XXL Nutrition

Motivatie Dip Of Trainings-block??

Bezoekers in dit topic

Morgan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mei 2004
Berichten
305
Waardering
1
Lengte
1m70
Hey allemaal,

Wat doen jullie als je in een motivatie dip zit? (Misschien heet het wel een "trainings-block", zoals een schrijver dat ook kan hebben.)

Het is mooi weer, dus de terrasjes roepen harder dan de gym.
Ik moet (van mezelf) per 1 juli er weer aan gaan geloven, mag er nu dus nog de kantjes aflopen. En doe dit dan ook met volle teugen en veel plezier!
Zie het alleen somber in als ik straks weer mag/moet beginnen.

Hoe helpen jullie jezelf over zo'n motivatie-dip heen?
Wie weet zit er wel een goede tip bij??
 
Heb eigelijk nooit een dip.

Soms een dag dat ik geen zin heb en dan ga ik ook niet. Ik mis na een dag het trainen al weer, dus ik ben nooit lang uit de gym.
 
neuh, sorry geen last van.

dadelijk ff een half uurtje bijslapen, en daarna lekker knallen.

het is hetzelfde als oxgene, als ik eens geen zin heb dan train ik de dag er op wel.
 
Een motivatie dip:

- Neem een week rust, of een paar dagen. Geen sportschool, geen dieeten (tuurlijk wel beetje opletten op wat je eet). Begin daarna weer met frisse moed.
- Gooi je trainingsschema compleet om.

Na een week rust sta ik altijd te springen om weer te mogen gaan trainen.
 
Weekje rust heb ik al genomen.
Alleen het opnieuw beginnen valt me zwaar. Wellicht omdat ik nu met sissy-gewichtjes train. In de periode van wedstrijd voorbereiding heb ik veel trainingsgewicht in moeten leveren. Moet dat nu dus weer helemaal opnieuw opbouwen. :sad:

Sta ik te zweten met dumbeltje 7 in mijn handen... lijk wel een wijf! :mad:
 
goed vreten dan komt het met progressie in kracht en massa wel goed.
 
Ik plan wel eens een week vrij... maar nog voordat ik mijn eerste training gemist heb begin ik al spijt te krijgen en zit ik te twijfelen of ik in plaats van rust niet zal overstappen op een high-rep weekje...
 
Als ik in een dip zit ga ik gewoon trainen, als ik eenmaal bezig ben heb ik er wel weer zin in.
 
Ik moet mezelf bijna elke week wel 1 a 2 keer motiveren om te trainen...Zeker in de zomer als het warm is, de mussen van het dak vallen en ik geen trek heb om het zoveelste stuk lauwe kip met rijst naar binnen te werken! Meestal zet ik ff een dvd-tje van Ronnie of Arnold op, dat trekt me dan wel weer door de dip heen, of een keer niet trainen (gewoon ff de druk eraf, niks moet). Sinds een tijdje traint een collega/vriend van me 2x per week mee, dat helpt om wel te gaan, is echt een stok achter de deur!
 
tja... ik heb nooit een dip eigenlijk, ben altijd blij als ik na mijn werk mijn aggressie even kwijt kan :)
 
Weet je wat het enige is dat je kunt doen om het te veranderen is GEWOON GAAN! niet zeiken, gewoon gaan! pas dan kom je er overheen denk ik... Dus weet je wat je doet, je pakt NU JE TAS!! (nu je dit leest jah, maakt niet uit wanneer) en je gaat naar de sportschool :D
 
Trainen sla ik zelden over (geen zin = geen optie) maar als ik echt met lood in mijn schoenen loop doe ik alleen het hoognodige (meestal een paar massa oefeningen) en maak ik daarna dat ik weer heel snel weg ben. Een volgende keer heb ik meer fut en knal ik weer. Als je er op een ontspannen manier mee om gaat ben je het snelst over je dip heen :)
 
Soms als ik merk dat ik echt geen motivatie heb neem ik een weekje rust. In die week rust probeer ik een nieuw schema in elkaar te zetten of wat oefeningen in m'n huidige schema te veranderen. Ga wat oefeningen doen die je nog nooit hebt gedaan ofzo. Zo doe ik sinds een tijdje push-ups met gewicht als 2e borstoefening. Dit had ik nog nooit eerder in mijn schema zitten, maar ik vind het een erg leuke oefening, dus ik heb nu zeker de eerste 6 weken weer absolute zin om borst te trainen. Ditzelfde heb ik gedaan bij rug met chins.

De conclusie is dus dat varieeren hebt. Je kan wel elke keer de "same old shit" doen, maar daar raak je op een gegeven moment op uit gekeken, waardoor je motivatie vanzelf minder word. Ook al varieer je maar in je reps/sets ofzo, maak gewoon je trainingen leuker als je het even niet meer ziet zitten.

Een ander iets wat ik nog weleens doe is trainingsvideo's kijken van de pro's. Prop gewoon een dvdtje van Jay Cutler (die nieuwste, One Step Closer is trouwens een aanrader!) in m'n dvd speler, deze kijk ik, en dan kan ik niet wachten om de gym in te duiken.

Goodluck :thumbup:
 
Check ff een filmpje hier op de site van Arnie ofzo, helpt (voor mij) perfect.:cool:
tja...jaloezie is toch iets moois hé;)
 
dan kijk ik een filmpje van Jay Cutler ofzo, of ik neem 2 dagen rust en dan verlang ik weer naar dumbbells :P
 
Pumping Iron kijken. Na een half uur hol ik richting de gym
 
foto's van mij bekijken
 
Tja, je doet er niks aan denk ik, gewoon zin maken en gaan.

Trainen wordt niet voor niets in verband gebracht met discipline, het is nu eenmaal niet altijd een lolletje.

Denk gewoon aan als je klaar bent, dan ben je voldaan, trots, goed bezig en heb je een terrasje verdient, waar je ook nog eens lekker volgepompt kunt rondparaderen.
 
Mijn dip komt meestal pas als ik op de sportschool arriveer en ik een aantal hoofden zie die me irriteren.
 
Zit ook in een klein trainingsdipje op 't moment, maar ga toch elke keer weer trainen. 'T is puur een mentaalspelletje en meestal als ik ben begonnen met trainen gaat het wel weer. Na de training altijd een voldaan gevoel, wat alles wel weer goed maakt.
 
Back
Naar boven