XXL Nutrition

Jan's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thnx. Ja het gaat nog vind ik. Ik blijf nog slow doorbulken want ik maak flinke progressie met trainen :-). Had de afgelopen dagen wat meer dirty carbs gegeten, laat ik dat, dan ben ik vrij snel weer wat strakker. Ben deze dagen ook langzaamaan de warming up wat aan het opvoeren (cross trainer) en wil nu overdag vaker wat wandelen of een rondje hardlopen om alles in check te houden, maar bovenal om gewoon wat fitter te zijn.
Oke mooi. Ja bulken is altijd mooier dan cutten vind ik. Ben nu al sinds begin 2017 aan het vreten tot ergens begin 2019. Daarna eerder soort van clean bulk op gevoel en nu nog steeds. Ja blijf gestaag ook nog vooruitgang maken dus dat is lekker! Binnenkort enkel nog mijn avondmaal gezonder krijgen haha
 
Oke mooi. Ja bulken is altijd mooier dan cutten vind ik. Ben nu al sinds begin 2017 aan het vreten tot ergens begin 2019. Daarna eerder soort van clean bulk op gevoel en nu nog steeds. Ja blijf gestaag ook nog vooruitgang maken dus dat is lekker! Binnenkort enkel nog mijn avondmaal gezonder krijgen haha
Als je zo lang kan bulken zonder vet te worden denk ik dat je het avondeten zo wel kunt laten :p
 
Als je zo lang kan bulken zonder vet te worden denk ik dat je het avondeten zo wel kunt laten :p
Wie zegt dat ik niet vet Ben geworden haha... Ben toen begonnen aan 69kg weer als een schrale kip en gewoon beginnen vreten tot 87kg. Vetpercentage was wel hoog uitgelopen. Keerzijde nu is wel dat ik op 80kg vrij OK sta. Enkel benen mogen nog groter en meer massa op en dan een subtiele 4 pack :p dan ben ik meer dan tevreden. Op dit eten blijf ik op gewicht en dat zoek ik nog te behouden tot ik ineens anders beslis. Ben qua shape wel relaxed en zie wel waar het me brengt.
 
Oke mooi. Ja bulken is altijd mooier dan cutten vind ik. Ben nu al sinds begin 2017 aan het vreten tot ergens begin 2019. Daarna eerder soort van clean bulk op gevoel en nu nog steeds. Ja blijf gestaag ook nog vooruitgang maken dus dat is lekker! Binnenkort enkel nog mijn avondmaal gezonder krijgen haha
haha ja lekker man! Ik dus ook al een jaar aan het bulken, soms super clean, soms dirty. Eindelijk kunnen accepteren dat ik wat meer chubby ben en nog nooit zulke resultaten in de gym kunnen boeken! Dit is echt het beste!
 
Wo 02-12

Warming up: crosstrainer
Training: Chest + triceps

Dumbbell chest press (flat + incline), fly, kickback, face pull

Dumbbell chest press (flat)
22 x 12
30 x 8
36 x 4
40 x 7, 5, 4 PR
32 x 8

Dumbbell chest press (incline)
22 x 8
30 x (5+poging)
30 x (4+poging)
26 x 8

Fly
16 x 8
20 x 9, 8, 7 PR

Kickback supersetted met face pull
Kickback

8 x 8
10 x 10
12 x 8, 7 PR
10 x 10, 8

Face pull
18 x 10
20,3 x 8
23 x 10
25,3 x 8
27 x 10

Opmerkingen:
* Zou ik de 40 x 8 x 3 gaan halen voor het eind vh jaar? Is een van mn goals :)
** De fly gaat de laatste paar trainingen erg lekker, ik zoek hier de absolute grens op, en dat doe ik met de dumbbell chest press zonder spotter niet. Geeft een grote voldoening. Volgende week naar de 22 kg
*** Een tijd geen face pull gedaan. Een paar maanden geleden veel last van mn elleboog en hiervoor naar de fysio geweest. Vanmorgen 0 pijn in de elleboog! Yes! Blessure is zo goed als weg :-)

Brab0, een liesbreuk zou kunnen, dat heb ik me serieus afgevraagd. Ik merk wel vooruitgang bij bepaalde oefeningen zoals bodyweight lunge, ik kan nu dieper zakken zonder pijn. Het gaat wel de goede kant op, maar langzaam.
 
