Fitness Seller

Mudita's comeback (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat is old school? Steuntje met 1 vuist op de bench helpt de rug absoluut.

Met de knie op het bankje. Gewoon met 1 hand steunen zorgt dus voor rugpijn.

Weigh in vanochtend: 93,3 KG (all you can eat gisteren, 0.5 kg aangekomen. Zal dan wellicht voornamelijk om vocht gaan lijkt me. Had wel wat meer weight gain verwacht?)
Vandaag tussen de 1800-2000 kcals afhankelijk van hoeveel cardio ik straks doe. Gelukkig hierna geen etentjes meer gepland.

Hoe meet iedereen de afmetingen trouwens? Doe je dat met een pump of gewoon koud en dan aanspannen?

Straks legs, cardio & abs.

Ik twijfel of ik moet gaan kijken naar een coach wanneer ik lean ben. Wil toch best een nice fysiek opbouwen. In hoeverre denken jullie dat dit profijt zal hebben? Ik ben best wel iemand die veel research doet en het lijkt me dat het buiten de basics om niet veel verschil maakt toch? Moet wel zeggen dat ik nooit echt goed lean ben geworden waarna ik een normale bulk heb kunnen doen. Altijd powerlifting bulks gedaan en periodes van niet trainen tussendoor. Dus eerst maar even kijken hoe een goede cut en daarna een goede bulk mij af gaat. Daarna kijken of een coach nog toegevoegde waarde zou hebben.
 
Vanaf nu ga ik mijn voeding af en toe ook eens loggen. Ik eet vaak dezelfde maaltijden maar eens in de zoveel tijd veranderd er iets. zit meestal rond de 180-210 gram eiwitten, 60 gram vetten en 100-150 gram carbs. Nou ziet mijn dag er meestal zo uit.

Ontbijt:
4 hele eieren, punt paprika, spinazie, champignons

Lunch:
2x volkoren brood
Halve avocado
100 gram mager rundergehakt of ander rood vlees
Rucola sla
Cherry tomaatjes

Dinner:
40-50 gram protein aan witte vis, kip, rood vlees oid (toevallig donderdag stirloin steak gehad)
Zoete aardappel friet, witte aardappelschijfjes gebakken of witte/zilvervlies rijst
Skip helaas de groente de laatste tijd hiero

Avond:
Verschilt heel erg. Het liefst heb ik de issey skyr salted caramel.

Tussendoor:
Sinaasappel
Banaan
Eiwit shake 1 of 2 met amandelmelk

De hoeveelheden aan tussendoortjes, avondeten etc ligt allemaal aan mijn macro's. Ik wil eigenlijk graag mijn kcals omhoog doen naar 2200 maar dit ga ik pas doen zodra ik mijzelf onder controle heb met mijn cheats. Ook wanneer ik standaard 2x per week 45 minuten cardio doen. Lijkt me niet handig om voor eeuwig op 1900-2000 kcals te eten op mijn lengte. Heb alleen weinig beweging naast krachttraining en val helemaal niet zo snel af tot nu toe. Dit komt denk ik voornamelijk doordat ik elk weekend teveel over mijn kcals heen ben gegaan.

Mijn doelen voor nu:
- Niet over mijn onderhoud heen gaan in het weekend. Ik wil het geen cheat meer noemen. Doordeweeks eet ik clean en op zaterdag mag het iets minder clean. Zolang ik maar niet over mijn kcals heen ga. Het is pas een cheat of gefaald wanneer ik echt over mijn kcals heen ga. Hier ben ik nog wel echt mee aan het strugglen.
- Elke dag 30 minuten wandelen of 3x per dag 10 minuten wandelen. Ik kom uit een dorp en fietste elke dag minimaal 1,5 tot 2 uren. Sportte daarnaast en was dus echt heel actief. Helaas helpt in een stad wonen, een kantoor baan en dan ook nog thuiswerken daar niet helemaal in mee.
- Beginnen met meal preppen op zondag zodat ik doordeweeks geen tijd hoef te besteden aan koken. Ik moet een alternatief vinden voor melk producten omdat ik hier soms toch best buikpijn van krijg en toch niet zo goed tegen kan. Dit maakt het best lastig want houd weinig voedingsproducten over. Tonijn krijg ik sinds laatste paar weken ook extreme bloat van. Voel me eigenlijk het beste wanneer ik leef op vis, kip, rood vlees, groente, fruit en aardappelen. Ook als ik cashews of pinda's eet krijg ik buikpijn. Alleen met brazil nuts heb ik dit probleem nog niet gehad. Ik houd alleen ook erg van iets zoets af en toe zoals bijv. de issey skyr. Nou kan mijn maag dat best goed aan dus die houd ik erin. Een klein beetje griekse yoghurt gaat me ook prima af maar dat eet ik niet met liefde.
- Tijdens mijn avondeten meer groente eten
- Geen friteslijn meer eten en dit vervangen met sugarfree ketchup. Ook al is friteslijn niet extreem hoog in kcals telt het toch wel snel op. Had laatst ook 2x pam spray gekocht maar dat was ook in 2 weken op. Dus nu weer terug bij olie. Ga wel gewoon kokosolie bij action kopen en dan met keukenpapier erdoorheen zodat het ingevet is maar ik niet alles binnen krijg.
- Goede boeken gaan lezen over training en voeding zodat ik mijn knowledge verbeter mbt bodybuilding. Denk dat ik toch best veel fouten maak aangezien ik meer weet vanaf de powerlifting kant.

Ik moet ook even een alternatief vinden voor de eieren met groente. Soms raak ik daar wat op uitgekeken. Heb daarin wat afwisseling nodig.
 
Laatst bewerkt:
Hoe meet iedereen de afmetingen trouwens? Doe je dat met een pump of gewoon koud en dan aanspannen?
opgewarmd en aangespannen, dan lijkt het nog wat :o

Ik twijfel of ik moet gaan kijken naar een coach wanneer ik lean ben. Wil toch best een nice fysiek opbouwen. In hoeverre denken jullie dat dit profijt zal hebben?
Dooddoener, maar als je coach beter dan jijzelf zijn informatie zoekt, kennis vergaart en het ook begrijpt en het omzet in goede schema's, ben je beter af met een coach.

Ga wel gewoon kokosolie bij action kopen
Wat is kokosolie? Kokos is een hard vet bij kamertemp. En voor calorieen hoef je het niet te doen, alle vetten zijn daarin vergelijkbaar.

zit meestal rond de 180-210 gram eiwitten, 60 gram vetten en 100-150 gram carbs
Is hoog in eiwitten.
 
opgewarmd en aangespannen, dan lijkt het nog wat :o


Dooddoener, maar als je coach beter dan jijzelf zijn informatie zoekt, kennis vergaart en het ook begrijpt en het omzet in goede schema's, ben je beter af met een coach.


Wat is kokosolie? Kokos is een hard vet bij kamertemp. En voor calorieen hoef je het niet te doen, alle vetten zijn daarin vergelijkbaar.


Is hoog in eiwitten.

Kokosvet dan. Whatever je het wilt noemen. En uiteraard zijn alle vetten vergelijkbaar qua kcals. Bedoel gewoon dat je met een spray bijna niks in de pan krijgt en met olie het vaak vrijsnel optelt. Vandaar met keukenpapier erdoor want dat absorbeert het meeste en dan heb je toch de pan wat ingevet (met een soortgelijke hoeveelheid als met een spray). Begrijp je wat ik bedoel? Misschien leg ik het wel heel krom uit lol.

Ja zit inderdaad aardig hoog in eiwitten. Ik geloof er toch wel in.
 
Training 12.03.2022 Lower hypertrophy
Warming up (glute bridges hold w/ band & clamshell planks w/ band)
Goblet squats 1x12 20 KG, 3x12 24 KG
Smith machine rdl 2x12 40 KG (na wovano zijn log te lezen deze maar eens proberen. Vorm voelt wel wat ongemakkelijk op de smith machine.)
Bulgarian split squats 3x12 geen gewicht
Quad extensions 3x10 geen idee
Mijn typical ab routine

Cardio geskipt. Was echt een pussy training, maar goed. Nu de motivatie vinden om boodschappen te gaan doen. Die is namelijk erg ver te vinden.
 
Weigh in 13.03.2022: 93,8 KG
Gisteravond weer teveel gegeten. Again vriendin die extra eten meeneemt terwijl ik al vooraf gepland 'cheats' had meegenomen die in mijn macro's pasten. Ook goed afgesproken dat zij niks gaat halen. Maar goed, ik moet ook gewoon de zelf controle hebben om niet te bingen. Het is voor mij alleen heel lastig om dat niet te doen. Ik kan prima iets lekkers eten zolang er verder niks meer in huis is. Dit soort situaties maken dat dus erg lastig voor mij. Zwaar klote dat 2 uurtjes op 1 avond in de week bijna alles kunnen verneuken. Ik ben 1.83 en 93/94 kg terwijl ik cut op 1900/2000 kcal en val amper af in een maand. Letterlijk elk weekend heb ik gefaald. De enige momenten in mijn leven dat dit niet mis ging is wanneer ik geen relatie had. Maar goed, ik laat de rant voor wat het is.

