MuscleMeat

Muesli (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

elefino

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
222
Waardering
0
Ik eet een paar keer per dag een bak yoghurt of kwark met muesli. Ik dacht dat dat langzame koolhydraten waren. Maar nu zat ik de ingredienten te lezen:
Havervlokken
Ruwe rietsuiker
Tarwevlokken
Plantaardige olie
Rozijnen (3,5%)
Hazelnootstukjes
Kokos (0,8%)
Amandelstukjes (0,5%)
Zonnebloempitten (0,2%)
Honing

Voedingswaarde per 100 gram:
Eiwitten 9 g
Koolhydraten 66 g
Vetten 14 g

Maar het ging me dus om de rietsuiker. Het smaakt helemaal niet zoet, maar zorgt dit niet voor veel te snelle koolhydraten?
 
dat ligt eraan hoeveel ruwe rietsuiker er gebruikt is... meestal doe ik een theelepel rietsuiker door mijn fikse bak havermout en dat maakt het al zoet. dus het zal niet zoveel zijn denk.
Daarbij zit er ook nog honing is.
Is het niet cruesli wat je aan het eten bent? :P
 
Originally posted by ErEf
dat ligt eraan hoeveel ruwe rietsuiker er gebruikt is... meestal doe ik een theelepel rietsuiker door mijn fikse bak havermout en dat maakt het al zoet. dus het zal niet zoveel zijn denk.
Daarbij zit er ook nog honing is.
Is het niet cruesli wat je aan het eten bent? :P

Volgens mij staan de ingredienten altijd in de volgorde van hoevel er in zit. (Dus van veel naar weinig) In dat geval zou er maar weinig honing in zitten, maar veel ruwe rietsuiker.
Zou het kunnen dat ruwe rietsuiker mider zoet is dan bewerkte rietsuiker?

Ik weet niet wat het verschil is tussen muesli en cruesli, maar op de verpakking staat muesli, dus de kans dat het cruesli is is niet echt groot :D
 
Laatst bewerkt:
Rietsuiker, rozijnen en honing allemaal vrij snelle koolhydraten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit helemaal niet zoet smaakt.
 
Originally posted by burn
Rietsuiker, rozijnen en honing allemaal vrij snelle koolhydraten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit helemaal niet zoet smaakt.

OK, 'helemaal niet' is misschien wat overdreven. Maar als ik een flinke lading door de yoghurt doe blijft het gewoon zurig smaken. M'n zusje vertikt het ook te eten zonder een paar scheppen suiker :)

Maar zou ik dus minder muesli moeten gaan eten?
En wat is dan cruesli? Is dat beter/slechter?
 
Gewoon leren eten! :D
En Muesli is meestal beter, meer eiwitten, minder vet
Maar ligt ook aan het soort.
Muesli is meestal met rozijnen, honing op basis van soorte noten etc. En cruesli zit meestal fruit doorheen maar ook wel eens caramel, chocola (overbodige dingen dus) :p
 
Originally posted by Elmar
Gewoon leren eten! :D
En Muesli is meestal beter, meer eiwitten, minder vet
Maar ligt ook aan het soort.
Muesli is meestal met rozijnen, honing op basis van soorte noten etc. En cruesli zit meestal fruit doorheen maar ook wel eens caramel, chocola (overbodige dingen dus) :p

Ik eet het ondertussen al graag, en natuurlijk zonder extra suiker. Maar er zitten dus niet teveel te snelle koolhydraten in?

En als ik het verschil hoor houd ik het liever bij muesli. Klinkt een stuk lekkerder :)
 
haha is ook zo ik zelf vind muesli ook lekkerder. Ja er zitten neit veel snelle koolhydraten in. Rietsuiker geeft een sneller energy piek maar die daalt alweer snel integedeel tot honing, dat geeft je een langere hoge energy piek.
Dus daarom kan je beter honing in je kwark/yogurt nemen dan rietsuiker.
 
Originally posted by elefino


OK, 'helemaal niet' is misschien wat overdreven. Maar als ik een flinke lading door de yoghurt doe blijft het gewoon zurig smaken. M'n zusje vertikt het ook te eten zonder een paar scheppen suiker :)

Maar zou ik dus minder muesli moeten gaan eten?
En wat is dan cruesli? Is dat beter/slechter?

Gewoon droge havermout in je yoghurt doen :)
 
yup is beter als muesli!
 
Dan ga ik dat ook maar eens proberen.

Dank jullie wel.
 
Originally posted by burn


Gewoon droge havermout in je yoghurt doen :)

en eventueel met stukjes banaan of rozijnen als je de smaak niet lekker vind. vind hetzelf een geweldig heerlijke start van de dag en je hongergevoel wordt zeker een aantal uur bedwongen.
ik denk dat zowel cruesli als muesli te veel enkelvoudige suikers bevat die je weer snel een hongerggevoel geven.
 
Originally posted by burn


Gewoon droge havermout in je yoghurt doen :)

Ja...maar wel ff laten staan voor je het naar binnen schuift. Anders ga je gekke bekke trekken. :p
 
Originally posted by Robin


Ja...maar wel ff laten staan voor je het naar binnen schuift. Anders ga je gekke bekke trekken. :p

???
 
ik doe er altijd aspartaam door; kwark met een eetlepel mesuli en wat aspartaam suiker vervanger.
 
de zakken muesli die ik koop zit geen suiker of honing bij.. gewoon tarwe en havervlokken en wat vruchten.. vrij droog spul en wel goed in de ochtend. vergelijkbaar met brinta en havermout zelf dus.
Ik zou zeggen ... loose die suikergedoe gewoon en neem een waar niet suiker en extra honing in zit. Met muesli kan je altijd nog een schep honing er zelf in doen, en dan weet je wat je eet.

enne wat smaak betreft (alleen smaak dan) cruesli vind ik lekkerder dan muesli.. lekker krokant en zoet (door de suikers en honing :p)
 
Originally posted by ErEf
de zakken muesli die ik koop zit geen suiker of honing bij.. gewoon tarwe en havervlokken en wat vruchten.. vrij droog spul en wel goed in de ochtend. vergelijkbaar met brinta en havermout zelf dus.
Ik zou zeggen ... loose die suikergedoe gewoon en neem een waar niet suiker en extra honing in zit. Met muesli kan je altijd nog een schep honing er zelf in doen, en dan weet je wat je eet.

enne wat smaak betreft (alleen smaak dan) cruesli vind ik lekkerder dan muesli.. lekker krokant en zoet (door de suikers en honing :p)

en qua voedingswaardne ook te vergelijken met havermout...?

Want havermout krijg ik niet echt goed door me strot ofzo..

vind het net kots :S
 
Originally posted by nilsjei1234


en qua voedingswaardne ook te vergelijken met havermout...?

Want havermout krijg ik niet echt goed door me strot ofzo..

vind het net kots :S

maar hoe eet jij dan je havermout?
verschillende merken = verschillende smaken ( en dat scheelt enorm)
 
Back
Naar boven