XXL Nutrition

multivitamine ter vervanging voor groenten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat er wel heel wat mensen zijn die groenten haten,waaronder mijzelf.
Ik neem dagelijks zo'n multivit in omdat ik nauwelijks groenten eet,baaah:eek:
Zou dit wel gelijkwaardig zijn ????

leer het eten of ga spelen jongen...

groeten worden zoooo onderschat: echt nie te schatten
 
Groenten bevatten duizenden stofjes in minuscule doseringen waarvan de wetenschap geen nog geen idee heeft wat ze met je lichaam doen.

Waarschijnlijk is het de samenwerking van deze stoffen die ervoor zorgen dat groenten zo gezond zijn.

Maar wanneer je een multivitaminepil weet waar al deze stofjes inzitten, mag je me wel een pm sturen. :p

Yeps :thumb:

VEGGIE'S RULE :rocknana:
 
3x150 gr groente en 1 vitamine pil

green is tha shit
 
Als ik al die posts lees hier dan mogen we wel gesponsord worden door het Voedingcentrum en het productschap voor groenten en fruit...

Tering... BB'ers rulen!! De gezondste mensen binnen de samenleving :rolleyes:
 
Als ik al die posts lees hier dan mogen we wel gesponsord worden door het Voedingcentrum en het productschap voor groenten en fruit...

Tering... BB'ers rulen!! De gezondste mensen binnen de samenleving :rolleyes:

:roflol:

ach nee joh, groenten zijn helemaal niet nodig. kijk naar Ronnie, onze mr. O. Die eet nooit groente!
Toch is ie een grote jongen geworden! Test, DAT is pas gezond :D
 
Als ik al die posts lees hier dan mogen we wel gesponsord worden door het Voedingcentrum en het productschap voor groenten en fruit...

Tering... BB'ers rulen!! De gezondste mensen binnen de samenleving :rolleyes:

nou moet je ook weer niet overdrijven.
een paar scheppen dextrose na de training
teveel rood vlees
teveel eiwitten
te hoge dosis vitaminen.
te veel calorien in de bulk
etc
etc
om maar niet te spreken van de genen die A.S gebruiken
dat soort dingen doen bodybuilders wel veel.
Daar vallen toch ook bijna alle professionals onder.
zo gezond zijn ze nu ook weer niet bezig

of was die opmerking niet serieus bedoeld ?
 
Op potje staat meestal ook

Aanvulling op de dagelijkse voeding.

Maar goed, je bent een man van 20!!!!!! Kinderen van 8 of hooguit 9 klagen nog dat ze geen groente lusten.

Komop loop langs bij de groenteboer en neem een kistje vol met lekkers en gezond mee terug.....
 
2 x groenten per dag + 2 stuks fruit + vitamine pillen is wel oke
 
wat hebben breezahs nu te maken met groenten....:rolleyes:
Haha, ik heb het over de breezahcultuur ;) Bijvoorbeeld niet ontbijten, veel alcohol bij uitgaan, gezonde voeding bestaat niet meer in dat cultuurtje. Jeugd vandaag de dag snapt geen hol van gezonde voeding, colaatje, snoepjes, koekjes, zogenaamd "gezonde fruityoghurtjes" en meer van die crap. Dat denken ze dan allemaal maar op te lossen door hier en daar een pilletje te slikken, net als de XTC en de speed die ze al gewoon zijn te nemen.

Het heeft ook veel te maken met de opvoeding, je ouders hebben waarschijnlijk al de verkeerde smaken aangeleerd door als je kind was de verkeerde voeding aan te leren. Groenten zijn een smaak voor je die je niet kent, maar dat wilt niet zeggen dat je deze smaak niet kan leren appreciëren. Je zal er alleen aan moeten wennen ;)

Ik wil niet prekerig overkomen, maar jij stelde hier de vraag of een pilletje alle groenten kan vervangen, en je hebt nu mijn antwoord daarop.
 
Haha, ik heb het over de breezahcultuur ;) Bijvoorbeeld niet ontbijten, veel alcohol bij uitgaan, gezonde voeding bestaat niet meer in dat cultuurtje. Jeugd vandaag de dag snapt geen hol van gezonde voeding, colaatje, snoepjes, koekjes, zogenaamd "gezonde fruityoghurtjes" en meer van die crap. Dat denken ze dan allemaal maar op te lossen door hier en daar een pilletje te slikken, net als de XTC en de speed die ze al gewoon zijn te nemen.

Het heeft ook veel te maken met de opvoeding, je ouders hebben waarschijnlijk al de verkeerde smaken aangeleerd door als je kind was de verkeerde voeding aan te leren. Groenten zijn een smaak voor je die je niet kent, maar dat wilt niet zeggen dat je deze smaak niet kan leren appreciëren. Je zal er alleen aan moeten wennen ;)

Ik wil niet prekerig overkomen, maar jij stelde hier de vraag of een pilletje alle groenten kan vervangen, en je hebt nu mijn antwoord daarop.
Amen.

shock therapie: kloek een fles lijnzaadolie achterover, daarna is ALLES lekker :D
 
neem bijna elke dag wel iets v 3 bananen +zo'n pilletje.

en dan nog beetje bij t avond eten. zit wel goed denk ik
 
Interessante stelling, waar heb je dat vandaan? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Dan gaat het in het bijzonder om rauwe groenten. Een paar jaar geleden heb ik me hier een tijd lang in verdiept. Sindsdien eet ik voornamelijk rauwkost en minder gekookte groenten. Maar ik wil daarin ook niet doorschieten. Sommigen eten zelfs rauwe aardappelen, maar dan haak ik af. Haha! Hier een linkje:


levend voedsel
 
Ik eet al vanaf mijn achtiende iedere dag:
1 vit C tabl 500mg
1 multivit tabl totaal 30
Daar geloof ik in, en dan hoef ik ook niet op te tellen wat ik uit mijn normale eten haal dan weet ik dat ik de basis binnen heb!
Ik vind groenten wel lekker eet vaak een kilo witlof en zo
Alleen met sla en andere groene groenten ben ik een beetje voorzichtig vanwege de nitraten
Maar ja, als je niet van groenten houd neem gewoon pillen
 
Ik eet al vanaf mijn achtiende iedere dag:
1 vit C tabl 500mg
1 multivit tabl totaal 30
Daar geloof ik in, en dan hoef ik ook niet op te tellen wat ik uit mijn normale eten haal dan weet ik dat ik de basis binnen heb!
Ik vind groenten wel lekker eet vaak een kilo witlof en zo
Alleen met sla en andere groene groenten ben ik een beetje voorzichtig vanwege de nitraten
Maar ja, als je niet van groenten houd neem gewoon pillen

Zeg Conny, als er al een "bewezen" werking is van multivitaminepillen, dan hangt die waarschijnlijk samen met enkele losse variabelen. En dat ook nog met een verschil tussen de coïtusen.
Of er een positief effect is op het totaalbeeld, moet nog eerst worden aangetoond.

Groenten en fruit hebben een positieve werking op meerdere variabelen, en waarschijnlijk zijn dit de belangrijkste voedingsstoffen ter voorkomen van o.a. het merendeel van de belangrijke kankersoorten + all cause mortality.

Dat vitaminen iets toevoegen aan totale gezondheid is nog totaal NIET bewezen.
Zelf slik ik de krengen ook, maar dan 1x in de 2-3 dagen.
Zo voorkom ik een ernstig tekort van iets zonder het gevaar te lopen voor overdoseringen...

Btw: sla en groene groenten horen waarschijnlijk tot de meest gezonde groenten.

Grappig dat mensen denken dat er alleen een paar mineralen en vitaminen in groenten en fruit zitten. :D :D
 
He big,r
Van nitraten krijg je juist kanker
 
He big,r
Van nitraten krijg je juist kanker

He Johncs,
Van nitraten krijg je misschien kanker. Van sla en de meeste groene groenten niet. Integendeel!
Deze groenten bestaan niet alleen uit nitraten, maar bevatten ook hele belangrijke andere stoffen.

Ik bekijk het altijd heel simpel:
Kijk nooit naar 1 enkel stofje in een voedingsmiddel, maar kijk altijd naar wat het voedingsmiddel in zijn geheel met je doet!!!

Wanneer ik wil weten wat bijvoorbeeld sla doet voor mijn gezondheid, zoek in naar onderzoeken over sla, en niet naar nitraten.
Deze fout wordt zelfs door veel onderzoekers, wetenschappers en artsen gemaakt...

De supplementenindustrie neemt me dit vast niet in dank af, maar ze brengen dan ook voor 95% complete ZAAD op de markt. :D
 
zelf eet ik geen groenten voor de vitamines/mineralen maar voor de stoffen die er in zitten die positieve effecten hebben op de gezondheid, zoals de kans op kanker verminderen, alleen oxaalzuur kan een probleem zijn als je teveel groenten eet denk ik, maar daar ben ik ni zeker van

zelf haal ik alle vitamines en mineralen uit dierlijke producten, vroeger at ik nooit groenten/vitamines en nooit een tekort gehad, ik leek in een betere gezondheid dan mijn leeftijdsgenoten
 
Back
Naar boven