XXL Nutrition

MSM - peestontsteking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1986_2

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
2.663
Waardering
40
Ik kom zojuist van bij de osteopaat. Ik moet zeggen, zeer goeie osteopaat, weet van alles zeer veel en geeft goeie raad, maar ik vroeg hem of er eingelijk nog iets anders bestaat tegen ontstekingen van pezen, behalve ijs op houden en rusten.

Hij zei, tuurlijk bestaat er nog iets, maar dat is zeer duur. Ik vraag van wat is het precies en hij zei: MSM

Tegen ontstekingen, ontstekingsremmend, enz.

Heeft iemand hier ervaring mee. Blijkbaar heb je dat in pilvorm, maar hij prefereerd voor vloeibare MSM, omdat hij daar meer effect mee heeft blijkbaar.

Iemand enige ervaring of advies?


Ik sukkel momenteel met peesverrekking en ontsteking in beide schouders.
 
cortisone is ook heel goe, en 2dagen na je injectie weet je geen blijf met je energie (ik toch).
MSM ken ik niet, graag wat meer info.
 
Ik heb dit ook genomen bij elleboogontsteking en heeft zeker geholpen.
De vloeibare MSM is niet drinkelijk maar is beter.
Om ontstekingen tegen te gaan gebruik ik nu ook meer omega 3.
tweemaal daags 2gr visolie.
 
Wel gebruikt, maar niet voor wat jij aanhaalt

MSM bevoorderd de opname van andere stoffen enik heb het zelf een tijd gebruikt om te kijken f het de opname van creatine beinvloede http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-msm-2571/

Merkte eigenlijk geen verschil en ben er na een aantal maanden mee gestopt.

Zit er aan te denken binnenkort weer ens te beginnen maar dan met en hogere dosering.
 
Heeft iemand hier ervaring mee. Blijkbaar heb je dat in pilvorm, maar hij prefereerd voor vloeibare MSM, omdat hij daar meer effect mee heeft blijkbaar.

Iemand enige ervaring of advies?


Ik sukkel momenteel met peesverrekking en ontsteking in beide schouders.

Vloeibare MSM is in feite MSM dat opgelost is in water. Je kan dus ook MSM in poedervorm kopen en het in een beker water mikken. Dan heb je ook 'vloeibare' MSM. En het smaakt bijna nergens naar (heel lichtjes bitter).

Of MSM voor peesontstekingen helpt weet ik niet. Ik heb mijn twijfels.

(Zijn die ontstekingen in je schouders peesonstekingen? Als het om slijmbeursontstekingen gaat dan heb ik nog wel een tip).
 
Even van [Link niet meer beschikbaar]


MSM (Methyl sulfonyl methaan)
MSM is een organische zwavel, een natuurlijke stof die van nature voorkomt in bijvoorbeeld vers fruit en verse groenten. MSM is het op twee na meest voorkomende bestanddeel in ons lichaam. Met toenemende leeftijd neemt de hoeveelheid MSM in het menselijk lichaam af. MSM is in staat de doorgifte van pijnprikkels via het zenuwstelsel te blokkeren en werkt daardoor als een pijnstiller: het geeft direct verlichting bij chronische pijn en het remt ontstekingen en ontstekingsprocessen. Er is gebleken dat ongeveer 70% van de patiënten met chronische pijnklachten baat heeft bij MSM. Dit resultaat is bijzonder gunstig aangezien MSM niet de nadelen van de reguliere pijnstillers heeft. Laten we even een aantal belangrijke eigenschappen van MSM op een rijtje zetten:

* MSM is een natuurlijke pijnstiller: het blokkeert de doorgifte van pijnprikkels. Het is de veiligste en meest effectieve pijnstiller bij chronische pijnklachten die we kennen.
* MSM speelt een belangrijke rol bij het gezond functioneren van het lichaam doordat de doorlaatbaarheid van de celwand verbetert. Hierdoor kunnen voedingsstoffen en vocht vrijelijk worden getransporteerd en kunnen gifstoffen beter worden afgevoerd. Dit is ook belangrijk voor de werking van vitaminen en andere voedingsstoffen.
* MSM bevordert de ontspanning van spieren. Vooral bij chronische pijnen kunnen klachten worden veroorzaakt door verkrampte spieren.
* MSM heeft krachtige ontstekingsremmende eigenschappen. Ontstekingen kunnen druk uitoefenen op zenuwen en weefsels en daardoor de pijn verergeren.
* MSM verbetert de regulering van de vorming van immuuncomplexen. Het afweersysteem wordt genormaliseerd door de regulering van de prostaglandinestofwisseling.
* MSM levert de zwavel die nodig is voor de wederopbouw van het kraakbeen. Bij artrose blijkt de zwavelconcentratie een derde te zijn ten opzichte van gezond kraakbeen.
 