Ik zou dan toch ff langs de huisarts gaan man. Je moet niet te lang rondlopen met een liesbreuk.

Mooie training!
 
Do 03-12

Warming up: crosstrainer
Training: Back + biceps

Chin up, BOR, machine pull down (unilateral), EZ - curl

Chin up
3 x 8

BOR
40 x 8
50 x 8
60 x 8
60 x (7+1) beetje rocken
60 x (6+2) beetje rocken
50 x 10

Machine pull down (unilateral)
60 x 8
70 x 8
80 x 9, 7, 8 PR
70 x 10

EZ - curl (W)
25 x 14
25 x (8+2) Paused
25 x (6+2) Paused
20 x (7+2) Paused

Opmerkingen:
* Vandaag maar eens begonnen met BOR, want daar zie ik elke keer tegenop. Besloten om mezelf te challengen. Ik wil hier goed in worden en het leuk gaan vinden. De laatste paar weken al amper motivatie voor rug, ik weet niet hoe dit komt. Wel nog meer lol in chest en legs, misschien mis ik nu focus?
** Vanmorgen 'pas' om 06.00 in de gym. Elke keer was lat pull down of low row bezet. Nu had ik daar toch al niet zo'n zin in. Uiteindelijk dan een variant pull down gedaan. Deze machine is weer net anders dan in een andere gym en de ROM was te klein. Daarom unilateral gepakt, dit vergrootte de ROM behoorlijk. Was wel een lekkere oef. Daarna afgesloten met een paar burn setjes curls.

Gisteren en vandaag nog steeds veel spierpijn in mn legs. Morgen alweer legs! Elke keer die trap af, das meer hangend op mn schouders naar mn beneden :p
 
paar weken al amper motivatie voor rug, i
Ik heb vaak dat de spiergroep waar het minste progressie bij is, ik ook het minste motivatie voor krijg en dat dit een beetje een cirkeltje word dat elkaar versterkt (bij mij bv benen)
mss voor rug even een vervangende oefening kiezen? (Bv dumbell rows) om het terug leuk te maken. En daarna nog enkele sets Bor als “bijkomende oefening” waar je dan niet al te hard op moet pushen.
 
Heb het met benen nog lang gehad. Blessure best erdoor geraakt en dan nog ellenlang geduurd en dan toch de juiste oefeningen gevonden om fysiek en mentaal op te bouwen. Toen de legpress. Je kan ook altijd het mentale aspect een beetje minder stressvol maken, dus ook fysiek door gewoon wat lager te beginnen voor rug terug. Heb je ook weer extra energie voor de andere groepen. Dit vind ik zelf wel fijn. En na paar weken ben je terug vanouds.
 
Misschien een keer starten met BOR en dan chinnen of pull ups. Ik merk zelf dat na pull ups ik echt armkracht op BOR inlever.
 
Misschien een keer starten met BOR en dan chinnen of pull ups. Ik merk zelf dat na pull ups ik echt armkracht op BOR inlever.
ja grappig dat je dat zegt. Wel een goede tip hoor :).
Dit is de 2e keer BOR sinds lange tijd. Ik had er gewoon amper zin in. Dus ik dacht weet je wat, ik doe eerst eens wat BW chins voor de verandering ('leuk') en daarna de BOR, ipv koud en ongemotiveerd de BOR te doen. Voor de vibe. Normaal doe ik dus + 22,5 kg pull ups voor 3 sets en dan lat pull down, low row/T-bar row en dan pas de dumbbell row of BOR. :p. Ik sluit me wel aan bij wat Stijneke en chrash zeggen. Misschien een paar keer wat lichter liften en meer reps en goede focus op contraction en dan bv in het nieuwe jaar met nieuwe doelen weer raisen met de lifts.
 
Gaat goed hier :D keep it up!
 
Vr 04-12

Warming up: crosstrainer
Training: Legs

Squat, deadlift, leg extension

Squat
60 x 12
82,5 x 10 x 3

Deadlift
80 x 8
100 x 8
120 x 12
130 x 8 x 2

Leg extension
66 x 8
75,3 x 8
86 x 12
86 x (8+1) (90% ROM)
86 x (8+1) (90% ROM)

dropset
73 x 10
52 x 6, pause, 52 x 6

Opmerkingen:
* Had tot gisteren nog spierpijn van de leg training van maandag. Ging vanmorgen weer erg lekker. Ik vond de 130 wel erg zwaar, eigenlijk vergelijkbaar met de 145 van maandag.
Motivatie voor leg day is in ieder geval erg hoog, heb er ook veel lol in.
** Ohja, geen last van de lies bij een raise van 2.5 kg :o. Vorige keer gelijk afgestraft bij 90 kg, dus dan maar kleinere stappen. Maar het gaat vooruit. Zat dit jaar op 120 x 8 x 3. Wil volgend jaar minimaal 130 x 8 x 3 kunnen squatten, blessurevrij.
 
Mijn goals voor december 2021:

Alles 3 sets van 8 is het plan.

Deadlift
200​
Squat
130​
Leg Press
400​
Bench
120​
Dumbbell chest press
50​
Barbell OHP
80​
Dumbbell OHP
34​
Weighted Pull Up
35​
Lat Pull Down
125​
BOR
80​
 
Mijn goals voor december 2021:

Alles 3 sets van 8 is het plan.

Deadlift
200​
Squat
130​
Leg Press
400​
Bench
120​
Dumbbell chest press
50​
Barbell OHP
80​
Dumbbell OHP
34​
Weighted Pull Up
35​
Lat Pull Down
125​
BOR
80​

Mooie doelen. Dat gaat jouw lukken!
 
Mooie doelen. Dat gaat jouw lukken!
ha thnx man! De OHP wordt een verdubbeling van wat ik nu doe. Maar ik heb Stijneke gespiekt en hopelijk kan ik de stijgende lijn doortrekken naar de 80.

Sowieso leuk om te zien wat jij en Stijneke doen, we liggen met veel lifts vlakbij elkaar. Motiveert mij extra!
 
ha thnx man! De OHP wordt een verdubbeling van wat ik nu doe. Maar ik heb Stijneke gespiekt en hopelijk kan ik de stijgende lijn doortrekken naar de 80.

Sowieso leuk om te zien wat jij en Stijneke doen, we liggen met veel lifts vlakbij elkaar. Motiveert mij extra!

komt goed :p. Motivatie is er ;) Ben zelf ook weer benieuwd over x aantal weken op die OHP. Ben er de laatste tijd wel van beginnen houden. Terwijl tot 2 jaar terug nogal vaak geskipt werd, schouders.
 
Mijn goals voor december 2021:

Alles 3 sets van 8 is het plan.

Deadlift
200​
Squat
130​
Leg Press
400​
Bench
120​
Dumbbell chest press
50​
Barbell OHP
80​
Dumbbell OHP
34​
Weighted Pull Up
35​
Lat Pull Down
125​
BOR
80​
OHP 80kg?
Damn, succes!
Eigen BW ohp'en is voor mij ook wel een doel
 
OHP 80kg?
Damn, succes!
Eigen BW ohp'en is voor mij ook wel een doel
ja klopt. Kon voorheen een paar (halve) handstand push ups doen. Een maat van mij kan zonder tegen de muur te leunen 15 handstand push ups doen. Dat wil ik ook leren maar ik mis allereerst kracht en daarnaast ook behendigheid en balans.
 
ja klopt. Kon voorheen een paar (halve) handstand push ups doen. Een maat van mij kan zonder tegen de muur te leunen 15 handstand push ups doen. Dat wil ik ook leren maar ik mis allereerst kracht en daarnaast ook behendigheid en balans.
Ik had mezelf voorgenomen om dat te leren. 1 is er gelukt (en daarna nog in balans blijven) maar na 1 wordt het balans gedeelte erg moeilijk. Rest is prima te doen imo
 
Back
Naar boven