Fitness Seller

MP3-speler

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Zijn er mensuh hier die een MP3 spelertje gebruiken? Ik ben van plan om er ééntje te kopen, liefst een klein dingetje om mee te gebruiken tijdens de training. Welk modelletje hebben jullie en ervan tevreden?
Heb er eentje zien staan die me wel aanstaat:

E9lg2cqQiUQyH4ITLhm4U7AqubpnCPzu.jpeg


Lekker klein en handig. Heeft twee versies, eentje met 128Mb en eentje met 256Mb geheugen. Is 128mb voldoende?
De eerste kost iets van een 159 pleuros.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja, dit zijn nog wat specificaties:

128MB Flash-geheugen (uitbreiden niet mogelijk)
Ondersteunt MP3- en WMA-bestanden
4-regelig grafisch display (128 bij 34 pixels)
USB 1.1-interface
Draagkoord met een stereo oordopjes
380mAh Li-polymere batterij
Batterij-speelduur tot veertien uur
Opgeladen in drie uur
Afmetingen: 85 x 16 x 25mm
Gewicht: 37 Gram
FM-tuner
Voice- en FM-recorder
 
Was er ook over aan het denken, maar ik twijfelde nog tussen een minidisc en mp3. Kan er iemand de voordelen en nadelen ervan opnoemen?

Mp3 is klein en handig, maar kan er ook genoeg data op? En wat zijn de mogelijkheden om muziek over te brengen van cd/tv/pc/... voor beiden?
 
128 Mb = ruim 2 uur stereo muziek bij mp3 128kbit (ook wel near cd quality genoemd)
 
Maar dit werk dan met memory cards die je bij moet kopen neem ik aan?
 
Dit apparaat heeft geen geheugen kaarten maar een vast geheugen van 128 of 256 mbyte. Een cd zou ik niet aanraden voor tijdens het trainen ; die dingen blijven erg schokgevoelig. Als alternatief kun je kijken naar de minidisc van sony ; past daar 320 minuten op een disc heb nog geen ervaring met schok gevoeligheid (ga binnen kort eens proberen). Minidiscs zijn als mediu m redelijk goedkoop ..... zal even moeten zoeken naar de prijs.
met zijn 93 gram is overigens de mp3 spelere hierboven in gewicht bijna onverslaanbaar.
 
Ik zie hier in de sony cataloog NW-MS9 Compacte memory stick walkman

[Abeelding niet meer beschikbaar]

64MB memory stick (80 min muziek) USB aansluiting, 10 uur speeltijd batterijen, alu body

Dit is een oud model van 2001

Die memory stick is wel interessant omdat ik die ook gebruik voor me digitale cam. , alleen zijn die dingen vreselijk duur in de aankoop...
 
De mogelijkheid je geheugen te wisselen is zeker interresant ja. Kwestie van hieveel geld je wil betalen. (Die sony ziet er wel gaaf uit !)
 
2 cd's kunnen op 128 mb, dus voldoende voor de training en op het strand, ;-)

Grtz
 
als je mp3 codeert met 96 Kbit en joint stereo ook wel 3. En op het strand hoor je het verschil echt niet!
 
He idee van een vaste opslag lijkt me iig niets...je wil toch kunnen afwisselen van medium zonder telkens nieuwe opnames te moeten maken?

Dus dan is het kiezen tussen de minidiscs met het goedkope medium en goede geluidkwaliteit en opslag ruimte....of de kleinere (handigere) apparaten met (dure) geheugen kaarten...
 
Ik had een minidisc, maar die is om vreemde redenen kapot gegaan en ik zorgde er altijd goed voor. Ok hij was wel 5 jaar oud al. Maar ik ga nu maar eens mp3 spelers proberen.
 
ik hoorde trouwensdat er ook mp3 spelers waren met 20 gigabyte storage ofzo? Zijn zeker wel erg prijzig.
 
Originally posted by Man-Mountain
Ik had een minidisc, maar die is om vreemde redenen kapot gegaan en ik zorgde er altijd goed voor. Ok hij was wel 5 jaar oud al. Maar ik ga nu maar eens mp3 spelers proberen.
En nooit na laten kijken? (Ben wel benieuwd wat het probleem was dan)
 
Originally posted by admin

En nooit na laten kijken? (Ben wel benieuwd wat het probleem was dan)

hij is wel 5 jaar oud en volgens mij totaal afgeschreven ;) . en ik vraag me af of ik niet beter een nieuwe kan nemen dan reparatiekosten te gaan betalen. In die 5 jaar zijn ze stukken kleiner geworden en geavanceerder.
 
Originally posted by Man-Mountain
ik hoorde trouwensdat er ook mp3 spelers waren met 20 gigabyte storage ofzo? Zijn zeker wel erg prijzig.

Die zijn weer te groot en ook rete duur!
 
Even gewogen en gemeten ; mijn mindisc speler

Type: Recording MD Walkman MZ-R500
Gewicht (inclusief batterij en medium): 155 gram
BxDxH: 8.2cm x ~2.5cm x 7.5cm
Medium prijs per 5: 12 euro (80 minuten wordt 320 met 4*lp)

Ik gebruik een usb irda convertor om geluid in realtime digitaal van mijn computer op de media te zetten. Er zijn inmiddels ook md players/recorders die in beter dan realtime rechstreeks via usb aan je computer kunnen. Veel cd spelers hebben btw tegen woordig ook een (optische) irda uitgang.
Inprincipe is de mdwalkman ontworpen om tegen schokken te kunnen. vocht (zoals bij zweten) is natuurlijk voor de meeste aparaten funest.
 
Originally posted by Riki


Die zijn weer te groot en ook rete duur!

loop je met zon kast te sjouwen :D

ik zie t ja...maar t kan wel maar dan is t veel en veel duurder
Creative® Jukebox Zen 20 gig 268 gram, 75,9 x 112,6 x 24,5 mm
voor 402 euro

:eek:
 
Originally posted by Shadum
Even gewogen en gemeten ; mijn mindisc speler

Type: Recording MD Walkman MZ-R500
Gewicht (inclusief batterij en medium): 155 gram
BxDxH: 8.2cm x ~2.5cm x 7.5cm
Medium prijs per 5: 12 euro (80 minuten wordt 320 met 4*lp)

Ik gebruik een usb irda convertor om geluid in realtime digitaal van mijn computer op de media te zetten. Er zijn inmiddels ook md players/recorders die in beter dan realtime rechstreeks via usb aan je computer kunnen. Veel cd spelers hebben btw tegen woordig ook een (optische) irda uitgang.
Inprincipe is de mdwalkman ontworpen om tegen schokken te kunnen. vocht (zoals bij zweten) is natuurlijk voor de meeste aparaten funest.
Deze dus...
YRz33S9Ri7hYdd-PvOyvVaz7DHLRRP2n.jpeg


Raad je mij het toestel aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by admin
Was er ook over aan het denken, maar ik twijfelde nog tussen een minidisc en mp3. Kan er iemand de voordelen en nadelen ervan opnoemen?

Mp3 is klein en handig, maar kan er ook genoeg data op? En wat zijn de mogelijkheden om muziek over te brengen van cd/tv/pc/... voor beiden?

Opzich ontlopen ze elkaar niet veel. De geluidsqualiteit bij minidisc is iets beter, maar beiden kunnen over het algemeen worden geladen vanaf de computer met een usb link. De minidisc heeft echter wel de optie om een digitalen optische link (irda) te gebruiken.

De punten waar op ik met name zou letten zijn deze

- Verwisselbare media
- USB link
- Prijs
- Verhouding gebruiksoort en geluidsqualiteit
 
Back
Naar boven