Fitness Seller

Motor of auto (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_94688

Cool Novice
Lid geworden
26 sep 2011
Berichten
80
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
80kg
Hoi,

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om voor mij eerste vervoersmiddel een motor te kopen ipv een auto, nu zou ik graag eens horen als er hier al iemand is dat eerst een motor heeft aangeschaft en dan een auto? Kwestie van de plus en minpunten wat te kennen. Ik kan wel ook meestal de auto van mijn moeder gebruiken 's avonds en in het weekend + ik werk in de bouw dus in de sneeuw zal ik ook zeker niet moeten rijden.
Ik ben altijd al zot geweest van motors en heb al met een handvol meegereden. Het hoort hier ook misschien niet meteen thuis deze topic maar ik kan het maar vragen he :D

Michiel.
 
Ik heb ook als eerst mijn motor gehaald en 4 jaar later auto.
Heb er geen spijt van.
 
Auto is praktisch en kooiconstructie
Motor is hobby en hoog percentage kans dodelijk te verongelukken
 
ik zelf ben ook eerst voor de motor gegaan en mis mijn auto rijbewijs nog helemaal niet, gewoon lekker toere op de motor! Je moet doen wat je zelf wilt:) voor en nadelen kan je zelf bedenke.. Regen, files etc. Etc.
 
Auto is praktisch en kooiconstructie
Motor is hobby en hoog percentage kans dodelijk te verongelukken
70% van de ongevallen zijn door onoplettende autobestuurders en de rest van de ongevallen zijn van die zondagsrijders die hun moto heel de winter laten binnenstaan en dan vanaf het 20 graden + is voor de eerste keer mee rijden. kijk naar dit weekend geweest.. 7 ongevallen waarvan 3 dodelijk en waarschijnlijk allemaal zondagsrijders.. hoe meer je rijdt hoe meer ervaring je opdoet volgens mij en andere ook

---------- Post toegevoegd Tue 29 May 2012 om 20:34 ----------

enigste nadeel dat is er in zie is eigenlijk die koelzak altijd meesleuren naar mijn werk en die sportzak naar de fitness. dus sommige dagen rij ik met 2 zakken aangezien het makkelijker is om rechtstreeks van mijn werk naar de fitness te rijden.
 
Motor

Heb nu 2 jaar motor en nog geen auto rbw. Geen seconde spijt van.

---------- Post toegevoegd Tue 29 May 2012 om 20:37 ----------

Auto is praktisch en kooiconstructie
Motor is hobby en hoog percentage kans dodelijk te verongelukken

:o

Had ik niet van je verwacht Kraft, zo'n nutteloze opmerking.
 
ik ben ook niet echt een snelheidsfreak. ik zou liever binnenbaantjes pakken en wat ruig door de bochten gaan dan echt op de grote wegen volle gas te geven..
 
Als je een ongeluk krijgt met een motor is de kans dat je het niet overleeft gewoon veel groter. Ook is een auto een stuk praktischer.

Als je al ziet 7 ongelukken, 3 doden met de motor. Dan ligt het percentage wel heel erg hoog op het niet overleven van een motorongeluk.

paar cijfertjes van 5 jaar geleden
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/18/motorrijden-18-keer-gevaarlijker-dan-autorijden

Zo kansloos, elke debiel ziet dat motorrijden meer risico's met zich meebrengt.
Moeten we het dan maar niet doen?

Gewoon defensief rijden en het komt wel goed.
Wel mooi dat de 2 mensen die met het argument komen zelf geen motor rijbewijs hebben verwacht ik.
Met de mensen die eerst motor halen, dan auto lijkt het advies duidelijk.
 
Hoi,

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om voor mij eerste vervoersmiddel een motor te kopen ipv een auto, nu zou ik graag eens horen als er hier al iemand is dat eerst een motor heeft aangeschaft en dan een auto? Kwestie van de plus en minpunten wat te kennen. Ik kan wel ook meestal de auto van mijn moeder gebruiken 's avonds en in het weekend + ik werk in de bouw dus in de sneeuw zal ik ook zeker niet moeten rijden.
Ik ben altijd al zot geweest van motors en heb al met een handvol meegereden. Het hoort hier ook misschien niet meteen thuis deze topic maar ik kan het maar vragen he :D

Michiel.

