MuscleMeat

Musculoskeletaal’s Log

Bezoekers in dit topic

Hoe gaat het hier?
 
Kleine update:

Tussen 26/12 en 18/01 al zo'n 6 kilo kwijt. (91kg naar 85kg - Link vs Rechts)

Ik heb voornamelijk gestudeerd (~ 14u per dag op mijn stoel) - veel te weinig gegeten (±3000kcal) en eigenlijk maar 1 a 2x per week getraind.


Schermafbeelding 2021-01-19 om 23.27.20.png
Schermafbeelding 2021-01-19 om 23.27.39.png
 
Is er niet persé slechter op geworden :p
 
Nice, kinesist? Hierna zelfstandige worden?
Unsure:

Ik heb eerst verpleegkunde gedaan, daarna nog de master daarin (major management). Dan gestart met de bachelor kinesitherapie (geen vrijstellingen helaas) terwijl ik werkte, en ik rond nu de master (Neurologic Rehabilitation) af - met wat vertraging natuurlijk.
Maar mijn huidige resultaten zouden me wel de optie kunnen geven om verder in het onderzoeksveld te gaan - en ik zie het wel zitten om een doctoraat te doen als ik die kans krijg.

Helaas verdien je als kinesist in België eigenlijk niets - en momenteel verdien ik meer met een betrekking van 60%. (Een van de redenen waarom ik eerder in het onderzoeksveld zou willen stappen).
 
Dit lijkt me wel een kut beroep voor een man. Althans: als ik de ranzige verhalen moet geloven van een verpleegkundige die ik ken.
Mensen helpen en ondersteunen op hun zwakste momenten is niet mannelijk?
 
Mensen helpen en ondersteunen op hun zwakste momenten is niet mannelijk?
Ik vind het inbrengen van katheters/stoma's, schoonmaken van oude lullen en aankleden van mensen geen mannelijk beroep nee. Wat ook op zich logisch is, gezien het feit de meeste vrouwen een empathischer vermogen hebben dan de meeste mannen. Plus zijn ze doorgaans ook socialer ingesteld dan de meeste mannen. Dat zijn toch allemaal wel dingen die van belang zijn voor dat beroep denk ik.

Ik weet niet hoe dat gaat in België, maar de meeste mensen die hier die opleiding volgen zijn of vrouw of gay.
 
Ik vind het inbrengen van katheters/stoma's, schoonmaken van oude lullen en aankleden van mensen geen mannelijk beroep nee. Wat ook op zich logisch is, gezien het feit de meeste vrouwen een empathischer vermogen hebben dan de meeste mannen. Plus zijn ze doorgaans ook socialer ingesteld dan de meeste mannen. Dat zijn toch allemaal wel dingen die van belang zijn voor dat beroep denk ik.

Ik weet niet hoe dat gaat in België, maar de meeste mensen die hier die opleiding volgen zijn of vrouw of gay.
Ik kan hier alleen maar om lachen.
 
Toch wel zonde dat die laatste 2 zinnen van hem 100% kloppen
Feit. Maar enerzijds tonen ze niets aan, anderzijds is dat ook een jammere statistiek & zouden beroepen beter niet aan een bepaalde populatie toegeschreven worden - de meest vaardige collega’s zijn dan ook altijd mannen
 
Ik vind het inbrengen van katheters/stoma's, schoonmaken van oude lullen en aankleden van mensen geen mannelijk beroep nee. Wat ook op zich logisch is, gezien het feit de meeste vrouwen een empathischer vermogen hebben dan de meeste mannen. Plus zijn ze doorgaans ook socialer ingesteld dan de meeste mannen. Dat zijn toch allemaal wel dingen die van belang zijn voor dat beroep denk ik.

Ik weet niet hoe dat gaat in België, maar de meeste mensen die hier die opleiding volgen zijn of vrouw of gay.
Hogere verpleegkunde (A1) word in BE ook door veel mannen gevolgd de laatste jaren met de bedoeling een leidinggevende functie te gaan doen, lager niveau (A2) is idd vooral vrouwen. Heb zelf ook A1 gedaan, zaten weinig homo’s tussen bij de opleiding (allee toch zover ik weet en voor hoe ver dat veel uit maakt)
 
Hogere verpleegkunde (A1) word in BE ook door veel mannen gevolgd de laatste jaren met de bedoeling een leidinggevende functie te gaan doen, lager niveau (A2) is idd vooral vrouwen. Heb zelf ook A1 gedaan, zaten weinig homo’s tussen bij de opleiding (allee toch zover ik weet en voor hoe ver dat veel uit maakt)
Ja precies. Hier heb je gewoon één hbo-opleiding die je opleidt tot verpleegkundige. En zo ver ik heb begrepen is daar 90% vrouw en de rest gay. Natuurlijk heb je wel wat uitzonderingen, maar dat is sporadisch. Niet dat dat wat uitmaakt, maar ik wil daarmee gewoon aangeven dat het voornamelijk vrouwen en/of vrouwelijke mannen zijn die opleiding volgen. Wat ook logisch is, omdat je best zorgzaam ingesteld moet zijn. Mannen zijn gewoon van nature niet zorgzaam ingesteld. Daarom hebben wij vrouwen nodig om onze was te doen, eten te maken en schoon te maken etc. Wij hebben juist iemand nodig om voor ons te zorgen.
 
Hoe gaat het hier?
 
Back
Naar boven