AndroidHealthClinic

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoe zet jij abdominale spanning voor een squat en wanneer in de beweging adem jij in, en uit?
veel sterkte met herstellen.
In als ik omlaag ga, uit als ik omhoog ga. Was raak net voordat ik omhoog ging.
 
Pijn is enigszins afgenomen. Bukken, sokken/schoenen etc aan is nog wel redelijk intens. Maar niet op een niveautje van gisteren. Dat is in ieder geval een positief teken. Zo ff een stuk wandelen.
 
Ben je erbij bij de meet? Vond het wel tof dat er een sportende fotograaf bij was
 
In als ik omlaag ga, uit als ik omhoog ga. Was raak net voordat ik omhoog ging.
spanning zetten met squat is op deze manier gevaarlijk.

wat een betere manier is: maximaal inademen, spanning zetten daarna squatten en uitademen wanneer nodig is dus als je omhoog gaat.
Je kunt namelijk niet inademen wanneer je maximale abdominale spanning hebt gezet en die is wel nodig met squatten.
 
spanning zetten met squat is op deze manier gevaarlijk.

wat een betere manier is: maximaal inademen, spanning zetten daarna squatten en uitademen wanneer nodig is dus als je omhoog gaat.
Je kunt namelijk niet inademen wanneer je maximale abdominale spanning hebt gezet en die is wel nodig met squatten.
inderdaad, was me niet eens opgevallen :)
spanning op je core de hele rep vasthouden en pas uitademen als je weer (bijna) boven bent zou ik ook doen
 
spanning zetten met squat is op deze manier gevaarlijk.

wat een betere manier is: maximaal inademen, spanning zetten daarna squatten en uitademen wanneer nodig is dus als je omhoog gaat.
Je kunt namelijk niet inademen wanneer je maximale abdominale spanning hebt gezet en die is wel nodig met squatten.
Goed punt, helemaal niet meer bij stilgestaan eigenlijk.
 
Eerste tren weer, nog steeds last van m'n rug. Simpel, kort en licht gehouden.

Pullups:
3x8xbw

Benchpress
1x15x20
1x15x40
3x8x50

Seated db oh press
3x10x14

Concentration curls
3x10x8(+2reps)

Rope pushdowns
1x12x15
2*12*17,5(+2.5kg)
 
Fucked up. Hernia?
Het gaat nu wel oke, dus gelukkig niet. Maar voelde wel even heel naar tijdens, alsof 3 schijven geplet werden en alles intens aanspande eromheen. Ik kan nu wel weer volledig bewegen, alleen het laatste beetje en langdurig dingen doen is wat vervelend.
 
Voel me de hele dag een beetje suf met een raar smaakje in m'n mond. Desalniettemin wel al m'n taken gedaan zoals gepland en een betere tren dan verwacht. Today was toch nog een good day.

Db rows toegevoegd om m'n onderrug weer wat meer te gebruiken. Nog steeds een zeurend probleem helaas. Woensdag misschien de eerste lb oefeningen weer proberen.

Pullups
3x8xbw

Benchpress
1x15x20
1x15x40
3x8x60(+10kg)

Db rows
3x12x22

Seated db oh press
3x12x16(+2kg,+2reps)
 
Vriend zei af gisterenavond, toch maar meegeschoven ipv alleen getrend omdat ik weinig zin had in benen weer pakken na het incident :o. Heb de gewichten en sets goed laag gehouden en dat blijft nog wel even. Ben bijna pijnvrij, dus blijf het met warmup gewichten houden tot de pijn weg is en het makkelijk beweegt.

Squats
1x15x20
2x10x40

Deadlift
1x12x30
1x12x40

Benchpress
1x15x20
1x15x40
3x8x65(+5kg)

Lat pulldowns
3x12x45

Calf raises (leg press)
3x12x100
 
Ub tren, niets bijzonders. Snel buiten adem vandaag en wat weinig energie. Veel te dtuk ook.

Pullups
1x10xbw(2reps)
1x8xbw
1x7xbw

seated db shoulder press
2x12x18(+2kg)
1x12x14

Db rows
3x12x22

Flyes
3x10x10
 
Ben bijna pijnvrij, dus blijf het met warmup gewichten houden tot de pijn weg is en het makkelijk beweegt.
Mooi zo!
DLs met een vrij laag gewicht is goed om de boel weer wat te versterken.
 
Mooi zo!
DLs met een vrij laag gewicht is goed om de boel weer wat te versterken.
Volgende training weer idd, vond de deadlifts wel fijn de vorige fb training. Squats wat minder.
 
Eindelijk weer een goei tren waardig om te loggen! Al was de tren op de meet ook goed. Maar deze was beetr. Pomp van hier tot Kuwait.

Benchpress
1x15x20
1x15x40
3x8x70(+5kg)

1-arm cable rows
3x10x20(+5kg)

Db seated oh shoulder press
3x8x18(+2kg,-4reps)

Lat pulldowns
3x12x45

Side raises
3x12x8

Rope pushdowns
3x12x17.5(+2.5kg)

Preacher curls
3x8x10
 
Het begint weer ergens op te lijken, mosselgeheugen kickt weer in. Nu de kunst om het vol te houden.

IMG_20200923_083145.jpg

IMG_20200923_083204.jpg
 
Back
Naar boven