AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Welkom in mijn tweede log,

Had hiervoor al een log maar heb besloten om een nieuw topic aan te maken omdat ik ga verwisselen van schema. Voorheen volgde ik starting strength en ik begin vanaf mijn eerst volgende training met the Texas method.

Mijn info:
Naam: Jarno
Lengte: 181CM
Gewicht: 81KG
Trainingsdagen: Dinsdag, donderdag en zaterdag

Mijn stats:
Laatste starting strength stats:
Squat 3x5 @132,5KG
Dead lift 3x5 @135KG
Bench press @50KG (i.v.m. schouder blessure)

Mijn trainingsschema (the Texas method)
Dinsdag:
Squat 5x5 80-90% van zaterdag
Barbell floorpress 5x5
Powerclean 5x3
Abs

Donderdag:
Squat 2x5 80-90% van dinsdag
Chin ups 3x MAX
Flat db press 3x15+
Back extension 3x10
Abs

Zaterdag:
Squat 1x5 PR
Paused bench press 3x12-15 (Feet on bench en 3 sec pause in het midden, boven en onderin)
Deadlift 1x5 PR
Strict hammer grip machine rows 3x15
Abs
 
Laatst bewerkt:
Nou kan ik je meteen een beetje gaan volgen. TM is een solide programma. Succes!
 
Misschien nog wel even handig om te melden trouwens, ik heb deze week een deload week genomen voordat ik start met TM. Dus mijn eerst volgende training is zaterdag!
 
Training

Warming up:

20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
1x1 110 KG
1x5 132,5 KG

Standing hammer grip db press:
1x8 9 KG
1x6 12,5 KG
2x5 15 KG

Deadlift:

1x6 60 KG
1x4 90 KG
1x1 135 KG
1x5 130 KG

Strict hammer grip machine rows:
3x15 45 KG

Sit ups:

3x15

Overig informatie

Slaap:
Vannacht maar 7 uur slaap gehad. Kon gisteravond maar niet in slaap vallen.

Postuur:
Doe nog steeds elke dag static back en verbeter meerdere keren op een dag mijn postuur (glutes, abs en quads aanspannen) en merk dat mijn postuur aardig beter begint te worden.

Blessures:
Geen steken in mijn schouders gehad. Alleen wat steken in mijn onderrug/kont

Extra:
De eerste set met deadliften ging weer veels te zwaar. Maar ik weet de reden hiervan al, ik had mijn gewicht van de deadlift een keer omhoog gekregen doordat ik voor de squats ging deadliften. Nu ik ze weer na het squatten doe had het gewicht dus wat omlaag gemoeten. Ik bouw nu weer op vanaf 130 KG. Squats voelden echt heerlijk aan. Kan niet wachten tot bij fitness seller eindelijk maat M van de riem die ik wil er weer is. De db press heb ik deze training nog wat meer volume in gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor... 7 u slaap red ik max 2x per week XD
 
Training

Warming up:
20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
5x5 120 KG

Barbell floorpress:
3x15 20 KG

Powerclean:

1x3 20 KG
5x3 50 KG

Sit ups:

3x15

Overig informatie

Slaap:
Vannacht weer maar 8 uurtjes slaap gehad.

Postuur:
Nu 2 dagen niet static back gedaan helaas. Vanaf vandaag zijn we weer back on track!

Blessures:
Door de standing hammer grip db press van zaterdag kreeg ik weer steken in mijn schouders dus vandaar dat ik voor de floorpress toch maar bij meer volume en laag gewicht blijf i.p.v. 5x5. Direct schouder werk zijn mijn schouders denk ik nog niet klaar voor haha.

Extra:
Training ging vandaag best lekker. Voelt wel fijn om nu niet elke training tot de max te hoeven.
 
Training

Warming up:
20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
1x1 120 KG
1x5 135 KG

Barbell floorpress
3x12 20 KG

Strict hammer grip machine rows

3x15 45 KG

Deadlift:
1x6 60 KG
1x4 90 KG
1x4 132,5 KG

Sit ups:
3x15

Overig informatie

Slaap:
Vannacht weer 9 uur slaap gehad. Lekker geslapen!

Postuur:
Sinds ik aan het begin deze week een beetje slordig bezig was ben ik nu weer back on track met static back etc.

Blessures:
Deze week een beetje steken in mijn schouders nog gehad maar de laatste 2 á 3 dagen niet meer. Wel nog steeds wat steken/raar gevoel in mijn kont en onderrug.

