deze set gedraaid 60,80 en 100kg x 8, 110kg x 5 en 120kg x 4 en dan eindigen met 1 x 130kg. Trainde te zwaar en teveel maxen... Slechte trainingspartner die niet de juiste ervaring had. Ik at ook teveel toen haha. Dus van 115kg naar 130kg ging best snel maar had meer in kunnen zitten. Trainde toen ook weinig schouders en had met meer rust en consequenter en minder hard trainen meer bereikt weet ik zeker. Zo denk ik nu ook snel aan 135kg te zitten op basis van de werkset van toen waar ik ook meer had kunnen draaien. Volgend jaar wil ik 140kg halen.

Wat is je bench pr?
 
Laatst bewerkt:
W0 05-11

Warming up: fietsen naar de gym
Training: Calves + forearm + abs & extra lies oef (rustdag)

Standing calf raise, dumbbell wrist curl, abdominal crunch, adduction (alles supersetted)

Standing calf raise (119 reps)
75 x 14, 10
75 x 11 x 4
75 x 10 x 3
75 x 13, 8 (laatste 2 sets sneller uitgevoerd, andere sets vrij traag)

Dumbbell wrist curl
10 x 10
12 x 10
14 x 10, 8, 8 PR
12 x 10

Abdominal crunch
30 x 10
35 x 10 x 2

Adduction
20 x 10
25 x 10 x 3

Opmerkingen:
* Kuiten 5 kg erbij tov vorige training, maar het voelde een stuk zwaarder. (voelde vermoeid). Denk dat ik het beter voel, wanneer ik in een hogere rep range zit.
** Abdominal crunch niet zo zwaar gepakt, omdat de liesblessure tot halverwege mn onderbuik doortrekt. Gecontroleerd uitgevoerd, en toch ìets gedaan aan abs. Adduction extreem licht gepakt ivm blessure.

Alles laag intensief want het is rustdag. Maar toch even in de gym geweest. Merk dat stretchen na de training al behoorlijk effect heeft :)
 
Nee geen bankje. Euhm om een beeld te schetsen. Train van 2012 tot 2016 zonder goede voeding en toen heb ik iets later 115kg gehit geloof ik al in 2017 ofzo. 2018 zomer werk van gemaakt en lang op een plateau gezeten bij 100kg op 5 à 7 reps. Manier van trainen was het wel zo heb in mei 2019 deze set gedraaid 60,80 en 100kg x 8, 110kg x 5 en 120kg x 4 en dan eindigen met 1 x 130kg. Trainde te zwaar en teveel maxen... Slechte trainingspartner die niet de juiste ervaring had. Ik at ook teveel toen haha. Dus van 115kg naar 130kg ging best snel maar had meer in kunnen zitten. Trainde toen ook weinig schouders en had met meer rust en consequenter en minder hard trainen meer bereikt weet ik zeker. Zo denk ik nu ook snel aan 135kg te zitten op basis van de werkset van toen waar ik ook meer had kunnen draaien. Volgend jaar wil ik 140kg halen.

Wat is je bench pr?
Lekker hoor! Mijn bench is 3 x 100, maar in die tijd heb ik ook front dips BW + 50 kg gedaan en mn schouder vernaggelt. Daarna lange tijd alleen dumbbell chest press gedaan en nu sinds een maand of 3 weer aan het benchen, maar meer in de safe rep range. Laatst 2x in de smith machine gebencht maar dat vind ik helemaal niks. Maar aan de andere kant is benchen zonder spotter ook niet ideaal. Het motiveert me trouwens enorm om te benchen zonder spotter, daardoor moet je echt alles geven! Maar ik zie het nog wel gebeuren dat ik het een keer niet kan houden. Maarja dat is een zorg voor volgend jaar :p.
Jij lift echt wel serieuze gewichten, ik probeer aan te haken bij jouw lifts!
 
W0 05-11

Warming up: fietsen naar de gym
Training: Calves + forearm + abs & extra lies oef (rustdag)

Standing calf raise, dumbbell wrist curl, abdominal crunch, adduction (alles supersetted)

Standing calf raise (119 reps)
75 x 14, 10
75 x 11 x 4
75 x 10 x 3
75 x 13, 8 (laatste 2 sets sneller uitgevoerd, andere sets vrij traag)

Dumbbell wrist curl
10 x 10
12 x 10
14 x 10, 8, 8 PR
12 x 10

Abdominal crunch
30 x 10
35 x 10 x 2

Adduction
20 x 10
25 x 10 x 3

Opmerkingen:
* Kuiten 5 kg erbij tov vorige training, maar het voelde een stuk zwaarder. (voelde vermoeid). Denk dat ik het beter voel, wanneer ik in een hogere rep range zit.
** Abdominal crunch niet zo zwaar gepakt, omdat de liesblessure tot halverwege mn onderbuik doortrekt. Gecontroleerd uitgevoerd, en toch ìets gedaan aan abs. Adduction extreem licht gepakt ivm blessure.

Alles laag intensief want het is rustdag. Maar toch even in de gym geweest. Merk dat stretchen na de training al behoorlijk effect heeft :)

je kuiten zullen wel branden :D
 
Back
Naar boven