MuscleMeat

Contest Log Mucci' Cutlog naar single digits (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mucci

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
6.383
Waardering
7.903
Lengte
1m79
Massa
104kg
Een nieuwe poging om een degelijke shape neer te zetten en hopelijk in de prijzen te vallen!

Vorig jaar abrupt gestopt met cutten en loggen doordat ik door covid geen mogelijkheden had om te trainen en het zonde vond om dan diep te cutten. Uiteindelijk, een achttal weken in de lockdown, kon ik met beperkt materiaal (een squatrek, barbell en 120kg) toch iets onderhouden. Nouja, op dat moment was het eerder terug opbouwen. We zijn nu een jaar verder en in die tijd heeft m'n lichaam verschillende proporties aangenomen :o Ben de lockdown ingegaan aan +- 95kg, eind juni tem midden juli zelf een skinny fat 90kg naar een 105kg in november. Op 1 maart (7weken geleden) beginnen cutten op 101kg en fastforward vorige week gemiddeld 97kg. Dit is de eerste echt geplande cut in zo'n vier jaar...

In de spoiler een foto aan de start van vorige contest log (95kg) vs nu (97kg). Gezien de omstandigheden niet volledig ontevreden.

Fysiek contest 2020.jpg
Fysiek contest 2021.jpg


Training

Is al een jaar de two way "modified" DC split. Hier ben ik zeer tevreden ben dus wordt het momenteel niet aangepast. Zeker gezien ik ook niet zo veel beschikbaar materiaal heb. Het is modified omdat ik een aantal zaken niet of anders doe omwille van een blessure/ het cutten.

In het kort: Drie kracht trainingen per week met drie rotaties. Een A training (upperbody zonder biceps) en een B training (lowerbody met biceps).
Week 1: A-B-A
Week 2: B-A-B

Alle oefeningen die 'veilig' zijn doe je een restpause, eigenlijk drie minisets met zo'n 20-30sec rust tussen elks. Bijvoorbeeld upright rows: 13-7-4x50kg. De kern van het schema is dat je steeds zwaarder gaat of steeds meer reps doet. Na dat je een lichaamsdeel getraind hebt ga je die ook (weighted) stretchen.

Verwacht overigens geen gekke gewichten, ik ben eigenlijk erg slap voor m'n size.

In de ochtend doe ik momenteel 5x30min. fasted cardio op een simpele hometrainer. Vorige week was dat nog 4x30min. Geen cardio op de dagen waar ik benen train.

Gemiddeld aantal stappen vorige week: 5106
Doel aantal stappen deze week: 7000


Voeding

Was in week 1 gestart op 3700 (gezakt van 4000) en staat momenteel gemiddeld op 2671 (100 minder dan de week voordien), gebruikmakend van carb/calorie cycle: 3100 op B trainingsdagen, 2900 op A trainingsdagen en 2400 op rustdagen. Deze week train ik B-A-B.

Ik houd koolhydraten zo hoog mogelijk en vetten zo laag mogelijk. Voeding is volledig 'clean' maar geen vast schema. Over het algemeen is het vrij saai en erg 'bro' food.


Supplementen

Creatine mono
Rode gist rijst
caffeine+synefrine
Omega 3
Aswaghanda KSM
Theanine


"supplementen"

Gestart op 150mg test e met 2,5iu gh, de hele kuur eigenlijk rustig verhoogd naar momenteel 300mg test e 300mg mast e 3.3iu. Kon tot op dit punt oprecht lager ingezet hebben gezien ik van mening ben dat ik te traag calorieën verlaagd hebt. Hiermee stop ik over 3 weken mee om even een pauze in te lassen, heb dan ook een examenperiode.

De gh zet ik op dagen waar ik fasted cardio doe vlak er voor (idem voor caffeine+synefrine) , op de andere dagen pre bed.


Doel

zo'n 8-9 procent aan het einde van de contest. Hopelijk niet onder de 90kg maar denk dat ik er toch onder zal moeten.
 
In!
 
20/04/21-B3

Wide grip EZ-curl: 14-6-4x36kg + stretch
behind the back bb wrist curl: 13-7-5x50kg + stretch
unilat. Banded donkey calf raise: 14-7-6x zwarte rekker + stretch
GHR: 12x blauwe rekker,10x blauwe rekker, 10x blauwe rekker + stretch
Front squat: 8x105kg, 5x105kg
sissy squat: 20x10kg + stretch


Reset op front squat gedaan. Gingen goed maar merk dat progressie hierop niet eenvoudig zal zijn. Deze oefening voelt toch een pak zwaarder aan sinds ik aan het cutten ben.

mouss Welkom!
 
In. Succes!
 
Wat is je lengte mucci ? Dus 3x in de week trainen ?
 
Volg! Dikke poten.
 
Welkom heren.

Jelleggg 1m79 en klopt, slechts drie maal per week trainen.
Kon ik het wat in perspectief zien met men eige ben zelf 1m70 85kg wel iets leaner.. Goeie benen ik volg
 
Kon ik het wat in perspectief zien met men eige ben zelf 1m70 85kg wel iets leaner.. Goeie benen ik volg
Dat zijn geen slechte stats :) welkom!
 
21/04/21-rust

30minuten fasted cardio gedaan deze ochtend.

2400 calorieën vandaag:

Maaltijd 1:
80gram havermout
200ml halfvolle melk
40gram whey

maaltijd 2:
250gram gebakken aardappels
200gram kippenborst
2 tomaten
20ml ketchup

Maaltijd 3:
62,5gram rijst
200gram kippenborst
250gram wortels
20ml ketchup

Maaltijd 4:
125gram rijst
220gram kabeljauwfilet
20ml ketchup
5 ei eiwitten

Komt neer op 245gram eiwit, 290gram koolhydraten, 20gram vet.

Verder niets spannends :)
 
Je zit wel ziek laag in je vetten, maar ik zie dat je sowieso Omega 3 suppleert
 
Welkom!
Je zit wel ziek laag in je vetten, maar ik zie dat je sowieso Omega 3 suppleert
ja klopt. Wil m’n carbs eens zo hoog mogelijk houden. Laatste keer dat ik ging cutten deed ik low carb en halverwege begonnen de meeste lifts toch af te takelen. Al deed ik toen niet aan deloads/ volume verlagen dus dat zal zeker ook een factor geweest zijn.
 
In. Succes 👌🏼
 
Uiteraard ook in
 
Back
Naar boven