XXL Nutrition

Muziek top 3 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jefro

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
313
Waardering
0
Op radio3 draaien ze de hele week muziek van de jaren 90.
Dit zette aan het denken over mijn top 3. Zeer moeilijke kwestie is dat, kan elke week anders zijn.
Mijn huidig top 3:

1: Take a look around / Limp Bizkit.
2: Sabotage / Beastie Boys.
3: Until it sleeps / Metallica.


Wie volgt??
( Hoeft dus niet alleen maar jaren 90 te zijn. )
 
weet je dat ik al 10 jaar niet meer naar Radio 3 luister..
Van muziek houd ik wel, maar kan nooit lang veel van hetzelfde aanhoren. Het meest houd ik van verrassende muziek, dat is dan met name wat ze 'wereld' muziek noemen en van New Age muziek.. die is dan ook rijkelijk vertegenwoordig in mijn jukeboxje vol muziek gejat via Audiogalaxy (nu KaZaa). Zelf gekochte muziek is Esperanto-talig (goh, hoe zou dat nu toch komen???) of heel apart.. zoals Jiddische jazz van Shura Lipovski.
In mijn jukebox zitten..
102 muzakjes uit Noord-Afrika (raï: cheb kadar, cheb mami, Gnawa Diffusion)
438 m. uit West-Afrika (mbalax, Youssouf N'Dour, Africando)
195 m. uit Zuid-Afrika (Makeba, Mtukudzi,Papa Wemba)
123 m. Aziatisch (zeer divers w.o. Indiase popmuziek , Shakti, Ravi Shankar)
100 m celtic (Enigma, Lord of the Dance, Skylark)
43 m country (veelal Amerikaans, oa. zydeco muziek)
5 m easy listening (hoef ik niet te verzamelen, kan gewoon de radio aanzetten voor gouwe ouwen)
154 m Esperanto-talig (zeer divers, alleen taal is overeenkomst)
148 m folk (volksmuziek uit bijv Ierland, Griekenland, Fungus, Shura Lipovski, Kayah, Alan Stivell)
115 m instrumental (waaronder aboriginal, Bond, Flairck, St Germain)
85 m jazz (o.a. Trilok Gurtu, Benny Goodman; ook hier geen gebrek aan radio progjes..)
172 m klassiek (oa. Bach, Mozart, Beethoven.. verder: zie radio)
96 m latin, ongeclassificeerd (vnl Manu Chao)
124 m braziliaans (Carmen Miranda, Joyce, Antonio Carlos Jobim)
52 m cubaans (Afro Cuban All Stars, Buena Vista social club)
148 m natuurgeluiden (regen, onweer, wind, oceaan, vogels, walvissen)
338 m new age (Enya, Era, Philip Glass.. )
231 m NLstalig (Boudewijn de Groot, Herman van Veen, K3, Skik, Rowen Hèze)
291 m pop (bekende namen, Elvis, Paul Simon, Sting, Moody Blues, Everly Brothers, ook top100 aller tijden)
105 m reggae (Alpha Blondy, Bob Marley)
48 m R&B
59 m rock (Tina Turner, Creedence River)
80 m singer-songwriter (Elton John, Clapton, Julien Clerc)
77 m soundtrack (evita, Good Morning Vietnam)
11 m spinning (muziek die beter geschikt is dan de rampestamp, die vaak bij lessen wordt gedraaid)
7 m trance & dance (geen fan, toch een paar nummers van Faithless)
79 m vocal (puur zang, weinig instrumentaal (Masters of Chant, Montezuma's Revenge)
51 m middeleeuws (vnl gregoriaans, bijv Madre Deus)

En met WinAmp draai ik alles door elkaar heen.. een echte hutspot, mijn favoriete stamppot trouwens!
 
Ik ben meer into Alternative Rock, dus lijstje zal jullie waarschijnlijk niet zo heel veel zeggen:

1. The Calling-Stigmatized
2. Creed - With Arms Wide Open
3. SR-71 - Last Man On The Moon
 
Our style is HARDSTYLE! :)

1. Marc et claude - loving you (DJ isaac remix)
2. The beholder - decibel anthem
3. droid - focus (giada remix)
4. Brain ovulation - kicks and bass
 
Persoonlijke houd ik zelf wel van de extreme metal, je weet wel van die 'slay all virgins on monday' muziek! :D
 
De houseklappers aller tijden zijn nog wel:

James Brown is dead & the first rebirth..... Draai dat op een feest en het dak gaat eraf.

