AndroidHealthClinic

Jan's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenzy1

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
17 okt 2020
Berichten
540
Waardering
727
Lengte
1m68
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Hey allemaal,

Ik ben Jan, 34 jaar en al een paar jaar bezig met bodybuilding (home gym), maar sinds ik vorig jaar een gym abbo heb is de intensiteit en motivatie nog nooit zo hoog geweest!

Ben nu al een jaar in een slow bulk en wil dat zo lang mogelijk doortrekken.

Mijn huidige schema ziet er als volgt uit:
Altijd warming up - training - stretchen

1) Legs
2) Chest + triceps
3) Back + biceps
4) Legs
5) Shoulders + traps
6) Rust (calves + forearms)
repeat.

Blessures
Ik ben hersteld van een schouderblessure door enkele malen per week de external rotation excercise te doen met elastieken band. In februari 2020 heb ik tijdens een zware leg training iets in mijn lies verrekt en daar heb ik nog steeds last van ugh :mad:. Ik heb toen het squatten weer rustig aan opgebouwd (small stance), maar sinds een tijdje zat ik weer op normale stance squat 120 kg for reps, maar nu heb ik dus alwèèr last. Ik wil gewoon te graag. Nu dus het besef dat ik wat terug wordt geworpen en langzamer moet herstellen. Dit heeft mij wel gemotiveerd om nu gedisciplineerd te stretchen na de training en na enkele weken merk ik al dat het de betere kant op gaat. Sowieso is mn core èèn blok beton, als ik wil invoegen op de snelweg kan ik maar amper over mijn schouder kijken en ik ben zò stram, dat het mijn training momenteel negatief beïnvloed. Dus, nu ga ik steeds meer aandacht besteden aan aspecten buiten de training om, die bijdragen aan maximale resultaten en ook plezier in de training.
Ook ben ik zo'n 3 jaar geleden geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom en ik wil deze sport nog zo lang mogelijk beoefenen, dus voor mij de focus op time under tension en (minder) ego lifting. En ja, stomme stretch oefeningen ga ik dus niet uit de weg. Als dit is wat nodig is, dan doe ik het.

Ik heb hier nog wat oude foto's en ook een van gisteren, maar de kwaliteit van rug foto's is helaas vrij matig.
IMG-20200727-WA0025.jpgIMG-20200727-WA0026.jpg15697280_1195862907163087_8198039634770832714_n.jpgIMG-20200328-WA0005.jpg20201016_074945.jpg20201016_075106.jpg

Ik wil hier mn trainingen loggen en beschrijven waar ik tegenaan loop en hoor uiteraard jullie feedback!
Hieronder zal ik mijn trainingen van afgelopen week invoegen om deze log een kick start te geven! :-)
 
Laatst bewerkt:
Ma 12-10

Warming up: touwtje springen
Training: Back + biceps

Pull up, lat pull down, low row, dumbbell row, EZ-curl (wide grip), rotator cuff (rubber band)

Pull up
+ 0 kg x 10
+ 15 kg x 8 x 3 (laatste rep van laatste set 60% ROM)

supersetted met rotator cuff resistance band

Lat pull down
73 x 8
86 x 8
93 x 9
95,3 x 8 (ROM 95%) PR

Low row (small grip)

59 x 8
73 x 8
79 x 8
81,3 x 8
83,6 x 8 x 2 PR

Dumbbell row

50 x 8 x 4

EZ-curl (wide grip)
25 x 10
30 x 10
(30 x 6) + (15 x 8) (dropset)
20 x 8


Opmerkingen:
* Vorige rugtraining deed ik dumbbell row 50 x 11 x 3 (elke training minstens 1 rep meer), maar dit is zò uitputtend. Nu naar 4 sets van 8, maar ik moet toch binnenkort echt overstappen op de bend over barbell row (die ik hatelijk vind). Maar goed, juist de oef die niet leuk zijn zou ik juist moeten doen :emo:
** Dit is de eerste week waarbij ik gestopt ben met supersetten. Nu dus geswitched van (back + triceps) en (chest + biceps) naar (back + biceps) en (chest + triceps). Aan het eind vd training minder focus om maximaal met de biceps te gaan.

Na een dip van vorige week besloten mijn schema aan te passen. Omdat ik geen supersets deed, voelde elke rug oefening krachtiger, ik beheerste de gewichten beter. Het ging zeer lekker.
 
Laatst bewerkt:
Di 13-10

Warming up: touwtje springen
Training: Shoulders + traps

Smith OHP, side raise, dumbbell (front) shrugs, machine fly, machine rear delt

Smith OHP
35 x 10
45 x 8
55 x 6 PR
45 x 9, 8, 7

Side raise
D (Dubbel) 9 x 10
E (Enkel) 12 x 8
14 x 8 x 3 PR
12 x (8 + 6)

Dumbbell shrugs (front = armen naast mn lichaam)
32 x 8
42 x 8
46 x 10, 10, (9 + 1) PR

Machine fly + rear delt
(superset) (nog niet eerder zo gedaan, zoekende naar juiste gewicht)
Fly
39 x 8
45 x 8
59 x 10
66 x 8
73 x 16 PR

Rear delt

18 x 8
25 x 8
32 x 8
39 x 8, 16
45 x 10 PR

Opmerkingen:
* Pas bij laatste set van machine fly voelde ik mijn chest, de andere sets deed ik waarschijnlijk puur met schouder en arm. Goed om te voelen. Volgende keer weer!
 
Wo 14-10

Warming up: touwtje springen
Training: Legs

Romanian deadlift, leg extension, rotator cuff

Romanian deadlift
opbouwen
120 x 8
142,5 x 8
147, 5 x 8 PR
140 x 8

supersetted met rotator cuff resistance band

Leg extension
59 x 10
66 x 10
73 x 10 x 3

Opmerkingen:
Sinds vorige week gestopt met squatten, onwennig. Na elke training besteed ik zo'n 20 min aan flexibiliteit van de heupgewrichten en stretchen. Normaal doe ik ook leg curl, maar in deze gym is dat apparaat zeer arelaxed. Ben wel erg tevreden over de Romanian deadlift, maar heb niet alles gegeven voor deze beentraining. Ik probeerde nog leg press, maar zelfs bij 50 kg voelde ik gelijk al mijn lies. Ik dacht, ik maak meer kapot dan dat dit nu bijdraagt, dus toen taaide ik m af met liften. Voelde wel schraal, was maar een halve training. Desondanks wel tevreden. Het stretchen geeft al verbetering. Gewoon geduldig zijn dus.
 
Do 15-10

Warming up: geklooid met de crosstrainer, hoe werkt dat ding?? (vind touwtjespringen net wat te blessuregevoelig zo vroeg in de ochtend)
Training: Chest + triceps (aaahhh chest mijn grote favoriet :D)

Dumbbell chest press (flat + incline), fly, plate pinch press, kick back

Dumbbell chest press
20 x 10
28 x 8
32 x 8
38 x 7, 6, 5 PR

Dumbbell incline

20 x 8
28 x 5 PR
26 x 6 x 2
22 x 8

Fly
16 x 8
18 x 8 x 3

Plate pinch press
2,5 kg x 2 plates x 12
2,5 x 3 x 10 PR
(2,5 x 3 x 8) + (2,5 x 2 x 4) + (2,5 x 1 x 6) (dropset)

Kickback
6 x 16
8 x 10, 10, 8
6 x 10, 8

Opmerkingen:
* Was een lekkere training. Wil voor het eind vh jaar op de 40 kg dumbbell chest press zitten. Ik wissel af, de ene chest training pak ik dumbbells, de andere pak ik bench. Zit nu op 85 kg bench zonder spotter. Hoopte voor het eind vh jaar 100 kg te kunnen benchen maar de progressie gaat wat trager dan ik zou willen. Maar desondanks, elke training wel progressie (extra reps of weer paar kg erbij).
** Dit keer voor het eerst plate pinch press gedaan. Kijken of ik de binnenkant vd chest kan aanpakken.
*** Triceps na chest ging beduidend slechter dan wanneer ik deze superset met rug. Maar de focus ligt nu op de compound oef, en mijn rug/schouder/chest oef waren minder krachtig toen ik dit supersette. Dit is de keuze die ik heb gemaakt, eens kijken hoe dat bevalt
 
Netjes man. Ook mooie gewichten die je pakt.

Gebruik je iets of ben je natural?
 
Vr 16-10

Warming up: crosstrainer (snap nu hoe dat ding werkt)
Training: Calves + forearm (rustdag)

Standing calf raise, wrist curl, rotator cuff

Standing calf raise
60 x 16, 13, 12, 10, 10, 10, 10, 10, 10 (101 reps) PR

supersetted met rotator cuff resistance band

Wrist curl
6 x 8
8 x 8
10 x 8
12 x 8 PR
10 x 10, 9

Opmerkingen:
Traag uitgevoerde standing calf raise, je moet er maar zin in hebben zo vroeg in de ochtend, alsof iemand met messen in je kuiten zit te stabben. Dit is nu de derde week (constructief) kuiten en het bevalt zeer goed. De intense verzuring probeer ik nu ook op te zoeken bij andere oefeningen. Het voelt alsof ik een liefhebber ben van pijn, beetje een mindfuck.
 
Za 17-10

Warming up: fietsen naar gym
Training: Back + biceps

Pull up, lat pull down, machine pull down (net weer even andere variant), low row, standing row, EZ - curl (wide grip)

Pull up
+ 0 kg x 10
+ 16,25 kg x 8 x 3 PR

Lat pull down

65 x 8
75 x 8
85 x 8
95 x 8
100 x (6+2) PR
(95 x 8) + (70 x 8) (dropset)

Low row
65 x 8
75 x 8
85 x 8
95 x (6+1) PR
85 x (8+2) (laatste 2 licht rocken)

Machine pull down
80 x 8
100 x 8
120 x 8
140 x (6+2) (laatste 2 80% ROM) PR
120 x (8+2) (laatste 2 85% ROM)

Standing row (machine met borst leunen)
60 x 10
80 x 10
100 x 10, (8+2) PR (laatste 2 90% ROM)
80 x 10

EZ-curl (W)
17,5 x 8
22,5 x 14, 8
17,5 x 9, 8

Opmerkingen:
Vandaag voelde zeer zeer goed. Was in een andere gym, met net weer andere gewichten en weerstanden (boeit niet). Na verschillende oef had ik gewoon zin om ook machine pull down en standing row te doen. Ff lekker die rug helemaal leeg maken. Toen nog bicep curl met lachwekkend gewicht, maar ach, ik ging goed zuur. Dit was een extreem lekkere training. :D
 
Netjes man. Ook mooie gewichten die je pakt.

Gebruik je iets of ben je natural?
Hey Brab0, thnx man. Ik gebruik niks. Heb de meeste resultaten gekregen door met regelmaat te trainen. :) En ben geïnspireerd door Greg Doucette, die zegt; lift heavy!!
 
Hey Brab0, thnx man. Ik gebruik niks. Heb de meeste resultaten gekregen door met regelmaat te trainen. :) En ben geïnspireerd door Greg Doucette, die zegt; lift heavy!!

Knap! Zet’m op :thumb:
 
Goede rug hoor! Zat gebruikers die nog niet op dat niveau zitten, mag je trots op zijn.
 
