XXL Nutrition

Mucuna pruriens / l-dopa (99%)

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Zijn hier mensen die mucuna pruriens (l-dopa extract) gebruiken?
Waar is dit nog te krijgen in een geconcentreerd l-dopa extract vorm (99% of iets lager / 50% lijkt me ook gewoon goed)?

Kan alleen nog maar de 20% vorm vinden en deze lijkt me praktisch niet echt handig. Pure mucuna pruriens poeder lijkt me al helemaal niks.


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik regelmatig mucuna 50% extract

De enige shop die 50% aanbiedt is sportpoeders.
Helaas is deze vaak uitverkocht bij hun.

Een 99% extract is een puur extract en heeft weinig met mucuna pruriëns te maken.
Je hebt ook de overige stoffen nodig die er in zitten voor een goede balans. Een 99% brengt
het juist in onbelans
 
Uiteindelijk gaat het om de effectieve dosis van L-Dopa in mg. Of iets nu 15, 50 of 80% is zegt nog niets over de uiteindelijke dosering, wanneer je niet weet hoeveel mg er per product in de capsule zit..
 
Gebruik deze nu al 3 weekjes. Had m tijdje geleden gehaald van sportpoeders. Heb gehoord gekregen dat ze hem niet meer verkopen.
Wat een potent spul gvd. Na 3 dag gebruik krijg ik een soort rare agressie en sex drive. over het algemeen ook een goede stemming.
Had 800mg elke avond voor bed gebruikt. 90% l-dopa
Idd een hoge dosering.
Merk dat ik me wat minder voel als ik hem niet gebruik. Daarom ben ik ook nu fftjes tijdelijk off.
 
Uiteindelijk gaat het om de effectieve dosis van L-Dopa in mg. Of iets nu 15, 50 of 80% is zegt nog niets over de uiteindelijke dosering, wanneer je niet weet hoeveel mg er per product in de capsule zit..

Dat begreep ik, leek me alleen praktisch handiger omdat je anders van die hoge doseringen moet nemen.

Gebruik deze nu al 3 weekjes. Had m tijdje geleden gehaald van sportpoeders. Heb gehoord gekregen dat ze hem niet meer verkopen.
Wat een potent spul gvd. Na 3 dag gebruik krijg ik een soort rare agressie en sex drive. over het algemeen ook een goede stemming.
Had 800mg elke avond voor bed gebruikt. 90% l-dopa
Idd een hoge dosering.
Merk dat ik me wat minder voel als ik hem niet gebruik. Daarom ben ik ook nu fftjes tijdelijk off.

Ja dit dacht ik dus ook al van sportpoeders, inmiddels ook al een mailtje naar ze toe gestuurd.
800mg is inderdaad wel echt aan de hoge kant, zolang je niet over de 900mg heen gaat moest het nog te doen zijn. Van wat ik had gelezen was de dosering 100 mg tot 900 mg en hierin moest je wat spelen om de juiste dosering te krijgen.
 
Ik gebruik regelmatig mucuna 50% extract

De enige shop die 50% aanbiedt is sportpoeders.
Helaas is deze vaak uitverkocht bij hun.

Een 99% extract is een puur extract en heeft weinig met mucuna pruriëns te maken.
Je hebt ook de overige stoffen nodig die er in zitten voor een goede balans. Een 99% brengt
het juist in onbelans

Voor een goede balans van wat? Het gaat puur om de l-dopa erin.
Die vitamines, mineralen en de dmt interesseren me niet zo erg :P.

Als je het over balans tussen serotonine-dopamine hebt zou ik daar eerder 5 HTP voor bij slikken.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaat het om de effectieve dosis van L-Dopa in mg. Of iets nu 15, 50 of 80% is zegt nog niets over de uiteindelijke dosering, wanneer je niet weet hoeveel mg er per product in de capsule zit..

Daarom koop ik ook nooit capsules maar alleen in poeder vorm.:p
 
Voor een goede balans van wat? Het gaat puur om de l-dopa erin.
Die vitamines, mineralen en de dmt interesseren me niet zo erg :P.

Als je het over balans tussen serotonine-dopamine hebt zou ik daar eerder 5 HTP voor bij slikken.

Ging me inderdaad om de balans tussen serotonine en dopamine. Voor af en toe maakt het natuurlijk niet uit maar gebruik je het vaak dan is
het wel iets om rekening mee te houden. Maar je bent goed op de hoogte hoor ik al :D
 
Daarom koop ik ook nooit capsules maar alleen in poeder vorm.:p

Als ik poeders heb liggen dan neem ik het op het laatst niet meer in, veel te lui daarvoor.

Ging me inderdaad om de balans tussen serotonine en dopamine. Voor af en toe maakt het natuurlijk niet uit maar gebruik je het vaak dan is
het wel iets om rekening mee te houden. Maar je bent goed op de hoogte hoor ik al :D

Alright! Dat komt inderdaad wel goed :)

Wat moet dit spul doen?

Dopamine boosten, l-dopa is de directe precursor van dopamine.
 
Puur moet je juist niet hebben, dit heeft maar een korte werkingsduur. In mucuna pruriens zou eens stof zitten die dit verlengt.
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Puur moet je juist niet hebben, dit heeft maar een korte werkingsduur. In mucuna pruriens zou eens stof zitten die dit verlengt.

Werkingsduur? Het zorgt gewoon voor de aanmaak van dopamine, niet voor het releasen van dopamine?

Correct me if i'm wrong.
 
Werkingsduur? Het zorgt gewoon voor de aanmaak van dopamine, niet voor het releasen van dopamine?

Correct me if i'm wrong.

Wanneer er meer dopamine wordt aangemaakt, wordt er ook meer vrijgegeven.

Misschien is dit duidelijker: Het verhoogd de productie van dopamine waarbij er meer wordt opgeslagen en meer wordt vrijgegeven.

Een werkinsduur is inderdaad niet echt van toepassing bij dit product.
 
Het verdwijnt snel uit het bloed moet dat zijn ;) (wat ook invloed heeft op de duur van de werking).
 
Wanneer er meer dopamine wordt aangemaakt, wordt er ook meer vrijgegeven.

Misschien is dit duidelijker: Het verhoogd de productie van dopamine waarbij er meer wordt opgeslagen en meer wordt vrijgegeven.

Een werkinsduur is inderdaad niet echt van toepassing bij dit product.

Dat begrijp ik, maar dan word er niet gesproken van werkingsduur. Misschien vat ik het ook wel te letterlijk op :P.
 
Het verdwijnt snel uit het bloed moet dat zijn ;) (wat ook invloed heeft op de duur van de werking).

Je punt is dus als ik het goed begrijp; doordat het snel verdwijnt uit het bloed word er minder opgenomen. Terwijl wanneer je de minder pure versie neemt het langer in je bloed blijft en er dus uiteindelijk meer word opgenomen.
 
Je punt is dus als ik het goed begrijp; doordat het snel verdwijnt uit het bloed word er minder opgenomen. Terwijl wanneer je de minder pure versie neemt het langer in je bloed blijft en er dus uiteindelijk meer word opgenomen.

Mogelijk wordt de omzetting buiten de hersenen verminderd waardoor het langer beschikbaar blijft. Hierdoor kan er meer L-dopa door de bloed-hersenbarrière verspreid over x aantal tijd.

Het probleem met pure L-dopa is dus dat er buiten de hersenen ook omzetting naar dopamine plaatsvind wat kans op bijwerkingen verhoogt en minder effectief is.

Bij parkinsonpatiënten geven ze daarom carbidopa. Dan kan je nog beter l-tyrosine nemen ipv L-dopa vermoed ik.
 
Back
Naar boven