Vedder vind ik alles goed, behalve alles wat zich (onterecht) Hip-Hop of R&B noemt.
 
Limp Bizkit - Nookie
Limp Bizkit - Break stuff en voor de klapper op de vuurpijl
Limp Bizkit - Rollin'

:D
 
top 3 is wel erg moeilijk :)
naja poging dan maar..

1. Cypress Hill - Ain't goin out like that (Live at the Fillmore)
2 Hatebreed - A Call for Blood
3 Blood for Blood - Aint like you
 
Heb geen echte top drie... wisselt wel heel vaak bij mij.

Maar momenteel is het al een maand of twee alleen maar Creed en Pater Moeskroen... ok weet het, tis een beetje vage combinatie maar goed..
:rolleyes:
 
He Esperantisto dat zijn nogal wat nummers. Wat voor harde schijf heb jij erin zitten joh. Daar word je comp toch alleen maar langzamer van van zoveel nummers?

Mijn persoonlijke top 3:
Die heb ik nie:D (jaja sinterklaas is er weer dus ben alvast aan het oefenen met rijmen)
Als het maar goed klinkt. Lekker vaag dus.???
 
Originally posted by NaiaD
Limp Bizkit - Nookie
Limp Bizkit - Break stuff en voor de klapper op de vuurpijl
Limp Bizkit - Rollin'

:D


MY STYLE!
 
Originally posted by frietbakker
Persoonlijke houd ik zelf wel van de extreme metal, je weet wel van die 'slay all virgins on monday' muziek! :D

Kan ik ook wel waarderen, alleen niet de hele dag. :D
 
Originally posted by pat21
He Esperantisto dat zijn nogal wat nummers. Wat voor harde schijf heb jij erin zitten joh. Daar word je comp toch alleen maar langzamer van van zoveel nummers?

Mijn persoonlijke top 3:
Die heb ik nie:D (jaja sinterklaas is er weer dus ben alvast aan het oefenen met rijmen)
Als het maar goed klinkt. Lekker vaag dus.???
Comp wordt toch niet trager van veel muziek op de HD? Is alleen maar opgeslagen data. Je moet ze niet allemaal tegelijk gaan afspelen hè ;)

top 3 vind ik ook moeilijk, maar enkele favorieten van mij zijn toch wel Troy van Sinéad O'Connor en als goede tweede een Zweeds lied, Den ständiga resan, van Marie Fredriksson, de zangeres van Roxette. Zij heeft overigens een hersentumor, zowel voor haar als mens, als voor de muziekwereld rampzalig :(

Zijn overigens twee nummers waar je zo depressief als een deur van wordt, maar ja sentimenteel typje hè :)
 
Laatst bewerkt:
zijn er hier überhaupt mensen die OOK van wereldmuziek houden en dan met name de Noord- en Westafrikaanse muziek???

Ik kan die rampestamp die ze op de sportschool draaien (voor jong publiek en er komen allemaal huisvrouwen zoals ik) niet meer aanhoren!
 
Ik! Ik vind Khaled goed en nog een andere .. Kom niet op zijn naam, LOL, te Arabisch om te onthouden ;)
 
Hè, hè gelukkig.. da's raí of noemen ze het zouk?'
En die muziek is nu hier toch ook inmiddels populair..
Ach met muziek ben ik een veelvraat maar ik blijf nooit ergens lang hangen.. de ene dag ben ik er gek van en het jaar daarop word ik er niet warm of koud van.. houd van bijna alles wel, maar niet van onmelodische troep... (sorry, kan geen ander woord vinden).. echter, die 'troep' is wel lekker met spinning wegens het ritme.. maar er is nog wel meer geschikte muziek met zo'n ritme..
Wel denk ik dat ik wel zo ver ben dat ik naar muziek kan luisteren op de sportschool... voorheen altijd radiootje mee met Radio 1 ;).. ging ik ook zaterdag in het voorjaar fietsen en luisterde dan naar de voorjaars-wielerklassiekers op d'n Belg..
 
Back
Naar boven