Even van [Link niet meer beschikbaar]


MSM (Methyl sulfonyl methaan)
MSM is een organische zwavel, een natuurlijke stof die van nature voorkomt in bijvoorbeeld vers fruit en verse groenten. MSM is het op twee na meest voorkomende bestanddeel in ons lichaam. Met toenemende leeftijd neemt de hoeveelheid MSM in het menselijk lichaam af. MSM is in staat de doorgifte van pijnprikkels via het zenuwstelsel te blokkeren en werkt daardoor als een pijnstiller: het geeft direct verlichting bij chronische pijn en het remt ontstekingen en ontstekingsprocessen. Er is gebleken dat ongeveer 70% van de patiënten met chronische pijnklachten baat heeft bij MSM. Dit resultaat is bijzonder gunstig aangezien MSM niet de nadelen van de reguliere pijnstillers heeft. Laten we even een aantal belangrijke eigenschappen van MSM op een rijtje zetten:

* MSM is een natuurlijke pijnstiller: het blokkeert de doorgifte van pijnprikkels. Het is de veiligste en meest effectieve pijnstiller bij chronische pijnklachten die we kennen.
* MSM speelt een belangrijke rol bij het gezond functioneren van het lichaam doordat de doorlaatbaarheid van de celwand verbetert. Hierdoor kunnen voedingsstoffen en vocht vrijelijk worden getransporteerd en kunnen gifstoffen beter worden afgevoerd. Dit is ook belangrijk voor de werking van vitaminen en andere voedingsstoffen.
* MSM bevordert de ontspanning van spieren. Vooral bij chronische pijnen kunnen klachten worden veroorzaakt door verkrampte spieren.
* MSM heeft krachtige ontstekingsremmende eigenschappen. Ontstekingen kunnen druk uitoefenen op zenuwen en weefsels en daardoor de pijn verergeren.
* MSM verbetert de regulering van de vorming van immuuncomplexen. Het afweersysteem wordt genormaliseerd door de regulering van de prostaglandinestofwisseling.
* MSM levert de zwavel die nodig is voor de wederopbouw van het kraakbeen. Bij artrose blijkt de zwavelconcentratie een derde te zijn ten opzichte van gezond kraakbeen.

goeie info!!
Dit is wel beestig: MSM verbetert de regulering van de vorming van immuuncomplexen. Het afweersysteem wordt genormaliseerd door de regulering van de prostaglandinestofwisseling.
 
MSM speelt een belangrijke rol bij het gezond functioneren van het lichaam doordat de doorlaatbaarheid van de celwand verbetert. Hierdoor kunnen voedingsstoffen en vocht vrijelijk worden getransporteerd en kunnen gifstoffen beter worden afgevoerd. Dit is ook belangrijk voor de werking van vitaminen en andere voedingsstoffen.

Dit is de reden dat ik er zelf mee geexperimenteerd heb.
 
Ik heb zojuist mijn flesje vloeibare gekocht bij de osteopaat. Is idd niet te drinken, maar hopelijk heb ik er baat bij! Is vooral omdat ik heel vlug onstekingen heb op mijn schouder.

Zal ook verder mijn glucosamine bijnemen dan aangezien het zwavel leverd voor de opbouw van kraakbeen, tegelijk de glucosamine bijnemen.

Heeft iemand hier al baat bij gedaan op gebied van ontstekingen enz.??
 
Vloeibare MSM is in feite MSM dat opgelost is in water. Je kan dus ook MSM in poedervorm kopen en het in een beker water mikken. Dan heb je ook 'vloeibare' MSM. En het smaakt bijna nergens naar (heel lichtjes bitter).

Of MSM voor peesontstekingen helpt weet ik niet. Ik heb mijn twijfels.

(Zijn die ontstekingen in je schouders peesonstekingen? Als het om slijmbeursontstekingen gaat dan heb ik nog wel een tip).

Ik heb een peesverrekking, en op beide schouders een lichte ontsteking op de infraspinatus, maar is iets dat je heel vlug krijgt zegt de osteopaat.

Hij zij dat het wel goed hiervoor kan werken.

Wat is die tip dan eventueel van jou? Want alle tips kan ik gebruiken. Want ik probeer alles te doen om mijn schouders op conditie te houden. thx!
 
weet iemand waar je het kan kopen, en wat de prijs +- is
 
Back
Naar boven