MuscleMeat

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Yikes, de tweede keer ziek zijn was een enorme aanslag mentaal en fysiek. Heb nergens zin in en al snel last van al m'n spieren en gewrichten. Hoop dat de aankomende kerstvakantie genoeg herstellen zal zijn.

Benchpress
1x20x20
1x15x40
1x12x60
1x5x80(-5reps)
1x8x70

Cable rows
1x12x50(-5kg)
1x12x45(nog eens -5kg)

Db seated oh shoulder press
2x8x18(-2kg)

Lat pulldowns
2x12x45(-5kg)
 
En lekker gesteund vanuit je studie..... djeez, wat bezielt zo'n tang :(
Succes met herstellen!
 
Helaas geen training, wel druk bezig om aan m'n lichaam te werken op ander vlak!

Vandaag m'n traject begonnen voor de voeten bij de podotherapeut. Was toch wel even schrikken toen hij alles wat er niet goed uit zag vertelde :o. Kreeg een blok van 6mm onder m'n hak gedrukt, stond ineens redelijk recht. Voelde alsof ik met één been een traptrede afstapte toen dat blokje weg ging. M'n hele lichaam van voet tot schouders staat scheef omdat m'n rechterbeen een stuk korter is. Er wordt nu een steunzool gemaakt en daarna nog een paar afspraken om naar de knieën, heupen, rug te kijken en hoe de zolen bevallen.

Gelukkig was het wel allemaal goed zat om weer recht te trekken. Hoop dat m'n rugklachten en soms zeurende knieën daar verholpen mee worden, zo ziet het er wel naar uit.
 
Hopelijk gaat het nu allemaal wat beter. Ik gun het je wel na zo'n waardeloos seizoen :)
 
Morgen langs de fysio voor mijn rug, hopelijk mag ik weer trainen onder begeleiding. Buikje groeit en de mossels nemen af :(
 
Er gaan gains gemaakt worden, binnenkort onder begeleiding bezig. Is ook echt wel nodig. Als de sportscholen weer open gaan, ga ik waarschijnlijk weer verkeerd sporten. Dat weekje creperen nadat er iets in m'n rug schoot van het squatten was geen pretje. Dus mooi compounds onder begeleiding doen, de beweging onder de knie krijgen en langzaamaan opbouwen.

Eerst nog een afspraakje dry needling (vandaag glutes gehad, volgende keer onderrug), heerlijke symptoombestreiding is dat.
 
Onder begeleiding van de fysio? Ik hoop dat je weer een beetje in de groove komt!
 
Onder begeleiding van de fysio? Ik hoop dat je weer een beetje in de groove komt!
Yes! De bewegingen goed aanleren, zodat ik niet weer als een spieren ga verrekken en weet ik wat door een slechte start.
 
Lekker bezig de komende tijd. Vorige week begonnen bij de fysio. 1x per week een mooi beetje trainen en 2x15min hardlopen. Vorige week squats gedaan en wat stabiliteitsoefeningen, vandaag squats en vooral veel core oefeningen. Volgende week zijn deadlifts aan de beurt. De stabiliteitsoefeningen worden nu thuis gedaan en als warm-up.

M'n vorm is echt ruk. M'n voeten staan ver naar buiten, m'n knieën vallen naar binnen, m'n rechterbeen zit amper kracht in. Zijn nu stevig bezig om m'n vorm er goed in te slijten; voeten recht, knieën naar buiten gedrukt. Ik kom niet eens meer aan een hoek van 50 graden zo, laat staan 90 :roflol: . Heb ook een mooi bandje gekregen om te trainen dat ik m'n knieën naar buiten druk.

Toch een goede keuze geweest om m'n aanvullende verzekering flink omhoog te gooien. 28 behandelingen in het pakket :D. Als de sportscholen weer open gaan, ga ik de gains van m'n leven maken zonder blessures.

Niveau'tje 7 van de 12 gelopen met intervals van 6.7km/u en 11.5 km/u. Had nog best één niveau'tje hoger gekund als ik het echt wilde pushen. Volgende week dan maar 8 pakken!
1617264726733.png
 
M'n vorm is echt ruk. M'n voeten staan ver naar buiten, m'n knieën vallen naar binnen, m'n rechterbeen zit amper kracht in. Zijn nu stevig bezig om m'n vorm er goed in te slijten; voeten recht, knieën naar buiten gedrukt. Ik kom niet eens meer aan een hoek van 50 graden zo, laat staan 90 :roflol: . Heb ook een mooi bandje gekregen om te trainen dat ik m'n knieën naar buiten druk.
Is er een reden voor dat krachtverschil? En je gaat nu onder toezicht aan die squat werken? Hopelijk komt het nu goed, zo zonde dat je al lang loopt te kloten ..... :sad:
 
Is er een reden voor dat krachtverschil? En je gaat nu onder toezicht aan die squat werken? Hopelijk komt het nu goed, zo zonde dat je al lang loopt te kloten ..... :sad:
Ik compenseerde altijd met mijn linkerbeen. Die is vele malen stabieler en flexibeler. Dus als ik nét wat zwaar ging, werd de kracht altijd uit links gehaald. Na jarenlang zat er dus ook een flinke omtrekverschil in :p. Als ik mij niet vergis dan had ik op mijn hoogtepunt wel 6-7cm verschil en zat links rond de 70cm. Momenteel is links 61cm rechts 58cm. Zelfs nu zie je in één oogopslag nog dat mijn linkerbeen duidelijk gespierder is. Ik probeerde het de laatste jaar wel te compenseren door 1-been oefeningen te doen, maar dat had waarschijnlijk niet al te veel effect, gezien ik alsnog weinig goeds deed qua squat/dl.

Dus nu moet ik jarenlang geautomatiseerde bewegingen resetten. Dat is toch wat pittiger dan ik dacht. Alleen een stang squatten met een ROM van 0-50 graden is nog nooit zo zwaar geweest :p
 
En we zijn weer bezig :D. Al 3 maanden bij de fysio gesport, elke woensdag squats, Deadlifts, core en stabiliteitsoefeningen om de vorm er goed in te slijpen. Dit keer rustig aan opbouwen om blessures te voorkomen :)

Gisteren dus LB gedaan, vandaag UB :D. Ook nog even een mooie 5.5 voor m'n onderzoek gescoord vlak voor het begin, we beginnen goed!

Benchpress
1x18x20
3x12x30

Barbell rows
1x15x20
3x13x30

Db seated oh shoulder press
1x12x6
3x10x10

Lat pulldowns
1x12x30
2x12x35

Side raises
3x12x4

Concentration curls
3x12x6

Rope pushdowns
3x12x10
 
Het zou een beetje jammer zijn om niet bij te houden hoe hard de mossel memory gains gaan. Begingewicht van 79kg eind lockdown-2. De creatine is weer uit de kast gekomen!!!111

Eindstage afgerond met een 9, onderzoek afgerond met een studententien. Alleen nog één presentatie geven terwijl ik 3 dagen per week stage loop en daar ook wat uren werk. Dat betekent dus veel tijd om 4x per week ub/lb gains te maken :D
1621672906668.png
 
Heerlijke tren, lekker verzuurd ondanks de lage gewichten :D. Merk wel sterk dat de rek uit m'n kuiten is, kwam nauwelijks omlaag met de calf raises. Die moeten voorlopig extra gerekt worden.

Maandag al weer gereserveerd voor UB!

Squats
1x15x20
1x12x30
2x12x35

Deadlift
3x10x40

1-legged leg extensions
4x10x10

1-legged leg curls
4x12x15

Calf raises (leg press)
4x15x40

Netjes. Ik heb meer lockdown zwembandjes :o
En goed bezig met afstuderen
En als ik dan de cardio van je zie... Oneerlijk met hoeveel zooi ik naar binnen heb gewerkt :o.
 
Merk vandaag toch wel het meest dat ik bijna al m'n kracht kwijt ben. Vooral pull ups gingen met flink wat moeite, al vind ik 5 nog niet verkeerd :o

Pullups
3x5xbw
1x3xbw

Military press
4x8x20

Db rows
3x12x16

Db benchpress
4x8x14

Preacher curls
2x8x8
1x8x5

CGBP
3x12x20
 
Dat was weer eens een lekkere tren! Vandaag gedaan ipv gister, m'n lats waren niet te houden :o. De ecto chroom gewichten zijn wel handig om +1kg omhoog te gaan :D. Minder reps op de oefeningen was vooral om rustig aan te doen, kon redelijk makkelijk meer hebben. Wil de eerste grote oefeningen meer low rep/high weight doen.

Benchpress
1x18x20
1x12x30
4x8x35(+5kg,-4reps)

Barbell rows
1x15x20
1x12x30
4x8x35(+5kg,-4reps)

Db seated oh shoulder press
4x8x12(+2kg,-2reps)

Lat pulldowns
3x12x35 (3 ipv 2 setjes op 35)

Side raises
3x12x5(+1kg)

Concentration curls
3x12x7(+1kg)

Rope pushdowns
3x12x10
 
Back
Naar boven