Fitness Seller

Musclebuilding1 - DBB Contest Log

Bezoekers in dit topic

In, bruut fysiek man, doet me toch wat aan Jeff Seid denken die tweede foto van je op post#4! Heel knap, ga zo door.
 
Thanks man!

Vandaag: Chest/Abs :D
 
Nog steeds goed bezig zie ik!

Zou je misschien ook nog naast je training de gedachte gang achter de gekozen reps / afmakers willen vertellen?

Succes met Chest / Abs!
 
@FTIO

Ik train op dit moment met 3 verschillende repranges per training:
5-8 / 8-15 / 15-30

Soms periodiseer ik deze repranges voor bijvoorbeeld een week lang, maar nu gebruik ik elke training alles door elkaar.

Doel van reprange 5-8:
5-8 reps Fast-Twitch spiervezels aanspreken door lagere herhalingen te gebruiken, hierdoor onstaat Myofibrillaire-hypertrofie. Myofibrillair-hypertrofie zal voor een toename van sarcomeren zorgen. Een sarcomeer is de kleinste structuur in je spieren die samentrekt. Elke spier bevat enorme aantallen van deze minuscule rekkers. Hoe meer sarcomeren in een spier, hoe dikker hij wordt.

Doel van reprange 8-15:
Door met 8-15 herhalingen te trainen onstaat er Sarcoplasmatische-hypertrofie. De opslag van cytoplasma in de cellen wordt vergroot, dat betekent dat er meer vocht in de cellen kan worden opslagen en daardoor zal de spier in grootte toenemen

Doel van reprange 15-30:
verhoging van afgifte groeihormoon, verhoogde hydratatie in de spiercel en verbeterde proteïnesynthese, waardoor er meer groei kan ontstaan.

En soms schedule ik een krachtweek in waar ik met herhalingen van 1-6 train om sterker te worden. Doordat je sterker wordt kun je over langer termijn meer groei pakken, aangezien het je in staat stelt je spieren te belasten met een nieuw en zwaarder gewicht!
 
@FTIO

Ik train op dit moment met 3 verschillende repranges per training:
5-8 / 8-15 / 15-30

Soms periodiseer ik deze repranges voor bijvoorbeeld een week lang, maar nu gebruik ik elke training alles door elkaar.

Doel van reprange 5-8:
5-8 reps Fast-Twitch spiervezels aanspreken door lagere herhalingen te gebruiken, hierdoor onstaat Myofibrillaire-hypertrofie. Myofibrillair-hypertrofie zal voor een toename van sarcomeren zorgen. Een sarcomeer is de kleinste structuur in je spieren die samentrekt. Elke spier bevat enorme aantallen van deze minuscule rekkers. Hoe meer sarcomeren in een spier, hoe dikker hij wordt.

Doel van reprange 8-15:
Door met 8-15 herhalingen te trainen onstaat er Sarcoplasmatische-hypertrofie. De opslag van cytoplasma in de cellen wordt vergroot, dat betekent dat er meer vocht in de cellen kan worden opslagen en daardoor zal de spier in grootte toenemen

Doel van reprange 15-30:
verhoging van afgifte groeihormoon, verhoogde hydratatie in de spiercel en verbeterde proteïnesynthese, waardoor er meer groei kan ontstaan.

En soms schedule ik een krachtweek in waar ik met herhalingen van 1-6 train om sterker te worden. Doordat je sterker wordt kun je over langer termijn meer groei pakken, aangezien het je in staat stelt je spieren te belasten met een nieuw en zwaarder gewicht!

toevallig wat artikelen hierover?
Het klinkt een beetje als hyperplasie en dat is alleen mogelijk bij katten.
Maar volgens mij haal ik een paar dingen door elkaar.....
 
@FTIO

Ik train op dit moment met 3 verschillende repranges per training:
5-8 / 8-15 / 15-30

Soms periodiseer ik deze repranges voor bijvoorbeeld een week lang, maar nu gebruik ik elke training alles door elkaar.

Doel van reprange 5-8:
5-8 reps Fast-Twitch spiervezels aanspreken door lagere herhalingen te gebruiken, hierdoor onstaat Myofibrillaire-hypertrofie. Myofibrillair-hypertrofie zal voor een toename van sarcomeren zorgen. Een sarcomeer is de kleinste structuur in je spieren die samentrekt. Elke spier bevat enorme aantallen van deze minuscule rekkers. Hoe meer sarcomeren in een spier, hoe dikker hij wordt.

Doel van reprange 8-15:
Door met 8-15 herhalingen te trainen onstaat er Sarcoplasmatische-hypertrofie. De opslag van cytoplasma in de cellen wordt vergroot, dat betekent dat er meer vocht in de cellen kan worden opslagen en daardoor zal de spier in grootte toenemen

Doel van reprange 15-30:
verhoging van afgifte groeihormoon, verhoogde hydratatie in de spiercel en verbeterde proteïnesynthese, waardoor er meer groei kan ontstaan.

En soms schedule ik een krachtweek in waar ik met herhalingen van 1-6 train om sterker te worden. Doordat je sterker wordt kun je over langer termijn meer groei pakken, aangezien het je in staat stelt je spieren te belasten met een nieuw en zwaarder gewicht!
Op dit moment gebruik ik een soort gelijke aanpak en dat werkt prima!
Waar heb jij die repranges vandaan? Want ik gebruik íets andere, dus ik ben benieuwd naar waar jij dit vandaan hebt ;)
Ik pak dus nu ook alles in een training, wel geperiodiseerd over de week. Echter pak ik ook nog maximaal kracht erbij, om de kracht dus te onderhouden en om zo de rest wat beter te laten verlopen (volgens Victor Mooren).
De ranges die ik gebruik zijn nu:
Maximaal kracht: 2-3 reps
Myofibrilaire-hypertrofie: 5-6 reps
overal Myofibrilair-/ sacroplasmatische-hypertrofie: 6-12 reps
sacroplasmatische-hypertrofie/ pomp: 15-30 reps

toevallig wat artikelen hierover?
Het klinkt een beetje als hyperplasie en dat is alleen mogelijk bij katten.
Maar volgens mij haal ik een paar dingen door elkaar.....
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is niet dat het aantal motor-units in de spier worden verhoogd, maar dat de bestaande motor-units zich vergroten.

Laat maar weten 'Musclebuilding1' ;)
 
Op dit moment gebruik ik een soort gelijke aanpak en dat werkt prima!
Waar heb jij die repranges vandaan? Want ik gebruik íets andere, dus ik ben benieuwd naar waar jij dit vandaan hebt ;)
Ik pak dus nu ook alles in een training, wel geperiodiseerd over de week. Echter pak ik ook nog maximaal kracht erbij, om de kracht dus te onderhouden en om zo de rest wat beter te laten verlopen (volgens Victor Mooren).
De ranges die ik gebruik zijn nu:
Maximaal kracht: 2-3 reps
Myofibrilaire-hypertrofie: 5-6 reps
overal Myofibrilair-/ sacroplasmatische-hypertrofie: 6-12 reps
sacroplasmatische-hypertrofie/ pomp: 15-30 reps


Wat hij waarschijnlijk bedoelt is niet dat het aantal motor-units in de spier worden verhoogd, maar dat de bestaande motor-units zich vergroten.

Laat maar weten 'Musclebuilding1' ;)

Ja, klopt helemaal!

En qua ranges lijkt het op elkaar, ik heb alleen iets meer speling en ik doe maximaal kracht alleen offseason 1x in de 2 maanden voor een periode van een week.

Ennuhhhhh
Morgen ga ik de foto's schieten, moet nog even zien welke poses ik allemaal doe. Ik heb geen peakweekplan gebruikt, vindt het nog steeds onzin hoe sommigen dit aanpakken en uiteindelijk hun harde werk vernken. Mijn shape is zonder peakweek dik in orde en ga geen rare trucjes uithalen want het meeste wat rond gaat over peakweek is totale BS en in de wereld gebracht door ''gurus'' die geld aan je verdienen door je te begeleiden en te laten denken dat je niet zonder kunt. BULLSHIT. Heb wel wat andere dingetjes die ik doe om er wel beter uit te zien, maar die bewaar ik voor na de contest voor jullie! En als ik win, deel ik graag nog uitgebreid mijn supps en timing en dieet en de rest!! Aangezien ik volgend jaar niet weer mee ga doen, denk ik!:D
 
Ja, klopt helemaal!

En qua ranges lijkt het op elkaar, ik heb alleen iets meer speling en ik doe maximaal kracht alleen offseason 1x in de 2 maanden voor een periode van een week.

