Fitness Seller

Motivatie log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

4me

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
28 okt 2016
Berichten
392
Waardering
88
Lengte
1m84
Massa
98kg
In den beginne:
Dik half jaar terug ging het nog heel slecht en extreem veel last van epilepsie, PTSS, burn out (hormonen in de war) en doorgeslagen in autisme. Het ging echt heel slecht op den duur en zag niets meer zitten, niets lukte en voelde mij vreselijk slecht door alles. Door de heftige zooi extreem veel muziek gebruikt (autisme/fiepen) en moeite met communicatie. Toch heeft het forum mij toen goed geholpen door stoom af te blazen en een stuk verwerking van mijn PTSS.


In tussentijd: (half jaar ban aangevraagd / heb het email-adres daar niet meer van (4Me) afgelopen 11-09)
Hulp gezocht en gevonden bij een psychiater/psychologen praktijk en daar contact met iemand die zich ook veel richt op autisme. Ondertussen een poosje Nebido gebruikt en dat heeft mij extreem goed gedaan! Ik ben echt helemaal uit de put gekomen daardoor en dankzij dat heb ik nu een beetje meer fut en energie, de beste keuze ooit in mijn leven!


Nu:
Langzaam verder opbouwen en zorgen dat het nog veel beter gaat. Niet al te veel eisen aan mijzelf stellen en rustig door gaan. Langzaam mijn voeding beter onder controle krijgen, slaap (ritme) verbeteren en proberen mijn trainingen op te pakken en aan mijn conditie werken. Ook moet ik nog steeds flink afvallen en wil daar rustig mee verder. Binnenkort weer medicatie tegen de epilepsie opbouwen om te kijken hoe dat gaat.


Voeding:
Voor nu is wat ik wil elke dag rond 8 uur in de morgen twee volkoren boterhammen met kaas/vlees en twee gekookte eieren. Ik ga verder niet een schema bijhouden met macro’s, dat komt later wel weer. Ik moet echt helemaal opnieuw beginnen met alles en een ritme gaan aanhouden. Dus als ik voor nu elke ochtend dit ga aanhouden ben ik eerst tevreden, baby stapje’s.

Voor de rest van de dag ga ik mij nergens op vast binden maar eet gewoon zo schoon mogelijk (fruit, groenten, noten, vis etc etc)


Sport:
Ik zou graag weer willen sporten maar moet dit rustig gaan opbouwen, ik weet nu uit ervaring dat als ik te snel wil gaan dat ik alle voordelen die ik nu heb zo weer de grond ga inboren en weer terug bij af ben. Momenteel ben ik dan ook tevreden met elke dag een half uurtje fietsen en gewoon wat actiever in en rondom mijn huis te zijn. Toch zou ik graag weer met 5x5 beginnen maar denk dat dit voor nu te zwaar gaat worden, dan put ik mij weer te snel uit.


Al met al:
Tijd om beetje bij beetje de goede kant weer op te gaan en gemotiveerd blijven door niet meer te veel te willen. Op het diepte punt van een zware burn-out is fanatiek sporten voor mij totaal niet goed geweest. Ik wou kosten wat het kost sporten en gezond leven, maar dat koste mij juist meer op dat moment dan dat het opleverde.


Wel wil ik een soort log bijhouden met van alles en nog wat voor mijn eigen motivatie, zonder te veel van mijzelf te eisen. Ik probeer dan ook alles positief te bekijken en niet meer teleurgesteld te zijn door de mislukkingen. Als ik een week geen enkele training heb gedaan is het ook goed, en alles wat ik wel doe is alleen maar meegenomen op dit moment.


Greetzzzz,
Neffest (oud 4Me)

Edit:
Kc / E / K / V
1,275 / 63 / 91 / 72
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je oude log (was niet echt een log te noemen) was een ervaring maar goed om te horen dat het beter gaat.:thumbup:
Je verhaal is in ieder geval dit x begrijpbaar en te lezen wat volgens mij een teken is dat je het zelf iets duidelijker hebt.
Dapper dat je zo eerlijk durft te zijn en veel succes.
Doe vooral waar jij je goed bij voelt en dat je niet terugvalt want dat was volgens mij echt niet goed nee (no offence)
 
Welkom terug in ieder geval.
Een mooi open en eerlijk verhaal en ik zie iemand die duidelijk verandert is.
Je hebt flinke stappen gezet en erg dapper van je om deze stappen te nemen om verder te komen.

Hou je vooral vast aan wat je wil en kan en waar jij je het beste bij voelt. Je hebt geen haast. Je gaat een weg in die tijd kost en gun jezelf deze tijd ook!

