AndroidHealthClinic

Muay Thai J: Meer armen en benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Muay Thai J

* Your sister loves me *
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
3.866
Waardering
13
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Tijdens de blok en examens heb ik echt wel nood aan een fysieke afbeuling in de gym (op 200 meter van m'n deur dus ideaal)

Ik wil vooral dikkere armen en benen... vandaar dat ik aan zoiets dacht:

DAG 1
BOR’s 4 sets
Deadlift 4 sets
Wide grip chins 3 sets
Front chins 3 sets
Dumbbell curls 3 sets
Face pulls 2 sets

DAG 2
Incline bench press 4 sets
Flat bench press 4 sets
Shoulder press 3 sets
Lateral raises 3 sets
Abs

DAG 3
Rust

DAG 4
Squatten 4 sets
SLDL 4 sets
Leg extensions 3 sets
Leg curls 3 sets
Calve raises 3 sets

DAG 5
Overhead dumbbell extension 4 sets
Close-grip bench press (15 cm grip) 4 sets
Dips 4 sets
Barbell curls 4 sets (6-8 reps)
Standing alternate dumbbell curls 4 sets (6-8 reps)
Seated hammer curls 4 sets (6-8 reps)

DAG 6
Rust

DAG 7

Squatten 5 sets
Shoulder press 4 sets
Cable cross 3 sets
Reverse barbell curls 3 sets
Wrist curls 3 sets
Abs


Fire your comments...
 
Je gaat volgens mij wel veel vragen van je lichaam.

Je doet 33 sets voor je armen, lijkt me wat veel.

19 sets voor benen, misschien moet je eens een UB/LB schema proberen ?

En als je dikke poten wil moet je squatten.
Armen op een aparte dag nemen is voor mij de truck
 
Voor de dikkere benen zou ik zeggen: Ga eens wild en maak u eigen echt kapot op benendag. Doe squat 20+ reppers, zware squat sets met weinig rust tussenin. Multiple dropsets met leg extensions en squats, RP aanpak met SLDL en lange afstand walking lunges. Die doen het altijd bij mij om die benen te doen groeien.

Ik zie dat je je benen op twee dagen aanpakt en dat is goed. Meer frequentie is beter in mijn mening. Weet wel een beetje je intensiteit te switchen.

Voor armen ga ik u liever niet teveel raad geven want mijn armen zuigen :p

Maar ik denk dat ook hoge frequentie en hoog volume voor armen goed is.
 
Je gaat volgens mij wel veel vragen van je lichaam.

Je doet 33 sets voor je armen, lijkt me wat veel.

19 sets voor benen, misschien moet je eens een UB/LB schema proberen ?

En als je dikke poten wil moet je squatten.
Armen op een aparte dag nemen is voor mij de truck

bedoel je hiermee:

borst biceps

en dan later in de week rug apart....

rug
borst
benen
shouders
armen
 
Je gaat volgens mij wel veel vragen van je lichaam.

Je doet 33 sets voor je armen, lijkt me wat veel.

19 sets voor benen, misschien moet je eens een UB/LB schema proberen ?

En als je dikke poten wil moet je squatten.
Armen op een aparte dag nemen is voor mij de truck

Dag 1 die dumbbell curls kan ik sowieso perfect laten vallen... Die zware armendag (met 24 sets voor biceps en triceps) heb ik van Kevin Levrone's arm routine! En 6 sets voor onderarmen apart lijkt me nu ook niet weer zo extreem veel? :dunno:

Bij squatten ben ik van plan om één dag hoog in reps (tot 15 reps) en één dag hoog in gewicht (dus 5x5) te gaan...

Feit is dat ik merk dat m'n lichaam goed groeit op 2x per week een bepaalde spiergroep aanpakken, beter dan slechts 1x per week!
 
Kevin Levrone....

Jij bent toch naturel ?
 
Probeer eens een dag in je schema waarin alleen armen aan bod komen. Of als dat niet gaat dan niet voorkantschouders op borstdag of achter op rug. Als je ze wil aanpakken moeten ze niet pre-fatigue zijn..
 
Die dag 7 zou ik laten wegvallen en misschien wat schuiven met de oefeningen. 5/7 trainen als natural en dan nog in zo'n stressy situatie is imo niet optimaal. Misschien kan je op dag 1 de deadlift naar achteren halen omdat dat nogal zwaar inhakt op de rest van de training. Maar dat moet je zelf beoordelen.
 
Ik isoleer mijn armen bijna niet. Vandaag gewoon rug en biceps getrained door alleen rug compounds te doen. Geen curl aan te pas gekomen.
 
Veel te veel oefeningen! + te weinig compound en te veel isolatie.

Breng nu eerst de zuivere massa en ga daarna wordt het misschien tijd voor details waar isolatie oefeningen een optie zijn.

Misschien dat je idd eerst wel nog resultaat boekt, maar wat eerste paar maanden werkt kan daarna zo ophouden. Ik zou iig nog niet beginnen aan 3/4 sets per training aan zo'n kleine spiergroep.

Wat ik zelf doe voor de biceps nu is 21's...

7x halve rep (1ste deel van uitvoering)
7x halve rep (2de deel van uitvoering)
7x full rep

En dit doe ik voor 1/2 oefeningen 2x per week. meer doe ik niet voor de biceps want die worden al door bijna alle compoundoefeningen meegenomen.
 
Doe anders eens een bill star met een paar assists.
 
Als je grote armen wilt moet je veel isolatie doen en niet wachten tot ze meegroeien met compound, want dat doen ze zeer traag.
 
o ja?

ja als je grote armen wilt moet je idd alleen je armen gaan trainen.

maarja compound heet niet voor niks compound.. je compound oefeningen moeten imo niet ten koste gaan van je isolatie. je moet je isolatie aanpassen aan je compound.

maar hoezo zouden armen met compound oefeningen niet even snel meegroeien als isolatie? isolatie is meer voor details op de armen en niet voor de massa.
mij lijkt 2 x in de week barb. curl of nog een curl variant genoeg.

trouwens ik heb meerdere keren gelezen dat mensen die alleen compound doen armen hebben waar je u tegen zegt. denk dat er hier ook wel wat powerlifters hiermee in kunnen stemmen ;)
 
o ja?

ja als je grote armen wilt moet je idd alleen je armen gaan trainen.

tuurlijk, dat zeg ik ook :rolleyes:. ik zeg dat ze apart moet trainen, niet dat je enkel armen moet trainen.

maarja compound heet niet voor niks compound.. je compound oefeningen moeten imo niet ten koste gaan van je isolatie. je moet je isolatie aanpassen aan je compound.

waar staat dit in dit topic, dat isolatie voor compound gaat?

maar hoezo zouden armen met compound oefeningen niet even snel meegroeien als isolatie? isolatie is meer voor details op de armen en niet voor de massa.

Think again.

mij lijkt 2 x in de week barb. curl of nog een curl variant genoeg.

wel dat is toch isolatie.

trouwens ik heb meerdere keren gelezen dat mensen die alleen compound doen armen hebben waar je u tegen zegt. denk dat er hier ook wel wat powerlifters hiermee in kunnen stemmen ;)

Dus alle powerlifters hebben huge armen? Ik zie soms filmpjes van dudes die 170 benchen met 40cm armen. Lees eens op andere fora waren "echte" powerlifters ook posten. Die mannen raden zelf aan om armen ook met isolatie te trainen, want grotere armen is ook meer kracht.
...
 
Beter focus je je op gewicht en lage reps. Tegen de tijd dat je 120 fullsquat voor een triple zijn je benen een stuk massiever.
 
o ja?

ja als je grote armen wilt moet je idd alleen je armen gaan trainen.

tuurlijk, dat zeg ik ook . ik zeg dat ze apart moet trainen, niet dat je enkel armen moet trainen.

maarja compound heet niet voor niks compound.. je compound oefeningen moeten imo niet ten koste gaan van je isolatie. je moet je isolatie aanpassen aan je compound.

waar staat dit in dit topic, dat isolatie voor compound gaat?

maar hoezo zouden armen met compound oefeningen niet even snel meegroeien als isolatie? isolatie is meer voor details op de armen en niet voor de massa.

Think again.

mij lijkt 2 x in de week barb. curl of nog een curl variant genoeg.

wel dat is toch isolatie.

trouwens ik heb meerdere keren gelezen dat mensen die alleen compound doen armen hebben waar je u tegen zegt. denk dat er hier ook wel wat powerlifters hiermee in kunnen stemmen

Dus alle powerlifters hebben huge armen? Ik zie soms filmpjes van dudes die 170 benchen met 40cm armen. Lees eens op andere fora waren "echte" powerlifters ook posten. Die mannen raden zelf aan om armen ook met isolatie te trainen, want grotere armen is ook meer kracht.

je hebt 100% gelijk...!!!

zo dat scheelt me weer een discussie...:p Ik denk dat je mijn punten wel snapt...
 
Back
Naar boven