XXL Nutrition

Motivatie & Werkethiek

Bezoekers in dit topic

Beter dit boek lezen en lekker rustig aan doen in het leven en genieten ipv tot je 70e hard werken en rijk worden om vervolgens dood neer te vallen.


Zoek gewoon iets wat je leuk vind om te doen, wat redelijk betaald wordt en wordt daar heel goed in. De echte uitblinkers zijn niet voor niks uitblinkers, de meeste mensen die keihard werken falen nog steeds keihard.

En voor de mensen die heel hard en veel werken is onderstaande boek ook wel een fijne.


Denk dat we anno 2022 teveel van dit soort boekjes lezen.

Hoeveel mensen werken er nou nog echt 'hard' (ik interpreteer veel uren)?
Hoeveel ouders overladen hun kinderen met de wens dat ze goed worden in 'iets'?
Hoeveel jong volwassenen lopen met een burn-out van hun 'harde' werk?
Mensen die eigenlijk wel best zitten op de plek waar ze zitten, worden gepusht om ambitieus te zijn.
Mensen die happy zijn met 70 uur worden voor gek verklaard en weggezet voor de meest negatieve dingen.

Elke vorm van druk en ongemak word doorvertaald naar slechte stress, iedereen is zich constant aan het afvragen of ze het wel goed doen in het leven en de druk van presteren (ergens goed in zijn) gooit daar een fijne multiplier overheen :D

Lijkt of we tegenwoordig 90% van de tijd aan het lezen, praten en denken zijn over 'het leven' en elk stukje in detail willen uitpluizen en vervolgens vergeten te leven... met als gevolg die lading aan gekkies en ongelukkige mensen die echt tering veel non-info kunnen opspugen en vergeten hun eigen ducks in een rijtje te krijgen.

Mijn advies; pak zo'n boek als je 70 uur maakt en geen 70 uur wil maken, maar als je 32 uur werkt en je wil nog minder werken.....pffff dan kun je beter een boek pakken van 'how to man the fuck up'.

Ik lees en heb er ook best een aantal gelezen, maar god je voelt je echt een snowflake worden als je een aantal van die gedachten toelaat.
 
Laatst bewerkt:
De post was een beetje een tegenhanger van de filmpjes hierboven om aan te geven dat het allemaal niet zo extreem hoeft. Lekker rustig leven en tevreden zijn met wat je hebt is niks mis mee.
 
De post was een beetje een tegenhanger van de filmpjes hierboven om aan te geven dat het allemaal niet zo extreem hoeft. Lekker rustig leven en tevreden zijn met wat je hebt is niks mis mee.
Zo had ik hem niet begrepen en dan is het minder toepasbaar misschien haha. Dan gooien we het maar op een reactie over het stukje werkethiek ;)
 
Denk dat we anno 2022 teveel van dit soort boekjes lezen.

Hoeveel mensen werken er nou nog echt 'hard' (ik interpreteer veel uren)?
Hoeveel ouders overladen hun kinderen met de wens dat ze goed worden in 'iets'?
Hoeveel jong volwassenen lopen met een burn-out van hun 'harde' werk?
Mensen die eigenlijk wel best zitten op de plek waar ze zitten, worden gepusht om ambitieus te zijn.
Mensen die happy zijn met 70 uur worden voor gek verklaard en weggezet voor de meest negatieve dingen.

Elke vorm van druk en ongemak word doorvertaald naar slechte stress, iedereen is zich constant aan het afvragen of ze het wel goed doen in het leven en de druk van presteren (ergens goed in zijn) gooit daar een fijne multiplier overheen :D

Lijkt we of we tegenwoordig 90% van de tijd aan het lezen, praten en denken zijn over 'het leven' en elk stukje in detail willen uitpluizen en vervolgens vergeten te leven... met als gevolg die lading aan gekkies en ongelukkige mensen die echt tering veel non-info kunnen opspugen en vergeten hun eigen ducks in een rijtje te krijgen.

Mijn advies; pak zo'n boek als je 70 uur maakt en geen 70 uur wil maken, maar als je 32 uur werkt en je wil nog minder werken.....pffff dan kun je beter een boek pakken van 'how to man the fuck up'.

Ik lees en heb er ook best een aantal gelezen, maar god je voelt je echt een snowflake worden als je een aantal van die gedachten toelaat.
Je zou er een boek over moeten schrijven. :thumb:
 
Screenshot_20230125_224154_Chrome.jpg
 
Echt weer zo een Steks reactie :emo:

Is wel de bedoeling dat je meelult. Alleen maar jaknikken en kontjes kussen
 
"Leef iedere dag alsof het je laatste dag is" maar "volg je hart en intuïtie, die weten wat je wil worden" en "blijf hongerig".


Lijkt mij knap nutteloos als je morgen dood gaat
Ja het is ook een heel handige truuc om elke dag door te bedenken dat je liever niet zou werken omdat dat natuurlijk zonde zou zijn.
 
Ja het is ook een heel handige truc om elke dag door te bedenken dat je liever niet zou werken omdat dat natuurlijk zonde zou zijn.
Niet teveel denken, maar doen
 
Ja het is ook een heel handige truuc om elke dag door te bedenken dat je liever niet zou werken omdat dat natuurlijk zonde zou zijn.
Waarom ? Ik heb nooit veel gewerkt maar nooit zoiets hoeven me te bedenken.
 
 
 
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven