Fitness Seller

Mucuna pruriens / l-dopa (99%)

Bezoekers in dit topic

Dat begrijp ik, maar dan word er niet gesproken van werkingsduur. Misschien vat ik het ook wel te letterlijk op :P.

iets te letterlijk inderdaad:p

Ik blijf er wel bij dat een puur L-Dopa of 99% extract minder effectief is en meer kans op bijwerking zoals cools al aangaf.
 
Mogelijk wordt de omzetting buiten de hersenen verminderd waardoor het langer beschikbaar blijft. Hierdoor kan er meer L-dopa door de bloed-hersenbarrière verspreid over x aantal tijd.

Het probleem met pure L-dopa is dus dat er buiten de hersenen ook omzetting naar dopamine plaatsvind wat kans op bijwerkingen verhoogt en minder effectief is.

Bij parkinsonpatiënten geven ze daarom carbidopa. Dan kan je nog beter l-tyrosine nemen ipv L-dopa vermoed ik.
Om die reden kan je dus ook geen dopamine nemen want dat passeert de hersen-bloedbarrière niet en dat is slecht. Dopamine moet zich in de hersenen bevinden en niet in je bloed. L-dopa op nuchtere maag genomen zal ook beter door de hersen-bloedbarrière passeren dan indien het met andere aminozuren moet concurreren.
 
Ik heb de 50% versie van sportpoeders gekocht. 250mg capsules, 100 stuks.
Ik wil het nemen voor het geheugen, good mood. Kan ik het elke dag nemen en zo ja welke dosis? Kan weinig vinden over de dosering...
 
1 per dag zou voldoende moeten zijn op 50% (125mg/cap).
 
Zou om de dag 250mg kunnen? De capsules zijn 250mg namelijk.
 
Zou om de dag 250mg kunnen? De capsules zijn 250mg namelijk.

Met die 125mg/cap bedoel ik die actieve stof L-dopa erin (50% van 250mg).

Dus 1 capsule per dag ;)
 
Back
Naar boven