Fitness Seller

Multi's innemen met melk?

Bezoekers in dit topic

OneUp

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
2.970
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
82kg
Er is mij verteld dat je je multivitaminen niet mag innemen met melk.

Nu is mijn vraag of dit geld voor alle zuivelproducten? En of het echt gaat om het innemen met, of mag je binnen een tijd van bv een uur geen zuivelproduct in combinatie met je multi hebben?

Want ik neem smorgens mijn multi's in maar daarvoor eet ik dus vaak brinta (met melk) en kwark (zuivel), is dit dus slecht?
 
Lijkt mij dikke onzin, zei die persoon ook waarom het niet mag ?
 
Nee eigenlijk niet naar gevraagd. Ik had het al vaker gehoord, maar nou zei de medewerker van de drogist het afgelopen week weer.

Weet er niemand iets meer van?
 
Zal wel iets te maken hebben met het calcium wat in zuivel producten zit, de vultivitaminen ioniseren volledig en kunnen dan een neerslag vormen zodat je het uitpoept ofzo.. iedergeval da smijn theorie, ik weet het ckere er ook niet van
 
Calcium is immens belangrijk voor het lichaam. Daarom verkiest het lichaam de verwerking van calcium boven andere aanwezige min/vit. Misschien dat het daarop gebaseerd is. Ikzelf heb altijd hierover nogal sceptisch gestaan omdat er in een gewone multi ook calcium zit maar in die kleine hoeveelheden zou het echter 'geen probleem vormen'.
 
Nouja kijk, de vitaminen kunnen niet reageren met calcium, maar sommige mineralen wel.. iemand hier meer verstand van?
 
Door lactose worden voedingstoffen niet optimaal opgenomen dacht ik...

Dat is in ieder geval wat ze mij verteld hebben.
 
Laatst bewerkt:
/offtopic, @purple, blij dat je die mooie foto er weer hebt opgezet :D
 
Back
Naar boven