Gisteravond heb ik als avondeten 400 gram groentemix met 250 gram kipfiletblokjes gegeten. Daarna protein mousse en 5 gram psyllium husk fiber met shitload aan water. Ik zat hierdoor aardig vol (overload aan eiwitten en fiber in 1x). Dit helpt heel goed. Ik heb mijn cheats hierdoor ook op een normaal tempo gegeten en echt van de smaak genoten. Daarna ligt er alleen nog wat chocola te wachten omdat er dus een vriendin is die nog meer mee neemt. Uiteindelijk geëindigd op 3k kcals terwijl ik op vrijdagavond ook al all you can eat heb gehad. In totaal +1kg na de twee dagen hoger in kcals.

Heb ook even weekgemiddeldes berekend. Gewoon per 7 dagen en niet exact van bijv. vrijdag t/m vrijdag.

Week 1: 95,04 KG
Week 2: 94,4 KG
Week 3: 93,5 KG
Week 4: 93,34 KG

2 KG afgevallen in 1 maand op 2000 kcal per dag. Puur door cheats. Ik ben hierdoor bang dat ik langzamer afval maar tegelijk wel meer spier verlies. Aangezien het veel beter zou zijn dat ik dan 0,5 kg per week afval op bijv. 2200/2300 kcal per dag met goede macro's. Nu is het gewoon een bump in vetten en koolhydraten 1x per week terwijl ik de rest van de dagen wel 'agressiever' cut.
 
Zou het enigszins nut hebben om mijn kcals te verhogen naar 2100/2200? Ik heb bijna geen beweging naast krachttraining 4x per week en cardio & abs 2x per week. Wil niet teveel spier verliezen maar ook niet te langzaam afvallen (ofcourse, lol). Wellicht dat ik ook iets minder de neiging heb om te cheaten op 2100 kcals. Of is het onverstandig om midden in de cut van laag naar iets hoger te gaan? Heb nog wel wat recompen te gaan vanuit het verleden (dit baseer ik meer op mijn krachtstats dan daadwerkelijk fysiek).

Moet erbij zeggen dat 2000 kcal eten op een dag voor mij totaal niet moeilijk is. Voel me daarop ook nog best prima. Wellicht dat mijn onderhoud ook gewoon heel laag ligt doordat ik vrijwel geen beweging krijg. Wanneer je gewoon voornamelijk krachttraining doet en daarnaast letterlijk geen beweging krijgt hoe bereken je dan eigenlijk je tdee? Op tdeecalculator is het activiteitslevel op basis van hoe vaak je sport per week.

Ga ook even experimenteren met iets grotere maaltijden en iets minder snacks. Goal is drie grote maaltijden die mij urenlang energie geven waarna ik alleen in de avond nog wat ruimte heb voor skyr oid.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het eten wat je vriendin meeneemt ondanks duidelijke afspraken, meteen voor haar neus in de vuilbak kiepert. Dan is het duidelijk dat je dit echt serieus meent en het je planning helemaal frustreert.
Misschien even ruzie, maar het schema is anders niet vol te houden.
 
Kcals vanaf morgen naar 2100 per dag. Kijken wat dit doet. Zal toch wat uitproberen worden aangezien ik geen idee heb wat ik doe en waar ik advies moet vragen.
Mocht ik op 2100 kcals ook afvallen dan naar 2200 kcals. Wil niet een te grote deficit zodat ik niet dezelfde fouten als iedereen maak.

Edit: Wellicht nog een weekje op 2000 kcals en vanaf volgende week naar 2100.

Ik denk dat je het eten wat je vriendin meeneemt ondanks duidelijke afspraken, meteen voor haar neus in de vuilbak kiepert. Dan is het duidelijk dat je dit echt serieus meent en het je planning helemaal frustreert.
Misschien even ruzie, maar het schema is anders niet vol te houden.

Goed idee
 
Ik probeer altijd met frontsquats ass to grass te gaan. Deed ze eerst ook nog met een pause erbij maar toch maar mee gestopt omdat mn vorm kapot ging.

