MuscleMeat

Muscle up

Bezoekers in dit topic

ARMISOL

Novice
Lid geworden
8 feb 2023
Berichten
2
Waardering
0
Ik kan een muscle up maar met slechte form(eerst linker/reachter arm boven bar en vervolgens duw ik mijn lichaam omhoog) welke oefeningen raden jullie aan om dit clean te doen/ dit te trainen?
(ik kan ongeveer 10-12 pull ups afhangend van lijn energieniveau op dat moment)
?
 
In delen
 
pull ups zo explosief mogelijk omhoog doen en steeds hoger boven de bar proberen uit te komen, eventueel combineren met diepe dips
 
Ik kan een muscle up maar met slechte form(eerst linker/reachter arm boven bar en vervolgens duw ik mijn lichaam omhoog) welke oefeningen raden jullie aan om dit clean te doen/ dit te trainen?
(ik kan ongeveer 10-12 pull ups afhangend van lijn energieniveau op dat moment)
?
Die Nederlandse fitboy Merijn, heeft daar een tuttorial over. En volgens mij is een beetje afstand houden van de barr na pull up beter om ruimte te hebben voor die lastige overgang.
 
Je moet 2 delen trainen, het optrekken explosief en vanaf 'opstapje' het uitdrukken. Dan kun je dat gaan combineren als je sterk genoeg bent. Evt front lever erbij trainen
 
Je moet 2 delen trainen, het optrekken explosief en vanaf 'opstapje' het uitdrukken. Dan kun je dat gaan combineren als je sterk genoeg bent. Evt front lever erbij trainen
explosieve versnelling is echt nuttig, ongeacht wat voor soort sport je zou beoefenen :haha:
 
Je moet 2 delen trainen, het optrekken explosief en vanaf 'opstapje' het uitdrukken. Dan kun je dat gaan combineren als je sterk genoeg bent. Evt front lever erbij trainen

Post eens een filmpje waarin jij 1 muscle up doet
 
Je moet een valse grip nemen voor de muscle up, ik kon er eerst 8 toen ik 68 kg woog. Nu 3 moet ik schatten, ben de laatste tijd alleen maar pullups aan het doen.
Maarja de belangerijkste oefening voor muscle up is gewoon optrekken en de valse grip maakt het 10x makkelijker
 
ik doe dat niet zelf, maar hier leuke video


Hier in stappen om aan te leren

 
Laatst bewerkt:
Doen jullie ook strict muscle-up en meer?
 
Hele leuke oefening de muscle up, maar volgens mij meer techniek dan kracht nodig.
 
Ja veel techniek en controle bij mij ook na wat oefenen gelukt met begeleiding en steeds vaker gaan doen. Nu ook Human Flag, Front Lever en Back lever en van alles
 
Back
Naar boven