AndroidHealthClinic

Mudita's rehab (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je haat sumo's en ik voel je, aangezien ik vanochtend ook soppende schoenen had.
I'm in :wave:
 
jankerd, 5 sec. eccentrisch is goede assistance maar niks voor je deadlift ... je bent nog een relatieve beginner, check beginnersschema's of intermediate schema's en pas ze LICHTJES aan aan je behoeftes (door bijv. face pulls, back extentions etc. toe te voegen) maar wat je nu doet gaat weinig zoden aan de dijk zetten!

besides, ik heb sws gemerkt dat half half niet werkt en als je geen wedstrijd sporter bent heb je deze urgentie ook niet.. focus alles op blessurevrij worden (goede fysio, hersteloefeningen, mobility training etc.) en stap daarna op de volle gain-train ipv halfhalf..

just my 2 cents, voor de laatste keer ook, want echt luisteren lijk je niet te doen XD
 
jankerd, 5 sec. eccentrisch is goede assistance maar niks voor je deadlift ... je bent nog een relatieve beginner, check beginnersschema's of intermediate schema's en pas ze LICHTJES aan aan je behoeftes (door bijv. face pulls, back extentions etc. toe te voegen) maar wat je nu doet gaat weinig zoden aan de dijk zetten!

besides, ik heb sws gemerkt dat half half niet werkt en als je geen wedstrijd sporter bent heb je deze urgentie ook niet.. focus alles op blessurevrij worden (goede fysio, hersteloefeningen, mobility training etc.) en stap daarna op de volle gain-train ipv halfhalf..

just my 2 cents, voor de laatste keer ook, want echt luisteren lijk je niet te doen XD

Dat ik niet luister heb je inderdaad gelijk in. Heb nu een fysio die me daadwerkelijk helpt met mijn problemen dus dan ga ik geen advies van anderen opvolgen om het vervolgens weer om zeep te helpen, fair enough? Dat terzijde werd bij aangeraden om niet hoog te gaan in reps bij deadlifts dus ga ik hier gewoon focussen op de excentrische beweging voor control en om gewoon de oefening te doen.

Snap alleen niet wat je bedoeld met die schema´s? Ik volg gewoon The texas method maar dan zonder de progressies, zodra ik blessure vrij ben begin ik pas weer met het daadwerkelijke schema. Als mijn fysio zegt zulke reps te doen en zo op te bouwen dan doe ik dat. Ook snap ik niet wat je met half half bedoeld? Ik doe elke dag hersteloefeningen en als warming up standaard mobility training, focus ligt ook echt alleen maar op blessurevrij worden en dat gaat nu aardig de goeie kant op. Snap niet waar dit advies vandaan komt aangezien ik toch wel in het topic vertel dat ik langzaam aan de hand van de blessures af begin te raken?
 
Squat
3x15 70 KG

BB row
3x6 80 KG

DB OHP seated no back support
3x20 6 KG

TRX rear delt flyes
3x10

Back extension
3x15

Hammer curl (strict)
3x8 10 KG

Core


Aangezien ik nog wat spierpijn had in mijn hamstrings, glutes en binnenkant van mijn benen door dinsdag heb ik de squats wat lichter gedaan, en geen reverse lunges. Nergens geen pijn.
Gister met mijn domme kop de fysio afspraak helemaal vergeten, verdomme. Nu dus voor volgende week donderdag een nieuwe afspraak gemaakt.

Die rear delt flyes voelen wel echt heerlijk trouwens. Na de eerste set openden mijn schouders en borst ook meteen en voelde lekker los.
 
Die rear delt flyes voelen wel echt heerlijk trouwens. Na de eerste set openden mijn schouders en borst ook meteen en voelde lekker los.
Ook een echte lifesaver hier
 
Gister met mijn domme kop de fysio afspraak helemaal vergeten, verdomme. Nu dus voor volgende week donderdag een nieuwe afspraak gemaakt.