Zo 18-10

Warming up: fietsen naar gym
Training: Shoulders + traps

Dumbbell OHP, side raise, rear delt raise, machine shoulder press, barbell shrugs (rear + front)

Dumbbell OHP
14 x 12
20 x 8 x 2
26 x 5 PR
22 x 7
20 x 7

Side raise
D 8 x 10
D 10 x (6+2) (laatste 2 90 en 80% ROM)
E 14 x 9 x 3 PR
E 10 x 12 x 3

Rear delt raise
14 x 8
16 x 8
18 x 12
20 x 8 PR
18 x (10+2) (laatste 2 85% ROM)
18 x (8+2) (laatste 2 70% ROM)

Machine shoulder press
32,5 x 8
42,5 x 6, 5 PR
30 x 10

Barbell shrugs (rear)
90 x 10
110 x 8
130 x (7+1) (laatste 85% ROM) PR
130 x 6
110 x 8

Barbell shrugs (front)
110 x (7+3) (80, 70, 50% ROM)
110 x 7 (+1 poging)
100 x 9 (+1 poging)

Opmerkingen:
* Dacht dat ik voor de OHP al eens 26 kg's had gepakt. Schijnbaar niet, dat verklaart ook waarom het zo tering zwaar was XD. Evenals de rear delt raise, ik dacht dat ik al eens de 20 kg had gepakt. Niet dus. Training vibe was normaal, maar bij de eerste paar oef dacht ik al gelijk, ik mis kracht tov vorige keer. De OHP boek ik maar traag progressie met het gewicht. Doe de ene keer met Smith machine, daar ga ik wel prima vooruit, maar de andere training pak ik dumbbells, en blijf maar rond die 22 - 26 kg lummelen.
** Ter compensatie voor de 'slechte OHP', deed ik voor het eerst ook eens de machine shoulder press, om er nog wat meer uit te halen.
*** Barbell shrugs gingen oké. Vorige week had ik mega inspiratie om niet alleen de rear, maar ook front shrugs te pakken. Boek ook veel vooruitgang met de shrugs, is een van mn favo oef geworden. De ene training pak ik dumbbells, de andere training barbell. Maar vandaag was de 130 toch wel erg zwaar (vorige keer 125 gepakt).
Al met al een prima training. Niet slecht voor een zondagochtend 6.00 :)
 
Goede rug hoor! Zat gebruikers die nog niet op dat niveau zitten, mag je trots op zijn.
Hey TheDuck, thnx :). Heb lange tijd mn rug niet kunnen trainen door carpaal tunnel, maar nu is het na mn chest mn meest favo training. Ik dacht, ik moet gaan houden van de oefeningen die nodig zijn om mn weakest body parts te verbeteren.
 
Hey TheDuck, thnx :). Heb lange tijd mn rug niet kunnen trainen door carpaal tunnel, maar nu is het na mn chest mn meest favo training. Ik dacht, ik moet gaan houden van de oefeningen die nodig zijn om mn weakest body parts te verbeteren.
Exact, focus op je mindere punten. Jij komt er wel :flexbiceps: Ik volg.
 
Hey allemaal,

Ik ben Jan, 33 jaar en al een paar jaar bezig met bodybuilding, maar sinds ik vorig jaar een gym abbo heb is de intensiteit en motivatie nog nooit zo hoog geweest!
Mn vrienden zien me elke dag aankomen met mijn berichten. :emo:, ik verdeel mijn enthousiasme over meerdere mensen, maar krijg niet de response die ik zo graag wil, de gedeelde dedication en enthousiasme! Ze zijn gewoon niet zo into bodybuilding als ik. Samen eens trainen vinden ze leuk, maar om 5 uur sochtends in de gym staan, warming uppen, stretchen, clean eten.... 'je moet ook wel een beetje leven hoor'.... tja, zo zit ik niet in elkaar. Ik ga hier 100% voor.

Mijn huidige schema ziet er als volgt uit: (warming up - training - stretchen)
1) Rug + biceps
2) Schouders + traps (evt nog triceps)
3) Legs
4) Chest + triceps (evt nog extra traps)
5) Kuiten + onderarmen
repeat.

Ik ben hersteld van een schouderblessure door enkele malen per week de external rotation excercise te doen met elastieken band. In februari 2020 heb ik tijdens een zware leg training iets in mijn lies verrekt en daar heb ik nog steeds last van ugh :mad:. Ik heb toen het squatten weer rustig aan opgebouwd (small stance), maar sinds een tijdje zat ik weer op normale stance squat 120 kg for reps, maar nu heb ik dus alwèèr last. Ik wil gewoon te graag. Nu dus het besef dat ik wat terug wordt geworpen en langzamer moet herstellen. Dit heeft mij wel gemotiveerd om nu gedisciplineerd te stretchen na de training en na enkele weken merk ik al dat het de betere kant op gaat. Sowieso is mn core èèn blok beton, als ik wil invoegen op de snelweg kan ik maar amper over mijn schouder kijken en ik ben zò stram, dat het mijn training momenteel negatief beïnvloed. Dus, nu ga ik steeds meer aandacht besteden aan aspecten buiten de training om, die bijdragen aan maximale resultaten en ook plezier in de training.
Ook ben ik zo'n 3 jaar geleden geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom en ik wil deze sport nog zo lang mogelijk beoefenen, dus voor mij de focus op time under tension en (minder) ego lifting. En ja, stomme stretch oefeningen ga ik dus niet uit de weg. Als dit is wat nodig is, dan doe ik het.

Ik heb hier nog wat oude foto's en ook een van gisteren, maar de kwaliteit van rug foto's is helaas vrij matig.
Bekijk bijlage 509028Bekijk bijlage 509029Bekijk bijlage 509031Bekijk bijlage 509032Bekijk bijlage 509033Bekijk bijlage 509034

Ik wil hier mn trainingen loggen en beschrijven waar ik tegenaan loop en hoor uiteraard jullie feedback!
Hieronder zal ik mijn trainingen van afgelopen week invoegen om deze log een kick start te geven! :-)
Zieke traps!
 
Zo, het hoogtepunt van mn dag ligt alweer achter me helaas 😩. Net weer lekker getraind, eten naar binnen geschoven en nu beginnen aan mn werkdag.
Voelde ook veel vermoeidheid in mn bovenlijf gisteren. En heb nu nog steeds vermoeide traps.

Ma 19-10

Warming up: fietsen naar gym
Training: Legs

Romanian deadlift, leg extension, leg curl, rotator cuff

Romanian deadlift
opbouwen
120 x 8
140 x 10, 10, 9, 8

supersetted met rotator cuff resistance band

Leg curl + leg extension supersetted
Leg curl

50 x 10
60 x (6+2) (laatste 2 85, 60 % ROM)
55 x 8 + poging
55 x 6 + poging

Leg extension
60 x 10
70 x 10
80 x 10
85 x (8+1) (laatste 90% ROM)

Opmerkingen:
* Wilde eigenlijk naar de 150 kg deadlift vanmorgen, maar in het verleden ook 'te snel gegaan' en daarna last. Vorige week had ik ineens veel goede energie voor deadliften dus ik pakte 147,5 kg. Maar vanmorgen was ik minder energiek dus hield het op 140, maar wel 4 sets gedaan en zeker tevreden :)
** Toen leg curl en leg extension gesuperset. Eerst nog aan het opbouwen, en toen bij de 4e set ofzo, bam, focus en energie ineens weg. Sommige dagen kan ik er nog veel uit halen, vandaag ging het o.k. Kun je nagaan, normaal begin ik legs met squatten, dan deadliften en dan ben ik echt gaar... en dan ook nog een poging leg curl en leg extension. Al met al zeker niet ontevreden :-)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vanmorgen ff wat foto's gemaakt. Hoe doe je dat trouwens, de foto's onder een spoiler toevoegen?
Ik vind mijn hamstrings echt amper zichtbaar, terwijl ik wekelijks deadlift en leg curls doe. Ook die side pose waarbij ik mn hamstring probeer aan te spannen voer ik volgens mij niet goed uit.
Heb hier trouwens geen weegschaal, zit hier rond de 80 kg, 1.68 m