Extra:
Squats gingen weer lekker vandaag. Alleen bij de deadlifts was ik bij de 4e rep alweer helemaal done dus dat ging weer niet zo lekker, volgende week weer proberen op 132,5 KG en anders word het maar een reset van 10% of zo iets. Hammer grip db press heb ik vervangen met floorpress i.v.m. dat de overhead db press de steken juist weer erger maakte. Wou eerst paused bench met voeten op de bench doen maar die was bezet. Zit er ook over na te denken om misschien ergens tricep extensions toe te voegen aangezien ik het gevoel heb dat ik mijn triceps niet genoeg pak met die lichte bench press.

P.S zo te zien ben ik donderdag vergeten te loggen mijn excuses hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Training

Warming up:
20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
5x5 120 KG

Barbell floorpress:
3x15 20 KG

Powerclean:

1x3 20 KG
5x3 42,5 KG

Sit ups:

3x15

Overig informatie

Slaap:
Vannacht ongeveer 9 uur slaap gehad.

Postuur/blessures:
Ga beginnen met iets nieuws voor mijn postuur namelijk: Intu-flow. Ben benieuwd of ik hier veel voordelen van zal merken maar heb er vrij positieve gedachten bij. Credits to
UnCompress thanks man! Wel nog steeds wat steken in mijn schouders.

Extra:
Training ging weer goed. Powercleans heb ik qua gewicht wat verlaagt aangezien ik deze vorige keer net wat te zwaar had gepakt en dat vonden mijn traps niet zo leuk.
 
Verwacht geen wonderen op de korte termijn, intu-flow is effectief op de lange termijn (jaren), probeer het vrijwel elke dag te doen. Werkt ook fijn als warming-up.
Neem aan dat je de filmpjes op youtube hebt gevonden. Bekijk ook goed de intro en ga minimaal 1 maand aan de slag met beginner niveau.
 
Verwacht geen wonderen op de korte termijn, intu-flow is effectief op de lange termijn (jaren), probeer het vrijwel elke dag te doen. Werkt ook fijn als warming-up.
Neem aan dat je de filmpjes op youtube hebt gevonden. Bekijk ook goed de intro en ga minimaal 1 maand aan de slag met beginner niveau.

Dat verwacht ik zeker niet. Maar verwacht wel dat het echt iets goeds doet op de lange termijn, anders verdoe ik mijn tijd haha.
 
Texas Method, nice. Met een aangepaste versie hiervan ben ik op mijn sterkste ooit geweest (en dikste :D ). Waarom rows en geen chins trouwens?
 
Texas Method, nice. Met een aangepaste versie hiervan ben ik op mijn sterkste ooit geweest (en dikste :D ). Waarom rows en geen chins trouwens?

Chins doe ik op light day. En die rows zijn vanwege mijn schouder blessure :).
Doe jij aan olympisch liften?
 
Chins doe ik op light day. En die rows zijn vanwege mijn schouder blessure :).
Doe jij aan olympisch liften?
Jawohl.

Dat Intu-flow...het zal best goed zijn, maar als ik die website bekijk, mijn god. Het lijkt wel een tell-sell reclame. :D
 
Jawohl.

Dat Intu-flow...het zal best goed zijn, maar als ik die website bekijk, mijn god. Het lijkt wel een tell-sell reclame. :D

Leuk :).

Ja haha vond ik ook al maar aangezien uncompress er wel voordelen van merkte leek het me wel waard. Die pdf die hij mij stuurde was overigens wel alweer stukken geloofwaardiger qua informatie :p.
 
Leuk :).

Ja haha vond ik ook al maar aangezien uncompress er wel voordelen van merkte leek het me wel waard. Die pdf die hij mij stuurde was overigens wel alweer stukken geloofwaardiger qua informatie :p.
Chick leest zich altijd wel goed in. Maar die wervende teksten krijg ik gewoon jeuk van. :D
 
De website en teksten zijn vreselijk en het is typisch Amerikaans dus de verkoop truukjes worden volop ingezet.
Ik ben op een hele andere wijze ermee in aanraking gekomen anders was ik er wrs niet eens aan begonnen. Om eerlijk te zijn ben ik op de website niet verder gekomen dan de eerste alinea en toen had ik er genoeg van. :D

Dat verwacht ik zeker niet. Maar verwacht wel dat het echt iets goeds doet op de lange termijn, anders verdoe ik mijn tijd haha.
Ik heb de mobiliteit van advanced en master bekeken en als je dat vloeiend (flow) kan uitvoeren dan kan het niet anders dat je heel wat ellende in je lichaam hebt weggewerkt.
 
Back
Naar boven