Ennuhhhhh
Morgen ga ik de foto's schieten, moet nog even zien welke poses ik allemaal doe. Ik heb geen peakweekplan gebruikt, vindt het nog steeds onzin hoe sommigen dit aanpakken en uiteindelijk hun harde werk vernken. Mijn shape is zonder peakweek dik in orde en ga geen rare trucjes uithalen want het meeste wat rond gaat over peakweek is totale BS en in de wereld gebracht door ''gurus'' die geld aan je verdienen door je te begeleiden en te laten denken dat je niet zonder kunt. BULLSHIT. Heb wel wat andere dingetjes die ik doe om er wel beter uit te zien, maar die bewaar ik voor na de contest voor jullie! En als ik win, deel ik graag nog uitgebreid mijn supps en timing en dieet en de rest!! Aangezien ik volgend jaar niet weer mee ga doen, denk ik!:D

Ben benieuwd bro, ben benieuwd!
Vind altijd interessant om te weten hoe andere het aanpakken.
Voornamelijk met oog op de sups en welke nu wel of niet effectief zijn :)
 
Aan overtuiging geen gebrek in deze log ;)

Goed om te zien dat je niet alleen hard werkt, maar ook al verschillende bronnen beoordeeld op waarde.
Je iets genuanceerder uitspreken komt vanzelf met de leeftijd denk ik zo :P

Ik ben heel benieuwd naar je pics!
 
Foto's al geschoten?
 
Yes, foto's ready! Morgen opsturen!
 
@MiTrenZ gezien de omstandigheden waarmee ik te maken kreeg, vind ik het een geslaagd eindresultaat! :d

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 13:01 ----------

Maar zijn wij bodybuilders ooit blij?
 
Haha eerlijk! :D

Foto's zijn opgestuurd! Afwachten maar! Wel stemmen allemaal, want als ik in de top 3 beland ga ik vrolijk door met loggen en het delen van mijn kennis en dan wordt dit een soort van vraagbaak aan mij als bedankje :D

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 13:51 ----------

Hoe zit het met jou foto's MiTrenz?
 
klasse maat, laat je ook je benen zien? Maar op je 19de er al zo uit zien, knap
 
Haha eerlijk! :D

Foto's zijn opgestuurd! Afwachten maar! Wel stemmen allemaal, want als ik in de top 3 beland ga ik vrolijk door met loggen en het delen van mijn kennis en dan wordt dit een soort van vraagbaak aan mij als bedankje :D

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 13:51 ----------

Hoe zit het met jou foto's MiTrenz?

En anders niet? Chantage! Diskwalificatie! ;)
 
Haha eerlijk! :D

Hoe zit het met jou foto's MiTrenz?

Nee... we zijn nooit tevreden!
Het kan (en moet) altijd beter!
Dat is het ondankbare, maar tevens ook het uitdagende, van de sport ;)

Foto's zijn wel aardig geworden ben natuurlijk absoluut niet droog geworden, maar mag niet klagen.
Train nog geen jaar en stond op moment van de foto's op 97kg met ~14%.
Heb me zinnen gezet op de Flex Cup dus wilde wat extra massa nu :D

klasse maat, laat je ook je benen zien? Maar op je 19de er al zo uit zien, knap

Benen foto is verplicht dus neem aan van wel ;)
 
Haha eerlijk! :D

Foto's zijn opgestuurd! Afwachten maar! Wel stemmen allemaal, want als ik in de top 3 beland ga ik vrolijk door met loggen en het delen van mijn kennis en dan wordt dit een soort van vraagbaak aan mij als bedankje :D

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 13:51 ----------

Hoe zit het met jou foto's MiTrenz?
Inclusief of exclusief kuurschema's..:trollface:
 
Deze collage had ik opgestuurd, helaas afgekeurd vanwege de 2 ''modelfoto's''. Deze shoot was eigenlijk ergens anders voor, maar had toch de tijd om in ieder geval 2 verplichte poses te doen. Andere 2 zijn ter opvulling en bij de officiële collage ook weg gelaten.

Niet in mijn beste shape dit, was 2 weken na mijn vakantie van 3 weken, waar ik niet traindde en alleen crap at. 2 weken is echt te kort om terug in shape te komen! Maar vond het toch de moeite waard! :D

MuscleBuilding1 DBB Foto Contest 2013.jpg
 
Back
Naar boven