Vind gobletsquat zelf ook een goede oefening, maar is moeilijk te overloaden. Maar wel weer makkelijker om (barbell) frontsquats te leren en een goede houding te houden.

Kreeg altijd een hele goede quad pomp van partial goblet squats, misschien vandaag weer is doen.
De bedenker van de gobbel squat is op het idee gekomen doordat hij de goblet squat niet zwaar genoeg kon overladen.
 
De bedenker van de gobbel squat is op het idee gekomen doordat hij de goblet squat niet zwaar genoeg kon overladen.

Is hij op het idee gekomen om partial goblet squats te doen bedoel je?
 
Is hij op het idee gekomen om partial goblet squats te doen bedoel je?
En wat is er volgens jou precies partial aan?
Gobbel = front squat maar dan curl je eerst de barbell en houdt hem in de bovenste positie zo vast, deze variatie dwingt je ook om rechtop te blijven.
 
En wat is er volgens jou precies partial aan?
Gobbel = front squat maar dan curl je eerst de barbell en houdt hem in de bovenste positie zo vast, deze variatie dwingt je ook om rechtop te blijven.

Ik denk dat ik even in de war was. :p Je doelde met gobbel op een compleet andere oefening. Haha.

Day 1 upper power

Db bench press 3x5 @32,5 kg

Incline bb bench press 3x6-10. @40 kg

Pendlay row 3x5. @85 kg

Lat pull down 3x6-10. @60 kg

was erg laat met eten en sportschool dicht om 22:00. Met incline bench press iets te grote jump gemaakt in gewicht voor mijn schouders. Ging verder prima af. Hopen dat het niet teveel pijn gaat doen.

Vandaag ook 30 minuten gewandeld.

Kcals iets hoger uitgekomen door de yoghurt die ik nog moest eten na training.

Weigh in vanochtend (14.03.2022): 93,4 kg (-0,4)
Kcals vandaag 14.03.2022: 2.3 k (250k/53v/191p)

Ga wel gewoon vanaf nu 2100 kcals eten. Zorgen dat ik wat hoger in carbs zit dan voorheen en protein gewoon 180/190. Vetten hadden vandaag wel iets hoger gemoeten.
 
Weigh in vanochtend: 93,7 kg (+0,3)
Kcals gister: 2.3 k

Heb ineens bijna 100 gram extra carbs gegeten vs normaal. Denk dat ik daardoor meteen meer vocht vasthoudt? Vandaar dat het gewicht omhoog gaat? Vanaf vandaag gewoon aan de 2100 kcals per dag houden.
 
Weigh in vanochtend: 93,7 kg (+0,3)
Kcals gister: 2.3 k

Heb ineens bijna 100 gram extra carbs gegeten vs normaal. Denk dat ik daardoor meteen meer vocht vasthoudt? Vandaar dat het gewicht omhoog gaat? Vanaf vandaag gewoon aan de 2100 kcals per dag houden.
of meer darm inhoud? of meer stress? of minder of meer gedronken? 300 gram zegt niet zo veel op een dag gaat meer om week gemiddelde ;)
 
Vanaf vandaag gewoon aan de 2100 kcals per dag houden.
Ik voel met je mee. Sinds deze week weet ik ook weer hoe weinig 2100/dag is :( En dan ben jij nog een stukje groter....
 
Weigh in gister: 93,1 KG (-0,6) (16.03.2022)
Kcals eergisteren: 2.3K (15.03.2022)

Weigh in vanochtend: 93,3 KG (+0,2) (17.03.2022)
Kcals gister: 2.5k (290 C/67 F/179 P) (16.03.2022)

Iets teveel gegeten gisteren. :o
Weekgemiddelde zal niet omlaag gaan deze week t.o.v. vorige week. Ook van die week daarvoor ging het niet omlaag. Voorheen was het een principe van cheaten on diet en momenteel speel ik weer wat met mijn kcals. Natuurlijk veel te veel gegeten deze week. Doel is om het op 2.2k kcals te houden. Ik verplicht mezelf ook gewoon om te loggen wanneer ik mij niet houd aan mijn diet. Voelt toch enigszins ongemakkelijk en wil dat niet in mijn log laten zien. Dus het is een goed iets dat ik hier weer mee ben begonnen. Ik wil hier deze week niet nogmaals met zo'n bericht komen namelijk.

