Fitness Seller

MP3-speler (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by admin

Deze dus...
38OZGKH_zHEAwC__6Dvgo3jlXubqQbZG.jpeg


Raad je mij het toestel aan?

Ik zou zijn modernere opvolger nemen, die heeft nl. een usb interface. Die waren nog niet beschikbaar toen ik de mijne kocht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by admin
He idee van een vaste opslag lijkt me iig niets...je wil toch kunnen afwisselen van medium zonder telkens nieuwe opnames te moeten maken?

Dus dan is het kiezen tussen de minidiscs met het goedkope medium en goede geluidkwaliteit en opslag ruimte....of de kleinere (handigere) apparaten met (dure) geheugen kaarten...

't Schijnt ook wel zo te zijn dat het uploaden via USB nogal traag gaat. Maar dat dingetje is zo verdomd klein...je merkt haast niet dat je het bij je hebt.
Die I-BEAD wordt gewoon aangesloten met zo'n USB verbindingsstukje.
Enige grote nadeel is idd dat je geen verwisselbare media hebt. Natuurlijk, als je zo'n ding mee op reis pakt, dan ben je snel de muziek beu maar om mee naar school te pakken of te trainen is het natuurlijk wel goed. Is te zien voor wat je het wil gebruiken ook. Moest ik de 256Mb versie nemen, dat tel je er al snel een dikke 90 euro bij. Dus iets van een kleine 250 euro :eek!:
Zal toch maar eens wat vergelijkingen maken met minidisc nog.

Moest er nog iemand wat meer over die I-bead willen weten: hier staat een hele review door een onafhankelijk bedrijfje. Ze schijnen wel heel positief te zijn over dat ding. Hier is de link:
http://pda.tweakers.net/?reviews/370
 
Originally posted by Vince


't Schijnt ook wel zo te zijn dat het uploaden via USB nogal traag gaat. Maar dat dingetje is zo verdomd klein...je merkt haast niet dat je het bij je hebt.

Afhankelijk van de USB impelmentatie ;

USB 1.0 Highspeed = 50 tot 100 keer sneller dan afspelen
USB 2.0 Highspeed = 70 tot 150 keer sneller dan afspelen

Helaas hebben sommige aparaten een goedkope usb interface (lowspeed) dan redt je hooguit een snelheid van 5 tot 10 keer sneller dan afspelen.
 
Toevoeging ; behalve als je een echt dom aparaat heeft wat het geluid ongecomprimeerd over usb wil hebben dan geld:

usb 1.0 highspeed: 4 tot 9 keer zo snel
usb 2.0 highspeed: 7 tot 14 keer zo snel
usb lowspeed: net zo snel tot half zo snel
 
Hmm interessante info, thnx!
 
HEy vince,

Ik heb een md speler gehad en heb hem verkocht.. Ik moest steeds mn muziek analoog opnemen via mn pc wat dus veel te lang duurde.. Nu heb ik een mp3 speler, al 5 maanden en ben er zeeeer tevreden over. Geen bugs, geen irritante dingetjes, een echte top mp3 speler. Heb hem samen met 256mb geheugen genomen, minder is iets te weinig.. Heb hem al aangeraden aan vrienden en zij hebben hem ook gekocht, wederom met veel plezier achteraf..

Het is een heel bekende mp3 speler, nl de NEX2ehanced.. Het is dus een succes opvolger van de NEX 2.. Alle eigenaars schrijven goede reviews, dus niets aan de hand met dit tooltje..

Zal hem eens een keer laten zien als naar aeroshit komt.. Je zult wel zien.. Een voorproefje..

http://www.mp3man.be/product/1786
 
Interessante threads..

heb nu ook een mp3 speler namelijk de napa3 380 maar ja is mij dus alweer niet iets te groot om mee te trainen..

en die mincd die erin shit tsja iets trillen en geluid weg..

Dus ben eigenlijk op zoek naar een beter alternatief...

Heb binnenkort examens dus denk dat ik me ouders als cadeau een mp3 speler ofzo vraag...

Bracke hoe kun je die van jou meenemen naar de sportschool?

En handig bij je houden?
 
Originally posted by Bracke
HEy vince,

Ik heb een md speler gehad en heb hem verkocht.. Ik moest steeds mn muziek analoog opnemen via mn pc wat dus veel te lang duurde..
Maar dat hoeft toch niet?
 
Originally posted by nilsjei1234
Interessante threads..

heb nu ook een mp3 speler namelijk de napa3 380 maar ja is mij dus alweer niet iets te groot om mee te trainen..

en die mincd die erin shit tsja iets trillen en geluid weg..

Dus ben eigenlijk op zoek naar een beter alternatief...

Heb binnenkort examens dus denk dat ik me ouders als cadeau een mp3 speler ofzo vraag...

Bracke hoe kun je die van jou meenemen naar de sportschool?

En handig bij je houden?

Zeer simpel.. Ik steek em in mn broekzak, of tussen broek en buik.. er is namelijk zon klein ding aan het zakje waar je hem aan vanalles kan vasthaken.. Hij is klein, en fijn, maar sterk.. Solid state, dus geen losse onderdelen, handig bij het joggen of touwspringen, maakt niet uit..

Handig ding :thumbs:
 
Je hebt sommige met een soort haakje, daar kan je een touw/ketting doorheen doen! heel makkelijk om zo te trainen!
 
Originally posted by admin

Maar dat hoeft toch niet?

Ja.. Met de mijne wel.. De mijne was zo'n md waarmee je live moest opnemen.. een soort hybride tussen een cd en een gewone audiocassette.. De md van van 1990 tot 2000 maw.. Ik denk wel dat er nu md's zijn die digitaal audio kunne registreren..
Via usb en met behulp van bepaalde media is het nu mogelijk heb ik gehoord..

