Fitness Seller

Motivatie nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goudie

Novice
Lid geworden
15 apr 2017
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m67
Massa
60kg
Vetpercentage
22%
Hey,
Ff een kleine introductie. Ik ben 47 jaar en sport al geruime tijd. Laatste 1,5 jaar wat intensiever. Weeg nu 60 kilo (6 kilo afgevallen in half jaar tijd).
Let veel op mijn voeding maar wil niet meer afvallen nu.
Door mijn leeftijd en afvallen heb ik bij lichtelijk wat vel over op benen en buik. Advies gevraagt op sportschool ze adviseren; minder herhalingen en meer gewicht.( of groeihormonen slikken???) Doe dat nu ook idd. ( niet die groeihormonen) Dus train best zwaar nu en eet wat meer eiwitten en zo.
Mijn vraag is, wat zou ik nog meer kunnen doen. Accepteer ( nog niet haha) dat ik ouder aan t worden ben.
 
Hey,
Ff een kleine introductie. Ik ben 47 jaar en sport al geruime tijd. Laatste 1,5 jaar wat intensiever. Weeg nu 60 kilo (6 kilo afgevallen in half jaar tijd).
Let veel op mijn voeding maar wil niet meer afvallen nu.
Door mijn leeftijd en afvallen heb ik bij lichtelijk wat vel over op benen en buik. Advies gevraagt op sportschool ze adviseren; minder herhalingen en meer gewicht.( of groeihormonen slikken???) Doe dat nu ook idd. ( niet die groeihormonen) Dus train best zwaar nu en eet wat meer eiwitten en zo.
Mijn vraag is, wat zou ik nog meer kunnen doen. Accepteer ( nog niet haha) dat ik ouder aan t worden ben.
 
Ben een vrouw trouwens
 
Ik zou als ik jou was hier de sticky's een beetje lezen, vooral in de sectie voeding... daar staat alle info die je nodig hebt. Dat aantal herhalingen en groeihormonen enzo hebben er nx mee te maken.
 
Zie door de bomen t bos niet meer, staat zoveel geschreven.
 
Je hebt vel overschot bij 6 kilo afvallen? Kan ik me niet voorstellen.
 
En ook van zwangerschap natuurlijk op mn buik. Spieren zitten er wel maar dat vel he!
 
Je bent 47, 6 kilo afgevallen, weegt nu 60kg...prima toch, net cijfer. Wat wil je precies, wat zijn exact je doelen die je wil bereiken met sporten? Vrees dat het toch ook een stukje acceptatie is... Suc6 en veel plezier met sporten/trainen!
 
Overtollige huid kun je alleen heelkundig laten verwijderen.

Best voorzichtig zijn als je op jouw leeftijd met krachttraining begint. Het lichaam herstelt zich dan namelijk niet meer zo snel, zeker niet als het die intensiteit niet gewoon is.
 
Hey,
Ff een kleine introductie. Ik ben 47 jaar en sport al geruime tijd. Laatste 1,5 jaar wat intensiever. Weeg nu 60 kilo (6 kilo afgevallen in half jaar tijd).
Let veel op mijn voeding maar wil niet meer afvallen nu.
Door mijn leeftijd en afvallen heb ik bij lichtelijk wat vel over op benen en buik. Advies gevraagt op sportschool ze adviseren; minder herhalingen en meer gewicht.( of groeihormonen slikken???) Doe dat nu ook idd. ( niet die groeihormonen) Dus train best zwaar nu en eet wat meer eiwitten en zo.
Mijn vraag is, wat zou ik nog meer kunnen doen. Accepteer ( nog niet haha) dat ik ouder aan t worden ben.

Dat vel over is natuurlijk een lastige zaak, hoe moeilijk het ook is om te accepteren, focus er niet teveel op.
Probeer wat op je calorie inname te letten dat het elke dag vrij gelijkmatig is, eet ook zeker genoeg en niet te weinig voor je metabolisme. Want hoe ouder je wordt hoe belangrijker het wordt om je metabolisme op pijl te houden.

Voor de rest kan ik enkel zeggen: probeer je te amuseren met wat je doet, doe de oefeningen die je leuk vind en waar je voelt dat je ook echte vooruitgang mee boekt, niet enkel fysiek maar ook met cijfers. Als je je goed voelt met wat je doet, zal je je ook goed beginnen voelen in je vel en zal alles na een tijd wel beter en beter beginnen gaan.
Het belangrijkste is om constant te zijn met je training en je voeding, niet teveel te letten op alle verschillende middeltjes of wondertrainingen maar echt gewoon doen wat voor jou goed voelt, en dan komt de rest van zelf op zijn tijd.

Ik wens je alvast veel succes, je hebt alleszins de juiste instelling.
 
Bedankt voor alle reacties
Weet ben een streber, en ik ga dan ook gewoon door. Let op mn voeding en ben ook best tevreden met mn lichaam hoor maar....kan altijd beter haha.
Zag alleen door de bomen het bos niet meer er staat zoveel geschreven.

Mijn vetpercentage is nu ong 26%. Moet dat dan omlaag of krijg ik dan nog meer vel over.
 
Voel je je fysiek en mentaal goed op dat vetpercentage? Als het antwoord daarop ja is zou ik niet teveel meer omlaag gaan. Beter kan je je focussen op kracht en gezonde voeding zoals je nu bezig bent. Als je je krachtlevels verhoogt zal je uiteindelijk zelf nog wat vet gaan verliezen zonder dat je je er echt op focust, wat altijd voordelig is natuurlijk.
Iedereen is anders en dat geldt ook voor vetpercentage. Zolang je niet meedoet met een wedstrijd is je lichaam ver pushen op dat vlak in mijn ogen niet gezond. Je mentale en fysieke gezondheid gaat voor alles :)
 
Voel me idd goed op dit vetpercentage.
Fijn te horen van iedereen dat ik goed bezig ben. Ga idd gewoon door. Doe nu alles lekker zwaar ( voelt goed) 8 a 10 herhalingen en dan 4 sets. Train 6 tot 8 uur per week. En ook elke keer half uurtje buik. Dus 1,5 uur kracht en half uur buik per keer.
Ben ook met cuppen begonnen op mn benen tegen cellulite en gemalen koffie massage onder de douche voor mijn huid.
Zie al wel verbetering.
 
Back
Naar boven