XXL Nutrition

Jan's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Vr 27-11

Warming up: crosstrainer
Training: Back

Dumbbell rows berserk modus, EZ-curl (mag geen naam hebben XD), rotator cuff

Dumbbell row
40 x 8
50 x 10 x 10

supersetted met rotator cuff resistance band

EZ-curl (W)
25 x 12, 8
20 x 10

Opmerkingen:
* Kijk de laatste weken niet uit naar mn rug training. Een tijd geleden eens een hele training alleen maar pull ups gedaan en dat werkte heel motiverend. Vandaag alleen maar dumbbell rows gedaan. Fysiek kon ik veel geven tijdens deze oefening, en mentaal is het fijn want je weet, het is maar 1 oef. Maar kon me wel flink pushen om de 10 reps vast te houden. Na 3 setjes wist ik niet of ik 5 sets van 10 reps wel zou halen. Uiteindelijk 10 sets van 10 reps kunnen doen. De eerste sets vrij traag uitgevoerd en de laatste paar sets sneller, maar het was wel gelukt.
** Daarna nog EZ-curls geprobeerd maar had totaal geen pit meer. Afgetaaid.
 
50 per hand? Da's heel netjes. BOR weer in de ban gedaan?
Zelf vind ik rug trainen het zwaarste. Doe dan ook liever eerst rug en dan rustdag of benen en dan weer borst enz. Wellicht beter om niet dag van te voren borst te doen?
 
10 x 10 dangit wrm haha :p
 
Lekkere db rows :cool:
thnx. :-). Zou wel zwaarder willen eerlijk gezegd.
50 per hand? Da's heel netjes. BOR weer in de ban gedaan?
Zelf vind ik rug trainen het zwaarste. Doe dan ook liever eerst rug en dan rustdag of benen en dan weer borst enz. Wellicht beter om niet dag van te voren borst te doen?
ah man ik vind de BOR echt niet mijn favoriete oef. Heb ook geregeld last van mn onderrug, dat speelt ook mee. Heb me voorgenomen om in het nieuwe jaar, de BOR een van mn meest favoriete oef te maken. Maar ik had vd week dus helemaal geen pit om rug te trainen, dus dit was beter dan niks.

In! Geweldige titel ook :thumbs:
Welkom, leuk dat je meeleest. :)

10 x 10 dangit wrm haha :p
Haha t was ff doorpakken, ik vind het echt leuk om eens vol te gaan voor 1 oefening.
 
Za 28-11

Warming up: crosstrainer
Training: Legs

Squat, deadlift, leg extension, rotator cuff

Squat
60 x 12
80 x 8
90 x 6 :mad: Gelijk pijn in mn lies
80 x 8 x2

supersetted met rotator cuff resistance band

Deadlift
80 x 8
100 x 8
120 x 10 x 3

Onderrug issues, ik was echt pissed, zowel lies als onderrug pijn.

Leg extension
66 x 8
75,3 x 8
86 x 11
86 x (9 +poging)
86 x (8+1) (90% ROM)

Opmerkingen:
* Vanwege het omschakelen naar een nieuw schema, en omdat ik gewoon zin had om afgelopen weekend legs en de dag daarna chest te trainen, had ik deze week dus 3 keer legs. Niet vreemd, dat de 3e keer het wat minder ging. Het squatten voel ik alleen maar bij mn lies, ik voer ze traag uit, en mn benen hoeven nog amper te werken. Vol goede moed 10 kg erbij, voelde het gelijk in mn lies. Nog een paar geprobeerd en toen dacht ik, ik moet echt stoppen. Ugh. Daarna deadliften, waar ik sinds vorige week helemaal enthousiast over ben geworden vanwege het effect op de hamstrings, nou ik heb dus voortdurend onderrug issues. De onderrug is de zwakke plek, bij elke variant deadlift. Doel is mn benen trainen, maar ik kom daar niet eens aan toe vanwege de onderrug. Eerst was ik echt ff over de zeik, heel de training lukte niet. Toen dacht ik, oke, wees positief, deze instelling helpt me niet verder. Dit is gewoon de situatie waar ik mee moet werken, maar vanaf dit punt gaat het alleen maar de goede kant op. Ook een training met lage gewichten maar sterk gecontroleerd, is een stap in de goede richting.

Ik ben inmiddels ook wel klaar met die rotator cuff oefening als 'superset' bij mn oefeningen, ben tussen het deadliften door, torsies met mn rug gaan doen op de grond, en dat verlichtte gelijk de pijn (haalde de spanning eraf) en daardoor kon ik toch nog verhogen naar 120 :o.

Al met al mezelf mentaal wel kunnen herpakken. Frustratie helpt me niet en heb het toen kunnen accepteren, dat dit is zoals het nu is.
 
Z0 29-11

Warming up: fietsen
Warming up: fietsen naar gym
Training: Shoulders + traps

Standing OHP, cable crossover, cable side raise, machine OHP, barbell front shrugs

Standing OHP
20 x 10
30 x 8
40 x 8, 7, 6, 6 PR

Cable crossover

5 x 8
7,5 x 8, 4 1/2
5 x 8 x 3

Cable side raise
3,75 x R: 9, 11, 10, 10, 9
3,75 x L: 10, 11, 10, 9+poging, 8

Machine shoulder press
30 x 8
35 x 11, 6
30 x 7

Barbell front shrugs
100 x 1
110 x 8
110 x (7+poging)
100 x 8
80 x 12, 11

Opmerkingen:
* Barbell overhead press vind ik leuk! Dit was de 2e keer. Ben benieuwd of ik aan kan haken bij Brab0 Stijneke :cool:
** Cables is silly weight, maar verzuur compleet
 
Tuurlijk kun je aanhaken, wat ik pak is niks bijzonders :thumb: Je bent een sterke vent!
 
Haha dan haak ik effe aan bij jouw squats :p gezien je stats zal die ohp wel snel aandikken!
Hopelijk snel in de flow met de onderrug en lies.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk snel van je onderrug issues af. Zelf doe ik veel planken. Let er ook op dat bij veel squatten en veel deadliften (setjes van 10x140 wtf!) Je onderrug echt veel te verduren krijgt. OHP is trouwens een heerlijke oefening idd. Ook lekker voor je core. Succes!
 
Hopelijk snel van je onderrug issues af. Zelf doe ik veel planken. Let er ook op dat bij veel squatten en veel deadliften (setjes van 10x140 wtf!) Je onderrug echt veel te verduren krijgt. OHP is trouwens een heerlijke oefening idd. Ook lekker voor je core. Succes!
ja het gaat gelukkig wel vooruit :-). Een tijd geleden deed ik ook back extensions, tot ik een filmpje van Greg Doucette zag daarover. Hij zegt dat je je onderrug toch al belast met legs bv en dat het daarom onzin is om deze nog eens extra te trainen. Toen voelde mn onderrug helemaal overbelast aan inderdaad. Ik probeer nu het gebruik van de belt steeds wat meer uit te stellen.
Planken schiet voor mij niet op, dat kan ik lang volhouden.
 
Di 01-12

Warming up: crosstrainer
Training: Legs

Squat, deadlift, leg extension, adductor

Squat
60 x 12
80 x 10 x 3

Deadlift
80 x 8
100 x 8
120 x 8
140 x 8
145 x 8 x 2 PR

Leg extension supersetted met adduction
Leg extension

66 x 8
75,3 x 8
86 x 8
93 x 10, 8 PR
93 x (7+1) (95% ROM)

Adduction
18 x 12
20,3 x 12
25 x 12
27,3 x 12 x 3

Opmerkingen:
* Weinig last dit keer van lies en onderrug :-). Niet overdreven. Nog een paar keer de 80 kg squatten en dan toch echt naar de 85 :o.
** Dit keer leg extension 'gesuperset' met adduction. Pussy weights, maar hierbij voel ik gelijk de liesblessure. Dus erg voorzichtig uitgevoerd.
 
zojuist een klein rondje hardgelopen in t bos. Zat ff tegen een deadline aan te hikken, na de meeting gelijk vertrokken. Ik ben superlog geworden, weeg nu 81 kg ongeveer. Maar goed, ik hoef ook niet als een dartel hertje door het bos te rennen, een beetje fitter lijf zie ik wel zitten.

Denk dat mijn liesblessure ook maar amper verbeterd omdat ik hele dagen zit. Dan kan ik wel lekker in de ochtend trainen en daarna stretchen, maar de rest vd dag op mn kont zitten maakt het niet beter.
 
Mooie massa dan toch. Je kan je misschien droger zetten. Ik denk er soms ook aan om te droppen naar 75kg maar vind de energie daarvoor Nog niet haha.
 
Je hebt best lang last van je lies. Weet je nu wat er is of ben je al een keer naar de dokter geweest? (Misschien heb ik er overheen gelezen)
 
Mooie massa dan toch. Je kan je misschien droger zetten. Ik denk er soms ook aan om te droppen naar 75kg maar vind de energie daarvoor Nog niet haha.
Thnx. Ja het gaat nog vind ik. Ik blijf nog slow doorbulken want ik maak flinke progressie met trainen :-). Had de afgelopen dagen wat meer dirty carbs gegeten, laat ik dat, dan ben ik vrij snel weer wat strakker. Ben deze dagen ook langzaamaan de warming up wat aan het opvoeren (cross trainer) en wil nu overdag vaker wat wandelen of een rondje hardlopen om alles in check te houden, maar bovenal om gewoon wat fitter te zijn.
 
Je hebt best lang last van je lies. Weet je nu wat er is of ben je al een keer naar de dokter geweest? (Misschien heb ik er overheen gelezen)
een tijd geleden naar de fysio gegaan vanwege mn rug en elleboog, toen speelde carpaal tunnel weer op.... -_-. Ik had de afspraak met de sportfysio om mijn oefeningen (Stretchen en yoga) dagelijks te gaan doen omdat ik hier al veel baat bij zal hebben. Inderdaad die blessures nemen langzaam af :-). Ik doe nu steevast oefeningen voor mn heupgewrichten, flexibiliteit en stretchen.. maar naast mn training en warming up en stretchen, zit ik de rest vd dag op mn kont. Dus ik wil dat eerst een kans geven, voordat de fysio zegt, meer bewegen. Maar heb me voorgenomen dat als het nu niet flink gaat verbeteren, ik in het nieuwe jaar gelijk een afspraak ga maken. Loop er inderdaad al vanaf eind februari mee. Had legpress gedaan met een brede stance. Zat nog in de opbouw vh gewicht (260 kg, 12 reps) en toen voelde ik het ineens. -_-. Lunges, leg press, brede stance squat, allemaal uit den boze. Ook voel ik het soms in mn onderbuik/lower abs als ik die fors moet aanspannen.
 
een tijd geleden naar de fysio gegaan vanwege mn rug en elleboog, toen speelde carpaal tunnel weer op.... -_-. Ik had de afspraak met de sportfysio om mijn oefeningen (Stretchen en yoga) dagelijks te gaan doen omdat ik hier al veel baat bij zal hebben. Inderdaad die blessures nemen langzaam af :-). Ik doe nu steevast oefeningen voor mn heupgewrichten, flexibiliteit en stretchen.. maar naast mn training en warming up en stretchen, zit ik de rest vd dag op mn kont. Dus ik wil dat eerst een kans geven, voordat de fysio zegt, meer bewegen. Maar heb me voorgenomen dat als het nu niet flink gaat verbeteren, ik in het nieuwe jaar gelijk een afspraak ga maken. Loop er inderdaad al vanaf eind februari mee. Had legpress gedaan met een brede stance. Zat nog in de opbouw vh gewicht (260 kg, 12 reps) en toen voelde ik het ineens. -_-. Lunges, leg press, brede stance squat, allemaal uit den boze. Ook voel ik het soms in mn onderbuik/lower abs als ik die fors moet aanspannen.

kan het geen liesbreuk zijn?
 
Back
Naar boven