Dan zou ik voor de moto gaan.
 
ik rij nu ook al 2 jaar met een opgedreven brommertje. ja ik weet het tis maar en brommertje ma ik rij er eigenlijk mee gelijk het een 125 cc is :D. kan al ietsje rijden maar ik moet nog heel veel leren. en dat defensief rijden is mij al duizenden keer gezegd geweest.
 
auto = coïtus

nuff said, topic end.
 
Zo kansloos, elke debiel ziet dat motorrijden meer risico's met zich meebrengt.
Moeten we het dan maar niet doen?

Gewoon defensief rijden en het komt wel goed.
Wel mooi dat de 2 mensen die met het argument komen zelf geen motor rijbewijs hebben verwacht ik.
Met de mensen die eerst motor halen, dan auto lijkt het advies duidelijk.

Klopt dat ik geen motor rij en dat is dus een bewuste keuze. Ik geef ook alleen mijn mening. Mij maakt het niet uit waar jij je op wilt vervoeren. De TS vroeg naar onze meningen ''auto of motor'' en dan geef ik dus mijn mening.

ps
voordelen auto

Warm en droog
Ook bij slecht weer kunnen rijden
Mensen kunnen vervoeren
Spullen vervoeren


voordelen motor

Goedkoper, zowel aanschaf, onderhoud, benzine, wegenbelasting en verzekering
Sneller langs de file
Meer het echte rijden
Je hoeft nooit de BOB te zijn
 
Laatst bewerkt:
ik zou graag een motor willen hebben hoor. ik heb al jaren een auto rijbewijs, maar heb motor toch altijd wel geprefereerd eigenlijk. De voordelen van de auto zijn gewoon groter :rolleyes:Het is ook niet zo dat ik niet geniet afentoe van autorijden, want dat doe ik gewoon ook...

zo eentje om mee te beginnen Honda cbf 600

Cbf_600_n_for_wiki.jpg
 
Klopt dat ik geen motor rij en dat is dus een bewuste keuze. Ik geef ook alleen mijn mening. Mij maakt het niet uit waar jij je op wilt vervoeren. De TS vroeg naar onze meningen ''auto of motor'' en dan geef ik dus mijn mening.

ps
voordelen auto

Warm en droog
Ook bij slecht weer kunnen rijden
Mensen kunnen vervoeren
Spullen vervoeren


voordelen motor

Goedkoper, zowel aanschaf, onderhoud, benzine, wegenbelasting en verzekering
Sneller langs de file
Meer het echte rijden
Je hoeft nooit de BOB te zijn

Je kan ook 1 iemand vervoeren op de motor en sommige kleine spullen kan je ook meesleuren. slecht weer kan je ook rijden en warm en droog kun je je naar kleden
 
wat Fable dus zegt.

een motor is veel beterkoop maar wel niet zo handig om mee naar je werk te gaan ,vermits het hier 5 dagen op 7 regent . En in de winter is het ijskoud .
 
auto: praktisch en saai
motor: leuk en snel

Als je alleen naar school/werk hoeft op het ding zit er weinig nadeel aan.
 
Ik heb sinds 14 november m'n motorrijbewijs, en mag volgende week woensdag pas afrijden voor auto. In de tussentijd dus alleen motor gereden en heb er zeker geen spijt van. Ga strax ook geen auto kopen, ouders hebben 2 auto's dus kan er op de meeste momenten wel 1 lenen. Motor dus!
 
Je kan ook 1 iemand vervoeren op de motor en sommige kleine spullen kan je ook meesleuren. slecht weer kan je ook rijden en warm en droog kun je je naar kleden

Ja je kan wel iemand vervoeren, maar dan moet je wel een extra pak en helm hebben.

En voor alles is wel een oplossing, zelfs met ijzel kan je rijden, gewoon een paar spijkerbandjes er onder en gaan
 
Back
Naar boven