Motivatie tijdens stress moment

Discussie in 'Gemoed en Motivatie' gestart door Leithon, 25 nov 2017.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Leithon

Leithon Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    90kg
    Er viel me tijdens het sporten laatst iets op:
    Wanneer ik tijdens het sporten aan mijn grotere stressende problemen dacht, had ik voor mijn gevoel veel minder kracht in mijn spieren. Wanneer ik juist mijn gedachte ergens had, bijvoorbeeld de muziek in mijn hoofd, had ik wel een heel krachtig gevoel in mijn spieren.

Ik weet dat stress een behoorlijk negatief effect kan hebben op het menselijk lichaam, maar ik ging er altijd van uit dat dit langdurige stress was. Mijn problemen zijn wel groot, maar duren niet langdurig. Hoogstens een week, misschien 2.

Ik ben niet afgeweken met mijn eet- en slaappatroon. Sterker nog ik slaap heerlijk. Het gaat meer om het moment van letterlijk denken aan de problemen en dan kracht missen.

Dus mijn vragen:
    1 Komt bovenstaand jullie bekend voor en klopt het dat mijn gebrek aan kracht kan komen door mijn negatieve gedachtes?
    2 Hoe snel kunnen negatieve gedachtes tijdens het sporten een negatief effect hebben op de spieren?
    3 Wat doe ik eraan? Zijn er bepaalde groente en fruit met vitaminen of andere stoffen die stress afremmen? Ik weet dat chocola fenethylamine bevat dat een iets gelukkiger gevoel zou geven. En ik weet dat caffeine juist slecht is en stress alleen maar erger kan maken.

Alle commentaar is welkom.

2. Jaap ja

Jaap ja Ripped Bodybuilder Elite Member Challenge Winner x4

Leuk Bevonden:
    427
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Ik denk wanneer je met je hoofd niet bij het trainen bent dat dit altijd invloed zal hebben op je kracht output voor een oefening. Wanneer je jezelf tijdens je werksets kan afsluiten voor andere gedachten en gefocust bent zul je altijd sterker zijn. Ik weet niet hoelang je al traint? Zelf groei ik hier ieder jaar steeds meer in, vroeger had ik muziek en liefst een pre workout op om te focussen. Nu kan ik tot 3 seconden voor mijn set slap ouwehoeren en vervolgens de knop omzetten voor een werkset.

Als je echt denkt dat stress een probleem is ga je dat niet oplossen met voeding wanneer deze al redelijk goed is, als je de tijd hebt zou ik regelmatig een stuk gaan lopen om je hoofd even leeg te maken.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie