MuscleMeat

Muziek maken! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BeUrt

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
5.822
Waardering
336
Lengte
1m82
Massa
84kg
Hi,

Ik wil mijzelf positief bezighouden tijdens de examens, na het leren natuurlijk, en wil daarom wat muziek maken. Dnb of dub it will be, maar ik vraag me af met welk programma ik het best kan werken?

Ik heb al enkele namen horen vallen bij mensen, maar ik denk dat hier ook dj's/sympathisanten op het forum zitten die mij kunnen helpen. Is het zo dat Fruity loops echt het handigst is als newb?

alvast bedankt,
Bert
 
Fruity loops hoor ik vaak de revue passeren
 
fruity loops is idd erg handig.
verder zijn sample cd's / loops etc altijd erg handig , vooral als je ff zonder ideeën zit , kun je ff gewoon bezig zijn.

Maar als je het wat beter wil aanpakken , zoek je er een goede sequencer bij.
(een beetje professioneler dan FL)
Cubase of acid pro etc noem maar op....
Houd je gewoon fruity voor het maken van loops , en gebruik je bv acid pro om je echte nummer te samenstellen naar je smaak.
bovendien heb je daar mee de mogelijkheid meer vsti , vst of andere plugins te gebruiken.
(FL is naar mijn mening daar net wat onhandiger in) maar smaken verschillen.
 
Ik heb nu ableton live gedownload.
Ik houd me nu vooral bezig met geluidjes uit te zoeken en die dan in hokjes te plakken, zodat ik een liedje kan maken.

Ik kan natuurlijk nog geen geluidjes bewerken tot de sound die ik wil..
 
ik ben benieuwd naar jullie creaties :)
Misschien moeten we eens een mix contest doen ofzo.....
 
Ja wacht laat mij nog wat oefenen. :D
Heb sinds vandaag door hoe ik een wobble kan maken, maar ik weet niet goed hoe ik mijn eigen sounds moet opslaan.
Heeft er nog iemand ervaring met ableton live?

BTW: wat voor sT maken jullie?
 
Downloadlink voor Ableton Live?
 
Je kan beter wat harder trainen.
 
Ja wacht laat mij nog wat oefenen. :D
Heb sinds vandaag door hoe ik een wobble kan maken, maar ik weet niet goed hoe ik mijn eigen sounds moet opslaan.
Heeft er nog iemand ervaring met ableton live?

BTW: wat voor sT maken jullie?

Ben nu al ruimschoots 2 jaar bezig, in het begin als echte newbie en nu vordert het goed :p

Jump --> hardcore --> hardstyle --> electro --> trance
was de evolutie :p
 
FL studio, overal wel te vinden
 
Maar niemand die met ableton werkt?
Ik wil wel eens wat van jullie horen btw, hebben jullie samples online?
 
Ben nu al ruimschoots 2 jaar bezig, in het begin als echte newbie en nu vordert het goed :p

Jump --> hardcore --> hardstyle --> electro --> trance
was de evolutie :p
Nog vragen eigenlijk? Is al een tijd geleden dat ik je die tutorial etc. stuurde.

Maar niemand die met ableton werkt?
Ik wil wel eens wat van jullie horen btw, hebben jullie samples online?
Ik zal binnenkort wel ff wat uploaden(nu te weinig tijd).
 
Ja wacht laat mij nog wat oefenen. :D
Heb sinds vandaag door hoe ik een wobble kan maken, maar ik weet niet goed hoe ik mijn eigen sounds moet opslaan.
Heeft er nog iemand ervaring met ableton live?

BTW: wat voor sT maken jullie?

een tijd lang ben ik bezig geweest met verschillende sTen ,
tegenwoordig ben ik niet meer van de hokjes geest , ik wil zo veel mogelijk proberen zolang ik het maar dope vind.

Maar goed mijn voorkeuren gaan uit naar : industrial hardcore , schranz/hardtechno , darkstep .
af en toe produceer ik wat house / electro stuff en heel soms hardstyle en jump.


ga binnenkort eens echt serieus bezig , maar wtf is een woble >?
 
"jump-up - ruige drum 'n' bass met buigende LFO toonhoogte, waardoor de sub-bass een wobble-effect krijgt. De drumpatronen zijn eerder simpel maar met distortion."

Een wobble is dus gewoon een sound dat vaak voorkomt bij drum and bass/dubstep. Echt machtig als je zo'n wobbles hoort in clubs waar ze gigantische subwoofers hebben.
 
Back
Naar boven