Over een tijdje update foto's


20201020_072315 - Copy.jpg20201020_072811 - Copy.jpg20201020_072807 - Copy.jpg20201020_072323 - Copy.jpg20201020_072508 - Copy.jpg20201020_072638 - Copy.jpg20201020_072344 - Copy.jpg20201020_072433 - Copy.jpg20201020_072648 - Copy.jpg20201020_072529 - Copy.jpgIMG-20201009-WA0002.jpgIMG-20201009-WA0001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nette shape!
 
Di 20-10

Warming up: fietsen naar gym
Training: Chest + triceps

Smith bench (flat + incline), fly, dips, kickback, EZ-curl (wide grip)

Smith bench (flat) (barbell ws 10 kg)
40 x 10
50 x 8
60 x 8
70 x 8
80 x 8, 8, 6
70 x 8, 7

Smith bench (incline)
30 x 8
40 x 8
50 x 8, 8, 7
40 x 10

Fly
16 x 8
18 x 9
20 x 6
18 x 7

Dips
8, 8, 11

Kickback + EZ-curl (wide) supersetted
Kickback

6 x 8
8 x 8, 8, 12, 12

EZ-curl (wide)
17,5 x 10
22,5 x 10
27,5 x 14

Opmerkingen:
* Vandaag voor het eerst gebenched in de Smith machine. De ene chest training pak ik dumbbells, de andere training bench. Vanwege een schouderblessure bench ik pas weer sinds enkele maanden. Ik voel trouwens de chest ook veel beter wanneer ik dumbbells pak. Een tijd geleden met mn broer gebenched en ik merkte dat hier nog zoveel te halen valt. Mn chest vind ik relatief sterk, maar met benchen was ik superzwak. Dus vandaar dat ik deze nu om en om meepak. Ik deed expres elke keer benchen zonder spotter, zodat ik echt het maximale eruit moet halen, want er is geen plan B. Maar vorige keer kreeg ik de barbell maar net terug op het rack, dus eigenlijk is het gewoon dom om zo te trainen. Niet dat 80-100 kg heel ernstig is als je het niet houdt :o.
Ik bouw trouwens heel rustig op met chest, ivm de schouderblessure. Ga ik sneller naar een hoger gewicht dan heb ik een mega knarsende schouder. Dit kost wat meer tijd, maar werkt voor mij :).
** Heb pas sinds 2 weken een nieuw schema waarbij ik nog maar amper superset. Dus nu doe ik triceps aan het eind vd chest training. Ik merk dat ik maar amper te motiveren ben voor een isolatie oef op het eind vd training. Maar mentaal ben ik nog best te porren voor een chest press op een machine, nog ff lekker helemaal leeg gaan. Hebben jullie dit ook? Ik zou natuurlijk ook eerst de triceps kunnen trainen en daarna de chest, maar ik wil de nadruk de komende maanden leggen op compound en grove massa. Ik hoop de komende weken steeds beter de energie/motivatie te hebben om het eind vd training nog meer uit de isolatie oef te kunnen halen. Deze tricep en bicep oef sloeg helemaal nergens op. Normaal doe ik tijdens mn rug training cable push down, zat al op de 56,3 kg. Ging zò lekker. En nog skullcrusher, rope pulldown of kickback... maar goed, dan had ik wat minder energie om maximaal met de rug oef te gaan, en daar wil ik nu meer uithalen. Anyway, I need to suck it up en push harder!! ;)
 
Back
Naar boven