Fitness Seller

muurklimmen

Bezoekers in dit topic

Venetian

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
551
Waardering
0
Ik zit al langer in mijn kop dan vandaag om eens te gaan muurklimmen.
alleen nog nooit de balls voor gehad om het effectief te gaan doen.

vlakbij is er echter een boulder zaal waar je muren enz kunt beklimmen zonder touwen.
Natuurlijk dan met beperkte hoogte en matten ..

Iemand ervaring hier mee?
greets

ik zit hier blijkbaar in de verkeerde sectie
gelieve te verhuizen ;)
 
heb het al gedaan met en zonder touwen, is geestig ze
 
Ik heb 't een paar keer gedaan. 't Is wel leuk, vooral als je bijna parallel met de grond hangt. Je moet een verschrikkelijk sterke pinch grip en grip in 't algemeen hebben. Of, 't is wel handig als je dat hebt.
 
Hoezo ballen hebben? Gewoon gaan. Het zou wel handig zijn als je iemand kent die je wat techniek kan leren, maar zelfs als je er niks van kent, kan je je nog wel amuseren op de makkelijkere routes. Klimmers zijn zowat de meest chille mensen die er bestaan, als je een vraag hebt of aan iets twijfelt helpen ze je meteen, bv. trucjes voor een bepaalde route.

Vooral bouldering vind ik leuk omdat het eerder om techniek en kracht draait en niet zozeer om uithouding. Je heb ook geen gezeik met klimgordels en slapende partners etc.

Zoals tjok zei: het is erg zwaar op je grip, dus als je de eerste keer bent gaan klimmen kan je deadliften de volgende dagen wel vergeten.

Nog een tip: gebruik je benen. Als je jezelf de hele tijd op je armen probeert omhoog te trekken, hou je het niet lang vol. Zet eerst je voeten juist en druk jezelf met je benen naar boven ipv je op te trekken.
 
heb een keer zo'n cursus gedaan. wel leuk voor een paar keer maar het is niet mijn ding.

een goede grip is handig maar vergeet niet dat je vooral uit je benen klimt (op pro's na misschien ;p)
 
Back
Naar boven