XXL Nutrition

Muscle memory (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Hallo, ik denk dat ik één van de gekste vragen heb die je ooit heb gehoord. Maar ik heb het antwoord nog nooit kunnen krijgen helaas.

10 jaar geleden ben ik begonnen met darten, helaas heb ik mezelf een hele slechte worp aangeleerd. Doordat ik zo lang zo slecht heb gegooid is die nauwelijk af te leren. Dit komt door muscle memory.

Stel, ik zal voor een half jaar krachttrainen en bouw heel veel nieuwe spieren op. Is het dan makkelijker om een nieuwe worp aan te leren? Omdat ik die muscle memory niet meer heb omdat ik simpel weg nieuwe spieren heb?

Ben erg benieuwd..
 
10 jaar geleden ben ik begonnen met darten, helaas heb ik mezelf een hele slechte worp aangeleerd. Doordat ik zo lang zo slecht heb gegooid is die nauwelijk af te leren. Dit komt door muscle memory.

Nee, dat komt het niet.

Het komt door een verkeerd ingeslepen neuromotorisch bewegingspatroon, heeft niets te maken met spiergeheugen.

Stel, ik zal voor een half jaar krachttrainen en bouw heel veel nieuwe spieren op. Is het dan makkelijker om een nieuwe worp aan te leren? Omdat ik die muscle memory niet meer heb omdat ik simpel weg nieuwe spieren heb?

Nee, nee en nog eens nee.

Je dient het foute bewegingspatroon af te leren en het goede bewegingspatroon moet weer aangeleerd worden.
Dat kan erg moeilijk zijn, maar heeft nul-komma-nul met spieromvang te maken.
Wat je nodig hebt als je hier echt serieus mee aan de slag wilt is een bewegingstherapeut of iets soortgelijks.
 
Nee, dat komt het niet.

Het komt door een verkeerd ingeslepen neuromotorisch bewegingspatroon, heeft niets te maken met spiergeheugen.



Nee, nee en nog eens nee.

Je dient het foute bewegingspatroon af te leren en het goede bewegingspatroon moet weer aangeleerd worden.
Dat kan erg moeilijk zijn, maar heeft nul-komma-nul met spieromvang te maken.
Wat je nodig hebt als je hier echt serieus mee aan de slag wilt is een bewegingstherapeut of iets soortgelijks.
thanks voor de uitleg
 
Alsjeblieft, ik hoop dat je er wat mee kunt :)
Weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen.
Misschien dat jij weet wat voor aanpak een bewegingstherapeut heeft. Dan kan ik dit eventueel thuis proberen..
Aangezien de dart beweging echt zovaak herhaalt is, voelt dit nu zowat onmogelijk om aan te passen.
 
Weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen.
Misschien dat jij weet wat voor aanpak een bewegingstherapeut heeft. Dan kan ik dit eventueel thuis proberen..
Aangezien de dart beweging echt zovaak herhaalt is, voelt dit nu zowat onmogelijk om aan te passen.

Nee, daar mis ik expertise voor.

Wat ik wel weet dat het bij sporten die gebaseerd zijn op een fijne motoriek, zoals bij darten, heel moeilijk is.
 
Nee, daar mis ik expertise voor.

Wat ik wel weet dat het bij sporten die gebaseerd zijn op een fijne motoriek, zoals bij darten, heel moeilijk is.
Daar ben ik achter gekomen.. Bedankt in elk geval!
 
Nee ik zit er aan te denken om met mijn andere arm opnieuw te beginnen. Heeft iemand wellicht enig idee of dit mogelijk is?
Kan je met je niet dominante arm net zo goed worden als met je dominante arm?
 
Ja, maar dat vraagt wel de nodige tijd dus geduld
 
Nee ik zit er aan te denken om met mijn andere arm opnieuw te beginnen. Heeft iemand wellicht enig idee of dit mogelijk is?
Kan je met je niet dominante arm net zo goed worden als met je dominante arm?
Ik zou inzetten op beter worden dan je dominante arm, anders heb je er nog niets aan.
 
Ik zou inzetten op beter worden dan je dominante arm, anders heb je er nog niets aan.
Ik heb een bewegingstherapeut gemaild met mijn verhaal.


Als ik met links (mijn niet dominante arm) na een paar jaar gooien weer langzaamecht niveau kan krijgen wil ik daar best voor gaan.
Echter zou het mooiste zijn om weer te kunnen gooien met mijn rechter arm. Maar het lijkt bijna onmogelijk om weer "smooth"te gooien na 5 jaar met een enorm slechte techniek te hebben gegooid.

Ik ben al 2 jaar bezig om mijn worp te veranderen maar valt constant in mijn oude patroon. Mijn hele natuurlijke worp is weg. Ik krijg nog nauwelijks een pijl naar het bord tenzij ik enorm veel kracht gebruik.
De souplesse er compleet weg helaas.. Wellicht dat een bewegingstherapeut me hier bij kan helpen.
IK gooi inmiddels 2,5 maand met links en ik merk nu ook hoe makkelijk een pijl gooien is als je het met souplesse doet. Ik ben gewoon bang dat het nooit meer echt goed komt met rechts en zet daarom in op mijn linkerarm zodat ik in elk geval over een paar jaar weer op een redelijk niveau kan gooien. Met rechts moet ik maar zien of het ooit nog goed komt.
 
Update? Ben wel benieuwd.
 
Update? Ben wel benieuwd.
Ik heb van geen enkele bewegingstherapeut wat gehoord. Ik geloof ereig ook niet echt in.
Heb echt serieus alles al geprobeerd, van mental coaching, naar accupunctuur etc etc.

Inmiddels gooi ik nog steeds met mijn andere arm en dit gaat langzaam beter. Worp voelt erg natuurlijk aan dus ik ben tevreden.
 
@Moderators omdat ik een beetje kritisch ben direct ban, waarom ? Ik doe niets verkeerd ik wil graag weer in dat ene forum posten
 
omdat ik een beetje kritisch ben direct ban, waarom ? Ik doe niets verkeerd ik wil graag weer in dat ene forum posten

Is jouw vorm van " kritisch " zijn hetzelfde als rellen , rancune en smaad veroorzaken ?
Doelbewust personen jennen en bashen enz
 
@Moderators omdat ik een beetje kritisch ben direct ban, waarom ? Ik doe niets verkeerd ik wil graag weer in dat ene forum posten
Neen. Nog even en je kunt hier nergens meer posten, just saying.
 
Back
Naar boven