Wat je kiest mp3speler of md.. Ik weet het niet, tegenwoordig.. Wat is het verschil nog? mp3spelers zijn wel kleiner en lichter, bovendien kunnen ze meer geheugen bevatten (tot 1000mb met ibm's microdrive).. Maar wat mij vooral de doorbraak geeft is het feit dat md's nog veel mechaniek bevatten en mp3spelers niet..
Aandrijfmotortje, openingsgleufje, laser, enz.. md's zijn niet 100% solid state en mp3spelers wel, md's zijn dus breekbaarder.. Md's kunnen ook nog schokken, mp3's niet...
Ik veralgemeen maar, en geef slechts mijn mening. Maar ik heb het ervaren, mp3speler heeft zn voordelen en zn nadelen, md's hebben hun voor en nadelen, maar je moet toch kiezen..
 
Originally posted by Bracke
HEy vince,

Ik heb een md speler gehad en heb hem verkocht.. Ik moest steeds mn muziek analoog opnemen via mn pc wat dus veel te lang duurde.. Nu heb ik een mp3 speler, al 5 maanden en ben er zeeeer tevreden over. Geen bugs, geen irritante dingetjes, een echte top mp3 speler. Heb hem samen met 256mb geheugen genomen, minder is iets te weinig.. Heb hem al aangeraden aan vrienden en zij hebben hem ook gekocht, wederom met veel plezier achteraf..

Het is een heel bekende mp3 speler, nl de NEX2ehanced.. Het is dus een succes opvolger van de NEX 2.. Alle eigenaars schrijven goede reviews, dus niets aan de hand met dit tooltje..

Zal hem eens een keer laten zien als naar aeroshit komt.. Je zult wel zien.. Een voorproefje..

http://www.mp3man.be/product/1786

Hmmmm, wordt moeilijk kiezen nog :help:
'k Ga toch voor een MP3 speler gaan dan. Zal eens in de Media Markt gaan piepen op de Keyserlei. Zullen ze wel 't een en 't ander hebben.
 
Originally posted by admin

Maar dat hoeft toch niet?
Niet als je een usb interface aan je minidsic hebt zitten
 
Originally posted by Vince


Hmmmm, wordt moeilijk kiezen nog :help:
'k Ga toch voor een MP3 speler gaan dan. Zal eens in de Media Markt gaan piepen op de Keyserlei. Zullen ze wel 't een en 't ander hebben.

Neem dat lijstje van 4 dat ik heb genoemd door, streep weg wat je niet belangrijk vind. Wat er dan waarschijnlijk over blijft als argument is de prijs (voor veel mensen hier dan)
 
Ik heb een sharp MD,puik ding,maar echt vaak gebruiken tijdens het liften doe ik niet.
 
Originally posted by CQ_Demolisher
Ik heb een sharp MD,puik ding,maar echt vaak gebruiken tijdens het liften doe ik niet.
Waarom niet?
 
Ik heb een mp3 speler.

MPMan F50


http://www.dixons.nl/Store/product/...1&subsubcat=Audio_MP3_spelers&prid=0007032500

Zeer relax ding. Heb em half jaar geleden gekocht voor 200 euros. Ff kabeltje erin van je pc. Sleept er wat nieuwe mp3s in en klaar.

T ik zou zeker geen MD kopen. Tenzij je het wil gebruiken voor vakanties en dergelijke. Mp3 speler kun je supersnel nieuwe muziek opzetten. Binnen een minuut. Terwijl bij MD is de opnametijd gelijk aan de afspeeltijd: lang dus.
Verder heb je bij een mp3 speler minder kans op beschadegingen en dergelijke. + veel lichter. Mijne is 63 gram!!
 
"Terwijl bij MD is de opnametijd gelijk aan de afspeeltijd: lang dus."

Blijkt met de nieuwste MD players (met een USB aansluiting) niet zo te zijn... is het niet Shadum?


Maar na al dit gelezen te hebbe, twijfel ik steeds meer :(
 
Kort vergelijk

Sony MD versus Sony Net Walkman (Sony's mp3 walkman variant)

Belangrijk is dat dze twee niet het geluid als mp3 opslaan maar in het (superieure) ac formaat (voorloper van ac3 wat dvd's gebruiken).

Aanschafprijs MD: $349.99
Aanschafprijs Walkman: $299.95

80 Minuten minidisc (320minuten in lp4): $1.50 (per stuk)
Walkman heeft basis 256 MB wat ongeveer gelijk is aan 320 minuten
2* 128 Mb memory stick: $119.98

Wat betreft schok gevoeligheid; In principe is een MD schok gevoelig. Maar ik heb zo juist nog probleemloos staan hip hoppen met mijn MD.

Wat betreft mechanische gevoeligheid; Ja een MD is mechanisch gevoeliger in principe. En na een jaar of 5 kan er wel een raar mechanisch defect optreden maar na 5 jaar is de betrouwbaarheid van een ingebouwde lithiumionen baterij (net walkman) ook minder geworden (gereduceert to zon 66%) en tevens Solid state chips (in de net walkman) zijn maar zo'n 1000 x herbruikbaar. Wel moet zo nu en dan de leeskop van een MD gereinigd worden (met een schoonmaak disc)

Dit zijn twee moderne dure apparaten te vergelijking

Een goed MD alternatief kost $129.99

Een Goed MP3 alternatief kost $149.99

(let op alleen 128 kilo bit per seconde is near cd quality)

Losse media voor de MP3 player (vergelijkbaar met 80 minuten MD) kost $59.99

(ik weet niet zeker of dit het exact juiste geheugen is !)

Ik hoop dat dit wat meer inzicht geeft
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven