MuscleMeat

Belangrijk Nieuws Musculi Pure BCAA 8-1-1, gebruik en ontwikkeling

Bezoekers in dit topic

Big Cat

CEO @Muscleandsportsscience.be
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
3.180
Waardering
339
Lengte
1m84
Massa
97kg
Vetpercentage
6%
Ja, ik werk nog steeds voor Musculi, en ja, ik geloof nog steeds in onze missie om een meer kwaliteitsvol product te brengen in een markt die er niet bepaald voor staat ;)

Een van de grootste debatten die hier op DBB nog gewoed heeft was de keuze van Musculi om zijn BCAA lijn in 4 varianten, uit te brengen als ene relatief laag geconcentreerd product dat bovendien erg rijk was in suikers. Hoewel die beslissing toen grotendeels genomen is met het oog op de vraag naar beter smakende BCAA producten, zonder veel vergelijkend onderzoek werd die lijn snel een van onze best-verkopende producten. Daartegenover stond de niet geheel onterechte kritiek dat het een erg suikerrijk product was in een erg carbofobe markt, en had wat ingrijpender marktonderzoek tevens aangetoond dat de meeste concurrenten toen al opteerden voor een denser product lager in carbs en calorien.

Er was uiteraard niets mis met de keuze, gezien het gebruik van BCAA's voornamelijk intra workout was, en de de absolute hoeveelheid snelle koolhydraten relatief aan de BCAA's en inspanning, zeker meer voordelen dan nadelen boden. Echter maakten een paar klanten snel dezelfde fout, in de assumptie dat het merendeel van de concurrentie al opteerde voor lagere calorievarienten, van geen vergelijkend label onderzoek te doen, en vonden dat ze ene product hadden gekocht dat naar hun normen of dieet te rijk was in koolhydraten. Geen goed of foute redenering hier, hangt af van de persoon, zijn voorkeuren, ervaringen en dieet.

Uiteraard waren we niet van plan onze besteller te laten schieten, maar zowel verdere research als de vraag van een aantal van die mensen toonden wel aan dat er een markt was voor een bijkomstig product al alternatief voor de densere, caloriearme producten, maar nog altijd met een betere smaak dan het huidige aanbod. Daar viel iets voor te zeggen. Waar de typische BCAA 2-1-1 verhouding eigenlijk beter is in een omgeving met wat glucose voorhanden, omwille van de werking van isoleucine, die het spiergebruik van glucose verhoogt, maar tegelijkertijd de aanmaak en opslag van glycogeen verlaagt. Dit versterkt de werking van het product in onderhoud van kracht en massa in een laag calorie dieet, en levert suikers op de juiste momenten.

Deze keuze was echter moeilijker te verantwoorden voor pakweg een 8-1-1 variant met veel minder isoleucine, en die misschien vaker gebruikt zou worden in laag-koolhydraat dieten, omdat de leucine niet glucneogenetisch is en het product dus een staat van ketogenese kan helpen onderhouden. Daarom werd ook specifiek deze versie herwerkt in de nieuwe Pure BCAA 8-1-1 cassis. Niet eenvoudig, want laat het net de leucine zijn die het moeilijk maakt om een goed smakend product te leveren. Maar dit is net waar ons R&D departement bekend om staat. Het resultaat na enkele maanden is het Pure BCAA 8-1-1 Cassis product, dat in smaak nauwelijks verschilt van zen meer calorie- en suikerrijke tegenhanger; maar wel de vraag oplost naar een BCAA product dat ook te gebruiken valt in extreem laag-koolhydraat diëten. Met maar liefst 90% BCAA is het een van de meeste dense BCAA producten op de markt, met slechts 12 kcal per 5g portie, en bovendien de beste smaak van elk vergelijkbaar product op de markt is dit echt een additie waar ze bij Musculi best trots op zijn.

Wat dit nu verder betekent voor de vraag naar en verkoop van het 8-1-1 product uit het oorspronkelijke gamma valt nog verder te bezien, maar er is voorlopig besloten alle producten tegelijkertijd te laten bestaan en de klanten zelf te laten beslissen waar hun voorkeuren en behoeften liggen ;)
 
Top! Staan er al nieuwe producten op planning of kan je hier (voorlopig) niets over zeggen?
 
Top! Staan er al nieuwe producten op planning of kan je hier (voorlopig) niets over zeggen?

Ik weet dat de pre-workout er ook binnenkort aankomt. Die is alvast net uitgebreid getest en goedgekeurd.
 
Met maar liefst 90% BCAA is het een van de meeste dense BCAA producten op de markt, met slechts 12 kcal per 5g portie
4,5 gram bcaa's zijn dat niet ongeveer 18 kcal? Aangezien 1g bcaa's = +-4 kcal.
Of telt dat enkel voor eiwitten? :p
Voor de rest maakt het voor mij persoonlijk niks uit. Gebruik geen bcaa's :p
 
Big Cat wat heb ik als (flink) AAS gebruiker nou eigenlijk voor baat bij het gebruik van BCAA's en in welke situatie en welke hoeveelheden zou ik die moeten gebruiken? Welke waarde heeft het voor mij?
 
4,5 gram bcaa's zijn dat niet ongeveer 18 kcal? Aangezien 1g bcaa's = +-4 kcal.
Of telt dat enkel voor eiwitten? :p
Voor de rest maakt het voor mij persoonlijk niks uit. Gebruik geen bcaa's :p

Ik ben geneigd je gelijk te geven, ik vraag het eens na. Een ding weet ik zeker, de regelgevende organen zijn hier nogal strikt op labeling en hier zijn ze nogal strikt op goed scoren bij die organen, dus het zal hoe dan ook wel wettelijk kloppen :p Maar maakt me ook nieuwsgierig, dus ik check eens ;)
 
Big Cat wat heb ik als (flink) AAS gebruiker nou eigenlijk voor baat bij het gebruik van BCAA's en in welke situatie en welke hoeveelheden zou ik die moeten gebruiken? Welke waarde heeft het voor mij?

Ik vind de waarde van een BCAA voor gelijk wie eerder beperkt, maar blijft een populaire keuze voor spierbehoud tijdens de training en fasting cardio (ook zoiets wat compleet onnodig is op zich, dus ja :p) Maar we maken natuurlijk niet enkel producten die ik persoonlijk nuttig vind :p

Dit specifieke product kan een grote meerwaarde betekenen in een ketogeen dieet (maar goed, ik hou niet van marteling als ik het zonder ook kan :p) en daarnaast, als je het continue doorheen de dag gebruikt waardoor voldoende leucine op random momenten de spier bereikt, voor zowel spierbehoud als spieropbouw. Een techniek die nu door veel profs wordt toegepast, en ongetwijfeld wel enig nut heeft, maar helaas niet iets wat ik voor je kan quantificeren. De 2-1-1 met suiker vind ik dan weer een leuke toevoeging aan peptopro als intraworkout.

Maar iedereen weet dat ik geen zo'n carbofoob ben he :p Hoewel er veel voor te zeggen val, voor low carbing, op moleculair vlak, is er real life geen verschil te merken tussen low carb of low fat dieten, op voorwaarde dat eiwitten hoog genoeg zijn. Wordt dus veeleer een keuze van waar je je best bijvoelt, een groter volume of een grotere verzadiging.
 
Ik vind de waarde van een BCAA voor gelijk wie eerder beperkt, maar blijft een populaire keuze voor spierbehoud tijdens de training en fasting cardio (ook zoiets wat compleet onnodig is op zich, dus ja :p) Maar we maken natuurlijk niet enkel producten die ik persoonlijk nuttig vind :p

Dit specifieke product kan een grote meerwaarde betekenen in een ketogeen dieet (maar goed, ik hou niet van marteling als ik het zonder ook kan :p) en daarnaast, als je het continue doorheen de dag gebruikt waardoor voldoende leucine op random momenten de spier bereikt, voor zowel spierbehoud als spieropbouw. Een techniek die nu door veel profs wordt toegepast, en ongetwijfeld wel enig nut heeft, maar helaas niet iets wat ik voor je kan quantificeren. De 2-1-1 met suiker vind ik dan weer een leuke toevoeging aan peptopro als intraworkout.

Maar iedereen weet dat ik geen zo'n carbofoob ben he :p Hoewel er veel voor te zeggen val, voor low carbing, op moleculair vlak, is er real life geen verschil te merken tussen low carb of low fat dieten, op voorwaarde dat eiwitten hoog genoeg zijn. Wordt dus veeleer een keuze van waar je je best bijvoelt, een groter volume of een grotere verzadiging.