Valkuil gister: Werk weer 1x in de week op kantoor. Niet goed en genoeg eten meegenomen. 'S avonds moe thuiskomen, geen zin om naar de supermarkt en dan maar via gorillaz wat makkelijke dingen bestellen. Met het excuus dat ik niet teveel overboard zal gaan. Had wel daadwerkelijk wat extra kcals nodig tho. Ik vind het zo lastig met eten aangezien bijna alles mij bloat, maagpijn of winderigheid geeft. Soms met brood, soms met melkproducten, vaak met pinda's en cashews etc. Waarschijnlijk was ik ook zo moe omdat ik gewoon veel te weinig kcals heb gegeten overdag en dan 's avonds ineens nog bijna 1k kcals naar binnen moet werken.
Leerpunt: Volgende keer een kleine mealprep meenemen naar werk met goede macro's en kcals die me geen bloat geven.
 
Laatst bewerkt:
of meer darm inhoud? of meer stress? of minder of meer gedronken? 300 gram zegt niet zo veel op een dag gaat meer om week gemiddelde ;)

True. Op dit moment ziet het er helaas nog steeds niet uit alsof het weekgemiddelde omlaag zal gaan.

Ik voel met je mee. Sinds deze week weet ik ook weer hoe weinig 2100/dag is :( En dan ben jij nog een stukje groter....

Succes ermee! Ik ga het toch maar even op 2.2k houden na de afgelopen dagen. Mijn gewicht, lengte en 6x per week trainen heeft denk ik toch wel wat meer nodig.
 
Hopelijk helpt deze log je kan om beter op het goede spoor te blijven en krijg je niet al te lullige reacties van mensen (volgens mij niet hoor :p ).
Ik denk dat ik voor mezelf een beetje overga op een dieet wat zo'n beetje iedere dag gelijk is. Voordelen:
- makkelijker uit te rekenen met calorie app
- minder fluctuaties in water, zout, vezels, KH, etc en dus fluctuaties in je dagelijks gewicht (want dat kan demotiverend werken, als het niet iedere dag daalt....)
 
Hopelijk helpt deze log je kan om beter op het goede spoor te blijven en krijg je niet al te lullige reacties van mensen (volgens mij niet hoor :p ).
Ik denk dat ik voor mezelf een beetje overga op een dieet wat zo'n beetje iedere dag gelijk is. Voordelen:
- makkelijker uit te rekenen met calorie app
- minder fluctuaties in water, zout, vezels, KH, etc en dus fluctuaties in je dagelijks gewicht (want dat kan demotiverend werken, als het niet iedere dag daalt....)

Valt inderdaad nog wel mee. Zal dadelijk ook wel meer dedication in zitten hoor. Ik weet dat ik het kan i.v.m. eerdere ervaringen. Denk dat ik momenteel iets te agressief wilde cutten en door niet goed te preppen het allemaal niet zo soepel loopt. En ik mis de lullige reacties een beetje, kom maar op met die feedback. Ik heb directheid nodig. Al ben ik niet op zoek naar een troll log, maar dat is hier bij mij nog nooit gebeurd.

Dat is zeker een goed plan inderdaad! Anders schommelt het gewicht heel erg en kan het door iets simpels als wat extra zout komen. Wat voor mij vandaag hoogst waarschijnlijk het geval is. Gister had het eten namelijk erg veel zout op het eind van de dag. 2.5 K Kcals zou namelijk nog steeds 200 kcals onder mijn onderhoud moeten zijn. (als ik 6x sporten icm kantoor baan mag zien als moderate activity level op tdee).

Wat mij wel goed helpt is om nu echt alleen naar het weekgemiddelde te kijken. Voorheen ging ik tijdens het cutten gewoon 1x per week wegen op vrijdagochtend. Hierdoor zag ik gewoon altijd een daling. Het helpt alleen wat beter om dagelijks te wegen met een weekgemiddelde omdat dat wat meer accuraat is.

Ik ga vanaf nu wel 1x per week alle afmetingen doen op vrijdagochtend tijdens de weging. Zal mijn weekgemiddeldes ook even wat gaan opschuiven zodat ik van vrijdag t/m vrijdag het gemiddelde neem. Zo kan ik elke vrijdag ochtend afmetingen, weekgemiddelde en eventueel vetpercentage met puntmeting gaan loggen. Daarnaast totaal aan wekelijkse kcals doen. Daarmee zal ik genoeg data kunnen loggen om eens goed te leren hoe mijn lichaam overal op reageert.
 
Back
Naar boven