Heel veel succes!
 
Bedankt voor de positieve reacties, het was een dik half jaar terug idd niet helemaal lekker meer. Zelf vind ik het jammer dat ik nergens medicatie kon krijgen om tot rust te komen, maar de Nebido heeft mij extreem geholpen met alles. Daarna ging het met sprongen vooruit; beter ritme, begon wat af te vallen, meer actief, heel weinig last van epilepsie en had weer libido. Ik voelde mij daardoor op vele vlakken echt een stuk beter worden.

Ik weet nog dat ik van alles probeerde uit te zoeken maar dat ik op een bepaald punt ook dacht; ik moet niet meer zoeken en proberen te verantwoorden, maar gewoon doen. Ik was zo blij dat ik het spul in huis had en wou zo graag dat ik geen seconde angst heb gehad om te injecteren en het juist een enorme opluchting was toen die naald er in ging.

Slaap
Aangezien ik moet aanleren om positief te denken en blij te zijn met wat goed gaat, heb ik dus voor vandaag een goede dag gehad. Ik ben nadat ik een paar uurtje's slecht had geslapen om 3:45 wakker geworden en het volgehouden tot 16:00 vanmiddag, dat is voor mij winst. Daarna heb ik een paar uur geslapen en nog vast en goed ook. Ik moet zeggen dat het ook wel prettig was om na maanden weer eens beddengoed gebruikt te hebben en slaapt een stuk beter, lag telkens zonder en gooide dan mijn kussen en dekbed maar om de week in de wasmaschine. Ik was gewoon te uitgeput om daar de moed voor op te brengen maar heb mijzelf daarmee gepest.

Activiteit
Vanmorgen om 8:00 ben ik maar naar de winkel gelopen, de zon scheen en het was lekker fris. Zo heb ik toch weer even een klein half uurtje beweging gehad. De rest van de dag kleine dingen gedaan en een beetje relaxt met een Raspberry aan het spelen geweest (OS uittesten). Beetje aan het opruimen geweest in huis en nog wat papperassen geregeld. Dat laatste bleef alweer een dikke twee week liggen en liep niet lekker en hikte er tegen aan, gelukkig is dat nu achter de rug en opgelost.

De raspberry gebruik ik nu alleen nog maar voor het bijhouden van mijn gezondheid; forum BB, Fitnes-pall, Libre voor het bijhouden, nieuw email-adres en etc. Later plaats ik hem in de sportkamer zodat ik daar alles mooi compleet heb.

Voeding
Vandaag weer mijn bammetje's gehad met de eitje's en wat karnemelk, exact zoals de bedoeling was en ben daar blij mee. Ik merk dat mijn lichaam daar goed op reageert en hou dat nu al wat langer aan en begin er aan te wennen (ritme). Zowaar vanmiddag ook nog lekker gegeten met pittige kip, haricots en rijst (toetje niet te vergeten natuurlijk). Ik merk dat het niet meer drinken van frisdrank mij ook steeds beter begint te bevallen maar moet er op letten dat ik wel wat meer water ga drinken. Wie weet voor morgen weer iets beter, maar tot nu toe allemaal winst. Ook moet ik meer thee gaan drinken want pak nu nog vrij veel koffie.

Nu heb ik inmiddels weer flink honger, en heb nog lekkere haring liggen maar ga toch maar niet eten. Anders gooi ik er zo weer van alles en nog wat in en moet dan met een volle maag gaan proberen te slapen. Dat is niet goed en helpt niet mee aan een normaal ritme. Nu zit ik wel veel te laag met mijn voeding, maar heb ook genoeg reserve om dit een weekje te kunnen doen.

Kcal / E / K / V
1,348 / 97 / 123 / 50

Linker knie
Binnenkort wil ik eens opzoek naar goede schoenen voor wandelen, ik loop nu al een aantal jaar elke dag op slippers (weer of geen weer). Ik denk dat dit een reden kan zijn dat ik daardoor ook vaak last van mijn knie heb, soms tijdens het lopen, soms tijdens het fietsen en al helemaal tijdens een Squad! Nu weet ik dat overgewicht ook een rol kan spelen, maar met mijn 98 kilo mag dit niet zo erg zijn.

Al met al
Ik ben tevreden voor vandaag en zie morgen wel weer verder.
 
Hey, ik herriner me jou nog, idd muziek was voor jou duidelijk een manier van ventileren. Zoals Marina al zei , je verhaal is nu veel helderder en ben wel geïnteresseerd dus ga hier mee volgen, succes man!
 
4me is back!

Heb nu mijn oude account weer in gebruik, kon eerst niet meer inloggen.
Vanavond bewerk ik dit bericht en vertel dan dat mijn dag positief verloopt.

Edit, iets eerder dan vanavond:

Vannacht:
Toch een aantal glazen frisdrank gehad en een paar crackers met smeerkaas, op zich niet erg want had een groot tekort in voeding.

Slaap:
Gisternacht tegen 3 uur ergens op bed gegaan en vanmorgen tegen half 7 er weer vanaf. Op zich redelijk geslapen ondanks een paar keer wakker worden. Voelde mij wel erg moe, maar het kon slechter en ben tevreden. Ik merk nu wel even na 15:15 dat ik weer op begin te raken, maar heb dan ook al van alles gedaan vandaag.

Activiteit:
Vanmorgen een stevige wandeling gemaakt van een half uur (flink last van de schenen), daarna ramen in en rondom het huis gewassen en mijn portiek van boven tot onder staan te boenen. Ging lekker en voelde mij fit, dus daarna nog een bult wasgoed opgevouwen en wat strijkwerk gedaan. Ondertussen achter het huis een beetje opgeruimd en planten staan snoeien. Nu zou ik nog wel wat willen doen, maar dat is wellicht beter van niet. Als het even kan moet ik zorgen dat ik niet totaal uitgeput raak en proberen zo lang mogelijk wakker te blijven.

Voeding:
Tot nu toe loopt het een beetje raar maar wel gezond, dus niets te klagen en ben al een goed eind op weg met de eiwitten. Wetende dat ik nog een aantal lekkere dingen te gaan heb ga ik daar vandaag wel redelijk goed mee scoren.

Kcal / E / K / V
1,255 / 96 / 95 / 53
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug ! Ik heb je beginpost even aangepast naar het juiste account ;)
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Dure hardloopschoenen.
Zojuist even naar het centrum gefietst en verschillende sportzaken langs gegaan. Her en der wat uitleg gekregen over hardloop/wandel schoenen, maar allemaal net niet dat ik dacht hier kan ik iets mee. Ondertussen was ik al zover dat ik dacht koop er maar gewoon een paar zodat ik fatsoenlijk kan wandelen en het zal wel goed zijn. Bij een speciaal zaak was er iemand die mij schoenen van een 140 euro adviseerde maar twijfelde aan het verhaal.

Kom ik uiteindelijk bij de Bristol terecht en begint de beste verkoper mij daar de hemd van het lijf af te vragen over mijn klachten met lopen en welke schoenen ik normaal gesproken gebruik overdag en voor het lopen. Dus ik vertel dat ik altijd op slippers loop en de man begint vervolgens een verhaal te vertellen over pezen en spieren en ondergrond gebeuren. Moraal van het verhaal, heb nu een paar schoenen van veertig euro.

En nu is het tijd voor haring op roggebrood.

Edit:
Kcal / E / K / V
2,003 / 133 / 188 / 73

Edit:
Schoenen testen.
Heb zojuist even 20 minuten stevig gewandeld en merk een enorm verschil nu met deze schoenen. Het loopt wel heel raar en onwennig, maar heb geen pijn gekregen tijdens het lopen. Denk dat dit een zeer verstandige keuze is geweest.

Nog steeds wakker (19:44).
Ondertussen ben ik nog steeds wakker en ben daar zeer blij om, dat is alweer een mooie vooruitgang en voel mij niet extreem ziek of iets. Ik zal het hopelijk nog een uurtje of twee volhouden en dan heb ik een perfecte dag gehad. Als het mee zit wil ik morgen ook weer een training oppakken.
 
Laatst bewerkt:
Slaap
Gelukkig heb ik het tot 0:00 weten vol te houden en ben daarna gaan slapen, vaak wakker geworden en draaien, uiteindelijk tegen 7 uur van bed af gegaan dus al een stuk beter! Proberen weer de hele dag wakker te blijven als het lukt en iets rustiger aan doen vandaag.

Voeding
Zojuist de eerste verse tomaat van mijn planten kunnen proeven en dat smaakte toch wel heel erg goed, daar kan ik de aankomende weken van gaan genieten. Straks even een paar broodjes met de rest en dan naar de winkel om yoghurt op te halen en aardbeien, heb ik erg veel zin in. Voor tussen de middag nog een restje kip en groenten, en voor vanavond bbq-en.

Activiteit: (edit 16:20)
Nu was ik na het lopen van plan om te gaan trainen en voelde mij redelijk fit en had er wel zin in, maar heb een afweging gemaakt of ik niet beter mijn energie in het huishouden kon steken. Dus uiteindelijk de gordijnen overal er vanaf gehaald, alle rails losgehaald en nieuwe gaten geboord (rails kwam overal in huis los). Overal nieuwe holle-wand pluggen er in en de rails er weer opzetten. Dat was dus trapje op en trapje af..... (goede training). Ik moest ook nog steeds al mijn verwarmings een keer schoonboenen van oude verfresten en troep dus ben daar ook alvast mee begonnen. Eenmaal bezig ook maar her en der verf van vensterbanken afgehaald. Vitrages allemaal gewassen en nu ruikt het huis weer lekker fris.

Op deze manier heb ik toch redelijk wat gedaan en is het ook prettig om alles netje's te hebben. Goed schoon en opgeruimd huis maakt de geest ook weer helder zeggen ze wel eens.

BBQ (edit 21:34):
Heerlijk lopen schransen in vlees en groenten, 1 glas sinas en 1 glas cola en voor de rest water, ik zeg erg netje's gehouden.

Ondertussen heb ik zojuist een nieuw tijdelijk huisdier binnen gekregen (jonge houtduif) de katten in de buurt waren ermee aan het voetballen. Heb het beestje dan maar een gewisse dood bespaard en even tijdelijk in de gang gezet met wat water en voer (karma +1).

En nu ben ik op en moe dus ga maar zo lekker slapen. Morgen weer verder met gezond leven en werken aan conditie. Waarschijnlijk nog snel de laatste dingen in huis op orde maken en dan zie ik daarna wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Slaap:
Gister uiteindelijk om 11 uur gaan slapen en ben om 2:30 weer wakker geworden, keek op het klokje en dacht.... hmmm te vroeg. Na een paar keer draaien toch nog even geslapen en nu net er vanaf omdat ik klaarwakker ben. Op zich heb ik redelijke kwaliteit slaap gehad dus ben tevreden.

Houtduif:
Zal zo eens kijken hoe het met mijn vriendje of vriendinnetje gaat, hopelijk kan het beestje snel vliegen en dan mag die weer naar buiten.

Voeding:
Geen planning voor vandaag gemaakt, pak zo eerst ff wat roggenbrood denk ik.

Edit 21:19

Nieuwe boxers (bol.com | Under Armour O Series 6'' BoxerJock 2 PK - Sportonderbroek - Black - Heren - Maat S) besteld om uit te testen.

Activiteit:
Uiteindelijk voelde ik mij vandaag toch niet je van het en sloopte de laatste dagen net iets te veel denk ik. Probeerde nog wat met nieuwe rolgordijnen te monteren maar merkte dat het allemaal niet lekker ging. Vanavond nog heel even een stukje schutting gesloopt, maar toch maar snel gestopt.

Slaap:
Storte vanmiddag tegen 2 uur helemaal in en begon mij goed ziek te voelen, toch maar even een poosje moeten slapen en om 5 uur er weer af gegaan.

Duif:
Opgehaald door de dierenambulance, blij dat het beest weer weg is.

Voeding:
Heel erg slecht en veel te weinig, gelukkig gisteren bij de bbq wel een overvloed gehad.

Slaap:
Denk dat ik tegen een uurtje of 12 ga slapen.
 
Laatst bewerkt:
Planning voor morgen:

  • Schutting slopen en opruimen.
  • Meer eten
  • Verder kijken naar sportkleding voor het lopen.

Ik bewerk dit bericht morgen weer verder.
 
Niet dat ik het erg vindt of hinderlijk, totaal niet juist. Ergens is toch m'n interesse gewekt omdat weinig mensen zo open kijk geven in hun leven maar ik neem aan dat je zoveel deelt/schrijft omdat het je ook zelf helpt met alles te ordenen. Klopt dat?
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Zelf doe ik niet zo moeilijk over de dingen die ik meemaak, schaam mij ook nergens voor en heb niets te verbergen. Ik doe dit voornamelijk omdat ik zo een beetje een leidraat heb met alles en het kan bijhouden hoe het met mij gaat. Uiteraard is het ook omdat ik uiteindelijk wel flink wil afvallen, gezond worden en spiermassa wil kweken op den duur; in die gedachte is het leuk om de ervaringen te delen en mijzelf te motiveren hiermee.

Naast ordenen geeft het dus ook motivatie en stukje ontspanning door een verhaal te delen.
 
Even een dagje geslipt, ging ineens slecht op de avond en merkte dat pas te laat. Gelukkig (vraag niet hoe) kon ik niet meer inloggen, vermoedelijk omdat ik tegen de aanval zat aan te hangen en dan een bewustzijn vermindering heb en erg prikkelbaar reageer op dat moment. Merkte het ineens op en kon gelukkig de schade beperken in mijn doen en laten. Ik merkte dat ik ook ineens extreem met muziek bezig was en loop dan blijkbaar al lang met een gespannen voorgevoel.

Gisteren tegen 6 uur wakker geworden en daarna een beetje lopen rommelen in huis, tegen 10 uur de schutting afgebroken en in de middag nog nieuwe palen geplaatst en planken gemonteerd. tegen de avond was ik totaal op en ben om 10 uur gaan slapen. Vanmorgen tegen 8 uur van bed af gegaan en redelijk goed geslapen. Wou vandaag verder met de schutting maar moest even een dagje rust nemen. Ik merk dus ook als ik teveel ga doen daar weer last van heb.

Uiteindelijk ben ik vandaag maar even weggeweest en wat planten (vleesetende) gekocht met grote glazen potten/vazen. Beetje steen, hout, mos en etc en iets leuks van gemaakt. Ondertussen nog erg moe van alles en rustig aan doen. Vandaag heb ik alleen nog maar vlees gehad, dat is niet genoeg en een slechte zaak. Morgen maar weer een beter dag, eergisteren was uiteindelijk geen succes en de nacht/avond ervoor was het al mis. Ik wil nog te snel en teveel.

Vandaag wel even de Under Armor boxer kunnen testen en dat zit toch wel extreem goed! Daar ga ik met het lopen veel plezier aan hebben.

En voor nu lekker ontspannen en op tijd naar bed.



Edit: Even voor mijzelf:

Merk dat ik nu ook niet lekker zit en gejaagd ben en een boos gevoel heb (friemelen en vies chemisch warm gevoel) en een vies stank van verbrand frituurvet of iets. Heel erg onrustig en veel muziek zoeken en luisteren, ik merk gewoon dat ik ik dan weer een aanval ga krijgen vannacht en kan er niets aan doen op dit moment. Ik baal hier stevig van omdat dit de dagen voor mij flink verpest en de motivatie mij dan naar de schoenen zakt. Nu ben ik een poosje lekker bezig en bekoop het uiteindelijk weer. Ik moet hier beter op letten en meer rekening mee houden.

Ik moet ook aanleren om het aan te geven naar mijn omgeving toe, dat is iets waar ik het met de psycholoog ook over heb gehad. Als ik nu met mensen in mijn omgeving zit zou ik dit dus moeten aangeven. Vertellen dat ik mij niet meer lekker voel en daardoor mijn gedrag ook verandert. En dat ik dan zomaar ineens weg kan gaan zonder iets te zeggen omdat ik dan zo snel mogelijk op bed wil gaan liggen.

Het is ook dom omdat ik vandaag al een paar keer had dat het net te ver ging en had dit kunnen weten dat het niet goed zou gaan. Komt ook omdat ik min of meer de signalen probeer te negeren en probeer door te zetten. langzaam gaat het dan net iedere keer iets slechter en moet leren dat te voorkomen. Nu zal het straks wel een stuk makkelijker gaan worden met medicatie, maar moet er op letten dat ik niet terug ga vallen.


Edit: Zojuist even excuses aangeboden in het topic waar ik de mist in ging. Wou daar al eerder op reageren dat het idd extreem kut kan zijn als je test. door de grond gaat maar reageerde op een verkeerd moment dus. Ik had het kunnen weten en had mijzelf eerder moeten stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Succes man !
:thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Lieve marina1975 ik kan nog niet goed uitleggen waarom, maar ik heb liever dat je even geen like's doet op mijn berichten. Het valt mij heel erg zwaar en merk dat ik daardoor weer de laatste dagen een bepaald gevoel krijg wat ik niet wil. Ik bedoel het echt niet slecht, mar het is beter dat ik er eerlijk in ben.

Je doet een like op mijn berichten terwijl ik vertel dat ik ze nog ga bewerken, daarmee zet jij mij in een ongename positie en dwang.



Sanca Saxon Ik heb geen rechten om in het log van marina1975 te reageren, ik wens dat zij ook niet meer in mijn log kan reageren.

Ik weet dat je het echt goed bedoelt en in jouw gedachten een positieve invloed levert, maar dat is het niet op dit moment.


Ik heb geen zin in een stom spel, die ik toch ga winnen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn filters vallen weg.....
 
Schermafbeelding 2017-09-07 om 02.38.37.png



 
 
Loop biertjes weg te tikken omdat ik out wil gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven