MuscleMeat

MP of BTN (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JonkoMan

Cool Novice
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
137
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
16%
Zit ff met deze vraag. Ik doe al maanden een 5x5 achtige training met 2 verschillende trainings dagen

dag A

Squat
BP
Rows

dag B

Squat
DL
MP

Volgens mij spreek ik mijn voorste schouderkoppen nu wat meer aan. Je ziet nog niks maar ik geloof dat dit op langere termijn wel zichtbaar zal worden. Ik dacht doe ik wel BTN presses ertussen ofzo. Maar hoe kan ik die er t best tussen gooien zonder dat ik overtrain o.i.d?

Wat denken jullie ervan?
 
ik ken dat 5x5 schema eigenlijk niet zo goed. is het wel verstandig om dat "maandan" achter elkaar te doen? of maakt dat niet uit?

maar wat betreft je vraag: schema is toch goed zoals het is?
 
schema is relaxed. Sommige mensen vinden em saai na een tijdje maar ik ga er steeds meer van houden. Of het goed is om maanden te doen, k denk dat je daarmee het vele squatten bedoeld?

Ik pak de squats niet altijd op m n max en je moet af en toe deloaden.

Als je naar je lichaam luistert is er nooit wat aan t handje
 
Een behind the neck press is geen oefening voor de achterste schouderkop, maar voor de voorste. En omdat je de military press al doet, is het niet nodig om een extra oefening toe te voegen.

De achterste schouderkoppen worden voldoende aangepakt door de rows.
 
Squats zijn over het algemeen niet de zwakke schakel bij fullbody schema's waarmee je meerdere malen in de week traint. Het eerste waarbij je overbelasting zal merken is je schoudergordel van alle rows en presses.

Oly lifters squatten zonder pardon 4 keer per week, al zal het herstel van explosieve olympische squats wel iets anders liggen dan de grindende low bar squat die BBers vaak doen.
 
Een behind the neck press is geen oefening voor de achterste schouderkop, maar voor de voorste. En omdat je de military press al doet, is het niet nodig om een extra oefening toe te voegen.

De achterste schouderkoppen worden voldoende aangepakt door de rows.
Een extra oefening voor achterkant schouders is nooit weg imo; voorkant wordt zo'n beetje belast bij iedere press oefening, achterkant daarentegen wat minder oefeningen. Moet de eerste nog tegenkomen waarbij rear delts uit verhouding zijn geraakt :)
 
ik ken dat 5x5 schema eigenlijk niet zo goed. is het wel verstandig om dat "maandan" achter elkaar te doen? of maakt dat niet uit?

maar wat betreft je vraag: schema is toch goed zoals het is?

Kan prima.
 
Back
Naar boven