Ja helemaal helder, dank! Ik ga mijn geld er niet aan verspillen dan.. Ik eet al genoeg eieren :D = leucine
 
De totale hoeveelheid leucine is zelden nuttig, want 200g eiwitten per dag geeft je al zo'n 30+g BCAA's elke dag, in de zin van je ingenomen eiwitten te ondersteunen zijn die ook nuttiger omdat ze op zelfde rate verteren en toekomen in de spier als de andere amino's. BCAA producten zijn mijns inziens dus sowieso meer niche, maar de gebruiken zijn er wel, en daarenboven heel veel mensen die er bij zweren of dat al dan niet terecht is natuurlijk. We kunnen enkel de hoogste kwaliteit van een product aanbieden ;) Ik vind dat we dat met deze wel gedaan hebben, en heel goed gedaan hebben, want de smaak mag er wezen (cassis nochtans mijn ding niet) en het is een van de producten die al van in het begin gevraagd werden als toevoeging voor ons gamma :)
 
4,5 gram bcaa's zijn dat niet ongeveer 18 kcal? Aangezien 1g bcaa's = +-4 kcal.
Of telt dat enkel voor eiwitten? :p
Voor de rest maakt het voor mij persoonlijk niks uit. Gebruik geen bcaa's :p

Zover ik weet komt er bij aminozuren geen dissimilatie meer kijken in het lichaam waardoor er geen energie vrij komt(correct me if im wrong) daarnaast heb ik hier 2 potten van verschillende merken amino's die aangeven 0 kcal te bevatten per 12gram.
 
Zover ik weet komt er bij aminozuren geen dissimilatie meer kijken in het lichaam waardoor er geen energie vrij komt(correct me if im wrong) daarnaast heb ik hier 2 potten van verschillende merken amino's die aangeven 0 kcal te bevatten per 12gram.

Bijna zeker dat het iets met declaratie te zien heeft, gezien bv bij HDP ook studies al aantonen dat er een lager aantal calorien opgenomen wordt, tot die studies ge-evalueerd zijn door het voedselcontroleorgaan in het land van productie (en dat kan jaren duren) mag het niet als zulks vermeld worden. Zijn daar behoorlijk strikt in ook, zo moet je soms behoorlijk vaag blijven met descripties van producten of redelijk wat rond de pot draaien om uitgelegd te krijgen wat het hoort te doen, omdat de tegen dat de research erkend wordt (of niet) er al meer dan 10 jaar verstreken zijn.

In tegenstelling tot de US, waar je mag zeggen wat je wil, zolang je maar niet beweerd dat het gestaafd wordt door de FDA, mag je hier helemaal niets zeggen TENZIJ gestaafd door het FAVV. Wat soms wel eens de nodige koppijn oplevert :p Maar goed, de regelneverij komt de kwaliteit natuurlijk wel ten goede.
 
Ik ben geneigd je gelijk te geven, ik vraag het eens na. Een ding weet ik zeker, de regelgevende organen zijn hier nogal strikt op labeling en hier zijn ze nogal strikt op goed scoren bij die organen, dus het zal hoe dan ook wel wettelijk kloppen :p Maar maakt me ook nieuwsgierig, dus ik check eens ;)

Zover ik weet komt er bij aminozuren geen dissimilatie meer kijken in het lichaam waardoor er geen energie vrij komt(correct me if im wrong) daarnaast heb ik hier 2 potten van verschillende merken amino's die aangeven 0 kcal te bevatten per 12gram.
Ok thanks. Ben er niet heel erg in thuis maar heb wel de nodige 'kennis' om dit wat 'in vraag te stellen'. Zou het wel interessant vinden om weten want heb even snel gekeken en verschillende producten bcaa's geven telkens iets andere kcal aan lijkt me. Heb wel maar even vluchtig gekeken in de kast in onze gym, gebruik zelf geen bcaa's :)
 
Zover ik weet komt er bij aminozuren geen dissimilatie meer kijken in het lichaam waardoor er geen energie vrij komt(correct me if im wrong) daarnaast heb ik hier 2 potten van verschillende merken amino's die aangeven 0 kcal te bevatten per 12gram.
AZ moeten niet gedeclareerd worden als zijnde een voedingsstof dus bevatten "geen calorieën" hebben ze me ooit eens gezegd.
 
AZ moeten niet gedeclareerd worden als zijnde een voedingsstof dus bevatten "geen calorieën" hebben ze me ooit eens gezegd.
Je hoeft de energiewaarde inderdaad niet mee te tellen voor op het label.

Waar blijft de super turbo Big Cat anabolic supp stack of peace? :D
 
Back
Naar boven