Die rear delt flyes voelen wel echt heerlijk trouwens. Na de eerste set openden mijn schouders en borst ook meteen en voelde lekker los.
Niet handig :D

Ook heel goed voor de symmetrische ontwikkeling tussen voor en achter!
 
Wilde voorstellen eens hoog in volume te gaan bij spierpijn, maar 15 reps vind ik sowieso al cardio, dus nvm :rolleyes:
 
Wilde voorstellen eens hoog in volume te gaan bij spierpijn, maar 15 reps vind ik sowieso al cardio, dus nvm :rolleyes:

Dat vind ik ook wel genoeg cardio ja :D.
 
Squat
2x15 80 KG
1x10 80 KG
1x15 50 KG

DB bench press
3x20 6 KG

DB swings
3x15 17,5 KG

Cable row
3x10 60 KG

Back extension
3x15

Tricep extension
2x10 15 KG

Hammer curl
3x10 10 KG

Core


Deze week niet zoveel slaap gehad, zowat elke dag 3+ koppen koffie per dag. Dus vond het ook niet zo raar dat squats slecht gingen. Bij de eerste 2 sets voelde ik mijn glutes etc. goed activeren maar bij de laatste 1/2 voelde ik ze helemaal niet meer en alleen mijn quads maar. Toevallig diezelfde dag ook weer steken in mijn glutes, maar dit is niks ergs neem ik aan :D.

Dit is de training van gisterochtend, had gister geen zin om te loggen.
 
DB bench press
3x20 6 KG

Squats

3x12 80 KG

Deadlift
3x8 80 KG

Cable row
5x8 60 KG

Face pulls
5x12 30 KG

Back extension
3x15

Tricep extension
4x10 15 KG

Core


DB bench press vorm begint echt heel erg te verbeteren qua vorm, gaat de goeie kant op!

Squats voelden wat zwaar aan in die hoge reps, ik heb echt een stront hekel aan die high rep sets. Kan niet wachten tot ik weer echt laag in reps kan gaan, dit is echt niet mijn ding :windup:.

Zodra ik weer echt goed back on track ben begin ik trouwens weer te loggen zoals ik eerst deed, nu alleen geen motivatie voor zo'n log. Een log is wel erg belangrijk naar mijn mening en daar moet niet alleen de training in staan! Deze donderdag fysio afspraak en dit keer niet vergeten :grinny:.

Trainingsmotivatie begint weer telkens meer en meer te worden en dat moet ook een goed teken zijn want dat is in het blessure dal wel eens minder geweest :).
 
Als je de belasting van de 12x squats aankan gaat het echt wel de goeie kant op...
Hopelijk i s de peut ook tevreden :)
 
Als je de belasting van de 12x squats aankan gaat het echt wel de goeie kant op...
Hopelijk i s de peut ook tevreden :)

Jup gaat ook echt de goeie kant op inderdaad! Zelfs met mijn schouders, qua gevoel/pijn door de dag heen.
Hoop ook dat die tevreden is :).
 
Net bij de fysio geweest en hij was ook erg positief.
Ik moest de komende 3 weken nog even 15 reps aanhouden en daarna mocht ik weer gaan doen wat ik graag wil :). Geen nieuwe afspraak gemaakt omdat het zo goed ging, als er toch nog pijntjes kwamen moest ik zelf gewoon contact opnemen.

En i.v.m tijd ga ik deze week op vrijdag en zondag trainen.

Offtopic: WAT IS HET BENAUWD :headbang::headbang::headbang::headbang:
 
Dat zijn positieve berichten, mooi man!
 

Ik zweette nog meer dan tijdens het sporten :D.

Dat zijn positieve berichten, mooi man!

Ja zeker, ben ook super blij en tevreden :). Dat ik nu 80 kg x 15 kan squatten zonder steken in mijn onderrug zegt al super veel, en dat na 1 fysio behandeling. Voor die fysio behandeling had ik na 40kg al steken in mijn onderrug!
 
Back
Naar boven