AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

Bezoekers in dit topic

Warming up

Squats
1x15 20 KG
1x20 50 KG
2x20 70 KG

Seated cable row
5x10 60 KG (volgens mij :P)

Face pulls
4x12 20 KG

Dumbell swing
4x10 17,5 KG

DB bench press
3x20 6 KG

Back extension
3x20 bw

Ab training


Swings gedaan in plaats van deadlifts aangezien de barbells bezet waren. Moest vanmorgen trainen omdat ik vanmiddag geen tijd had hiervoor.
Onderrug voelt tot nu toe nog steeds goed maar schouders blijven irritant doen en dit zal voorlopig ook nog wel een lang tijdje zo blijven denk ik. Aan de meeste verhalen te horen duurt het helaas jaren voordat een pees hersteld is :(. Het jammere is gewoon dat het niet voelt alsof mijn schouders nu gaan herstellen, maar dat is meer een mentaal gedeelte. Alhoewel dat het door trainen juist erger lijkt te worden.
 
Gisteren vroeg op bed gegaan dus geen tijd om te loggen. Dit is dus nog de training van gisteren.

Squat
1x12 20 kg
3x20 50 kg

Seated cable row
3x10 60 kg

Seated overhead db press (geen backsupport)
3x15 7 kg

Back extension
3x15

Had niet super veel tijd en was super moe dus was een training van niks. Blijf het maar vreemd vinden dat ik bij de overheadpress geen klikje heb in mijn schouder maar wel bij de bench press ???. Vorm/stabiliteit begint aardig te verbeteren en ga binnenkort een progressie maken naar staand, ben nu eerst overgegaan naar seated zonder backsupport.

Ik ga voor mijn triceps en voorarmen wat lichte excentrisch oefeningen doen aangezien ik nogal veel last heb van elleboog en voorarm pijn de laatste tijd, denk dat dit komt door mijn werk. Tricep ga ik one arm cable pushdown doen. Voor voorarmen ga ik met elastiekje een oefeningen voor de vingers doen en met 2kg dumbells excentrische wrist bends.

neutral-dumbbell-wrist-curl-variation.jpg
7mw1abtxtpgaw.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo gek is dat niet, met een goede grip (vrij smal, ellebogen naar voren) voelt overhead bij mij altijd beter als bench! Fat gripz doen ook wonderen voor mn schouder, al ben ik ze eerlijk gezegd kwijt XD
 
zo gek is dat niet, met een goede grip (vrij smal, ellebogen naar voren) voelt overhead bij mij altijd beter als bench! Fat gripz doen ook wonderen voor mn schouder, al ben ik ze eerlijk gezegd kwijt XD

Ik heb nu juist doordat ik dumbells gebruik een vrij brede grip aangezien je hier naast je hoofd begint in plaats van voor je hoofd. Maar overhead zal dan misschien wel wat een vrijere beweging voor de schouder zijn dan bench :). Momenteel voel ik mijn voorarmen al genoeg bij de overhead en bench, probeer echt goed te focussen op de kleine dingen zoals knijpen in de bar etc. dit wou ik een jaar geleden nog wel eens vergeten :rolleyes::eek:.
 
doen je schouders niet zeer bij squats?
kan mij voorstellen dat safety bar squats vriendelijker is voor jouw schouders.
 
Aan welke schouderspier zit die verdikte pees?
 
doen je schouders niet zeer bij squats?
kan mij voorstellen dat safety bar squats vriendelijker is voor jouw schouders.

Nee bij squats geen probleem, alleen stopt mijn doorbloeding in de armen als ik hem smal pak. Daarom pak ik hem altijd breder.
Dat is inderdaad zo maar helaas geen toegang tot een ssb.

Aan welke schouderspier zit die verdikte pees?

Linkerschouder weet niet precies, ze hadden het wel nog over de rotator cuff.
 
Meehhh zoveel reps op de squat:haar:
 
Meehhh zoveel reps op de squat:haar:

Ja verschrikkelijk hé, begin er langzaam wel aan te wennen gelukkig :D.

Wordt ie hard van :D

Je komt langzaam uit het blessuredal geloof ik, he?

:o

Jup dat klopt!

Ik hoop het niet....maar er zijn gekkere fetisjen.

:D die zijn er inderdaad, kan het soms echt niet begrijpen haha.

Hahaha

Gaat de goede kant wel weer op:)

Ja gelukkig wel, dat ik nu weer overhead press doe zegt ook wel genoeg :). Nu langzaam aan weer op kracht komen.
 
Je denkt aan de uitspraak van Arnie....?

Nee, wat zei ie dan? Ik heb geen idee. :)

Nu ben ik ook benieuwd :D.


Update: Zat net op de fiets en op de helft regende het als de tyfus en had ook al geen sportschoenen dus zou mijn gewone schoenen aandoen. Was zo doorweekt dat ik maar terug ben gefietst en nu dus morgenochtend te sporten ga. :headbang::headbang::headbang:
 
Nu ben ik ook benieuwd :D.


Update: Zat net op de fiets en op de helft regende het als de tyfus en had ook al geen sportschoenen dus zou mijn gewone schoenen aandoen. Was zo doorweekt dat ik maar terug ben gefietst en nu dus morgenochtend te sporten ga. :headbang::headbang::headbang:
RIP training :eek:
 
Nu ben ik ook benieuwd :D.


Update: Zat net op de fiets en op de helft regende het als de tyfus en had ook al geen sportschoenen dus zou mijn gewone schoenen aandoen. Was zo doorweekt dat ik maar terug ben gefietst en nu dus morgenochtend te sporten ga. :headbang::headbang::headbang:

Deze ....

arnold-feels-like-cumming.jpeg


Huh... heeft het vandaag ergens geregend?
 
Squat
2x15 80 KG
1x12 80 KG

DB bench press (slow eccentric)
3x15 6 KG

Deadlift (slow eccentric)
3x6 80 KG

Strict seated cable row
3x10 60 KG
2x8 60 KG (Thumbless grip)

Face pulls
3x15 30 KG

Tricep extension (slow eccentric)
3x12 15 KG

Back extension
3x15

Abs

Vanaf nu ga ik naar de 15 reps op de squats met 80 KG (begint goeie kant op te gaan), mijn conditie is de factor die me echt tegenhoud in de hogere reprange. Voor mijn gevoel ben ik aardig wat kracht verloren door dit hele process en dat vind ik echt heel jammer...
Deadlift ga ik voortaan gewoon conventional doen want ik haat sumo, aangezien hoog volume op deadlifts geen goed idee is ga ik hier echt focussen op de excentrische beweging. Vandaag deed ik bijna wel 3-5 seconden excentrisch en denk dat ik dat voorlopig eerst zo blijf doen.

Abs had ik echt geen zin in dus maar 2 setjes gedaan.

Bij de db bench press voelt het alsof ik al vooruitgang begin te boeken. Had vandaag helemaal/amper last van dat klikje in mijn linker schouder en tot nu toe nog geen steken gehad maar enkel in mijn rechterschouder.

Voor triceps zou ik eigenlijk one arm cable doen maar alles was bezet, achteraf is tricep extension toch ook wel weer een lekkere oefening. Hier ook nooit problemen mee gehad.
 
Helemaal :thumb:
 
Back
Naar boven