XXL Nutrition

Muggen

Bezoekers in dit topic

Zorgen dat je lichaamtemperatuur laag blijft. Dan wordt je bloed stroperiger en zullen ze minder snel steken.....
 
Ik leg gewoon altijd een handdoek naast me liggen als ik dan zo een beest hoor zooomen sla ik gewoon in de richting van het geluid met me handdoek. Tot nu toe zijn ze daarna altijd stil geweest. :D

Nadeel je handdoek wordt er zo vies van :nana:
 
Zorgen dat je lichaamtemperatuur laag blijft. Dan wordt je bloed stroperiger en zullen ze minder snel steken.....

Hoe wil je dat doen??? en vooral met dit weer...

kiWIET zei:
Ik leg gewoon altijd een handdoek naast me liggen als ik dan zo een beest hoor zooomen sla ik gewoon in de richting van het geluid met me handdoek. Tot nu toe zijn ze daarna altijd stil geweest. :D

Nadeel je handdoek wordt er zo vies van :nana:

en dat blijf je de hele nacht doen?? :p
 
dikke ventilator bij je bed zetten, waaien ze weg
 
StEaLtH zei:
dikke ventilator bij je bed zetten, waaien ze weg
Echt een StEaLtH reactie :D
marre.. die ventilator van je heeft wat te voortduren..
Bij je bed achter de pc.. bij 't trainen.!


Maar idd knap lastig zo'n beest om je oren.. ga je slaan.. "Whammm" .. miss.. :eek:
 
Cowgirl Herb zei:
Een partner die smakelijker is voor de muggen helpt perfect :D

Haha, mijn vriendin wordt lek gestoken en ik heb nergens last van(behalve dan dat ik het raam 's nachts niet open mag doen :( )
 
StEaLtH zei:
dikke ventilator bij je bed zetten, waaien ze weg

Muggen houden inderdaad niet van bewegende lucht, dus een ventilator zou moeten helpen.
 
Nog even reageren dan.
Muggen worden aangetrokken door je lichaamsgeur, dat kan zowel van de huid zijn als stoffen in je ademhaling.
Sommige soorten steken eerder op de benen, anderen op armen en/of gezicht. Er zit behoorlijk wat verschil in. Ik heb net een bult op mijn hand gekregen bijv. net bij de ader.

Espi, die bultjes vaak kapot krabt :(
 
Hail to mijn klamboe!!! Wat een uitvinding joh, de gozer die dat bedacht heeft zou ik graag eens op een proteineshake trakteren! :) Word eigenlijk zowieso nooit gestoken, maar die sneaky gevallen vliegen om de een of andere reden altijd in mij oor. Lig ik net bijna in te dutten en dan ineens hoor je zzzzzz zzzzzzzz!!!


Ben me echt een paar keer helemaal lazurus geschrokken!
 
Een ventilator is dé oplossing. Zorg dat hij op je bed gericht staat (en niet midden op je gezicht, want dan word je 's ochtends wakker met een stijve nek) en je ziet en hoort geen mug meer. Die beesten houden idd niet van stromende lucht en mocht er toch eentje in de buurt komen dan wordt hij weg geblazen :)

Klamboe werkte bij mij niet... 's ochtends zaten ze gewoon relaxed onder de klamboe ipv erboven :rolleyes:

En DEET is gewoon aggressief spul... in NL niet gebruiken. Bovendien vind ik het niet eens goed werken aangezien ik in Thailand nog aardig wat muggenbulten op m'n armen had zitten...
 
StEaLtH zei:
dikke ventilator bij je bed zetten, waaien ze weg
Helemaal mee eens!
Ideaal zo'n ding.....(ook als je computer te heet word tijdens een hittegolf.)
 
ventilator is idd een hele goede oplossing. laten tochten kan ok maar ja, dan heb je weer kans om verkouden te worden.

wat ik vaak doe is t licht bij mn broer aanzetten zodat ze daar naar toe vliegen. Altoijd leuk de volgende ochtend als hij weer loopt te klagen over die stinkbeesten:D
jaja, de ideale broer, weet t:)

wat ik ook niet snap is dat als ik in bed ga liggen en de slaap niet kan vatten dan hoor i ze niet. en later in de nacht zonder deuren te hebben geopend of zo, raampje dicht ed, dat ze me dus toch nog komen storen.
net of ze wachten tot ik in slaap val (misschien houden ze zelf een polltje:D) en dan trekken ze ten strijde

steken mogen ze, me wakker houden niet
 
Argh

Wel die vliegenramen of kabloems of kaboems (wetet niemeer) werken bij mij echt niet, die zijn de hele dag dicht zodat er wel verluchting is in mijn kamer (heb 2ramen) en deur dicht kmaak zo weinig mogelijk licht maar tzit er savonds toch altijd zo vol van :mad: , wel hebben wij iets van in frankrijk Mousti Fluid noemt et :D, het staat er zelf op dat het maar 6uur werkt wat dus niet genoeg s als je slaapt maar kom ze zijn dan toch eerlijk geweest :D, wel is het goed, je kunt in slaap vallen en goed slapen, de dag derachter heb je dan wel van die kleine rode puntjes maar bij mij zijn ze een vierkante milimeter ofzo dus echt niet groot, enkel het geluid van die muggen is storend wat ook gestopt is door Moustietje :D
grtz
 
Ik trek gewoon mijn laken over mijn hoofd.
Werkt altijd.
 
ik heb een insectenspray van kruidvat die ik minimaal een half uur voor t slape gaan in alle hoeken van mn kamer spuit (ronde kamer:D) ,deurtje dicht, en nergens meer last van gehad.
ideaal dus


mocht ik er vanavond last van hebben zij diegene die deze topci heet geopend dan maar lekker verdoemd dat hij/zij elke avond (jaja zelfs in de winter) muggen op visite krijgt:D
 
Word momenteel ook gek van die beesten.
Lag al paar uur lekker te slapen maar heel mijn onderarmen zijn kapotgestoken:(
Normaal slaap ik er gewoon doorheen maar jeukt nu ff meer als normaal....
Ga maar weer ff jagen...
 
Back
Naar boven